راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری

راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری

امروزه بیشتر خانواده ها برای قشنگ تر و زیبا تر شدن منزل خود به جای رنگ کردن که یک روش قدیمی محسوب می گردد به استفاده از کاغذ دیواری روی آورده اند . در گذشته به دلیل اینکه روی صنعت کاغذ دیواری توجه کمتری صورت گرفته بود و تنوع زیادی نداشت ، افراد کمتری سراغ استفاده از آن می رفتند اما امروزه قضیه به کلی تغییر کرده و صنعت کاغذ دیواری مدرن تر شده است و قادر است انواع کاغذ دیواری را برای انواع سلیقه ها محیا سازد . در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را مطرح کنیم تا راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای منزل شما محسوب گردد .

 

دلیل اینکه مردم به استفاده از کاغذ دیواری روی آورده اند چیست ؟

راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری

با توجه به مزایای بیشماری که کاغذ دیواری نسبت به رنگ دارد بیشتر مردم به استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوار ها و زیبایی بخشی به منزل خود اقدام می کنند . دلیل اینکه مردم به استفاده از کاغذ دیواری روی اورده اند این است که کاغذ دیواری به سادگی روی دیوار ها نصب می شود و دیگر لازم نیست تا مراحل پیشنیازی که برای رنگ مورد استفاده قرار می گرفت برای کاغذ دیواری نیز استفاده گردد . کاغذ دیواری دیگر بوی تند رنگ را ندارد و باعث اذیت شدن افراد نمی گردد . برخی از کاغذ دیواری ها قابلیت شستشو را دارند و ضد آب می باشند . برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری لازم است تا به رنگ و طرح وسایل منزلتان نیز توجه کنید و مطابق با آنها طرح و رنگ کاغذ دیواری را انتخاب نمایید زیرا باید بین آنها هماهنگی وجود داشته باشد چون پس از خرید و نصب دیگر نمی توان کاری انجام داد .

 

کاغذ دیواری در متراژ مورد نیاز

بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری از یک کارشناس در این حوزه کمک بگیرید و از وی بخواهید تا متراژ واقعی مورد نیاز دیوارهای منزلتان را اندازه گیری کند و فضای غیر مفید را از آن کم کند و مطابق با آن ، متراژ کاغذ دیواری را در حد نیازتان خریداری کنید . البته لازم است تا مقدار بیشتر از کاغذ دیواری خریداری کنید تا بعد ها در صورت خرابی بخشی از کاغذ دیواری از این مقدار اضافه جهت ترمیم بخش آسیب دیده استفاده نمایید .

 

کاغذ دیواری مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری

  1. قابلیت شستشو دارد
  2. پس از نسب ، سطح صاف و بدون درزی را در دیوار ایجاد می کند .
  3. وزن آن کم می باشد
  4. مقاومت بالا دارد و در مقابل هر گونه کششی از خود مقاومت نشان می دهد .
  5. گرد و غبار محیط را به خود جذب نمی کند و به همین دلیل ضد آلرژی می باشد .

انتخاب مناسب ترین طرح

قبل از اینکه اقدام به خرید کاغذ دیواری نمایید بهتر است تا از طرح ها و رنگ های مختلفی که از کاغذ دیواری در فضای اینترنت وجود دارد دیدن کنید تا مناسب ترین طرح و رنگ را برای دیوار های منزلتان انتخاب نمائید . کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است و بهتر است قبل خرید طرح و رنگ مورد نظرتان مشخص شده باشد و مطابق با آن به انتخاب مناسب ترین کاغذ دیواری اقدام نمائید .

 

قیمت کاغذ دیواری چقدر است ؟

همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره شد کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های مختلفی همراه اندازه و سایز گوناگون می باشد و قیمت آن با توجه به همین پارامتر ها قیمتش تعیین می شود . کاغذ دیواری هایی که دارای طول و عرض زیادتری باشند در مقایسه با آنهایی که دارای طول و عرض کمتری هستن دارای قیمت بالاتری می باشد همچنین کاغذ دیواری هایی که دارای کیفیت بالایی هستند دارای قیمت گرانتری نیز می باشند . هر رول کاغذ دیواری دارای متراژ طول 10 متر در 53 سانتی متر می باشد و برخی دیگر دارای سایز بیشتری نسبت به این مقدار می باشد . کاغذ دیواری های ساده که دارای خط های با طرح های عمودی و افقی است قیمت ارزانتری دارد ولی در مقابل طرح هایی که دارای اشکال هندسی و تصاویر گرافیکی می باشند دارای قیمت بالاتری می باشند .

 

کاغذ دیواری چه رنگی بزنم

راهنمای انتخاب بهترین کاغذ دیواری

بسیاری از افراد در انتخاب رنگ کاغذ دیواری دچار مشکل می شوند و نمی توانند از بین رنگ های متنوعی که وجود دارد یکی را انتخاب نمایند و دچار شک و تردید می شوند . برای اینکه از شک و تردید خارج شوید و بهترین رنگ کاغذ دیواری را انتخاب نمائید بهتر است با توجه به رنگ وسایل منزلتان رنگ کاغذ دیواری را نیز انتخاب کنید . با توجه به اینکه رنگ ، یک پارامتر مهم در انتخاب کاغذ دیواری است از اینرو لازم است تا برای جلوگیری از بی نظمی و آشفتگی ، هارمونی رنگ های وسایل منزلتان را در نظر داشته باشید و مطابق با آن ، کاغذ دیواری با رنگ مناسب انتخاب نمائید .

 

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب کاغذ دیواری

عوامل متعددی مثل کیفیت ، سایز ، رنگ و طرح در انتخاب کاغذ دیواری تاثیر گذار است . بسیاری از افراد مطابق با سلیقه و دکوراسیون منزل خود اقدام به انتخاب کاغذ دیواری می نمایند . اما پارامتری که از همه بیشتر مهم تر است همانا رنگ آن می باشد . رنگ کاغذ دیواری در کوچک و بزرگ نشان دادن فضای خانه نقش بسزایی دارد برای آن دسته از افرادی که فضای خانه ی آنها بیشتر است پیشنهاد می شود تا از کاغذ دیواری با رنگ تیره استفاده نمایند و آن دسته از افرادی که فضای کوچکتری دارند بهتر است تا از رنگ روشن استفاده نمایند تا منزلشان بزرگتر جلوه نماید .

 

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

بعد از اینکه تمام طرح ها و رنگ های موجود را بررسی کردید لازم است تا برای پذیرایی خود از بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری ها استفاده کنید . در هنگام نسب کاغذ دیواری در پذیرایی دقت لازم را داشته باشید و آنرا شکیل تر نسب نمائید . در انتخاب رنگ کاغذ دیواری پذیرایی لازم است تا با در نظر داشت اینکه این بخش از منزل باید دارای تزئینات بیشتری باشد از اینرو بهتر است از کاغذ دیواری هایی با رنگ هایی که جنبه ی تزئینی دارند استفاده نمائید .
بعد از انتخاب رنگ کاغذ دیواری حالا نوبت انتخاب طرح آن می باشد . افراد باید به محل پذیرایی خود دقت کنند و ببینند که اگر در پذیرایی وسایل زیادی قرار داده اید و فضای آن شلوغ می باشد بهتر است از طرح های ساده استفاده کنید . اما اگر فضای پذیرایی خلوت می باشد می توانید از طرح های شلوغ در کاغذ دیواری استفاده نمایید .

 

کدام کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است؟

اتاق خواب نیز جزء آن بخش هایی از منزل محسوب می گردد که باید در انتخاب رنگ و طرح آن دقت لازم صورت بگیرد . از آنجایی که اتاق خواب محل استراحت و به آرامش رسیدن است باید از کاغذ دیواری استفاده شود که دارای رنگ های ملایمی می باشد زیرا رنگ های درخشان باعث مزاحمت در موقع استراحت شما می شود . البته نباید فراموش کرد که برخی از افراد نسبت به رنگ های درخشان کاغذ دیواری در اتاق خواب حساسیتی ندارند و به راحتی می توانند با آن کنار بیایند . لازم شما با توجه به روحیات خود در انتخاب رنگ کاغذ دیواری تصمیم بگیرید . در کل رنگ های سرد و ملایم مناسب ترین گزینه برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری می باشد .

 

نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب

استفاده از کاغذ دیواری در این اواخر محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا کرده است و افراد تمایل بیشتری به استفاده از آن را دارند اما در تشخیص کیفیت و مرغوبیت کاغذ دیواری در بیشتر مواقع دچار شک می شوند . در این قسمت به راه کارهایی خواهیم پرداخت که باعث می شود کاغذ دیواری مرغوب را از نا مرغوب تشخیص دهید .

 

1- نوع روکش جز مواردی محسوب می شود که در تعیین کیفیت کاغذ دیواری نقش مهمی ایفا می کند . روکش سطح فوقانی اگر از نوع وینیل باشد آن کاغذ دیواری جز انواع مرغوب حساب می شود .

 

2- کاغذ دیواری بعد از هر چند وقت یکبار نیاز به شستشو دارد و لازم می شود تا انرا شستشو داد از اینرو نوع کاغذ دیواری خیلی مهم می باشد زیرا هر نوع کاغذ دیواری قابلیت شستشو را ندارند و بر اثر خیس شدن دچار آسیب می شوند . کاغذ دیواری مرغوب است که قابلیت شستشو را داشته باشد .

 

3- کاغذ دیواری هایی که ضد آلرژی باشند مناسب خانواده هایی است که فرزند خردسال دارند از اینرو انواع ضد آلرژی جز پارامتر هایی محسوب می شود که مرغوب بودن کاغذ دیواری را نشان می دهد .

 

4- کاغذ دیواری با کیفیت می باشد که بعد از نصب ، صاف و بدون درز روی دیوار گسترانیده شده باشد .

 

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانید بهترین نوع کاغذ دیواری را انتخاب نمائید بهتر است تا به پارامتر هایی مثل کیفیت ، رنگ ، مقاومت ، قابلیت شستشو داشتن و موارد دیگری را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع کاغذ دیواری را انتخاب نمائید .

 

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن