بررسی تفاوت قیمت در طبقات مختلف آپارتمان

یک آپارتمان دارای طبقات زیادی می باشد که هریک از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند و مزایا و معایب خود را دارند . بیشتر افراد ترجیح می دهند تا مثلاً در طبقات پایینی زنگی کنند و برخی دیگر زندگی در طبقات بالایی را دوست دارند . یکی از پارامتر هایی که در انتخاب افراد تاثیر دارد همانا قیمت این طبقات می باشد زیرا بین طبقات پایینی و بالایی تفاوت قیمتی وجود دارد . در این مقاله تصمیم داریم تا تفاوت قیمت طبقات آپارتمان را بررسی کنیم تا بدانیم کدامیک از آنها قیمت گرانتر یا ارزانتری دارد .

 

رفت و آمد و دسترسی آسانتر

دسترسی و سهولت در رفت و آمد جزء مواردی می باشد که هر خانواده به دنبال آن است تا خانه ای را جهت خرید یا رهن انتخاب کند . بسیاری از خانواده ها دارای افراد بیمار یا افراد سالمند می باشند و انتخاب طبقات بالایی آنها را به زحمت می اندازد و نمی توانند پله های زیادی را بالا و پایین بروند و دچار مشکل می شوند پس مناسب ترین طبقه برای اینگونه از خانواده ها طبقات پایینی می باشد . البته امروزه بسیاری از اپارتمان ها دارای آسانسور می باشند و افراد به آسانی می توانند رفت و آمد کنند اما نباید این موضوع را فراموش کرد که ممکن است در شرایط اضطراری که بیمار یک خانواده حالش خوب نیست و آسانسور نیز دچار آسیب شده و در حال تعمیر می باشد ، این خانواده دچار زحمات و مشکلات فراوانی می شود تا بیمار خود را به پایین منتقل کند .

انتخاب خانه در طبقات بالا و پایین برای جوانانی که مشکلی در رفت و آمد از پله ها ندارند مساله مهمی نیست و می توانند با توجه به بودجه و شرایط خود طبقات اول یا آخر یک آپارتمان را انتخاب کنند .

 

آیا وجود آسانسور در تعیین میزان قیمت خانه تاثیر دارد ؟

اگر شما اهل رفت و آمدهای فامیلی و دوستانه هستید و برایتان مهمان زیاد می آید انتخاب طبقات پایینی برای شما مناسب تر است . وجود یا عدم وجود آسانسور شاید برای طبقات پایینی خیلی مهم نباشد اما داشتن آسانسور برای طبقات بالایی خیلی مهم و اساسی می باشد . ساختمان هایی که مجهز به سیستم آسانسور می باشند طبیعتاً نسبت به ساختمان هایی که فاقد آسانسور هستند از قیمت گرانتری برخوردار می باشند . مثلاً طبقه ی آخر یک ساختمان آسانسور دار در مقایسه با چنین طبقه ای در یک ساختمان بدون آسانسور خیلی تفاوت می کند و طبیعتاً مورد اولی از قیمت بالاتری برخوردار است .

 

تفاوت قیمت طبقات بالایی و پایینی

طبقات پایینی بخوص طبقه ی اول با توجه به اینکه به تاسیات ساختمان مثل موتور خانه و … نزدیک تر است و در بیشتر حالات باعث مزاحمت ساکنین این طبقات می شود و از اینرو قیمت رهن ، اجاره یا خرید آن نسبت به طبقات بالایی کمتر است . طبقات بالایی به دلیل اینکه از تاسیساتی که باعث آلودگی صوتی در ساختمان می شوند ، دور تر هستند و دارای یکسری از ویژگی های دیگری نیز می باشند ، باعث می گردد تا قیمت آنها نسبتاً زیادتر باشد .

 

هزینه های جاری در طبقات مختلف ساختمان

همانطور که قبلاً نیز ذکر شد طبقات پایینی دارای قیمت فروش یا رهن کمتری هستند . طبقات پایینی به دلیل اینکه در فصل زمستان سردتر از سایر طبقات می باشند گرم کردن آنها هزینه بر است و افرادی که در آنجا زندگی می کنند باید هزینه های زیادی را بابت پرداخت قبوض گاز خود صرف کنند . طبقات بالایی مشکل سرمایش را در فصول گرم سال دارند و در فصل تابستان هوای اینگونه طبقات خیلی گرم می شود و برای معتدل کردن و خنک کردن منزل باید هزینه های زیادی بابت کار کردن سیستم های سرمایشی صرف کنند  . با توجه به این موارد ذکر شده طبقات مختلف یک ساختمان دارای چنین ویژگی های مثبت و منفی می باشند که هریک باعث می گردد تا در قیمت نهایی آنها تاثیر داشته باشد . بسیاری از افراد طبقاتی غیر از طبقه ی اول و آخر را برای زندگی انتخاب می کنند تا میزان هزینه های آنها در طول سال کمتر شود . با توجه به این شرایط بسیاری از مالکین خانه های خود را در طبقه اول یا اخر به قیمتی کمتر از سایر طبقات ، به رهن یا فروش می گذارند تا مشتری تشویق به خرید یا رهن آن خانه شود .

 

وجود چشم انداز در طبقات مختلف یک ساختمان

طبقات بالایی و مخصوصاً طبقه ی آخر یک ساختمان به دلیل اینکه در مکان بالایی از ساختمان قرار گرفته اند چشم اندازی زیبایی از محل اطرافشان دارند ، که به عنوان یک مزیت برای این طبقات محسوب می گردد . طبقه ی آخر یک ساختمان دارای نور کافی است و افرادی که تمایل به نور گرفتن دارند این طبقات مناسب آنها می باشد . ویژگی هایی مثل چشم انداز خوب داشتن ، نور گیر بودن و سایر ویژگی های مثبت به عنوان یک مزیت محسوب می گردد که می تواند در مقایسه با طبقات پایینی که چنین ویژگی هایی را ندارند ، از قیمت نسبتاً بالاتری برخوردار باشند .

 

وجود سروصدا در طبقات ساختمان

طبقات پایینی به دلیل اینکه به تاسیسات ساختمانی نظیر موتور خانه و … نزدیک می باشند دارای سروصدای زیادی هستند و از طرفی به دلیل اینکه در طبقات اول بیشترین رفت و آمد ها صورت می گیرد و ساکنین طبقات بالایی از مسیر طبقات پایینی عبور می کنند سروصدای آنها باعث مزاحمت ساکنین این طبقات می شود . با توجه به این نکات منفی که می توان برای طبقه اول در نظر گرفت ، مشتریان کمتری نسبت به خرید آنها از خود تمایل نشان می دهند و قیمت آنها به نسبت سایر طبقات پایین تر می باشد . از اینرو بیشتر مالکین تلاش می کنند تا با ارائه تخفیفات لازم ، افراد را تشویق به خرید یا رهن اینگونه منازل بنمایند .

 

بهترین طبقه‌ آپارتمان و فشار آب

طبقات بالایی به دلیل اینکه در ارتفاع زیادی از زمین قرار دارند دچار افت فشار آب می شوند اگر صاحب خانه ای دوست دارد تا خانه اش در قیمت واقعی به فروش یا رهن درآید باید نسبت به خرید پمپ در این طبقات اقدام کند . میزان هزینه ی این پمپ در قیمت نهایی تمام شده برای اینگونه طبقات موثر است و قیمت آن را بیشتر می کند .

 

نتیجه گیری

با توجه به مزایا و معایبی که برای طبقات مختلف ساختمان ذکر کردیم هریک از این طبقات با توجه به شرایط و امکاناتی که دارد دارای قیمت های مختلفی می باشد . پارامتر های  زیادی در تعیین قیمت یک خانه وجود دارد که به آنها اشاره کردیم  که بر اساس آنها قیمت نهایی یک خانه در یک طبقه ی مخصوص تعیین می گردد .

 

Loading

3.4/5 - (26 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن