ایده برای تزیین ستون وسط خانه

ایده تزیین ستون وسط خانه

سال ها پیش که یکی از دایی هایم مشغول ساخت ویلا بود، ستونی را در بخشی از ویلا طراحی کرده بود که به گفته خودش غیر قابل برداشتن بود و بار اصلی ساختمان بر روی این ستون قرار داشت. وقتی ویلا در حال ساخت بود از او خواستم به جای اینکه یک ستون بی روح رو در بخش اصلی ویلا قرار دهد، با کمی خلاقیت می تواند آن را به یک بخش جذاب خانه تبدیل کند. از آنجایی که معماری تخصص من نبود، طرح هایی که پیشنهاد می دادم خیلی با سبک های طراحی مطابقت نداشت و به همین دلیل جذاب نبودند. در نهایت، ستون مد نظر با سنگ های خاص تزئین شد و جلوه جذابی به ویلا داد. سال ها از این موضوع گذشته و امروز می خواهم همراه با شما در مورد برخی از طراحی ها جذابی که می توانند شرایط یک ستون را تغییر دهند، صحبت کنم.

 

چرا باید ستون وسط خانه را تزئین کنیم؟

تزئین ستون وسط خانه می تواند زیبایی داخلی را افزایش داده، نقطه کانونی ایجاد کرده و به تعریف فضاها در چیدمان های باز کمک کند. این طراحی فرصتی را برای ادغام ویژگی های معماری به طور یکپارچه در طراحی، تقویت سبک و تم خانه، و ارائه یک بوم برای بیان هنری ارائه می دهد. علاوه بر این، یک ستون میانی تزئین شده می‌تواند اهداف کاربردی مانند ذخیره‌سازی، نورپردازی یا غربالگری حریم خصوصی را داشته باشد که آن را از نظر بصری جذاب و کاربردی می‌کند.

 

بهترین ایده ها برای تزیین ستون وسط خانه

ستون وسط اتاق نشیمن شما نباید در طراحی خانه مشکلی ایجاد کند. راه های زیادی برای پنهان کردن این عنصر معماری وجود دارد تا خانه شما جلوه و زیبایی خاصی به خود گرفته و از نظر معماری دارای فضای بسیار جذاب باشد. در این بخش قصد دارم برای شما همراهان همیشگی برخی از بهترین طرح ها را که می توانند روح خانه شما را تغییر دهند معرفی کرده و کمک کنم تجربه جدیدی داشته باشید.

 

استفاده از ستون به عنوان فضای اضافی

اگر به دنبال راهی برای افزودن فضای اضافی به اتاق نشیمن خود هستید، یک ستون را در پشت قفسه کتاب یا کابینت پنهان کنید. این ایده یک راه عالی برای استفاده از فضای خالی است و همچنین می تواند به پنهان کردن ستونی کمک کند که ممکن است به آن علاقه نداشته باشید. شما می توانید با یک کابینت کار حرفه ای در ارتباط بوده و با استفاده از ورقه های ام دی اف نسبت به درست کردن کتابخانه و یا کابینت های تزیئینی اقدام کنید. این طراحی، خانه شما را به سبک مینیمال نزدیک تر می کند و از این رو باید دیگر بخش ها را نیز به این سبک نزدیک کنید.

ستفاده بعنوان فضای اضافی

ایجاد فضاسازی تجسمی

آینه ها بر نحوه درک ما از فضا تأثیر می گذارند تا هر فضایی را بزرگتر و روشن تر نشان دهند! علاوه بر این، آینه ها توهم فضای بزرگتری را ایجاد می کنند. آینه های بدون قاب بزرگ را می توان روی ستون قرار داد تا نور را منعکس کند و ستون کمتر به چشم بیاید. علاوه بر این می‌توانید از برچسب‌های آینه‌ای هندسی برای اضافه کردن ماهیت به ستون خود استفاده کنید و در عین حال آن را با اتاق نشیمن خود ترکیب کنید. آینه های قدی روشی فوق العاده برای پنهان کردن ستون و بزرگتر کردن اتاق نشیمن شما هستند.

ایجاد فضاسازی تجسمی با ستون

ستون را نورپردازی کنید

سبکی که می توانید حتی به کتابخانه خود ترکیب کنید، استفاده از نورپردازی بر روی ستون هست. در این سبک از لامپ های LED برای نورپردازی از بالا و پایین ستون اقدام کنید. در صورتی که از شلف های کتابخانه قصد دارید استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم  LED شلنگی به کار ببرید. در این روش زیر هر یک از شلف ها را با شلنگ های LED تزئین می کنید که در شب می توانید از رنگ های مختلف آن ها استفاده کنید.

نورپردازی ستون

استفاده از ستون به عنوان میز کار

یکی از سبک هایی که به شدت در طی چند وقت اخیر محبوب شده، استفاده از ستون خانه به عنوان بخشی از فضای کاری هست. در این روش می توانید با استفاده از شکل ظاهری ستون برای خود فضاییی را ایجاد کنید که می تواند به عنوان میز کار و یا حتی میز نهارخوری استفاده شود. در این سبک که بیشتر برای ستون های گرد استفاده می شود، می توانید با استفاده از یک ام دی اف به راحتی فضایی را درست کنید که قابلیت قرار گرفتن چند لپ تاب را مانند کافه ها داشته باشد.

 

ستون خود را گل کاری کنید

گل کاری، یکی از روش هایی است که ایرانی ها طی صد ها سال از آن استفاده می کنند تا بخش های ناخوشایند خانه را بپوشانند. در این روش که معمولا از گل های رونده استفاده می شود، تمامی فضای موجود را با گل ها پر می کنید و به این صورت یک گلخانه زیبا را ایجاد می کنید. این سبک از تزئین ستون در ایران بسیار محبوب هست و استفاده از گلهای رایج نیز می تواند فضا را برای شما تغییر دهد.

تزئین ستون با گل کاری

استفاده از تابلوهای نقاشی

همیشه تابلو ها المانی بوده اند که فضای خانه شما را به شدت تغییر می دادند. می توانید از تابلوهای سیاه و سفید برای تزئین ستون خود استفاده کنید. این تابلوها در صورتی که بر اساس یک سیستم انتخاب شوند، می توانند فضای خانه شما را به کلی تغییر داده و فضای هنری را به خانه ارائه دهند.

تزیین ستون با تابلو

استفاده از رنگ های متضاد

شاید برای شم که به یک ستون بی رنگ نگاه می کنید، این مورد خیلی جذاب نباشد. در صورتی که رنگ های متضاد بسیار زیبا را انتخاب می کنید، می توانید یک ستون بی روح را به یک المان دکوراسیون تبدیل کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید، استفاده از رنگ های متضاد در ستون هست که می تواند فضای خانه را به شدت تغییر دهد.

استفاده از رنگ های متضاد روی ستون

پوشش ستون با مواد چوبی

در همه جا چوب به عنوان یکی از اصلی ترین المان های طراحی در نظر گرفته می شده و شما می توانید از آن برای تغییر فضای خانه استفاده کنید. یکی از روش هایی که در کشورهای اسکاندیناوی استفاده می شود، تبدیل ستون های بیهوده به یک فضای جذاب است. با این کار می توانید هژمونی را به طراحی خود استفاده کنید.

پوشش ستون با مواد چوبی

استفاده از چراغ دیواری بر روی ستون

شاید برای شما بحث بسیار ساده ای باشد، ولی چراغ های برقی و گازی می تواند یکی از روش های بسیار جذاب برای طراحی ستون در نظر گرفته شود. این چراغ ها که امروزه در طرح های مختلف روانه بازار شده اند، به خانه شما جو بسیار متفاوتی می دهد و سبب می شود فضای رمانتیک ایجاد شود. حتی می توانید سبک گلکاری را نیز با چراغ دیواری ترکیب کرده شرایط بسیار خاصی را در ستون خود ایجاد کنید.

استفاده از چراغ دیواری روی ستون

تزیین ستون با سنگ مرمر

سنگ مرمر یکی از المان های قدیمی ایرانی ها برای طراحی هست که امروزه در کشورهای اروپایی نیز بسیار باب شده است. استفاده از این سنگ مرمر در صورتی که با طراحی داخلی شما همخوانی داشته باشد، می تواند به یک تزئین فوق العاده زیبا تبدیل شود. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که رنگ سنگ مرمر باید با بخش های دیگر خانه همخوانی داشته باشد.

تزیین ستون با سنگ مرمر

استفاده از ستون به عنوان دیوایدر

شما می توانید از یک ستون برای جدا کردن بخش های مخالف خانه استفاده کنید. در این روش می توانید از دیوایدر دو بخش خانه را به سادگی از هم جدا و حتی برای خود یک تی وی روم بسیار جذاب را درست کنید. برخی از طراحان برای جدا کردن دو بخش خانه از ام دی اف و یا دیوارهای چوبی استفاده می کنند.

استفاده به عنوان دیوایدر

تبدیل ستون به میز تلویزیون

شاید کمتر به این نکته توجه کرده باشید، ولی ستون می تواند به عنوان یک میز تلویزیون خاص تبدیل شود. در این روش می توانید ستون را با طراحی های چوب به یک میز تلویزیون بسیار جذاب تبدیل کنید. با این کار نه تنها یک بخش ناکارآمد خانه را به خوبی تغییر کاربری می دهید، بلکه فضای در دسترس را نیز به شدت افزایش می دهید.

تبدیل ستون به میز تلویزیون

 

 

 

مطلب های دیگر برای زیبایی دکوراسیون خانه:

راهنمای دکوراسیون پذیرایی مینیمال و مدرن

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

همه چیز در مورد دکوراسیون ورودی خانه

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن