برج پاژ مشهد

معرفی برج پاژ مشهد؛ آدرس و تلفن

بدون شک امروزه مشهد به اصلی ترین مرکز سفرهای سیاحتی در ایران تبدیل شده است. جذب توریست یکی از دلایلی به حساب می آید که بسیاری از سرمایه داران تصمیم گرفته اند با تاسیس مراکز تجاری تفریحی نه تنها به روند گسترش جذب توریست در این شهر کمک کنند بلکه درآمدهای خود را نیز دوچندان می‌کند.  مرکز بین المللی مالی و اقتصادی پاژ (ملقب به برج پاز) یکی از اولین و مهمترین پروژه هایی بود که تلاش کرد جنبه فعالیت های تجاری را نیز به بخش گردشگری مشهد اضافه کند. به گفته سازنده های این مرکز به منظور اینکه بتوانند اسم پاز را انتخاب کنند ۳۰۰ نام را در نظر گرفته اند ولی در انتها اسم پاژ یا مرکز بین‌ المللی مالی اقتصادی مشهد برای این پروژه عظیم انتخاب شده است. یکی از بارزترین ویژگی های اسم این پروژه انتخاب دو حرف کاملا فارسی در آن می باشد که آن را با دیگر پروژه های ساختمانی در مشهد متفاوت کرده است.

 

اسم پاژ از کجا آمده است؟

برای بسیاری از دوستداران این مرکز سوال پیش می آید که اسم پاژ از کجا بدست آمده است. برای این دوستان باید بگوییم پاژ در اصل اسم روستایی است که شاعر بزرگ پارسی زبانان یعنی حکیم ابوالقاسم فردوسی در آنجا زاده شده است. همانگونه که شما نیز در جریان هستید این شاعر بزرگ یکی از 10 شاعر برتر تاریخ به حساب می آید و به عنوان یک سمبل تاریخی در ایران معرفی شده است. از این رو است که سرمایه گذاران این پروژه بین المللی به منظور اینکه وجهه جهانی و تاثیرات فرهنگی منطقه را در خود جای دهند از این اسم بهره گرفته اند.

 

مشخصات کلی پروژه پاژ

این پروژه عظیم که زیر بنایی بالغ بر 130 هزار متر مربع را دارا می  باشد در ابتدای بلوار جانباز مشهد و در جنب میدان جانباز بنا شده است. بسیاری از افرادی که در این پروژه دخیل بوده اند آن را یک شعر طبقاتی معرفی کرده ان که تمامی امکانات موجود در یک مرکز خرید را می توان در آن مشاهده کرد. به کارگیری المان های تصویری و جا نمایی خاص سبب شده است بسیاری از کسانی که برای اولین بار وارد این پروژه می شوند نه تنها جذب وسعت آن شده بلکه ساختارهای زیبای آن نیز آن ها را متحیر می کند. از دید یک کارشناسان فنی و آگاه استحکام ، به کار گیری المان های مهندسی و از همه مهمتر امنیت این پروژه به حدی می باشند که حتی قابلیت مقاومت در برابر یک زلزله 7 ریشتری را نیز دارا می باشد. دقیقا این ویژگی های منحصر به فرد است که سبب شده است امروزه ما پاژ را تنها به عنوان یک ساختمان نشناخته و از آن به عنوان یکی از نمادهای مشهد و در اصل یک برند یاد کنیم.

 

سرمایه گذاران پاژ چه کسانی هستند؟

هنگامی که برای اولین مرتبه شما با وسعت این پروژه آشنا می شوید اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که این پروژه عظیم توسط چه فردی ساخته شده است. در اصل باید به شما بگوییم سه شرکت شناخته شده آستان قدس مشهد ، شرکت رام پارت پیشرو و شرکت سرمایه گذاری و توسعه سپهر هشتم (بانک صادرات) حامیان اصلی این پروژه هستند توانسته اند آن را در 25 طبقه و پنج بلوک طراحی و اجرا کنند. نکته ای که این سازه را برای بسیاری از افراد جالب می کند بحث کاربری های متفاوت در هر بخش می باشد.

 

واحد های مرکز بین المللی مالی اقتصادی مشهد

پاژ در اصل دارای 108 واحد تجاری می باشد که نزدیک به 8260 متر مربع پروژه را نیز به این بخش اختصاص داده است. علاوه بر این نزدیک به 29270 متر مربع پروژه نیز به بخش اداری اختصاص داده شده است که شامل 343 واحد می شود. از بخش های چشم نواز این پروژه بحث پارکینگ هوشمند آن است که ظرفیت 788 خودرو را دارا می باشد.

 

امکانات رفاهی مجتمع تجاری پاژ مشهد

همانگونه که پیش از این نیز به شما ذکر کردیم پاژ یکی از مراکزی به حساب می آید که تلاش کرده است تمامی جوانب یک مجتمع تجاری – اداری را در خود جای دهد. علاوه بر 108 واحد تجاری که در این مجتمع مشاهده می کنید ، شما می توانید از امکانات دیگر مانند مرکز همایش ها ، سینما ، فضای بازی کودکان ، کافه کتاب ، فود کورت ، هایپر مارکت (هایپر می) و سالن ورزشی نیز بهره مند شوید. اگر قصد دارید چند ساعتی را در یک مرکز تجاری سپری کنید می توانید به این مرکز به عنوان یک کاندید اصلی نگاه کنید.

 

ویژگی های معماری مجتمع تجاری پاژ مشهد

یکی از مسائلی که سبب شده است این پروژه نسبت به دیگر سازه های مشهد متفاوت باشد دسترسی افراد به این مرکز خرید می باشد. از آنجایی که این پروژه در میدان جانبازان قرار دارد شما می توانید به راحتی وارد کمربندی اول مشهد شده و همچنین به متنوع اتوبوس رانی و پروژه قطار شهری نیز دسترسی داشته باشید. علاوه بر دسترسی منحصر به فرد این مرکز خرید شما زمانی که در فضاهای عمومی مجتمع تجاری پاژ مانند پله ها ، راهروها و پارکینگ هستید می توانید فضای باز و ویژه آن را حس کرده و تفاوت آن را با سازه های دیگر مشاهده کنید.

 

تأسیسات سرمایش و گرمایش مجتمع خرید پاژ

از اصلی ترین عواملی که سبب می شود یک مرکز خرید عملکرد بسیاری خوبی داشته باشد بحث سرمایش و گرمایش آن می باشد. در این سازه تمامی واحد ها از سیستم مرکزی تهویه ای که در بخش عمومی به کار گرفته شده است ، استفاده می کنند. در این مرکز از آنجایی که بتوانند از یک سیستم جامع و مرکزی برای گرمایش و سرمایش استفاده کنند تنها از یک دو کاربردی استفاده شده است.

 

سیستم برق مرکز تجاری پاژ

برخلاف شایعات موجود مبنی بر استفاده از سیستم برقی خورشیدی باید به شما بگوییم این مجموعه برق خود را از مرکز بوعلی تامین می کند. در مورد برق اضطراری نیز باید به شما بگوییم در صورتی هر گونه مشکلی به صورت آنلاین سیستم اضطراری وارد مدار شده و عدم تامین برق مجموعه را برطرف می کند.

 

نمای بیرونی پروژه مرکز خرید پاژ

برج پاژ مشهد

نمای بیرونی این سازه ترکیبی از سرامیک و شیشه می باشد که جلوه ای بسیار زیبا به آن اعطا کرده است. استفاده از شیشه های دو جداره و سه لایه سبب شده است صدای محوطه بیرونی به داخل مجتمع وارد نشده و ساکنین اداری با آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نکنند.

 

برندهای موجود در این مرکز خرید پاژ

از عواملی که سبب می شود افراد به سمت یک مرکز خرید جذب شوند برندهایی است که در آنجا فعالیت می کنند. در این بهش نیم نگاهی به اصلی ترین برندهای موجود در این مرکز می اندازیم:

  • هایپرمی
  • سالیان
  • شیفر
  • گراد
  • سلبون
  • نایت کلاس
  • ساب کافه
  • برندس
  • حجاب برتر
  • دارکوب
  • چرم مشهد
  • پارمیس
  • آقای فرش

نمونه عکس هایی از مرکز خرید پاژ

پاژ

مرکز تجاری پاژ

مرکز پاژ

مرکز خرید پاژ

برای آشنایی با تمام برج‌های معروف در سراسر ایران می‌توانید به صفحه معرفی ساختمان و برج‌ های معروف مراجعه کنید.

 

مدیریت برج ، اپلیکیشن حسابداری و تقسیم هزینه های برج

Loading

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن