نرم افزار برای مدیریت آپارتمان

جلوگیری از مشکلات مدیریتی در ساختمان مسکونی با هومتیک

نرم افزار برای مدیریت آپارتمان به شما این امکان را می دهد تا به سادگی و بدون نیاز به صرف زمان و انرژی زیاد، امور مجتمع را مدیریت کنید و این در صورتی است که شما مدیر یا ساکن یک مجتمع مسکونی یا اداری هستید و حتما با مشکلات محاسبه شارژ و مدیریت مجتمع آشنا هستید. با استفاده از نرم افزار برای مدیریت آپارتمان، می توانید هزینه ها و درآمدهای مجتمع را تعریف نموده و بر اساس آن ها شارژ هر یک از واحدها را به تفکیک ساکن و مالک نشان دهد. همچنین می توانید با تعریف حساب های مجتمع و ثبت دریافت ها و پرداختی ها، امور مالی مجتمع را نیز مدیریت نمائید.چندین گزارش از قبیل گزارش دریافت ها، پرداخت ها، هزینه ها، درآمدها، شارژ واحدها و گزارش بدهکاران و بستانکاران و … برای مدیران ساخته شده است تا موارد مورد نیاز خود را گزارش گیری کنند. همچنین در بخش تنظیمات می توانید فونت های نمایش داده شده در گزارشات را به دلخواه خود اصلاح نمایید.امکان تهیه پشتیبان و بازیابی آن نیز در نرم افزار برای مدیریت آپارتمان وجود دارد. همچنین در این نرم افزار، لیست کاربران نیز تعبیه شده است که کاربر اصلی قابلیت تعریف و محدودسازی کابران دیگر را دارد و کاربران با نام و رمز عبور خود وارد نرم افزار می شوند. تمام تصمیمات جلسات شورای عمومی باید صورت جلسه شده و نگهداری از این آن ها بر عهده مدیر یا هیئت مدیره است. این اسناد باید به امضای کلیه حاضرین برسد.صورت جلسات شورای عمومی از اسناد معتبری محسوب می‌شود که حتی در مراجع قضایی نیز قابل استناد است و مدیر یا مدیران باید در حفظ و نگهداری آن‌ها نهایت تلاششان را بکنند.

 

نرم افزار برای مدیریت آپارتمان و اطلاع‌رسانی تصمیمات مجمع عمومی به افراد غایب

هرچند که یک هفته پیش از تشکیل جلسه مجمع عمومی دعوتنامه برای همه‌ مالکین ارسال می‌شود، اما ممکن است به هر دلیلی بعضی از مالکین نتوانند در جلسه حضور پیدا کنند. از آنجا که تصمیمات جلسه مجمعی که به رسمیت رسیده باشد الزام‌ آور است، همه‌ ساکنین باید از آن مطلع شوند. وظیفه‌ مطلع کردن مالکین غایب از این تصمیمات بر عهده مدیر یا مدیران است. این اطلاع‌رسانی باید حداکثر تا ده روز بعد از تاریخ جلسه انجام شود. نرم افزار برای مدیریت آپارتمان، مدیران را قادر می سازد تا بوسیله تابلو اعلانات، ساکنین غایب را در جریان مسایل مطرح در جلسه قرار دهد.

 

بازسازی ساختمان پس از تصمیم­‌گیری در مجمع عمومی

چنان‌چه که در جلسه مجمع عمومی تصمیم به بازسازی و تعمیر ساختمان اخذ شود، وظیفه مدیریت ساختمان است که این مهم را مدیریت کرده و به سرانجام برساند. مدیریت نگهداری ساختمان، یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان می باشد، که تاکنون در کشور ایران مورد توجه جدی قرار نگرفته است. بطور کلی دوره تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد دوره حیات یک ساختمان را از زمانی که مفهوم ذهنی ساخت شکل می گیرد تا پایان عمر آن به خود اختصاص می دهد. با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می توان کیفیت ساختمان را افزایش داد بلکه امکان بهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد. بدیهی است با توجه به این مطلب تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

نرم افزار برای مدیریت آپارتمان و حفظ مسئولیت و عدم واگذاری آن به دیگران

با توجه به آن­که مدیر ساختمان امانت ‌دار اهالی ساختمان بوده و مالکین با توجه به صلاح­ دید و در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف مدیریتی، وی را به عنوان مدیر انتخاب نموده‌اند، لذا مدیر ساختمان نمی‌تواند اجرای این نقش را به دیگری بسپارد. لازم به ذکر است که چنان‌چه وی برای بیش از سه روز در هفته در ساختمان حضور نداشته باشد، می‌تواند با یکی از ساکنین ساختمان جهت انجام امور مدیریتی در غیبت او، هماهنگ کند و انجام وظایف را به او واگذار کند.همچنین امکان این که در یک ساختمان دو یا بیش از دو مدیر انجام وظیفه نمایند، هست. در نرم افزار برای مدیریت آپارتمان نیز می توان بیش از یک مدیر تعریف نمود.

 

محرومیت مالکین بدهکار از برخورداری خدمات

از زمان ارسال اظهار نامه به مالک بدهکار، وی به مدت ده روز زمان دارد تا بدهی معوقه خود را بپردازد. در غیر این صورت مدیر ساختمان می‌تواند با توجه به تشخیص خود برخی از خدمات ساختمانی از جمله آسانسور، سیستم تهویه، برق و… را برای مالک بدهکار قطع کند. اداره امورساختمان به عهده مدیر یا مدیران ساختمان است. آن ها می توانند تصمیمات، دستورات و خط مشی کلی لازم برای اداره امور ساختمان را با کمک کلیه ساکنین اتخاذ و صادر نمایند. در واقع مدیر یا مدیران موظفند که اداره امورمربوط به ساختمان را طبق مقررات قانونی و تصمیمات شورای ساختمان که موارد آن قبلا در اساسنامه یا صورت جلسه مجمع عمومی قید شده انجام دهند و نمی توانند بدون توجه به قوانین وتصمیمات مجمع عمومی عادی خودسرانه ساختمان را اداره کنند و در نهایت می توانند این قوانین نهایی شده را در نرم افزار برای مدیریت آپارتمان به عنوان منبع قوانین ساختمان تعریف نمایند. جمع آوری شارژ ماهیانه از ساکنین ساختمان کار دشوار‌ و پردردسری است برای مدیر ساختمان است. همیشه افرادی پیدا می‌شوند که حتی پس از اینکه هزینه‌های ساختمان برایشان به طور کامل توضیح داده می‌شود، باز هم حاضر نیستند سهم‌شان را از این هزینه‌ها پرداخت کنند. مدیر ساختمان باید شرایطی فراهم کند که افراد با رضایت کامل شارژ ماهانه‌شان را پرداخت کنند و روش‌های مناسبی برای جریمه کردن افرادی که شارژ ماهانه‌شان را به‌موقع تحویل نمی‌دهند، در نظر داشته باشد تا حق سایر ساکنین ساختمان ضایع نشود. تمامی این موارد در نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید به صورت جزء به جزء مشخص گردیده تا تمامی ساکنین از آن مطلع گردند و از قوانین دیرکرد پرداخت شارژ مطلع گردند.

 

نرم افزار برای مدیریت آپارتمان و مدیریت اطلاعات مالی ساختمان

اجرای قانون و مدیریت دو اصل مهم در جوامع بشری است تا از مواجهه با مشکلات جلوگیری شود. مجتمع‌های مسکونی که خود نمونه‌ کوچکی از جوامع انسانی‌اند نیز باید برای خودشان یک مدیر ساختمان یا چند مدیر تحت عنوان هیئت مدیره انتخاب کنند تا با داشتن درایت و توانایی استفاده از علم روز و امکانات مدرن از جمله نرم افزار برای مدیریت آپارتمان، وظیفه مدیریت را به نحو احسن انجام دهند.اینکه مدیر ساختمان چطور باید انتخاب شود یا چه وظایفی دارد و محدوده اختیاراتش تا کجاست در قانون تملک آپارتمان‌ها تعیین شده است.بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها شورای مدیریت ساختمان عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیرنده در خصوص ساختمان است. مالکین تمام واحدهای ساختمان در این مجمع عضوند و حق رای دارند.مستاجرین عضو رسمی شورای مدیریت ساختمان محسوب نمی‌شوند، ولی شرکت کردنشان در جلسات شورای مدیریت ساختمان پسندیده است و نظرات و پیشنهاداتشان می‌تواند راه گشا باشد. به روز بودن اطلاعات مالی ساختمان از طریق اپلیکیشن مدیریت ساختمان مقدور می گردد. بهره گیری از نرم افزار برای مدیریت آپارتمان و ثبت آنی هزینه های جاری به ازای هر فعالیت در ساختمان اداری یا تجاری، امکان گزارش گیری و آگاهی از روند سود و زیان را در هر زمان فراهم می نماید.نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید محلی برای اعلام اتفاقات مربوط به ساختمان مثل زمان برگزاری جلسه ها یا تعمیر قسمت هایی که نیاز به تعمیر، بازسازی و یا نصب دارند است.

 

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن