اجاره و رزرو استخر

اجاره استخر در تهران ، رزرو استخر اختصاصی و عمومی

اجاره استخر در تهران ، رزرو استخر اختصاصی و عمومی

اجاره و رزرو استخر در تهران می تواند تحت تاثیر عواملی مانند بهداشت ، امنیت و امکانات در دسترس ، امر بسیار چالش بر انگیزی به حساب بیاید. تحت تاثیر همین مسئله ، تهرانی های عزیز به منظور اینکه بتوانند یک استخر خصوصی و معتبر رو برای خوش گذرانی دست جمعی خود انتخاب کنند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند. از این رو در طی چند وقت اخیر وب سایت هومتیک در راستای بهبود امکانات نرم افزار خود امکان این را فراهم آورده تا کاربران بتوانند از طریق اپلیکیشن یکپارچه هومتیک استخرهای خصوصی و عمومی را مشاهده کرده و براساس نظرات و نمره دهی افراد دیگر آن ها را در زمان مشخصی اجاره کنند. در این پست قصد داریم همراه با شما به عواملی که پیش از اجاره و رزرو استخر باید دقت کنید نگاهی انداخته و آن ها را از نقطه نظرات مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

تعریف استخر و انواع استخرها

دیکشنری آکسفورد استخر را به عنوان یک حفره بزرگ در زمین که با آب پر شده است تا افراد بتوانند در آن شنا کنند تعریف می کند. در اصل بر اساس این تعریف هر مکان طبیعی و ساخته شده توسط انسان که بتوان آن را با آب پر کرد به عنوان استخر معرفی می شود. در سرتاسر دنیا ما چندین نوع استخر داریم که انواع آن به شرح زیر می باشد.

  • استخرهای تجاری (عمومی)
  • استخرهای مسکونی
  • استخرهای مسابقه
  • استخرهای زیر زمینی
  • استخرهای سرپوشیده
  • استخرهای روباز
  • استخرهای بتنی
  • استخرهای فایبرگلاس
  • استخرهای بادی
  • استخرهای موقت
  • استخرهای طبیعی آبگرم
  • جکوزی
  • استخرهای سفارشی

استخرهای مسکونی (اختصاصی)

یکی از رایج ترین استخرهای موجود در دنیا که بر اساس آمار تعداد آن در تهران نزدیک به 200 هزار استخر می باشد. این استخرها که معمولا به صورت سرپوشیده و در زیر زمین خانه ها می باشد برای اولین بار از دهه 70 شمسی در ایران رواج پیدا کرد و معمولا در برج های بلند مرتبه اجرا می شوند. این استخرها که بیشتر برای تفریح ساکنین راه اندازی می شوند دارای طراحی های خاصی هستند و براساس متراژ خانه سبک و سیاق آن ها مشخص می شود.  براساس قوانین هر ساختمان استفاده از این استخرها تنها برای ساکنین و افرادی که آنها دعوت می کنند ممکن می باشد ولی در صورت اینکه مجمع عمومی و اعضاء هیات مدیره تصمیم بگیرند این استخرها را می توان به افراد خارج از مجتمع نیز اجاره داد. از آنجایی که این استخرها کاملا خصوصی می باشند دسترسی به آن ها نیز می تواند امری دشوار به حساب آید. ابعاد این استخر ها معمولا براساس فضا مشخص می شود ولی به منظور جلوگیری از غرق شدن افراد بهتر است عمق آن ها 170 سانتی متر باشد و عرض آن ها معمولا 4 متر می باشد. در مورد طول نیز حداقل اندازه باید 7 متر باشد ولی می تواند تا 12 متر نیز طول آن ادامه داشته باشد.

استخرهای تجاری (عمومی)

استخرهای تجاری (عمومی)

استخرهای عمومی که یکی از تفریح های اصلی تهرانی ها نیز به حساب می آید و تعداد آن ها نیز کم نمی باشد به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شود. این استخرها که الزامات بهداشتی و امنیتی بسیار دشوارتری نسبت به استخرهای خصوصی دارا می باشند می توانند بیش از 50 نفر را به صورت همزمان میزبانی کرده و امکانات گسترده تری را به افراد مختلف ارائه کنند. در این استخرها علاوه بر جکوزی ، حمام سنتی ، محفظه آب سرد و سونا بخش تغذیه نیز وجود دارد که تجربه شنا و تفریح شما را دل انگیزتر می کنند. متراژ این استخرها از یک تناسب خاص بهره می گیرند که شهرداری عنوان می کند بهترین شرایط برای طراحی آن ها متراژ دو برابری طول در برابر عرض می باشد. بر اساس این نسبت ، در صورتی که عرض استخر 12 متر باشد طول باید حداقل 24 متر باشد. البته بنا به الزامات می توان این نسبت را نیز نادیده گرفت.

استخرهای مسابقه

استخرهای مسابقه

استخرهای مسابقات معمولاً مستطیلی شکل هستند و می توانند بر اساس نیاز به دو بخش 6 لاینه یا 12 لاینه تقسیم شوند که عرض آن ها حداقل 25 متر و طول آن ها نیز 50 متر می باشد. استخرهای مسابقه ای بر اساس کارکرد می توانند سرپوشیده و روباز باشند ولی در رقابت های المپیک بنا به الزامات باید این استخرها سرپوشیده و از عمق کافی نیز برخوردار باشند. در این نوع استخرها برای هر لاین 2 تا 2.5 متر فضا در نظر گرفته می شود که این میزان در استخرهای رسمی المپیک باید 2.5 متر باشد.

استخرهای روباز

یکی از بهترین انواع استخرها که بیشتر در تابستان و هوای گرم استفاده می شوند. این استخرها از نظر ساختار خیلی با استخرهای سرپوشیده تفاوت ندارند ، ولی به دلیل فضای محدود در خانه ها معمولا کوچکتر از استخرهای سرپوشیده می باشند در عین حال ساختار آنها بسیار قوی تر از استخرهای سرپوشیده است. عرض این استخرها معمولا کمتر از 10 متر می باشد ولی طول آن الزام خاصی را به همراه ندارد.

 

مزایای استفاده از استخرهای خانگی

با وجود اینکه استخرهای عمومی در تهران بسیار زیاد هستند ولی در اختیار داشتن یک استخر شخصی در داخل برج و خانه های ویلایی یکی از مزیت های بسیار خوب برای خانه ها به حساب می آید. در این بخش ما قصد داریم همراه با شما نگاهی به اصلی ترین مزیت های داشتن استخرهای خانگی بیاندازیم.

  • داشتن استخر در خانه می تواند در روزهای گرم تابستان تفریح خوبی به حساب بیاید
  • فرزندان شما به خوبی می توانند شنا را آموزش ببینند
  • می توانید مکانی برای دور هم جمع شدن با دوستن و سپری کردن زمان خوش داشته باشید
  • شنا در استخر شخصی می تواند آرامش بخش باشد
  • استخر قیمت خانه شما را به مراتب افزایش می دهد
  • شنای روزانه می تواند سطح سلامتی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

 

مشکلات استفاده از استخرهای خانگی

در کنار تمامی مزیت هایی که استخرهای خصوصی برای شما به ارمغان می آورند ، مشکلاتی که راه اندازی استخرهای شخصی دارند نیز در نوبه خود کم نیست. از مهمترین مشکلات این استخرها می توان به موارد پیش رو اشاره کرد.

  • هزینه های راه اندازی اولیه و نصب بالا
  • برای استخر خود به تجهیزات زیادی نیاز خواهید داشت
  • استخرهای شنا نیاز به نگهداری منظم دارند
  • ممکن است از قبض آب و برق خود شوکه شوید
  • برخی از دستگاه های استخر ممکن است به مرور زمان خراب شوند
  • استخر شما ممکن است حیوانات را جذب کند
  • پشه ها می توانند مشکل ساز باشند
  • اگر بچه های کوچکی دارید، داشتن استخر ممکن است خطرناک باشد
  • شما باید اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهید
  • مشکلات سلامتی – بهداشتی احتمالی

اجاره و رزرو استخر

بایدها و نبایدهایی که باید در استخر به آن دقت کرد

از آنجایی که شنا کردن یکی از تفریحات جذاب برای افراد به حساب می آید بسیاری از مراجعه کننده ها به این مجموعه ها دقیق اطلاع ندارند کدامیک از فعالیت ها مجاز بوده و کدامیک غیر مجاز می باشد. از این رو بر آن شدیم برای شما عزیزان مجموعه بایدها و نبایدهایی را تنظیم کنیم و در حفظ سلامتی شما قدم برداریم.

 

هنگام شنا کردن چه کارهایی را باید بکنیم؟

هنگام حضور در استخر، باید توجه داشته باشید و مطمئن شوید که برخی از مهمترین قوانین را رعایت می کنید. این موارد را برای شما دسته بندی می کنیم:

خوب گرم کنید – فرقی نمی کند که یک شناگر با تجربه هستید یا یک تازه کار، همیشه باید قبل از ورود به استخر کاملاً بدن خود را گرم کنید. این کار از صدمات جلوگیری می کند و حداکثر لذت را تضمین می کند.

از سبک های مختلف استفاده کنید – هنگام شنا، فقط به آنچه می دانید پایبند نباشید. سعی کنید سبک‌ها و تکنیک‌های جدید شنا را بیاموزید تا تجربه شنای خود را پربارتر کنید ، تحت تاثیر همین مسئله عضلات بخش های مختلف شما تحریک می شود که می تواند به بهبود شرایط بدنی کمک کند

به اندازی کافی آب بنوشید – باور عمومی بر این است از آنجایی که شما در داخل آب هستید نیازی به مصرف آب ندارید! این مسئله را به کلی فراموش کنید یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می شود هنگام شنا کردن عضلات شما بگیرد کم آبی بدن شماست. پیشنهاد می کنیم به صورت مکرر در حین شنا کردن آب مصرف کنید.

از تکنیک مناسب استفاده کنید بسیاری از ما ایرانی ها شنا کردن را به صورت غریضی آموزش دیده ایم ولی اگر قصد دارید بهترین تجربه شنا کردن را داشته باشید بهتر است از روش های مختلف شنا کردن مانند غورباقه، پروانه و کرال پشت بهره بگیرید. این مسئله می تواند در دراز مدت سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

کرم ضد آفتاب بزنید – اگر در استخر های روباز شنا می کنید استفاده از ضد آفتاب را هنگام شنا هرگز فراموش نکنید. اگرچه ممکن است فکر کنید که در برابر نور خورشید در آب محافظت می‌شوید، اما حقیقت این است که پرتوهای خورشید توسط آب شکسته می‌شوند و در واقع در زوایای مختلف به بدن شما برخورد می‌کنند و اثرات خود را تقویت می‌کنند.

به غریق نجات اطلاع دهید – اگر در سطح آب یا در کف استخر وسیله غیر متعارفی را مشاهده کردید ، فوراً به غریق نجات اطلاع دهید زیرا هر گونه جسم خارجی در استخر می تواند خطرناک باشد.

به آرامی نفس بکشید در نهایت، هنگام شنا، سعی کنید تا حد امکان آرام نفس بکشید. این مسئله به شما کمک می کند تا در هنگام شنا کمتر خسته شوید. اگر در حین پیاده روی و آب درمانی در استخر هستید تنظیم نفس می تواند بر روی عملکرد عضلات شما نیز تاثیر مستقیمی بگذارد.

 

هنگام شنا از چه کارهایی باید اجتناب کنیم؟

در حال حاضر، برخی از کارها نیز وجود دارد که نباید هنگام حضور در استخر انجام دهید، و در اینجا مهمترین نبایدها شنا کردن را نیز برای شما معرفی می کنیم:

قبل از شنا زیاد غذا نخورید – خوردن یک وعده غذایی پر حجم قبل از ورود به استخر باعث می شود احساس سنگینی در آب کنید و همچنین مشاهده می کنید که شما سریعتر خسته می شوید و باعث می شود سانس شنای شما زودتر از آنچه تصور می کنید به اتمام برسد.

به تنهایی شنا نکنید – باید از ورود به استخر، یا آب تنی در هر شرایط به تنهایی اجتناب کنید. سعی کنید دوستی داشته باشید که با او شنا کنید، زیرا این کار کل تجربه را بسیار ایمن تر می کند.

شیرجه رفتن با سر – شیرجه زدن با سر در آب می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسد باشد، زیرا در معرض آسیب‌های گردن و سر قرار می‌گیرید.

در آب بازی نکنید – وقتی شنا می کنید، چه در استخر یا در آب های آزاد، باید جدی باشید و از بازی کردن اجتناب کنید. شنا می تواند در برخی از موارد خطرناک شود، و شما باید هر کاری که می توانید برای جلوگیری از هر گونه مشکل انجام دهید.

جلوی راه نایستید – مطمئن شوید که وقتی در استخر هستید مانع دیگر شناگران نمی‌شوید، به یاد داشته باشید ممکن است کسانی که در آب هستند مانند شما حرفه ای نباشند و در صورت ایستادن در وسط آب می توانید باعث برهم زدن تمرکز آن ها شود.

زیاده روی نکنید – به آنچه بدنتان به شما می گوید گوش دهید و مطمئن شوید که وقتی شروع به خستگی می کنید از استخر خارج می شوید. استراحت کنید، کمی آب بنوشید و دوباره به داخل برگردید.

دیگران را آب ندهید – یکی از اشتباه ترین فرهنگ های استخر رفتن آب دادن دوستان است که می تواند باعث بروز های مشکلات جسمی و صدمه های روحی شود. این مسئله با وجود اینکه برای بسیاری خنده دار است ولی می تواند فرد را دچار تروما کند. علاوه بر آن ورود آب بسیار به بدن امر بسیار خطرناکی است. یک بار برای همیشه از آب دادن افراد بپرهیزید!

اجاره استخر در تهران ، رزرو استخر اختصاصی و عمومی

اجاره استخر خصوصی

در طی چند وقت اخیر بسیاری از برج ها و صاحبین استخرها به منظور اینکه بتوانند هزینه نگهداری از استخرها را تا حد زیادی کاهش دهند ،دست به یک ابتکار زده و تصمیم گرفته اند این بخش از برج را به صورت سانسی اجاره دهند. این مسئله بعد از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن استخرهای عمومی بسیار رواج پیدا کرد و با استقبال بسیاری از افراد نیز روبرو شد. ولی به دلیل اینکه بازاریابی این استخرها در تهران به صورت دهان به دهان انجام می شود امکان رزرو آن ها به صورت سنتی برای افراد امکان پذیر نمی باشد. از این رو وب سایت هومتیک در راستای خدمات رسانی به کاربران خود تصمیم گرفته برای برج های مسکونی شرایطی را در اپلیکیشن خود فراهم کند که بتوانند سانس های استخر خود را به دیگران اجاره دهند.

مدیران ساختمان می توانند با مشخص کردن امکانات و شرایط خانه خود ساسن هایی که افراد می توانند استخر را اجاره کنند مشخص کرده و به راحتی آن را در اختیار کاربران اپلیکیشن قرار دهند. نکته مثبت در مورد این اپلیکیشن امکان نمره دهی به امکانات می باشد که کمک می کند افراد دیگر به راحتی بتوانند استخر مد نظر خود را پیدا کنند.

 

رزرو استخر عمومی

تا به حال چند مرتبه شده به استخرهای عمومی مراجعه کرده و با نوشته استخر پر است مواجه شدید؟ این مسئله که می تواند برای بسیاری از ما اتفاق بیافتد به لطف دنیای دیجیتال به کلی از میان رفته و شما می توانید به راحتی با نصب اپلیکیشن هومتیک تعداد مراجعه کنندگان به استخرها را مشاهده کرده و سانس مدنظر را برای خود رزرو کنید. علاوه بر این شما می توانید یک سانس را با دوستان خود مشخص کرده و به صورت خصوصی کل سانس را برای خود رزرو کنید. این مسئله می تواند حس یک استخر شخصی را برای شما ایجاد کند.

 

 

برای رزرو استخرهای دلخواهتان می توانید اپلیکیشن هومتیک را از این لینک دانلود کنید.

 

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن