جارو برقی مرکزی چیست؟

در این مقاله قصد داریم یه راه حل آسان و سریع را برای نظافت ساختمان بیان کنیم که شاید در مورد آن اطلاعات کافی نداشته باشید و آن سیستم جارو برقی مرکزی است. شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تفاوت آن با سیستم جارو برقی معمولی چیست که در ادامه در مورد آن به طور کامل صحبت می کنیم.
پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جارو برقی مرکزی چیست؟

در واقع سیستم جاروی برقی مرکزی، نقش یک سیستم مکنده استاندارد مرکزی را ایفا می کند که به منظور نظافت ساختمان و ارسال زباله ها صورت می گیرد.
نحوه انتقال و ارسال زباله ها نیز از طریق لوله های است که در داخل دیوار نصب شده استو به محلی دور از محل زندگی شما مربط می شود، که با نصب دستگاه درمحلی همچون موتورخانه، انباری، پارکینگ و تراس صورت می گیرد.این دستگاه با لوله های مخصوص به پریزهای مکنده ای که در ساختمان برای انجام این عمل قرار می گیرند، متصل می شود و عمل نظافت با اتصال خرطومی به این پریزها انجام می شود.قابل ذکر است که سیستم جارو برقی مرکزی برای تمام ساختمان ها مناسب و قابل استفاده است چه یک واحد کوچک چه یک آسمان خراش بزرگ با صد ها یا ده ها واحد.

۷ نکته که باید در مورد سیستم جارو برقی مرکزی بدانید:

  • ۱. نوع دستگاه مکنده مرکزی برای سیستم جارو برقی و تعداد آن نسبت به تعداد و متراژ واحدها استاندارد سازی و به کار برده می شود.
  • ۲. دستگاه مکنده مرکزی را می توانید به دو صورت استفاده کنید، این دستگاه قابلیت این را دارد که روی دیوار یا به صورت پایه دار روی زمین قابل نصب شود.
  • ۳. در ساختمان های تک واحدی امکان نصب دستگاه سیستم جاروی برقی مرکزی بر روی تراس، داخل کمد دیواری، کابینت و یا حتی سرویس بهداشتی و.. نیز وجود دارد.
  • ۴.بهترین زمان، برای اجرای لوله کشی و سیم کشی مدار فرمان جاروی مرکزی همزمان با اجرای تاسیسات ساختمان می باشد .
  • ۵. انتخاب صحیح مسیر برای لوله کشی و استفاده از متریال با کیفیت یکی از مهمترین مواردی است که در استاندارد سازی سیستم جاروی برقی مرکزی حائز اهمیت است.
  • ۶.انتخاب مدل مناسب برای این دستگاه از دیگر نکات مهمی است که همراه باید به آن توجه داشته باشید. انتخاب لوله هایی با قطر مناسب جر مواردی است که در اجرای سیستم لوله کشی باید به آن توجه داشت.
    نکته: ( به این منظور می توان از لوله هایی با قطر ۴۰ ،۵۰ ،۶۳، ۸۰ و ۱۰۰ میلی متر برای این سیستم استفاده کرد. در صورتی که از سیستم مجزا یا پکیجی استفاده شود، تنها استفاده از دو لوله ۴۰ و ۵۰ میلی متری می تواند مناسب باشد
  • ۷. در مسیر لوله کشی جارو برقی مرکزی نباید از زانویی ۹۰ درجه استفاده کرد. جهت قرار گیری دستگاه مرکزی می باشد نیز موضوع مهمی است.

استفاده از سیستم جارو برقی مرکزی چه مزایایی دارد؟

  • 1. امکان استفاده چند نفر به صورت هم زمان از سیستم جارو برقی مرکزی با داشتن یک میزان مکش در حد استاندارد وجود دارد.
  • 2. امکان جارو کردن راحت همه ی ساختمان از جمله راه پله ها یا حتی داخل خودرو و یا حتی مکان هایی که دسترسی سختی دارند، یه سادگی و بدون نیاز به جابجایی دستگاه جارو برقی.
  • 3. به دلیل این که این دستگاه نیاز به جایجایی ندارد صدمات ناشی از جابجایی و یا شکستگی به شدت پایین است یا وجود ندارد.
  • 4. سرو صدای ناشی از جاروی خانگی از بین می رود.
  • 5. بدون نیاز به کیسه یا پاکت زباله و پرداخت هزینه های ریالی و زمانی جهت خرید این وسایل.
  • 6. در تولید سیستم جاروی برقی مرکزی از قطعات صنعتی استفاده شده است، این مورد باعث افزایش عمر دستگاه می شود و این امکان برای شما وجود دارد که بتوایند در طولانی مدت از دستگاه استفاده کنید بدون این که نگرانی از داغ کردن سیم پیچی الکتروموتورها داشته باشید.

جارو برقی مرکزی به چه صورت عمل می کند؟

عموما جارو برقی های مرکزی دارای یک نوع سیستم ایجاد خلا در داخل ساختمان هستند که برای تمیز کردن زباله ها و حذف خاک مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها به نحوه ی طراحی شده اند که می توانند مواد زائد را از طریق لوله های تعبیه شده در دیوار به داخل محفظه جمع آوری زباله که در یک فضای دور طراحی شده است، ارسال کنند.
به طور معمول و پیش فرض این محل ذخیره و جمع آوری زباله در زیر زمین ساختمان تعبیه شده می شود و ورودی جارو مرکزی در دیوار ساختمان قرار دارد. در خصوص سیستم جارو برقی مرکزی باید گفت که قدرت مکش دستگاه همیشگی و یکسان است.

واحد مکش معمولا به صورت یک مکنده مرکزی وجود دارد که شامل موتور و پمپ آن می باشد که این اجزا در بخشی دور از دسترس قرار می گیرد و خرطومی ها و لوله های ثابت دستگاه متناسب با نیاز مصرف کننده در بخش های مختلف کارخانه یا ساختمان نصب می شوند.این خرطومی ها و لوله های ثابت مسیرهای انتقال آلودگی، مواد زائد و گرد، پسماند، و غبار از محل آلودگی به مخزن دستگاه می باشند و به این طریق زباله ها و آلودگی ها از ساختمان دفع می شوند.

طریقه روشن، خاموش کردن جارو برقی مرکزی :

استفاده از این دستگاه و طریقه روشن و خاموش کردن آن بسیار ساده است. برای روشن و خاموش کردن این نوع جاروها از 3 روش استفاده می شود که در ادامه آن ها را برای شما ذکر کرده ایم:

  • ـ ریموت کنترل
  • ـ روشن و خاموش شدن خودکار با اتصال و جداسازی از پریز صورت می گیرد.
  • ـ با استفاده از دکمه موجود روی خرطومی

انواع دسته کنترل به کار برده شده در جارو برقی مرکزی:

در جارو برقی های مرکزی تمامی دسته ها با در نظر گرفتن بهترین کیفیت و ظاهر و انجام بهترین کاربرد و با داشتن دوام و اسقامت بالا طراحی و ساخته می شوند.
این امکان برای مشتریان وجود دارد که بتوانند، طبق سلیقه و نظر خود دستگاه و دسته مورد نظر را انتخاب کنند. سیستم جاروبرقی مرکزی این اطمینان را به مصرف کنندگان خواهد داد که بهترین عملکرد را در ساختمان ارائه می دهد و دردسر ساکنان برای تمیز کردن و نظافت ساختممان بسیار کمتر می شود و کاهش می یابد.
در هنگام به کارگیری و استفاده از سیستم جارو برقی مرکزی امکان انجام عملیات هایی در جهت کنترل دستگاه مانند

  • ۱.روشن و خاموش کردن
  • ۲.قدرت مکش
  • ۳.وضعیت کیسه و … وجود دارد.

لازم است بدانید که این سیستم کنترلی در بیشتر جارو برقی های مرکزی به وسیله نمایشگر تعبیه شده بر روی دسته صورت می گیرد. دسته های عرضه شده در انواع و بیشتر این جارو برقی ها دسته های با الف) نشانگر LCD یا ب) چراغ های LED می باشند.

 

نتیجه گیری:
سیستم جارو برقی مرکزی می تواند بهتیرن راه برای تمیز کرزدن و نظافت ساختمان های باشد و استفاده از آن برای تمامی ساختمان ها چه تک واحده چه با واحد های زیادی قابل استفاده است.شما می توانید بدون نیاز به جابجایی، نگرانی بایت صدمه دیدن ، ایجاد سرو صدای برای همسایه ها از آن استفاده کنید.البته در نگهداری بهتر از آن نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید که تمتمی این موارد در این مقاله برای شما ذکر شد.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

Loading

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن