از بین بردن بوی گندیدگی ماشین ظرفشویی

برای بوی بد خانه چه کنیم؟

هیچ کس دوست ندارد در مورد بوهای مختلف در خانه صحبت کند، اما مقابله با آنها واقعاً مهم است. بوی حیوانات، غذا و کپک زدگی می تواند در اتاق شما بنشیند و مانند یک مهمان ناخواسته، از خروج امتناع کند. بدتر از همه، بسیاری از مردم ترجیح می دهند بوهای ناخواسته را با خوشبو کننده های هوا که متاسفانه فقط بوها را به صورت ظاهری پوشانده و هیچ کاری برای از بین بردن آنها انجام نمی دهد، مقابله کنند. به جای وصل کردن مواد خوشبو کننده به پریز برق یا روشن کردن مجموعه ای از شمع های معطر، از چند ماده اصلی خانگی مانند جوش شیرین، سرکه سفید مقطر، تفاله قهوه، عصاره وانیل و لیمو استفاده کنید تا یک بار برای همیشه از شر بوهای زننده خانه خلاص شوید.

 

سطل زباله شما می تواند منبع بوی بد خانه باشد

بوی بد سطل زبال در خانه

ریختن مواد غذایی و ضایعات می تواند سطل زباله را در فضای باز و آشپزخانه شما بدبو کند. برای از بین بردن بوی سطل زباله ، ابتدا آنها را – داخل و خارج – با آب گرم و صابون بشویید، و سپس کاملا خشک کنید. برای جلوگیری از بوی بد در آینده، یکی از این راه حل ها را امتحان کنید: ته سطل زباله را با خاک گربه معطر پاک کنید یا قبل از اینکه کیسه زباله خود را وارد کنید، چند پوست مرکبات – لیمو یا پرتقال – در ته سطل بریزید.

همچنین می توانید ته سطل زباله خود را با جوش شیرین یا تفاله های قهوه استفاده نشده پاک کنید – تمامی این موارد بوهای زننده را خنثی می کنند. فقط مراقب سطل های زباله فلزی باشید ، جوش شیرین در صورتی که در مجاورت فلز قرار بگیرد می تواند باعث خوردگی آن شده و ته سطل زباله شما را سوراخ کند. از این رو بهتر است به منظور استفاده از جوش شرین در سطل های زباله فلزی از ورقه های قهوه که مقاومت بسیاری دارد و بو را نیز از خود خارج می کنند استفاده کنید.

 

از بین بردن بوی کپک کشوها یا کمدها

بوی کپک کشو ها و کمدها

بوی کپک زدگی مبلمان که مخصوص مبلمان و کابینت های قدیمی است، می تواند هر چیزی را که داخل آن قرار می دهید را نیز بد بو کند. بنابراین قبل از اینکه کشوها یا کمدهای خود را پر کنید، مقداری روزنامه چروک کنید، آن را با سرکه سفید مقطر خیس کنید و داخل تمامی کشوهای بد بو قرار دهید یا حتی می توانید آن ها را برای چند روز در قفسه کمد خود قرار داده تا بوی بد را به خود جذب کند (از این روش معمولا برای از بین بردن بوی بد کفش استفاده می شود).

هنگامی که بو از بین رفت، با قرار دادن ورقه های خشک کن معطر در کشوها یا قفسه ها، بوی تازگی کشوها را حفظ کنید (از ورقه های خشک کن در صندوق عقب ماشین و چمدان خود استفاده کنید تا بوی تازگی آنها نیز حفظ شود). همچنین بسته‌های سیلیکاژل (سیلیکاژل ساشه ای) را که هنگام خرید کفش‌های جدید، لوازم الکترونیکی یا برخی محصولات غذایی دریافت می‌کنید در کشوها قرار دهید. آنها از رطوبت که مقصر اصلی بوی بد در کمد ها به حساب می آیند جلوگیری می کنند. این بسته ها باید هر 60 تا 90 روز تعویض شوند.

 

از بین بردن بوی حیوان مرده در اتاق

از بین بردن بوی بد حیوان مرده در خانه

یکی از عواملی که سبب می‌شود بسیاری نسبت به بوی بد اعتراض کنند بوی حیوان مرده در اتاق خواب ها می باشد. هنوز مشخص نیست این بو به چه دلیل در برخی از اتاق خواب ها ایجاد می شود ولی راه جلوگیری که امروز برای شما در نظر گرفتیم می‌تواند مشکل شما را یک بار برای همیشه بر طرف کند. مقداری سرکه سفید مقطر را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و روی آن را با درب محکمی که برای خارج شدن بو از آن سوراخ کرده اید بپوشانید. ظرف را در گوشه ای از اتاق بدبو قرار دهید. سرکه بو را به خود جذب می کند (اتاق شما برای چند روز بوی سالاد می دهد، اما ارزشش را دارد) و با گذشت زمان بوی آن از بین می رود.

 

از بین بردن بوی گندیدگی ماشین ظرفشویی

از بین بردن بوی گندیدگی ماشین ظرفشویی

با گذشت زمان، باکتری ها به تکه های کوچک مواد غذایی که در فیلتر ماشین ظرفشویی شما جمع می شوند حمله می کنند و باعث ایجاد بو می شوند. برای خلاص شدن از شر بوی بد، ابتدا تمام ذرات غذا یا کف دستگاه را از ته دستگاه جدا کنید و مطمئن شوید که فیلتر را خارج کرده و بشویید. سپس دو فنجان سرکه سفید مقطر را داخل دستگاه بریزید (نه در ظرف مواد شوینده، بلکه مستقیماً داخل درام). دستگاه را از طریق چرخه آب گرم اجرا کنید. چرخه را حدود 20 دقیقه در میانه راه متوقف کنید تا مخلوط آب و سرکه فرصتی برای تجزیه باقی مانده مواد شوینده داشته باشد. چرخه را مجدداً راه اندازی و منتظر شوید تا زمان آن به اتمام برسد.

 

از بین بردن بوی یخچال

از بین بردن بوی یخچال

با تمیز کردن قفسه ها و کشوها شروع کنید. تمام قفسه ها را با مخلوطی از آب گرم و جوش شیرین بشویید، سپس با مخلوطی از سرکه سفید و آب گرم پاک کنید. برای جلوگیری از بو، یک جعبه جوش شیرین را در قفسه ای در پشت یخچال و فریزر خود باز نگه دارید و هر ماه آن را تعویض کنید. از طرف دیگر، چند تکه پنبه را در عصاره وانیل آغشته کنید و روی یک ظرف کوچک در پشت یخچال قرار دهید. پس از خشک شدن گلوله های پنبه آن را بردارید و آن را تعویض کنید.

 

از بین بردن بوی بد آشپزخانه

از بین بردن بوی بد اشپزخانه

اکثر مردم می دانند که نگهداری یک جعبه باز جوش شیرین ساده در یخچال، بوی بد را از بین می برد ولی در این بخش ما قصد داریم نگاهی دقیق تر به این روش های سنتی انداخته و شما را یک بار برای همیشه از هزینه برای خرید وسایل خوش بو کننده خلاص کنیم.

  • نصف فنجان جوش شیرین در دو لیتر آب و یک پارچه یا برس نرم نیز برای تمیز کردن یخچال و همچنین تمیز کردن و شاداب کردن وان، کاشی‌ها، سینک‌ها، سطل‌های زباله، سطل‌های زباله و کاسه‌های توالت خوب عمل می‌کند. برای خواص ضد عفونی کنندگی قوی تر، با محلول سرکه قوی این فضا ها را بشویید.
  • تفاله قهوه تازه نیز بوی نامطبوع یخچال، مایکروویو یا کمد را جذب می کند.
  • دو قسمت آب را با یک قسمت سرکه در ظرف مخصوص مایکروویو بجوشانید تا بوی بد مایکروویو شما از بین برود. بوی سرکه خود به سرعت از بین می رود.
  • نصف فنجان سرکه را به یک لیتر آب اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه روی اجاق گاز بجوشد. این کار بوی غذای سوخته و بسیاری از بوهای دیگر را از آشپزخانه شما (و غذای سوخته شده از قابلمه های فولادی ضد زنگ شما) پاک می کند.
  • یک تکه نان را در سرکه خیس کنید و یک شب آن را در ظرف ناهار یا سطل زباله قرار دهید تا بوی غذا از بین برود.

 

از بین بردن بوی سیگار در خانه

از بین بردن بوی سیگار در خانه

بوی طولانی سیگار نه تنها بدبو است، بلکه برای سلامتی نیز خطرناک است. بوی سیگار که به لباس، پوست، مو و محیط شما می چسبد، به دود دست سوم معروف است، حاوی مواد شیمیایی فعالی است که با مشکلات سلامتی متعددی ، از جمله سرطان ، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) ، بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) مرتبط است.

اگر سیگار می کشید، احتمالاً به بوی آن عادت کرده اید و نمی دانید چقدر قوی است. اگر می خواهید از شر بوی سیگار خلاص شوید، از یک فرد غیر سیگاری بخواهید که این وضعیت را استشمام کند. البته بهترین راه برای از بین بردن کامل بوی دود دست سوم این است که سیگار را از زندگی خود حذف کنید.

با هر نخ سیگاری که دود می شود، دود دست سوم جمع می شود که می تواند ماه ها پس از کشیدن آخرین سیگار در خانه ها نفوذ کند. خلاص شدن از شر آن می تواند بسیار دشوار باشد زیرا دود دست سوم حاوی ذرات و گازهای سمی است که می توانند در سطوح سخت و نرم نفوذ کنند.

اگر به محیطی می روید که بوی سیگار می دهد، این راه حل ها را امتحان کنید:

  • کل خانه را با باز کردن پنجره ها و راه اندازی پنکه ها تهویه کنید.
  • قبل از رنگ آمیزی، دیوارها را با یک پاک کننده قوی که برای این منظور طراحی شده است، مانند تری سدیم فسفات، تمیز کنید. سپس، از پاک کننده همه کاره ای استفاده کنید که حاوی درزگیر بو باشد.
  • سطوح کاشی شده را با محلول 90 به 10 آب و سفید کننده یا آب و سرکه سفید تمیز کنید.
  • مطمئن شوید که سیستم تهویه مطبوع دارای فیلترهای تمیز و مجاری هوا باز و تمیز هستند.
  • اگر همه اینها جواب نداد، ممکن است انجام یک شتسشوی حرفه ای ضروری باشد. (این مورد به دلیل هزینه بالا آخرین مرحله می باشد)

 

مطالب بیشتر

نکات مهم درمورد نظافت حمام و سرویس بهداشتی

قانون رعایت نظافت در مشاعات

نظافت ساختمان | انواع خدمات مراکز نظافت آپارتمان و نکات مهم در این رابطه

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن