اتاق ورزش در خانه

اتاق ورزش در خانه و نکات مهمی که باید بدانیم

ایجاد اتاق ورزشی در خانه دارای مزایا و معایبی می باشد از مهمترین مزایای آن می‌توان به صرفه جویی در زمان و هزینه، راحتی رفت و آمد و از همه مهمتر در دست داشتن امکانات ورزشی در هر زمانی اشاره کرد. ایجاد یک اتاق ورزش در خانه با حضور ویروس کرونا و قرنطینه خانگی افراد بیش از گذشته رونق گرفت و کسانی که تصمیم به تناسب اندام و ورزش در خانه داشتند آن را جدی تر و مصمم تر دنبال کردند. ولی ایجاد یک اتاق ورزش به همین سادگی که تصور می کنید نمی باشد و شما باید نکاتی را در نظر داشته باشید که پیش از این شاید حتی به آنها فکر نکرده‌اید. امروز ما قصد داریم در وب سایت هومتیک تمامی نکات مثبت و منفی راه اندازی یک اتاق ورزش را بررسی کرده و به شما کمک کنیم تا تصمیم نهایی را با دیدی بازتر برای خود اتخاذ کنید.

 

مزایای استفاده از اتاق ورزش

اتاق ورزش در خانه

با وجود اینکه بسیاری از افراد بر این باور هستند که ورزش و بدن سازی یکی از فعالیت هایی است که باید به صورت گروهی و در باشگاه انجام شود باید در نظر داشته باشید که برخی از افراد امروزه راه و رسم جدیدی را در پیش گرفته و به سمت راه اندازی اتاق ورزش روی می آورند ، ولی این کار دارای چه مزایایی می باشد؟ امروز ما قصد داریم با یک رویکرد علمی به این مسئله نگاه کنیم.

 

  1. داشتن روتین بدنسازی

طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS)، بزرگسالان باید حداقل دو ساعت و 30 دقیقه ورزش متوسط ، یا یک ساعت و 15 دقیقه در هفته ورزش شدید یا ترکیبی را در هفته داشته باشند. HHS همچنین توصیه می کند که تمرینات خود را در طول هفته پخش کرده و حداقل دو بار در هفته تمرینات عضله سازی را انجام دهید. صحبت از پایبندی به یک برنامه ورزشی ساده تر از انجام آن است. ممکن است شما عزم محکی برای انجام ورزش داشته باشید ولی دردسر آماده کردن لباس، شامپو، حوله، بطری آب، ترافیک در مسیر باشگاه ورزشی، و رانندگی برای پیدا کردن باشگاه این تصمیم را کم رنگ کند. هنگامی که شما باشگاه ورزشی خود را در خانه راه اندازی می کنید تمامی این مسائل را از بین برده و می توانید با یک روتین دقیق برنامه ورزشی خود را دنبال کنید.

 

  1. صرفه جویی در زمان

یکی از بزرگترین موانع برای ورزش مداوم، یافتن زمان برای انجام آن است. هنگامی که آماده سازی برای رفتن به باشگاه و مدت زمان حضور در ترافیک را در نظر می گیرید یک ورزش 1 ساعته به یک فعالیت 3 ساعته تبدیل می شود. ممکن است حس ناخوشایند انتظار برای ماشین در باشگاه را تجربه کرده باشید. همین حس می تواند یکی از دلایل به حساب بیاید که شما را از ورزش کردن خسته کرده و سبب شود دیگر تمایلی به رفتن به باشگاه نداشته باشید. یک باشگاه خانگی به شما این امکان را می دهد که بدون اتلاف وقت با بالاترین بهره وری در باشگاه شخصی خود حاضر شده و بر اساس زمان بندی تعیین شده ورزش خود را دنبال کنید.

 

  1. محیط شخصی سازی برای ورزش

اکثر باشگاه‌های ورزشی دارای معیار خاص برای لباس پوشیدن هستند. اگر در خانه تجهیزات ورزشی دارید، می توانید هر لحظه که دوست دارید، ورزش را شروع کنید و هر چیزی که دوست دارید بپوشید. اگر لباس‌هایتان خوب به نظر می‌رسند یا مناسب هستند یا به اندازه کافی اسپرت هستند، لازم نیست نگران باشید. یک باشگاه خانگی به شما این آزادی را می دهد که بدون فکر کردن، هر چیزی را که در آن احساس راحتی می کند بر تن کنید.

  1. اتاق ورزش و حریم خصوصی

به خوبی ثابت شده است که ورزش به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند. اما اگر رفتن به باشگاه باعث ایجاد حس تنش و ترس در شما شود چه؟ شما می توانید تحت تاثیر قضاوت دیگران در یک چرخه باطل از اضطراب قرار بگیرید. اگر تجربه مشابهی را دارید اصلا نگران نباشید ، شما تنها نیستید. تقریباً 65 درصد از زنان و 36 درصد از مردان از رفتن به باشگاه اجتناب می کنند زیرا از آنچه ممکن است دیگران فکر کنند می ترسند. بیشتر مردم از قضاوت در مورد وزن خود می ترسند، اما بسیاری از ترس های گزارش شده شامل موارد دیگری نیز می شود ، مانند:

  • استفاده نادرست از تجهیزات
  • انجام تمرینات اشتباه
  • ورزشکار به نظر نرسیدن
  • ظاهر ناخوشایند هنگام ورزش کردن

 

  1. اتاق ورزش و ورزش خانوادگی

تمام خانواده می توانند در یک باشگاه خانگی تمرین کنند.  وقتی صحبت از خانواده شما شد، آخرین باری که ورزش کردند کی بود؟ همه اعضای خانواده شما – کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان – به مقدار مناسب ورزش نیاز دارند. سازمان بهداشت جهانی می گوید جوانان 5 تا 17 ساله باید حداقل یک ساعت در روز فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشند. اکثر تمرینات آنها باید هوازی باشد، حالا اگر این ورزش را در خانه و همراه با خانواده انجام دهند تا چه حد بازدهی به همراه خواهد داشت؟ این مسئله برای همسر و حتی کودکان خردسال نیز صادق است.

 

  1. شما نباید نگران مراقبت از کودک خود باشید

اگر بچه دارید، می دانید که هزینه مراقبت از کودک در خانه امروزه بسیار گران شده و در صورتی که بخواهید او را در کنار مادر یا خواهر خود بگذارید نیز با مشکلاتی اعم از در دسترس نبودن و مزاحمت برای آن ها روبرو هستید. علی رغم اینکه برخی از باشگاه‌ها خدمات مراقبت از کودکان را نیز ارائه می‌دهند، اما این مسئله می‌تواند هزینه عضویت ماهانه را افزایش دهد یا حتی کیفیت مراقبت از فرزند شما خیلی مناسب نباشد. از این رو هنگامی که شما در خانه ورزش می کنید دیگر نباید نگران این مسئله بوده و حتی می تواند از تمرین ها فرزند خود را نیز دخیل کنید.

 

ورزش آنلاین در خانه

وقتی برای اولین بار شروع به برنامه ریزی برای ورزش کردن در خانه می کنید، لاتون می گوید به این فکر کنید که چه نوع تمرینی را چند وقت یکبار می خواهید انجام دهید. از خود بپرسید – از چه نوع تمرینی بیشتر لذت می برم؟ پاسخ شما می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ریزی کنید که به چه اندازه فضایی نیاز دارید و از چه نوع تجهیزاتی بیشتر استفاده می‌کنید. شاید از یوگا لذت می برید و هدف شما این است که بیشتر تمرین کنید – پس این شامل چه چیزی می شود؟ احتمالاً یک تشک، فضایی برای حرکت روی تشک، بلوک‌های یوگا، تسمه‌ها و شاید راهی برای تماشای ویدیوهای یوگا آنلاین. شاید ورزش مورد علاقه شما یک تمرین اینتروال تناوبی با شدت بالا که به Hiit مشهور است باشد که به طور متناوب شامل دویدن سریع و وزنه زدن می شود. بنابراین باید در مورد وزنه هایی که نیاز دارید فکر کنید و آیا می خواهید در بیرون یا روی تردمیل بدوید. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا اتاق شما به فضای مورد نیاز برای حرکات نیاز دارد یا خیر.

 

فضای مناسب را پیدا کنید

مکانی که باشگاه بدنسازی خانگی خود را راه اندازی می کنید بسته به تمرین هایی که قصد انجام آن را دارید و تعداد تجهیزاتی که دارید متفاوت است. شما می توانید یک اتاق خواب اضافی، یک گاراژ را تبدیل کنید. حیاط خلوت، راهرو یا حتی یک گوشه کوچک در اتاق نشیمن، همگی می توانند فضاهای مناسبی برای ورزش ایجاد کنند. ولی کارشناسان تربیت بدنی بر این باور هستند که اتاق خواب بهترین منطقه برای ایجاد یک باشگاه ورزشی به حساب می آید.

 

بهترین وسیله ورزشی در منزل

اتاق ورزش در خانه

هنگامی که صحبت از ورزش در خانه به میان می آید بسیاری از ما ایرانی ها سریعا به تردمیل و دوچرخه های ثابت فکر می کنیم. با وجود اینکه این دو دستگاه بسیار پرکاربرد هستند ولی امروزه استفاده به صورت  تنها از آن ها به کاربران پیشنهاد نمی شود در اصل این دو دستگاه ورزشی مکمل دیگر حرکات می باشند. از این رو پیش از تهیه وسیله های ورزشی برای خانه خود به نکات دیگری نیز توجه کنید که ما بخشی از آن ها را برای شما عنوان می کنیم:

 

تنوع وسیله ها را در نظر داشته باشید

وقتی صحبت از ورزش می شود، ثبات مهم است، اما تنوع نیز جایگاه مهمی دارد. لاتون می گوید که یک برنامه تمرینی پر بازده شامل ترکیبی خوب از تمرین هوازی و قدرتی است، اما این بدان معنا نیست که باید برای یک ماراتن یا پرس نیمکت 150 کیلویی تمرین کنید. همه چیز به اهداف تناسب اندام یا کاهش وزن و نوع تمرینی که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. تمرین هوازی می تواند شامل پیاده روی ، دوچرخه سواری، ایروبیک و پله نوردی شود ، ولی اگر قصد دارید در خانه این تمرینات را دنبال کنید می توانید از طناب زنی و حرکات توپی به عنوان جایگزین بهره بگیرید. برای تمرینات قدرتی، تمرینات وزنه های آزاد یا بندهای کششی که در تی آر ایکس نیز استفاده می شود همگی می توانند مفید باشند. هر تمرینی که قصد انجام آن را در خانه دارید، سعی کنید ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی باشند که به شما کمک می کنند برای شرایط متفاوت آماده باشید:

 

وسایل ورزشی خانگی ازان قیمت:

  • تشک ورزشی یا تشک یوگا.
  • کش تی آر ایکس (سبک، متوسط، سنگین).
  • توپ بدن سازی در سه سایز مختلف
  • نیمکت پرس سینه
  • چرخ تمرین شکم
  • دیسک های سر خوردن
  • طناب بازی

 

وسایل مورد نیاز برای تمرینات هوازی

  • تردمیل
  • دوچرخه ثابت
  • ماشین اسکی‌واره
  • دستگاه اسکی ارگ
  • کوهنورد عمودی.
  • پله نورد.
  • نردبان چابکی

 

خرید دستگاه بدنسازی

به منظور اینکه شما بتوانید از آخرین محصولات ارائه شده در بحث ورزش خانگی اطلاعات کسب کنید می توانید به وب سایت های ورزشی مراجعه کرده و یا اگر در تهران حضور دارید به میدان منیریه مراجعه کنید.

 

مطالب بیشتر

ورزش در آپارتمان بدون سر و صدا و مزاحمت

Loading

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن