برج های خاتم شهرک المپیک

معرفی برج های دوقلو (خاتم) المپیک تهران

تهران پایتخت ایران است. این شهر به داشتن نمادهای زیادی معروف است. برج میلاد و برج آزادی دو نماد زیبا در شهر تهران هستند که سنبل تهران خطاب می شوند. این برج ها مسکونی نیستند و بیشتر جنبه تفریحی و گردشگری دارند. اما در تهران برج های مسکونی و خاص زیادی وجود دارد که یکی از این برج ها ، برج های دوقلوی المپیک است که به برج خانم نیز شهرت دارند. برج های مسکونی از این نظر اهمیت دارند که برای سکونت طراحی شده اند و به فضای بیشتر، امکانات رفاهی و تاسیساتی بیشتر و حتی ساکنین بیشتر نیازمندند. برج های دوقلوی المپیک با ویژگی سکونت در زمینی به مساحت 18700 مترمربع با زیربنای بیش از 120،000 مترمربع ساخته شده است. محل احداث این برج منطقه22 تهران، میدان المپیک می باشد و در این منطقه این دو برج به دلیل تقارن زیبا زبانزد هستند. در این مقاله به معرفی برج های دوقلو المپیک تهران می پردازیم.

 

برج های دوقلو المپیک (Olympic’s Twin Towers)

برج های خاتم شهرک المپیک

همیشه وقتی صحبت از برج است ، یاد برج های سر به فلک کشیده دوبی یا نیویورک می افتیم اما تهران خود ما هم برج های زیبایی دارد. صرف نظر از ارتفاع که هنوز به اندازه شهرهای مدرن خارج نتوانسته ایم برجی مسکونی یا اداری داشته باشیم اما برج های ساخته شده در تهران و شهر های ایران در تقابل با یکدیگر خوب عمل کرده اند. برخی از برج ها نظیر برج های دوقلوی المپیک از نظر خوش ساخت بودن واقعا زیباست و یک مجموعه مسکونی 346 واحدی با 22 طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و 3 طبقه زیرزمین را شامل می شود. این برج یکی از زیباترین و بزرگترین پروژه های ساختمانی منطقه 22 تهران محسوب شده و به لحاظ دسترسی به مکان های عمومی بسیار عالی است. در زمینه معماری باید گفت گروه مهندسی طاها این برج را کاملا چشم نواز طراحی کرده است. در این برج امکانات و خدمات رفاهی کامل و مناسب به شیوه  لوکس و منحصربه فرد در دسترس است.

 

بررسی تخصصی برج های دو قلوی المپیک

برج های خاتم شهرک المپیک

برای آن که با برج های دوقلوی المپیک بیشتر آشنا شوید به بررسی تک تک مکان ها و امکانات این برج می پردازیم.

 

واحدهای مسکونی

در برج های دوقلوی المپیک واحد های مسکونی به شکلی زیبا و شکیل طراحی شده اند. این واحدها بیش از 150 مترمربع زیربنا دارند و فضای پذیرایی به همراه سه اتاق خواب طوری کنار هم چیده شده که بهترین دسترسی و زیبایی به چشم می خورد. هر برج دارای 2 واحد پنت هوس 560 متری می باشد که در طبقه 22 بصورت چهار خوابه ساخته شده است. از نظر ساخت و متریال داخلی و همچنین متریال نمای واحد ها باید گفت دیوار واحدها از بلوک سبک سیمانی آهکی و دربهای ورودی واحدها، با طرح کلاسیک، از چوب بلوط کانادایی و منبت های راش گرجستان و دربهای داخلی، کمدها و قرنیزها از ترکیب بهترین چوب و ام دی اف و روکش بلوط کانادایی ساخته شده اند. همه اینها از بهترین نوع متریال های موجود در جهان است که به شکل سفارشی تهیه و تولید شده است. همچنین واحد های این برج ها از پنجره های آلومینیومی، با پروفیل های اروپایی و یراق آلات GU آلمان و شیشه ونوس بهره می برد که در نوع خود بی نظیر می باشد.

 

تراس های برج

برج های خاتم شهرک المپیک

یکی از جذاب ترین قسمت های واحد های مسکونی این برج های زیبا ، وجود تراس روباز و مسقف با منظره ای زیبا برای هر واحد مسکونی می باشد که بصورت کاملا حرفه ای طراحی شده است. از این تراس ها می توان مناطق زیادی از اطراف را دید و بهترین نمای دید برای کسانی است که عادت دارند در تراس سیگار بکشند یا عصرانه بخورند.

 

آسانسورها

آسانسور های بزرگ و قدرت مند این برج های دوقلو بسیار زیبا و کارآمد هستند. شرکت سازنده آسانسورهای این برج ها، کمپانی بزرگ KONE، یک شرکت فنلاندی می باشد که از پیشرو ترین شرکت های صنعت آسانسور و پله برقی در جهان و دومین برند مطرح در دنیا است. این باعث شده تا از نظر امنیت و قدرت بهترین کارایی را داشته باشد و ساکنین این واحد ها از آن راضی باشند. این آسانسور ها در 12 عدد بهترین کیفیت را ارائه می دهد و کسانی که با آن منتقل می شوند براحتی در دسترس شان قرار داد. حتی 4 دستگاه از آسانسورهای این برج با قابلیت حمل برانکارد بوده و 2 دستگاه از آنها بدون موتورخانه طراحی شده تا بتوان برانکارد را بطور مستقیم به بام ساختمان و محل فرود آمبولانس هوایی انتقال داد.

 

امکانات آسانسور های برج

  • مانند امکان ارتباط داخلی
  • سیستم تراز اتوماتیک
  • تابلوی هوشمند با قابلیت اتصال به سیستم اعلام حریق
  • سیستم مخصوص آتش نشانی، سیستم سرویس VIP
  • سیستم رفع مزاحم اتوماتیک
  • سیستم کنسلینگ مقصد توسط مسافر
  • قابلیت دسترسی به طبقات توسط کارت اختصاصی

 

مجموعه ورزشی برج های المپیک

برج های خاتم شهرک المپیک

مجموعه ورزشی در برج ها همیشه تاثیر زیادی دارد و بسیاری از کسانی که برج ها ساکن می شوند معمولا بخاطر امکانات این برج هاست. مجتمع مسکونی بوستان آینده دارای مساحت گسترده ای می باشد به گونه ای که دارای مساحت 2800 متر مربع است . به دلیل قرا گیری این مجتمع در طبقات منفی 3 و منفی 4 امکان تاسیس فضاهای تفریحی و ورزشی برای آن وجود دارد . در این طبقات امکانات متنوع و جذابی مثل استخر بزرگسالان ، استخر آب درمانی ، استخر کودکان و خردسالان وجود دارد همچنین دارای سونا ، جکوزی ، آبشار آب سرد ، راهرو و تونل مه ، اتاق نمک ، حمام سنتی ، اتاق ماساژ ، بوفه و سالن بدن سازی با تجهیزات کاملاً پیشرفته می باشد .

 

تاسیسات

برج های مذکور دارای تهویه ی مناسب در فصول گرم و سرد سال می باشد به گونه ای جهت این امر از دستگاه های چیلر توربوکور سانتریفیوژ در فصل گرم سال استفاده می شود و هوای مطبوعی را در برج پخش می نماید . همچنین از 4 دستگاه هواساز که در بام برج ها قرار گرفته است جهت تامین هوای تازه برای فضای داخلی برج استفاده می گردد . برای گرم کردن آب استخر و آب گرم مصرفی از انرژی گرمایشی حاصل از کارکرد چیلر استفاده می گردد به گونه ای که با استفاده از پمپ و و مبدل های حرارتی این گرمایش تامین می شود . در زمینه جلوگیری از هدر رفت انرژی اقدامات لازم صورت گرفته است به گونه ای که با قرار دادن بویلر های چگالشی در موتور خانه ها جلوی هدر رفت انرژی گرفته می شود . در کلیه ی واحد ها سیستم های تصفیه کننده ثانویه قرار داده اند تا آب با کیفیتی در اختیار ساکنین قرار بگیرد همچنین در این واحد ها سیستم آب رسانی جهت شرب یا مصارف دیگر بصورت جداگانه بوده و برای بهبود آب رسانی اقدامات لازم و مقتضی صورت گرفته است . برای محاسبه آب مصرفی هر واحد از یک سیستم پیشرفته استفاده می شود به نحوی که آب گرم و سرد بصورت جداگانه و تفکیک شده محاسبه می گردد . ساکنین این برج نباید کوچکترین نگرانی در زمینه ی تامین انرژی برق داشته باشند زیرا در صورت قطع برق ، سریعاً ژنراتورهای تعبیه شده در موتور خانه بصورت خودکار شروع به کار می کنند و برق مجتمع را تامین می نمایند .  به منظور استفاده ی حداکثری از آب و برای جلوگیری از هدر رفت آن ، در این مجتمع تصفیه خانه فاضلاب احداث شده است تا با استفاده از روش های روز اقدام به تصفیه آب نماید و آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز مجتمع تامین گردد .

 

 

پارکینگ ها

در برج های المپیک جهت رفت و آمد و پارک کردن خودروهای ساکنین ، سهولت های کافی در نظر گرفته شده است به گونه ای که دارای سه طبقه پارکینگ بوده و برای هر واحد دو پارکینگ در نظر گرفته شده است . مسیر دسترسی به پارکینگ ها در ابتدای درب ورودی ساختمان قرار دارد . پارکینگ ها از لحاظ روشنایی و رمپ های استاندارد در درجه ی بالایی از کیفیت و استاندارد برخوردار هستند .

 

طبقه همکف

برج های خاتم شهرک المپیک

در طبقه ی همکف این برج ها فضاهای مختلفی را برای رفاه حال ساکنین احداث نموده اند . در این قسمت فضاهایی همچون سینما ، مهد کودک ، نمازخانه ، سالن اجتماعات ، آرایشگاه مردانه ، آرایشگاه زنانه ، کافی شاپ ، کتابخانه وجود دارد . در طبقه ی همکف فضایی را برای لابی ساختمان اختصاص داده اند تا افرادی که برای بار اول به این مجتمع می آیند در آن حظور داشته باشند . در ساخت لابی از با کیفیت ترین مواد و مصالح استفاده شده است و همچنین از مجرب ترین افراد برای ساخت این بخش کمک گرفته شده است . لابی در سه بخش شامل بخش اطلاع رسانی و کافی شاپ ، لابی شرقی و غربی احداث شده است . در استفاده از مصالح کاربردی در کف ، سقف و دیوار ها از دقت لازم صورت گرفته شده است و از بهترین طرح و رنگ ها برای تزئین این بخش ها استفاده شده است .

 

همه راه ها و دسترسی های برج های دوقلو خاتم در میدان المپیک به اتوبان های اطراف را در زیر می توانید ببینید. این دسترسی ها باعث شده است تا این الماس میدان المپیک به یکی از جذاب ترین برج ها برای سکونت افراد مشهور و ثروتمند بدل شود و از گزینه های اول هر کسی باشد. هر چند که در نقطه ای خود واقع شده است و دسترسی های خوبی به اطراف دارد اما رسیدن سریع به اتوبان ها می تواند برای ساکنین هر برجی یک آرزوی بزرگ باشد زیرا که ترافیک تهران به شدت روی اعصاب است. برج های دوقلوی المپیک :

  • از سمت شمال برج به اتوبان همت
  • از سمت جنوب برج به اتوبان های حکیم و آزادراه تهران کرج
  • از سمت غرب برج به اتوبان آزادگان
  • دسترسی بسیار عالی به مترو چیتگر

برج های خاتم شهرک المپیک

برج های خاتم شهرک المپیک

 

Loading

4/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن