شهرک آتی ساز

معرفی شهرک مسکونی آتی ساز تهران

معرفی شهرک مسکونی آتی ساز تهران

شهرک مسکونی آتی ساز واقع در منطقه ی اوین مشرف به بزرگراه چمران قرار دارد . این شهرک در سال 1355 توسط شرکت آتی ساز تهران در 3 فاز آغاز به ساخت شد . پیشینه ی این شرکت به سال 1341 بر می گردد و محمد رضا شاه پهلوی ، پرویز بوشهری و یک شرکت اروپایی جزء سهامداران این شرکت بودند . شرکت آتی ساز مقرر بود طبق قرارداد در سال 1356 پروژه را تحویل دهد اما با توجه به اوضاع سیاسی آن سال این پروژه در زمان تعیین شده به انجام نرسید و با تأخیر بسیار به پس از انقلاب موکول شد. پس از انقلاب شرکت آتی ساز با استخدام یک شرکت ایتالیایی به نام ارکی تست به عنوان مشاور ساخت و ساز تصمیم گرفت این پروژه را به اتمام برساند. با وجود تاخیر در ساخت و ساز بسیاری از افراد به دلیل شرایط منطقه ای تصمیم گرفتند سرمایه گذاری بسیار ویژه ای را بر روی این مجتمع داشته و به سازندگان اعتماد کنند و به همین دلیل است که این مجتمع امروزه به یکی از اصلی ترین مراکز مسکونی تبدیل شده است.  در این مقاله  قصد داریم تا به معرفی شهرک مسکونی آتی ساز تهران بپردازیم و با ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم.

 

مساحت زیر بنایی شهرک آتی ساز تهران

شهرک آتی ساز

این مجتمع شامل 23 برج بلند مرتبه به مساحت تقریبی 000‘155 متر مربع و سطح زیـربنای 448‘381 متر مربع است که در 3 فـاز تعریف شده است: فـاز 1 با مساحت زیربنای 543‘149 متر مربع ، 9 برج 13 تا 24 طبقه دارد و دارای 690 واحد مسکونی، طبقات 2 و 3 زیرزمین، تعداد 524 پارکینگ و 632 عدد انباری است؛ فاز 2 با مساحت زیـربنـای 291‘166متر مربع ، 9 برج 12 تا 29 طبقه دارد و دارای 832 واحد مسکونی، طبقات 2 و 3 زیرزمین، تعداد 682 پارکینگ، 839 عدد انباری است؛ و فاز 3 با مساحت زیـربنای 497‘140 متر مربع ، 5 برج 29 تا 31 طبقه دارد و دارای 781 واحد مسکونی، طبقات 2 و 3 زیرزمین، تعداد 824 پارکینگ و 819 عدد انباری است .

 

 

مواد و مصالح بکار رفته در ساخت

شهرک آتی ساز

در ساخت این شهرک مسکونی از اسکلت فلزی از بتن آرمه ، دال بتنی از کامپوزیت ، نوع سقف تیرچه بلوک و نوع نما سیمانی با ورق کامپوزیت ، و سیستم سرمایش و گرمایش آن فن ‌کوئل است. بنا به تحقیقات صورت گرفته در فرایند ساخت این مجتمع از مصالح بسیار با کیفیت استفاده شده که مثال آن تنها در تعداد انگشت شماری مجتمع دیده می شود.

 

 

امکانات این مجتمع چگونه است ؟

شهرک آتی ساز

این مجتمع دارای امکانات زیادی مثل فضای سبز و آب ‌نما ، آسانسور های مسافری و باربری ، محل بازی کودکان ، سیستم کامل جمع‌آوری زباله (شوتینگ) ، سیستم اعلام و اطفای حریق ، برق اضطراری ، اینترکام ، شبکۀ آنتن مرکزی ، صاعقه‌ گیر و فضای آموزشی از مقطع آمادگی تا پیش‌ دانشگاهی از امکانات این مجتمع است. مجتمع مسکونی آتی سازان یکی از اولین مراکزی بود که تصمیم گرفت برای رقاه حال ساکنین از اینترنت پر سرعت بهره گرفته و به آن ها این فرصت را بدهد تا تمامی مشکلات خود را به راحتی برطرف کنند.

 

نزدیک ترین ایستگاه مترو به شهرک آتی ساز تهران

بسیاری از افرادی که قصد دارند به این مجتمع ها نقل مکان کنند باید در نظر داشته باشند که نزدیک ترین مترو به این مجتمع مسکونی در میدان صنعت قرار دارد و از آنجا می توانند با سوار شدن در خطی های پل مدیریت در نزدیک ترین نقطه به این مجتمع ها پیاده شوند. البته شایان ذکر است که اتوبوس های بی آر تی اتوبان چمران نیز دقیق از روبروی این مجتمع مسکونی عبور می کند.

 

استخر آتیران شهرک آتی ساز تهران

یکی از بهترین امکاناتی که در این مجتمع مسکونی وجود دارد استخر چند منظوره است که در آن اقایان و بانوان می توانند از بهترین امکانات بهره مند شوند. در این مجموعه که به اسم آتیران فعالیت می کند شما می توانید از بهترین خدمات موجود با هزینه ای بسیار معقول استفاده کنید.

 

مجتمع تجاری آتی ساز

شهرک آتی ساز

این شهرک مسکونی در کنار بخش های مسکونی دارای مجتمع های تجاری نیز می باشند . مجتمع تجاری آتی ساز جزء مواردی محسوب می شود که در سال 1382 به بهره برداری رسیده است . همچنین این مجتمع دارای مجموعه فرهنگی ، ورزشی و رفاهی می باشد .

 

 

چه کسانی در شهرک مسکونی آتی ساز سکونت دارند ؟

شهرک آتی ساز

1- دولتمردان و شرکت های خارجی

بسیاری از دولتمردان و شرکت های خارجی در این منطقه سکونت دارند . این شهرک جزء شهرک های مشهور و شناخته شده ی تهران محسوب می شود که در بیشتر فیلم ها و تیزر های تبلیغاتی از قسمت ها مختلف این شهرک استفاده می شود.

 

2- افراد متمول

بیشتر افراد این منطقه را به دلیل داشتن موقعیت و آب و هوای مناسب می پسندند . این منطقه دارای ساکنین متمولی میباشند که اکثر آنها افرادی هستند که دارای مشاغلی مانند پزشکی ، مهندسی ، کارخانه داران این برج‌ ها را مکان مناسبی برای اقامت خود می ‌دانند.

 

3- افراد دارای مناصب حکومتی

بیشتر افرادی که مناصب بالای حکومتی دارند در این شهرک سکونت دارند همچنین آن دسته از افرادی که سفر های خارجی زیادی در طول سال دارند و در خانه نیستند این مکان را برای امنیت بالایی که دارد انتخاب می کنند همچنین قیمت آن نیز در مقایسه با مناطق اطراف خود پایین تر است .

 

این شهرک دارای چه امکانات رفاهی می باشد ؟

شهرک آتی ساز

این شهرک دارای امکانات رفاهی زیادی می باشد که ساکنین این شهرک را از مراجعه به مراکز خرید دیگر بی نیاز می کند . در داخل محوطه در کنار بلوک 18 فروشگاه بزرگ و کاملی به لحاظ امکانات رفاهی وجود دارد . در این فروشگاه بخش های متعددی وجود دارد از خیاطی گرفته تا کتاب فروشی ، موبایل فروشی ، گل فروشی و مشاورین املاک قرار دارد . مشاوران املاک این فروشگاه نیز واحدهای همین برج‌ها را خرید و فروش می ‌کنند یا رهن و اجاره می‌ دهند . همچنین یکی از شعب بانک پاسارگاد نیز در این شهرک وجود دارد . ساکنین این شهرک در زمینه ی خرید میوه و تره بار با هیچگونه مشکلی مواجه نیستند زیرا در این شهرک فروشگاه هایی وجود دارد که نیاز های ساکنین را بر طرف می کنند .

 

برج های آتی ساز در سایر شهرستان ها

امروزه برج های مسکونی آتی ساز علاوه بر تهران در سایر شهرستان ها نیز ساخته شده است . شرکت آتی ساز علاوه بر پروژه های مسکونی ، پروژه های تجاری ، فرهنگی و ورزشی در سراسر کشور و در شهرهای قزوین ، خرمشهر ، شیراز ، عسلویه ، نمک‌آبرود ، دریاکنار ، مراغه و همدان را در دست طراحی و اجرا دارد .

 

با توجه به امکانات و شرایط مساعدی که این شهرک دارد مورد پسند و علاقه ی بسیاری از افراد قرار گرفته است و افراد دولتی ، مسئولین و کارمندان شرکت های خارجی در این شهرک سکونت دارند و جزء شهرک های لوکس و مدرن محسوب می شود . قیمت آن نیز در مقایسه با سایر نقاط اطرافش پایینتر و مناسبتر می باشد . با تمام این ویژگی های خوب ، این شهرک دارای امنیت بالایی می باشد و بیشتر افرادی که در حال سفر هستند و تا مدت ها در خارج از کشور به سر میبرند این شهرک را برای زندگی و سکونت انتخاب می کنند.

 

 

 

 

Loading

4.2/5 - (17 امتیاز)

۱ در مورد “معرفی شهرک مسکونی آتی ساز تهران”

  1. متاسفانه این شرکت در ساخت شهرکی که هم اکنون کوثر نام دارد اجحاف بی حدو حصری به پرسنل وزارت دفاع نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن