برج جام تهران

معرفی برج جام ملت، امکانات و آدرس

وقتی برای ساخت برج‌ها طراحی خاصی را در نظر می‌گیرند، مخاطبان همین طرح خاص را نماینده این برج به‌شمار می‌روند. حال اگر برج ارتفاع زیادی داشته باشد و از متریال‌های لوکس در ساخت آن استفاده کنند، بدون شک بیشتر به‌چشم می‌آید. برج جام ملت یکی از سازه‌های خاص است که در خیابان شریعتی تهران بین دیگر ساختمان نظر شهروندان زیادی را به خود جلب می‌کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی برج جام تهران بپردازیم، بنابراین تا انتهای این مقاله همراه هومتیک باشید.

 

معرفی برج رقصان تهران

برج رقصان

ساختمان برج جام تهران با کاربری اداری-تجاری هنر معماران مشهور کاترین اسپریدونف و رضا دانشمیر است که با توجه به طراحی خلاقانه و ارتفاع بالا در میان دیگر ساختمان‌های خیابان شریعتی تهران به‌چشم می‌آید. این برج با کارفرمایی بانک ملت در سال 2015 به اتمام رسید و در یک زمین با متراژ 64 هزار مترمربع ساخته شده است. از نظر موقعیت مکانی این برج از قسمت شمال-جنوب به شمیران و از شرق به بخش قدیمی و سنتی تهران مشرف می‌شود. دسترسی به این برج از طریق بزرگراه‌های همت، رسالت، امام علی و صیاد شیرازی امکان‌پذیر است و همین موقعیت مکانی عالی از دیدگان مراجعه‌کنندگان یک مزیت مثبت به‌شمار می‌آید. برای ساخت و طراحی برج جام ملت از ترکیب دو مورد حجم و الگو استفاده کرده‌اند. به‌طوری که 80 درصد متعلق به یک پلتفرم افقی با کاربری تجاری است و 25 درصد به حجم عمودی تعلق دارد که حجم اصلی را در برمی‌گیرد و شامل عرصه‌های اداری است. این برج 34 طبقه تقریبا 100 متر ارتفاع دارد که از این 34 طبقه، 7 طبقه آن پارکینگ است و در طبقات دیگر آن در کنار کاربری اداری-تجاری، رستوران و سکوی فرود هلیکوپتر قرار می‌گیرد.

برج جام ملت را می‌توان یکی از لوکس‌ترین پروژه‌های ساختمانی در شهر تهران به‌شمار آورد که با وجود متراژ بالا، قرارگیری در بهترین موقعیت مکانی، استفاده از مصالح با استاندارد بالا و معماری منحصربه‌فرد یکی از شاخص‌های طراحی فوق لوکس در رده A شناخته می‌شود. بین شرکت‌ها و برندهای مختلف سیستم اعلام حریق، شرکت مدامکار که نماینده رسمی شرکت پروتک انگلستان است برنده مناقصه شد و برج جام جم با استفاده از محصولات این برند به سیستم هوشمند اعلام حریق هوشمند آدرس‌پذیر تجهیز شد. از قابلیت‌های خاص این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلارم‌های کاذب با استفاده از این سیستم کاهش پیدا می‌کند و همچنین از آن جایی که سنسورهای هوشمند در انواع دودی، حرارتی و ترکیبی در ساخت این سازه به‌کار رفته بین نشانه‌های حاصل از سوختن و علائم کاذب تفکیک قائل می‌شود.
  • با استفاده از اینترفیس TCP/IP نقل و انتقال داده‌ها به‌وسیله شبکه LAN/WAN انجام می‌گیرد.

برای مجهزسازی این برج از بیشتر از 3000 سازه آدرس‌پذیر در 56 لوپ استفاده کرده‌اند. تمام این تجهیزات داری استاندارهای بین‌المللی B6 و EN54 هستند و گواهینامه LPCB دارند.

 

امکانات برج اداری و تجاری جام ملت

همان‌طور که گفتیم برج جام ملت 34 طبقه دارد. در دو طبقه این برج 63 واحد تجاری و در 23 طبقه 89 واحد اداری قرار گرفته است. همچنین 7 طبقه این برج برای پارکینگ مراجعه‌کنندگان است که 555 پارکینگ عادی و 28 پارکینگ ویژه معلولان دارد. از امکانات این برج می‌توان به سالن اجتماعات، نمازخانه، رستوران روباز، عرصه فرود هلیکوپتر، 11 آسانسور و 12 پله برقی اشاره کرد. مدیریت ساختمان به‌طور کاملا هوشمند انجام می‌گیرد و به‌دلیل ارتفاع زیاد و استفاده از نمای شیشه‌ای چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. این برج مجهز به سیستم کلایمر تلسکوپی است که از آن برای شستشوی نمای خارجی برج استفاده می‌شود و در کنار 11 آسانسور عادی مجهز به یک آسانسور مخصوص حمل بار است.

 

طراحی متفاوت برج جام ملت

با وجود به‌کارگیری سطوح افقی دسترسی عالی در نزدیکی پارک و پیاده‌رو صورت می‌گیرد و یک تناسب عالی بین فضای کاری و محیط پارک برقرار می‌شود. متریال استفاده شده در نمای این برج، کامپوزیت و شیشه است. در طراحی این پروژه راه‌حل‌های کاربردی برای شهر تهران ارائه شده و استفاده از فرم ترکیبی حجم افقی و عمودی سبب شده تا با تمام طراحی‌های ساده شهری، متفاوت باشد. همچنین به‌دلیل وجود شیب شمال به جنوب، این پروژه به‌عنوان نقطه عطفی در تهران شناخته می‌شود که از بیشتر بخش‌های شهری قابل مشاهده است.

تصاویری از زوایای مختلف برج جام تهران

برج جام تهران

برج جام تهران

برج جام تهران

برج جام تهران

 

آدرس برج جام ملت

آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به اتوبان همت، نبش کوچه اتوبانک، برج جام، پلاک 32

شماره تماس: 02122876900

 

سخن نهایی

همان‌طور که گفتیم برج جام ملت تهران با کاربری اداری-تجاری به یکی از شاخص‌های معماری تبدیل شده است. در واقع طراحی رقصان برج در کنار استفاده از متریال عالی برای ساخت و نظارت برترین گروه‌های معماری و مهندسی تا این اندازه برج جام ملت را متفاوت می‌کند. در نهایت این برج در یک مزایده عمومی با قیمت پایه 610 میلیون تومان به‌صورت یکجا به فروش رسید. برای آشنایی با تمام برج‌های معروف می‌توانید به صفحه معرفی ساختمان و برج‌ های معروف مراجعه کنید.

مدیریت برج ، اپلیکیشن حسابداری و تقسیم هزینه های برج

 

بیشتر بخوانید:

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن