گلهای آپارتمانی

بهترین گل های آپارتمانی سرسخت و زیبا

امروزه زندگی آپارتمان نشینی به فضای محدودی خلاصه می شود که افراد در داخل آن زندگی می کنند و شرایط طوری است که بیشتر افراد از داشتن حیاط شخصی محروم هستند . برای اینکه بتوان شادابی و نشاط را در محیط خانه حکم فرما کرد و گوشه ای از طبیعت را نیز در درون خانه ی خود داشت ، بهترین راه برای تحقق این امر ، نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی است . نگهداری گل و گیاه در محیط خانه دارای چالش هایی می باشد که ما در این مقاله به توضیح آنها خواهیم پرداخت و با راه حل های آن بیشتر آشنا می شویم . در این مقاله به معرفی بهترین گل های آپارتمانی که سرسخت هستند می پردازیم تا با گل های آپارتمانی زیبا آشنا شویم که نسبت به نور کم مقاوم هستند یا با آن دسته از گل هایی آشنا شویم که نسبت به کم آبی مقاوم هستند و در انتها به معرفی قیمت های مختلف گل های آپارتمانی می پردازیم تا شما با در نظر داشت ، بودجه ی خود بهترین و مناسب ترین گل ها را برای منزلتان انتخاب کنید .

 

گل های آپارتمانی بسیار زیبا

بیشترافراد تمایل زیادی دارند تا با گل های آپارتمانی زیبایی آشنا شوند و از آنها در زیبایی منزل خود استفاده کنند . گل های آپارتمانی زیبایی که در این قسمت برای شما معرفی می کنیم می توانند در زیبایی و جلوه ی تازه دادن به منزل شما کمک کنند . با استفاده از این گل های زیبا می توانید دکوراسیون منزل خود را به گونه ای بچینید تا زیبایی های طبیعت را در منزل خود استفاده نمایید . در ادامه به معرفی گل های زیبایی می پردازیم که می توانند زیبایی منزل شما را دوچندان کنند .

 

1- بونسای

بونسای

گل های آپارتمانی بونسای یکی از مناسب ترین گیاهان برای زیبایی بخشی به منزل شما است . گیاه بونسای با توجه به ظاهر خاص و ویژه ای که دارد تداعی گر جلوه های ویژه ی طبیعت در منزل شما می باشد . گیاه بونسای یک نوع درخچه ی کوچک و منیاتوری است که نشاندهنده ی هنر ژاپنی می باشد و به احتمال زیاد اولین بار در ژاپن پرورش داده شد . پرورش این نوع از درختان مینیاتوری و کوچک خیلی شبیه به درختان بزرگ می باشد . این گیاه در محیط گرم بهتر رشد می کند پس محیط منزل مناسب ترین مکان برای نگهداری از این نوع گیاه می باشد . با توجه به خصوصیاتی که این گیاه دارد جزء گیاهان با مقاوم محسوب می گردد که به آبیاری کمتری نیاز دارد و اگر میزان آبرسانی برای آن کم یا زیاد شود مشکلی برای رشد آن ایجاد نمیکند . اما این گیاه به نور احتیاج دارد و بهتر است در مکانی از منزل قرار بگیرد که میزان نور در آنجا مناسب است .

 

2- پتوس

پتوس

گل آپارتمانی پتوس یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی می باشد که می تواند منزل شما را زیبا کند شما می توانید این گیاه را در داخل یک گلدان بکارید و آنرا در گوشه از منزل بگذارید و یا هم اینکه توسط آویز های مخصوص آنرا از سقف منزلتان آویزان کنید که بیشتر در زیبایی منزلتان کمک کند . این گیاه بدون دردسر به رشد خودش ادامه می دهد و حساسیت خاصی در مواجهه با نور ندارد و می تواند در هر شرایط نوری به رشد خودش ادامه دهد . یکی از ویژگی های مثبت این گیاه این می باشد که قادر است هوای منزل شما را تسویه کند و هوای عاری از هر نوع سموم را برای شما به ارمغان بیاورد .

 

3- کاکتوس

کاکتوس

کاکتوس یکی از گیاهان زیبایی محسوب می شود که محیط منزل جای مناسبی برای نگهداری آنها می باشد . کاکتوس به خاطر شکل ظاهری با مزه ای که دارد در بین گیاهان آپارتمانی بیشتر شناخته شده است . این گیاه با مزه به دلیل ویژگی هایی که دارد به میزان آبیاری کمتری احتیاج دارد و حداقل هفته ای یکبار آبیاری برای آن کفایت می کند . در فصول سرد سال سعی شود تا این میزان آبیاری کمتر شود و فواصل آن زیادتر . کاکتوس را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید زیرا رنگ آن بر اثر این تابش ، تغییر می کند .

 

4- آلوئه ورا

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یکی از گیاهان زیبا و شیک می باشد که نگهداری آن در منزل در کنار اینکه منزل شما را شیک می کند می توانید از خواص درمانی آن نیز بهره مند شوید . بهتر است این گیاه را در جایی از منزلتان قرار دهید تا در معرض هوای تازه باشد همچنین باید روی آبیاری آن کنترل داشته باشید و در فواصل زمانی مشخص اقدام به آبیاری آن بنمایید . گیاه آلوئه ورا را می توانید در منزل تنها بگذارید و خودتان به مسافرت بروید در این مدتی که به آن رسیدگی نمی کنید این گیاه می تواند به رشد خود ادامه دهد و دچار پشمردگی نگردد .

 

گلهای آپارتمانی مقاوم در برابر نور کم

شاید شما تمایل به نگهداری از گیاهان آپارتمانی دارید اما کمبود نور کافی در منزل شما باعث می شود تا سراغ نگهداری از گیاهان آپارتمانی نروید . ما در این قسمت به شما چند نمونه از گیاهان آپارتمانی را معرفی خواهیم کرد که برای نگهداری از آنها به نور کمی احتیاج داشته باشید .

 

1- گازمانیا (بروملید)

گازمانیا

این گیاه برای رشد کردن به نور کمی احتیاج دارد و برای نگهداری از آن احتیاجی به نور مستقیم خورشید نیست . باید در مورد نگهداری از این گیاه توجه داشته باشید که هیچ وقت آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا نور مستقیم به برگ های آن آسیب می زند . بهتر است این گیاه را در کنار پنجره ای بگذارید که نور مستقیم خورشید به آن نمی رسد همچنین نور لامپ نیز برای رشد این گیاه آپارتمانی کفایت می کند .

 

2- آگلونما

آگلونما

کسانی که تجربه کمی در نگهداری از گیاهان آپارتمانی دارند بهتر است سراغ گیاهانی بروند که به دردسر کمتری داشته باشند . یکی از این گیاهان آگلونما می باشد که این گیاه به نور کمی احتیاج دارد تا رشد کند . این گیاه در سایز های مختلفی وجود دارد و از اندازه ی کوچک گرفته تا اندازه های بزرگ قابل دسترس می باشد . نوع کوچک این گیاه مناسب برای روی میز یا اوپن است نوع بزرگتر آن نیز در کنار دیوار یا گوشه های مبل قرار می گیرد و با ظاهر شیپور شکل خود جلوه ی زیبایی به منزل شما می دهد . این گیاه نیز مانند سایر گیاهان این قسمت ، نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا نور مستقیم خورشید می تواند به برگ هایش آسیب بزند .

 

3- زاموفیلیا

زاموفیلیا

برای نگهداری این گیاه بهتر است از نور فلوئورسنت استفاده گردد و به هیچ وجه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد زیرا نور مستقیم باعث می شود به برگ های این گیاه آسیب جدی وارد شود و باعث تغییر شکل در حالت آن گردد . حالت برگ ها و زیبایی های بینظیر آن باعث می شود تا بتوانید فضای خالی منزلتان را توسط این گیاه پر کنید .

 

4- نخل شامادورا

شامادورا

نخل شامادورا نیز جزء آن دسته از گیاهانی محسوب می شود که احتیاج به مقادیر کمی نور دارد و بهتر است در سایه از این گیاه نگهداری کنید زیرا سایه را بیشتر ترجیح می دهد و در آن با نشاط تر است . از قرار دادن این گیاه در معرض نور مستقیم خورشید شدیداً پرهیز کنید . نور لامپ برای رشد این گیاه نیز کافی می باشد و می توانید از نور لامپ نیز برای نگهداری آن استفاده کنید . در قدیم این گیاه بسیار گران قیمت بود و فقط خانواده های ثروتمند قادر بودند تا از این نوع گیاهان خریداری و نگهداری کنند

 

گل های آپارتمانی مقاوم به کم آبی

بعضی از گیاهان به مقدار کمی آب احتیاج دارند تا به رشد خود ادامه دهند . افرادی که مشغله ی کاری دارند و بطور مرتب نمی توانند به گیاه رسیدگی کنند می توانند از گیاهانی مراقبت نمایند که به آبیاری کمتری احتیاج دارند . اگر فرصت کافی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی ندارید و یا هم اگر تجربه ی کافی برای نگهداری از آنها ندارید بهتر است از این نوع گیاهان انتخاب کنید تا بتوانید با خیال راحت آن را در منزلتان نگهداری کنید . گیاهانی که برای رشد به آب کم احتیاج دارند جزء گیاهان با مقاومت بالا محسوب می گردند که می توانند در شرایط کم آبی به رشد خود به خوبی ادامه دهند .

 

1- سانسوریا

سانسوریا

این گیاه آپارتمانی جزء آندسته از گیاهانی می باشد که به آب کمی احتیاج دارد و مناسب افراد مبتدی است که آبیاری گیاه را فراموش می کنند و یادشان می رود تا فواصل آبیاری را رعایت کنند . این گیاه نیز در مقابل کم نوری نیز مقاوم هستند و می توان از آن در مناطقی که دارای نور کم هست نیز استفاده کرد . از ویژگی های مثبت این گیاه می توان به تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن اشاره کرد و قابلیت بالایی در اکسیژن سازی دارد .

 

2- پپرومیا

پپرومیا

این گیاه زیبا که دارای تنوع گوناگونی می باشد و مناسب نگهداری در منازل آپارتمانی است . نور کم مناسب نگهداری این گیاه می باشد و در خصوص دفعات آبیاری نیز از حساسیت کمتری برخوردار است و می توان هفته ای یک مرتبه آن را آبیاری کرد . این گیاه به دلیل غیر سمی بودنش مناسب خانواده هایی می باشد که فرزند خردسال دارند . شکل ظاهری این گیاه باعث شده است تا افراد زیادی به نگهداری آن تمایل پیدا کنند برخی از آنها دارای برگ های راه راه سفید و سبز می باشند و به پپرمیای هندوانه ای مشهور هستند .

 

3- ارکیده

ارکیده

گل ارکیده یکی از زیباترین و با مقاوم ترین گل ها در بین گیاهان آپارتمانی می باشد . گل ارکیده در مقابله با کم آبی خیلی مقاوم می باشد و می تواند تا مدتی بدون آب به رشد خود ادامه دهد . در صورتی که برگ های این گیاه را سالم و شاداب نگهداری کنید می توانید بعد از ریختن گلهایش دوباره شاهد رشد گل های زیبای آن باشید . همچنین این گیاه غیر سمی می باشد و خانواده هایی که دارای فرزند خردسال یا حیوان خانگی هستند از بابت نگهداری این گیاه نباید نگرانی داشته باشند .

 

گل های آپارتمانی مقاوم به سرما

شروع شدن فصل سرما باعث نگرانی خیلی از افراد می شود که در منزل خود گیاه آپارتمانی نگهداری می کنند . با شروع شدن فصل سرما این دسته از افراد به فکر محافظت از گیاهان خود در مقابل سرما میفتن اما اگر گل آپارتمانی آنها به سرما مقاوم باشد دیگر نباید نگران این موضوع باشند زیرا این نوع از گیاهان می توانند خود را با شرایط سرد محیطی وفق دهند . در ادامه به معرفی گیاهان آپارتمانی می پردازیم که در مقابل سرمای هوا مقاوم هستند .

 

1- خورشیدی

گل خورشیدی

این گیاه آپارتمانی طوری پرورش یافته است تا طاقت شرایط سرد محیطی را داشته باشد . این گیاه را می توان در بیرون منزل نیز کاشت و میتواند شرایط بیرون منزل را نیز تحمل کند و آسیبی نبیند . این گیاه دارای غنچه های بسیار زیبایی می باشد که دارای رنگ های متنوعی نظیر قرمز تا نارنجی می باشد . این گیاه بهتر است در یک خاکی که قابلیت زهکشی بالایی داشته باشد کاشته شود و بهتر است موقعی که در حال رشد است از کود های مناسبی جهت تقویت آن استفاده کرد .

 

2- یشم (کراسولا)

گل یشم

گیاه آپارتمانی یشم نیز جزء آندسته از گیاهان آپارتمانی محسوب می گردد که در مقابل شرایط سرد محیطی از خود مقاومت نشان می دهند . این گیاه دارای برگ های برجسته ، گوشتی و ساقه ی چوبی است . اگر سن گیاه زیاد شود از گیاه مذکور یک درخچه ی کوچک تشکیل می شود . این گیاه با توجه به ساختار برگ هایی که دارد می تواند آب را در داخل خود ذخیره کند و در شرایط کم آبی نیز از این آب استفاده کند . برای اینکه بتوانید شادابی و نشاط این گیاه را حفظ کنید بهتر است از کودهای مناسب استفاده کنید .

 

گل های آپارتمانی مقاوم به گرما

افرادی که گل های آپارتمانی مقاوم به گرما را برای نگهداری در منزل خود انتخاب می کنند بایستی به این موضوع توجه داشته باشند که این نوع از گیاهان ، مخصوص شرایط گرمسیری هستند و موقع فصل سرما باید به بحث گرمایش آنها نیز توجه کرد . نگهداری از گیاهان گرمسیری حس زندگی در مناطق گرمسیری را به شما می بخشد . رشد مناسب این گیاهان مستلزم کودهی و آبیاری منظم هستند .

 

1- کروتون

کروتون

گیاه آپارتمانی کروتون مخصوص شرایط آب و هوایی گرمسیر می باشد . برگ های این گیاه دارای تنوع رنگی مختلف نظیر قرمز،زرد،نارنجی و صورتی می باشد . برای رشد بهتر این گیاه بهتر است از یک خاک مناسب که قابلیت زهکشی بالایی دارند استفاده کرد همچنین کودهی ان نیز باید بصورت مرتب انجام شود تا به رشد آن آسیبی وارد نکند .

 

2- گل ختمی چینی

گل ختمی چینی

مناسب ترین مکان برای نگهداری از گل ختمی چینی پنجره ی آفتابگیر منزل می باشد . این گیاه آپارتمانی در مقابل گرما مقاوم بوده و در هنگامی که به رشد می رسد دارای غنچه های رنگی با طیف رنگ های مختلف صورتی ، قرمز ، نارنجی ، زرد و بنفش می باشد . گل ختمی چینی دارای شاخ و برگ سبز و تیره می باشد که دارای غنچه های خوش رنگی می باشند که در بین این شاخ و برگ ها خودنمایی می کند .

 

قیمت گل های آپارتمانی مقاوم

با توجه به انواع مختلفی که گیاهان آپارتمانی دارند دارای قیمت های مختلفی می باشند که خریداران تعداد انتخاب های زیادی دارند تا مطابق با بودجه ی خود مناسب ترین گیاه را برای آپارتمان خود انتخاب کنند . قیمت گیاهان آپارتمانی از مبالغ کم شروع می شود و تا مبالغ بالا ادامه می یابد . تفاوت قیمت گیاهان آپارتمانی به ابعاد اندازه و نوع گیاه و همچنین کمیابی آنها بستگی دارد .

 

مراقبت از گل ها و آبیاری آنها هنگام سفر

 

Loading

4.3/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن