انواع قفل درب آپارتمان

آشنایی با انواع قفل درب آپارتمان ،حیاط و پارکینگ

انواع قفل درب آپارتمان

آشنایی با انواع قفل درب آپارتمان ،حیاط و پارکینگ

استفاده از قفل ها برای تامین امنیت یک خانه بسیار موثر است . وجود قفل در درب ها باعث می شود تا این قفل ها با یک کلید مختص به خودش باز شوند . همچنین از گذشته های دور تا به اکنون برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت ، از قفل ها در قفسه ها ، گنجه ها و همچنین بسته نگه داشتن درب های ورودی مورد استفاده قرار می گرفت . امروزه با طراحی های متنوعی که سازندگان قفل انجام می دهند قفل هایی با طرح های متفاوت و با امنیت بسیار بالا وجود . در این مقاله به توضیح انواع قفل درب آپارتمان می پردازیم تا با ویژگی های آنها آشنا شویم .

 

در انتخاب قفل درب آپارتمان چه نکته ای را باید مدنظر داشت ؟

از آنجایی که مهمترین دلیل استفاده از قفل درب ، تامین امنیت و جلوگیری از سرقت می باشد پس باید در انتخاب قفل مناسب دقت لازم را داشته باشیم تا قفل هایی با مقاومت و امنیت بالا را برای درب آپارتمان خود انتخاب کنیم . از طرفی مسئله ایمنی را نباید فراموش کنید و سعی کنید محصولاتی را انتخاب نمایید که به شکل شایسته تری ضامن امنیت شما هستند . به طور مثال قفل هایی را برای درب ورودی خود انتخاب کنید که زبانه آنها به صورت مخفی و خارج از دید طراحی شده اند . محصولاتی که در برابر ضربه و لرزش مقاوم هستند و در هیچ حالت غیر معمولی باز نمی شوند نیز می توانند گزینه های بهتری نسبت به قفل های معمولی باشند . در نهایت به جنس آلیاژ قفل ، نحوه نصب و سایر نکات مهم توجه نموده و محصولی را خریداری کنید که از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش برخوردار باشد .

 

چه قفلی مناسب درب ورودی آپارتمان می باشد ؟

موقع خرید قفل درب آپارتمان به این نکته توجه داشته باشید که نوع دستگیره ی درب منزل شما از چه نوعی می باشد . به طور مثال اگر شما یکی از انواع مدل های دستگیره رزوت را برای درب ورودی آپارتمان خود انتخاب نموده اید حتماً می بایست برای باز و بسته کردن درب خود از قفل های مخصوص رزوتی یا یک قفل سوئیچی بهره بگیرید. برای انواع دیگر دستگیره نیز می توانید یکی از دو مدل قفل سوئیچی یا ضد سرقت را انتخاب نمایید .

 

قفل های درب های داخلی و درب وردی یک آپارتمان با یکدیگر چه تفاوتی دارند ؟

امنیت در ساختمان از اهمیت بالایی برخودار است. باید به این نکته توجه داشت که سارقین برای سرقت از ساختمان معمولا به سراغ قفل ها می روند. به همین خاطر قفل خانه مهمترین بخش امنیتی یک ساختمان است. درب محل ورود است و باید آن را به بهترین قفل مجهز کرد. آنچه که قفل درب ورودی ساختمان را از قفل درب های داخلی آن متمایز می نماید نوع مغزی به کار رفته در آن است. مغزی قفل یا همان سیلندر قفل، محصولی است که در انواع مختلف سوئیچی، ضد سرقت و توپی دار یا همان قفل درب سرویس به بازار عرضه می گردد. بدیهی است که سیلندری که برای نصب بر روی درب ورودی ساختمان انتخاب می گردد می بایست امنیت بیشتری نصب به یک سیلندر درب سرویس بهداشتی داشته باشد. تفاوت در کارایی این محصولات، موجب تفاوت در طراحی و شکل ظاهری انواع سیلندر نیز می گردد. قفل ها، در درب های داخلی ساختمان از نظر ایمنی به ندرت مورد آنالیز قرار می گیرد و بیشتر به عنوان محصولی برای باز و بسته کردن درب به کار می رود.

به همین جهت از انواع دستگیره های کلیدی ساده نیز می توان برای درب اتاق خواب ها بهره گرفت. با این وجود اگر درب های داخلی مربوط به یک ساختمان اداری باشند و اتاق ها به عنوان دفتر کار مورد استفاده قرار بگیرند، قفل ها باید امنیت اتاق ها را نیز تامین کنند که برای این منظور می توانید همچون درب ورودی آپارتمان، از قفل های سوئیچی یا ضد سرقت استفاده نمایید.

 

انواع قفل ها برای ساختمان

  • قفل پشتی شب بندی
  • قفل الکترونیکی یا برقی
  • قفل دکمه ای
  • قفل درب ورودی ساختمان
  • قفل درب های داخل ساختمان
  • قفل درب اتاق خواب
  • قفل درب سرویس
  • قفل درب آهنی یا تراس
  • قفل برقی مگنت کوچک (دکوراسیون ساختمان)

 

قفل پشتی شب بندی (درب حیاط و پارکینگ)

قفل پشتی شب بند

این نوع قفل ها مناسب برای بعضی از درب ها مانند درب حیاط و یا پارکینگ می باشد. این قفل از قسمت جلو به وسیله کلید و از قسمت پشتی به وسیله دستگیره کوچکی که متصل به زبانه کوچک می باشد و یا به وسیله کلید باز و بسته می شود. قفل های پشتی شب بندی مانند قفل های مغزی، زبانه شب بند ساده که به شکل میله استوانه ای می باشند و دارای دو گام یا سه گام می باشند.

 

قفل الکترونیکی یا برقی برای درب ورودی برقی

قفل برقی پارکینگ

ساختمان های جدید همگی مجهز به سیستم درب ورودی برقی هستند. در این ساختمان ها و این نوع درب ها از قفل های برقی برای بلند کردن و رها کردن اشیا و همچنین برای صفحات آهنی با جریان برق 12 و 24 ولت استفاده می کنند. قفل های برقی برای ورودی داخل ساختمان هم استفاده می کنند. این قفل های ضد سرقت امنیتی بسیار بالا دارند.

 

قفل برقی (الکترونیکی)

قفل برقی امنیت بالا

این قفل ها دارای سنسور تشخیص باز و بسته بودن درب هستند. وزن این قفل ها حدود 800 گرم است و از دیگر ویژگی های آن می توان به باز و بسته کردن قفل به وسیله کلیدهای مخصوص و فرمان الکتریکی، مجهز به توپی و کلیدهای اختصاصی، دارای سنسور آلارم در هنگام باز شدن غیر مجاز درب، امکان متصل شدن به انواع دستگاههای کنترل تردد، قابلیت تنظیم کردن زمان باز شدن قفل به صورت تاخیری (0-9 ثانیه)، بسیار مناسب برای نصب روی انواع درب های (فلزی، چوبی، سکوریت، شیشه ای)، متصل بودن به کلید فرمان ساده و ماندگاری و استحکام بالا اشاره کرد. معمولا این قفل ها قابل نصب بر روی در صرافی ها، صلا فروشیها، بانک ها، گمرکات، انبارها، عتیقه فروشی ها، درب های ضد سرقت م باشند.

 

قفل هوشمند

قفل هوشمند

قفل های دکمه ایی بهترین گزینه برای ادارات و ساختمان هایی با تعداد واحد بالاست. این قفل ها بخاطر سهولت و امنیت خود بی نظیر هستند و از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده اند. در بخش الکترونیکی این قفل ها که مجهز به دکمه هوشمند است و برای باز کردن درب به کار می رود در مقابل بخش مکانیکی این قفل ها با کلید کامپیوتری باز می شود. قفل های دکمه ای که هوشمند هستند و برای انواع ساختمان ها اعم از خانه های مسکونی، آپارتمان ها، مراکز اداری و دفاتر کاری مناسب هستند. در اصل بخش مکانیکی قفل برای مواقع اضطراری مثل نقص فنی برد الکترونیکی استفاده می شود. قابلیت تکثیر از روی قفل های دکمه ای هوشمند فقط توسط خریداران امکان پذیر است که در صورت گم شدن یک دکمه، خریدار می تواند رمز قبلی را پاک کند و رمز جدیدی را تنظیم کند. برای مواقعی که لازم است درب به مدت چند ساعت باز بماند مانند مجالس، مهمانی و… می توان این قفل را در حالت تنظیم قرار داد و در پایان آن را به همان حالت اولیه برگرداند.

 

قفل ضد سرقت

کلمه ضد سرقت در قفل ها بسیار مهم است. این ویژگی که یکی از مهمترین نکات در انتخاب یک قفل محسوب می شود بخاطر آن است که به کاربرد اصلی یک قفل اشاره می کند. نکته ای که قبل از خرید قفل ورودی ساختمان باید به آن توجه شود این است که به نوع دستگیره باید دقت شود و اغلب از دستگیره سوئیچی استفاده می شود. هنگام خرید دستگیره درب سوئیچی این نکته را باید مد نظر قرار داد که همراه با قفل، سیلندر یا توپی هم خریداری می شود. ضمن اینکه برای افزایش امنیت در کنار قفل ساده یک قفل درب کمکی هم به کار گرفته می شود. (قفل کمکی به مدل هایی گفته می شود که بدون دستگیره داخل درب ساختمان نصب می شود)

 

قفل سوئیچی

قفل سوییچی

قفل سوئیچی قطعا برای شما جای سوال است. چرا که این قفل از جدیدترین نوع خود می باشد. از به روی کار آمدن این نوع قفل ها بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و خواهان زیادی دارد و هماهنگ شده با درب و مدل آن به فروش می رسد.

 

قفل درب های داخل ساختمان

داخل ساختمان نیز نیاز به قفل دارد. شاید برای برخی این سوال باشد که داخل ساختمان چرا باید قفل شود اما همه درب های داخلی باید دارای قفل باشند. مهمترین ویژگی این قفل ها جلوگیری از دسترسی کودکان به برخی نقاط خانه است. برای اینکه بتوان بخش های داخلی ساختمان را مجهز به قفل شود مانند: اتاق، خواب، سرویس بهداشتی و… هریک از درب های نصب شده نیاز به قفل مخصوص دارند که در زیر به آن اشاره می کنیم.

 

قفل درب اتاق خواب

درب اتاق خواب که معمولا برخی وسائل قیمتی نیز در آن نگهداری می شود نیاز به قفل مخصول به خود را دارد. قفل درب کلیدی برای اتاق خواب یکی از گزینه های مناسب می باشد که باید قبل از انتخاب قفل کلیدی به جنس درب توجه شود. قفل های کلیدی با عرض های زیاد استفاده می شوند که پهنای مناسب آنها 6.5 سانت می باشد. سعی کنید حتما کلید این قفل را همراه داشته باشید.

 

قفل درب سرویس

درب های سرویس بهداشتی در خانه باید مقاوم باشد. در کنار مقاومت آنان قفل شان هم از اهمیت بالایی برخوردار است. جنس درب سرویس بهداشتی آلومینیومی و در آن قفلی با پهنای کم مثلا 4.5 سانت و درب سرویس چوبی قفلی با پهنای زیاد 6.5 سانت استفاده می کنند.

 

قفل درب آهنی یا تراس

در خانه های آپارتمانی معمولا تراس وجود دارد. زیرا تراس در این خانه ها حکم حیاط را دارد. معمولا جنس درب تراس از آهن می باشد که قفل مخصوص درب تراس معمولا از نوع سوئیچی انتخاب می شود که باید عرض کمی داشته باشد و پهنای مناسبی که برای درب های آهنی 2.5، 3.5، 4.5 سانتی متر است. از قفل های شاخ دار هم برای درب های تراس استفاده می کنند که خیلی مناسب نیست.

 

قفل برقی مگنت کوچک برای دکوراسیون ساختمان

در درب های دکور از قفل مگنت یا قفل آهن ربایی استفاده می شود. این نوع قفل ها کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی نظیر کمد لباسی ، کشوی میز و انواع کابینتها دارد. در واقع این قفل ها به دلیل مخفی بودن ظاهر دکوراسیون را دلپذیرتر از قفل های معمولی می کنند.

 

Loading

3.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن