مراقبت از گل ها و آبیاری آنها هنگام سفر

افرادی که در منزل خود از گل و کگیاه آپارتمانی نگهداری می کنند نسبت به رشد و سلامتی آن احساس مسئولیت می کنند و توجه دارند تا در زمانبندی مشخصی آن را آبیاری نمایند تا از تایم آبیاری آن نگذرد زیرا بسیاری از گل ها در مقابل کم آبی از خود حساسیت نشان می دهند پس باید طبق برنامه ی زمانبندی شده آن ها را آبیاری نمایند . اگر شما نیز از گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنید و می خواهید بدانید چه اقداماتی را باید انجام دهید تا در هنگامی که در مسافرت هستید از بابت گیاهان آپارتمانیتان خیالتان راحت باشد ، به موارد ذکر شده در این مقاله دقت نمائید . در این مقاله سعی داریم تا در زمینه ی مراقبت از گل ها و آبیاری آنها هنگام سفر موارد مهم و ضروری را مطرح کنیم تا شما با رعایت آنها بتوانید در هنگام سفر نیز از بابت نگهداری آنها خیالتان راحت باشد . در این بخش قصد داریم تا روش های آبیاری که می توانید در هنگام سفر استفاده کنید را برای شما توضیح دهیم.

 

این روش ها عبارتند از :

  • بطری آب وارونه
  • حوله و ظرف آب
  • فیتیله گذاری
  • زیر گلدانی
  • گلخانه پلاستیکی
  • بطری آب در گلدان
  • تهیه سیستم قطره ای

 

1- بطری آب وارونه

آبیاری گیاهان با بطری آب وارونه

همواره آبیاری قطره ای مورد توجه بسیاری از افراد بوده و این روش حتی در مواقعی که در منزل هستید نیز کاربردی است . استفاده از بطری های پلاستیکی مناسب ترین روش برای آبیاری گیاهان اپارتمانی می باشد . در این روش کافیست تا در درب بطری یک سوراخ کوچکی ایجاد کنید تا با وارونه کردن آن آب بصورت قطره ای وارد گلدان شود .

مزیت این روش آن است که آسان نصب می شود و نیاز به آبیاری روزانه دارند. همچنین راه اندازی سیستم آن به کمتر از 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

2- حوله و ظرف آب

استفاده از این روش می تواند به شادابی و نشاط گیاهان شما در هنگامی که در سفر هستید کمک زیادی بکند . در این روش کافیست تا گلدان یا گل و گیاه را در ظرف پر از آبی قرار دهید تا به ریشه ی آن همواره آب برسد . با استفاده از این روش با خیال راحت می توانید به سفر بروید . البته باید توجه داشته باشید که این روش برای گیاهانی که به آبیاری بیشتری احتیاج دارند مناسب می باشد . همچنین می توانید با استفاده از چندین حوله که در داخل یک ظرف بزرگ قرار دارد استفاده نمائید بطوری که ظرف را پر از آب می کنید و حوله ها را در داخل آن قرار می دهید و گلدان را در روی این حوله ها قرار دهید تا آبرسانی برای گیاه انجام شود .

روش آبیاری با حوله و ظرف آب : در این روش به حوله و تعدادی لگن به تعداد گلدان ها نیاز است. گلدان ها باید دارای سوراخ و زهکش خوب باشند.

مزیت این روش آن است که راه حلی طولانی مدت برای گیاهان‌ تان به حساب می آید.

مناسب گیاهان مناطق مرطوب و گیاهانی که به نور زیاد نیاز ندارند می باشد و مدت راه اندازی آن 5 دقیقه است.

 

3- آبیاری از طریق فیتیله گذاری

آبیاری گیاه در مسافرت با فیتیله گذاری

در این روش با استفاده از نخ های کاموایی می توانید گلدان های خود را به نحو احسن آبیاری نمائید . در این روش کافیست تا یک سر کاموا را در حد چند سانتی متر در ظرف پر از آبی قرار دهید و سر دیگر آنرا در داخل خاک گلدان بگذارید البته باید توجه داشته باشید که از کامواهایی استفاده نمائید که جذب آب در آنها بالا باشد و همچنین ظرف اب را در مکانی قرار دهید که بالاتر از گلدان شما قرار داشته باشد .

مواد و وسایل مورد نیازدر این روش نخ کاموایی یا طناب نخی باریک به مقدار لازم

سطل یا ظرف آب است. مزیتی که این روش دارد آن است که چند گیاه را بطور همزمان می توان آبیاری کرد. راه‌اندازی این سیستم به ۱۰ دقیقه وقت نیاز دارد.

 

4- زیر گلدانی را پر از آب کنید

در این روش کافیست تا با استفاده از ماسه و آب زیر گلدانی را تا جای امکان از این دو پر کنید البته باید توجه داشته باشید که این روش مناسب گیاهتان باشد زیرا بسیاری از گیاهان در مقابل کم ابی یا پر آبی از خود حساسیت نشان می دهند و دچار آسیب می شوند .

مواد و وسایل مورد نیاز در این روش یک زیرگلدانی و تعدای گلدان سوراخ‌ دار و دارای زهکش مناسب می باشد تا بتوان به خوبی این روش را روی آن اجرا کرد.

مزیت این روش آن است که بسیار ساده و بدون زحمت است و مناسب برای ساکولنت‌ها و کاکتوس‌هایی می باشد که به آب زیادی نیاز ندارند. زمان درست کردن این سیستم یک دقیقه است.

 

5- روش گلخانه های پلاستیکی

آبیاری گیاهان مسافرت گلخانه پلاستیکی

این روش نیز جزء موارد خوبی محسوب می گردد که برای آبیاری گیاهان مناسب است بخصوص زمانی که شما به سفر می روید . در این روش کافیست تا در اطراف گلدان خود از چند پایه چوبی چند سانتی متری استفاده کنید و اطراف این پایه ها را توسط مشمای پلاستیکی بپوشانید در این روش لازم نیست تا از تجهیزات مدرن و پیچیده استفاده کنید بلکه با چوب های ساده ی چند سانتی متری و مشما های ساده ای که در هر خانه ای پیدا می شود استفاده کنید . در این روش باعث می گردد تا آب کمتر تبخیر شود و بتوان در مدت زمان زیادی از اب کمی برای آبیاری استفاده نمود . در این روش می توان از ترکیبی روش های قبلی و این روش استفاده کرد .

مواد و وسایل لازم برای این روش ۴ میله‌ی چوبی و مقداری کیسه‌ی پلاستیکی شفاف است تا گیاه در آن قرار بگیرد . مزیت این روش در آن است که راه حل طولانی مدت برای نگه‌داری از گیاهان را فراهم می کند و مناسب برای گیاهان آپارتمانی رطوبت ‌دوست است. مدت زمان راه‌اندازی این سیستم ۱۵ دقیقه می باشد.

 

6- سیستم آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای

شما می توانید با خریداری قطعات پلاستیکی که بصورت قطره ای گلدان ها را آبیاری می کنند خیالتان را هنگام مسافرت از بابت گلدان ها راحت کنید.

 

بهترین گل های آپارتمانی سرسخت و زیبا

 

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن