پرداخت قبض گاز

نرم افزار پرداخت قبض گاز ، استعلام قبض گاز

در گذشته که قبض های کاغذی حضور داشتند هر دوماه قبض های گاز صادر می شود اما با سیستم جدید دیگر خبری از قبض کاغذی نیست و قبض های الکترونیکی یا پیامکی جایگزین شده اند. این روش مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. پرداخت قبض گاز و استعلام قبض گاز نیازمند آن است تا با سیستم جدید بتوانید کار کنید و در این مقاله بر هردو این مباحث خواهیم پرداخت.

 

قبض گاز

در گذشته قبض های کاغذی برای گاز صادر می شود که اطلاعات کاملی از میزان مصرف و هزینه آن به همراه میزان بدهی یا بستانکاری ، اطلاعات صاحب انشعاب و مدت مصرف ذکر می شد. با پیشرفت تکنولوژی و در اختیار قرار گرفتن اینترنت برای همه حالا راه های زیادی برای آگاهی از قبض گاز و میزان مصرف و هزینه آن وجود دارد. مثلا یکی از این موارد سایت ها هستند. اپلیکیشن های زیادی نیز می توانند به ما در آگاهی از قبوض کمک کنند. حتی روش های پیامکی و تلفنی نیز در این سیستم امکان پذیر شده است.

اگر شماره همراه شما به مامور گاز اعلام شده باشد به محض محاسبه مقدار مصرفی شما ، سریعا پیامکی حاوی اطلاعات انشعاب ، شناسه قبض، مقدار مبلغ قابل پرداخت ، شناسه پرداخت و لینک پرداخت به دست شما می رسد. اگر هم شماره ای اعلام نکرده باشید یا روی شماره مستاجر یا مالک قبلی ملک تایید شده باشد می توانید با به دست آوردن شناسه قبض از این موضوع آگاه شوید.

ما در زیر ابتدا به روش های استعلام قبض گاز می پردازیم و سپس راه های پرداخت قبض گاز را توضیح می دهیم.

 

استعلام قبض گاز

استعلام قبض گاز مرحله ای قبل از پرداخت آن است. زیرا که شما باید ابتدا بدانید چقدر هزینه مصرفی شماست تا بتوانید آن را پرداخت کنید. همانطور که می دانید در قبوض برق و گاز و تلفن یک شناسه پرداخت همیشه قید می شود که لازم است با آن آشنا باشید. اگر این شناسه را ندارید به سراغ کنتور خود بروید و شماره سریال یا کد کنتور خود را پیدا کنید.

سریال یا کد کنتور در پیدا کردن شناسه قبض به شما کمک خواهد کرد که جلوتر آن را توضیح می دهیم. پس از آن که شناسه قبض را یافتید می توانید از طریق آن به اطلاعات قبض خود دست پیدا کنید. با شناسه قبض به شناسه پرداخت ، مبلغ قابل پرداختی ، تاریخ پرداخت و لینک پرداخت دست خواهید یافت.

 

استفاده از شماره سریال یا کد کنتور برای استعلام قبض گاز

قبل از آن که روش های استعلام را بیان کنیم ابتدا باید بدانید که چطور با یک راه ساده شناسه قبض خود را بیابید. معمولا در سایت اصلی شرکت ملی گاز ایران بخش مشاهده صورت حساب به شما کمک می کند تا از طریق شماره سریال کنتور به شناسه قبض و اطلاعات انشعاب خود دسترسی پیدا کنید. همچنین با یادداشت این سریال و نشان دادن به اداره گاز محل می توانید اطلاعات قبض خود را دریافت کنید.

 

روش هایی که با شناسه قبض می توان قبض گاز را استعلام کرد شامل :

  • مراجعه به میز خدمت سایت رسمی شرکت گاز ملی ایران به آدرس

https://www.nigc.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=3338

  • استفاده از سایت های دیگر نظیر قبضینو و آسان پرداخت یا ای قبض
  • استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر آپ یا با من 24
  • استفاده از شماره گویای 2000
  • استفاده از سامانه پیامکی 1000194

برای استفاده از این سامانه باید شماره اشتراک یا همان شناسه قبض خود را به همراه 1* به آن پیامک کنید

  • سایت های بانک ها یا موبایل بانک ها

 

روش های پرداخت قبض گاز

برای پرداخت قبض گاز ، پس از استعلام آن می توانید اقدام کنید. حال که با استعلام موارد بالا توانستید از مبلغ گاز مصرفی خود آگاه شوید لازم است از طریق کارت بانکی یا عابرکارت آن را پرداخت نمایید. در اکثر روش های پرداخت نیاز به رمز دوم یا پویا دارید ولی در یک روش نیاز به داشتن رمز دوم نیست. این روش استفاده از عابربانک هاست که برای برخی مردم در دسترس نیست اما بیشتر این روش ها روی موبایل فرد قابل انجام است.

روش هایی که در بالا برای استعلام قبض ذکر شد برای پرداخت آن می باشد. علاوه بر آنان چند روش دیگر نیز برای پرداخت وجود دارد که در زیر عنوان می شود.

 

  • استفاده از خودپرداز

در این روش نیاز به رمز دوم نیست و با رمز اول قابل پرداخت است. همچنین در این روش باید از منوی خدمات ، پرداخت قبوض را انتخاب کنید و با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت آن را بپردازید.

 

  • مراجعه به میز خدمت سایت رسمی شرکت گاز ملی ایران به آدرس

https://www.nigc.ir/index.aspx?siteid=1&&siteid=1&pageid=3338

در این روش با رفتن به قسمت مشاهده صورت حساب گاز می توانید با داشتن رمز دوم در همین سایت قبض خود را پرداخت نمایید. در این سایت با وارد کردن سریال کنتور نیز می توانید به اطلاعات شناسه قبض و پرداخت دسترسی داشته باشید.

 

  • استفاده از سایت های دیگر نظیر قبضینو و آسان پرداخت یا ای قبض

سایت های معتبری که در بالا ذکر شده است همگی امکان پرداخت قبض گاز و سایر قبوض را دارا می باشند. در این سایت ها با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت می توانید ایمن و سریع قبض خود را پرداخت کنید.

 

  • استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر آپ یا با من 24

اپلیکیشن های زیادی مانند آپ یا بامن24 هستند که به ما اجازه می دهند بدون دردسر و فقط با شناسه قبض و شناسه پرداخت تمامی قبوض خود از جمله قبض گاز را به موقع پرداخت کنیم. این نرم افزار ها به دلیل نصب روی موبایل همیشه در دسترس ما هستند.

 

  • استفاده از سامانه پیامکی 1000194

برای استفاده از این سامانه باید شماره اشتراک یا همان شناسه قبض خود را به همراه 1* به آن پیامک کنید. سامانه پیامکی اعلام شده به شما لینک پرداخت را نیز معرفی می کند که با استفاده از عابرکارت و رمز دوم می توان به لینک مراجعه و قبض را پرداخت کرد.

 

  • موبایل بانک ها

اکثر اپلیکیشن های موبایلی یا موبایل بانک ها به سیستم پرداخت قبوض متصل هستند و کار را برای همه راحت کرده اند. با داشتن کارت خود می توانید سریعا هزینه قبض خود را پرداخت کنید. موبایل بانک ها علاوه بر سیستم پرداخت قبوض به حساب شما دسترسی دارد و می توانید پول کارت به کارت کنید که برای کسانی که به دستگاه خودپرداز دسترسی ندارند یک خودپرداز همراه محسوب می شود.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد پرداخت قبض گاز از روش های متنوعی بهره می برد که بسیار به صرفه است و در همه جا قابل دسترسی می باشد. در این مقاله سعی شد تا با روش های استعلام و پرداخت قبوض گاز آشنا شوید و بدانید که چطور بودن داشتن شناسه قبض از اطلاعات قبض و هزینه پرداختی آن آگاهی یابید.

 

 

Loading

3.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن