روش جایگزین برای استخدام حسابدار مجتمع های مسکونی و تجاری

یکی از چالش هایی که همواره مدیران ساختمان در مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری با آن رو به رو هستند. مسئله مربوط به حسابداری ساختمان است، کاری که باید به طور صحیح و در نهایت دقت انجام شود.استخدام یک حسابدار برای مجتمع مسکونی که امور مربوط به حساب و کتاب ساختمان را سروسامان دهد، کار عاقلانه ای می باشد.در این مقاله ما قصد داریم راه حلی جدا از استخدام شخصی برای حسابداری ساختمان به شما ارائه دهیم.اما قبل از این موضوع به برخی از چالش ها و مواردی که در حسابداری ساختمان ممکن است پیش بیاید اشاره می کنیم.پس اگر شما هم در مورد حسابداری مجتمع ساختمانی خود با چالش رو به رو شده اید و به دنبال راه حلی برای رفع این موضوع هستید، تا انتهای مقاله با هومتیک همراه باشید.

 

چالش های مهم در حسابداری مجتمع مسکونی،تجاری، اداری

اصلی ترین چالشی که در حسابداری مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری با آن رو به رو هستیم ، مبحث محاسبه هزینه های جاری مجتمع می باشد که باید به تفکیک سر فصل های درآمدی و هزینه ای همچون آب ، برق ، گاز ، نگهبان ، تعمیرات و نگهداری ساختمان انجام شود.همچنین محاسبه هزینه ها ساختمان و مجتمع ها به تفکیک تعداد واحد ها ، نفرات ساکن در هر واحد ، مساحت زیر بنای هر واحد ، تفکیک مالکین و مستاجرین و همچنین تفکیک پر و یا خالی بودن یک واحد باید انجام شود.بنابراین در حسابداری مجتمع ها گزارش گیری های بسیار منظم و دقیق از هزینه ها و پرداختی ها موضوع بسیار مهمی است که باید به طور دقیق محاسبه و منظور گردد.

 

روش جایگزین برای استخدام حسابدار چیست؟

شما می تواند برای انجام امور حسابداری مجتمع، شخصی را به عنوان حسابدار استخدام کنید و این امور را به آن بسپارید.اما انجام این کار می تواند پرداخت هزینه های اضافه باشد. شما می تواند به روش ساده تری و با صرفه هزینه های کمتری امور حسابداری ساختمان را انجام دهید. آن هم در نهایت سادگی و بدون داشتن هیچ اطلاعات تخصصی در این مورد.ساده ترین راهکار برای انجام حسابداری و حسابرسی مجتمع، استفاده از اپلیکیشن های حسابداری یا اپلیکیشتن های مدیریت ساختمانی است که در بخش حسابداری قوی هستند.

 

نرم افزارهای حسابداری باید چه ویژگی های شاخصی داشته باشند؟

  • 1.قابلیت تعریف کردن واحد های مسکونی ،تجاری، اداری به تفکیک تعداد نفرات
  • 2.قابلیت تعریف کردن واحدهای مسکونی،تجاری، اداری به تفکیک تملیکی یا استیجاری بودن
  • 3.قابلیت تعریف کردن واحدهای مسکونی،تجاری، اداری به تفکبک پر و خالی بودن واحد ها و همچنین مساحت هر واحد
  • 4.قابلیت تقسیم هزینه های ساختمان به تفکیک تعداد نفرات
  • 5.قابلیت تقسیم هزینه های ساختمان به تفکیک پر و خالی بودن واحد ها با تعیین درصد تقسیم
  • 6.قابلیت تقسیم هزینه های ساختمان به تفکیک مساحت
  • 7.قابلیت ارسال میزان بدهی هر واحد از طریق پیام کوتاه (اس ام اس) یا اعلانات
  • 8.قابلیت گزارش کلیه هزینه های جاری ساختمان
  • 9.قابلیت مشاهده گزارش کل واریزی ساکنین
  • 10.قابلیت خروج کلیه گزارشات نرم افزار در قالب های word , excell و pdf

مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری

استفاده از نرم افزارهای حسابداری برای انجام حسابداری ساختمان و مجتمع ها می تواند یک راهکار خوب باشد و مزیت های زیادی نیز دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

1.صرفه جویی در زمان و هزینه

نرم افزارهای حسابداری و مدیریت ساختمان که در بخش حسابداری قوی هستند، می توانند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شوند و شما می توانید از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.ورودی داده ها به آن ها و پردازش داده ها در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و می توانید همه داده ها را به صورت یکجا وارد کنید.

 

2.گزارش گیری خودکار

شما می توانید فرآیند گزارش گیری را به سادگی انجام دهید و بدهکاران و طلبکاران، سود و زیان، موجودی صندوق و… را گزارش گیری کنید و خطای احتمالی را نیز کاهش دهید.همچنین با استفاده از نرم افزار حسابداری شما  می توانید به طور مداوم عملکرد مالی مجتمع را بررسی کنید و خطاها را کاهش دهید.

 

3.کارکرد ساده

این نرم افزارهای این قابلیت را دارند تا شما بتوانید به ساده ترین حالت ممکن و بدون دانش خاصی از آن ها استفاده کنید و محاسبات خود را به طور دقیق و با کمترین خطای ممکن انجام دهید.

 

مهم ترین وظایف نرم افزارهای حسابداری و مدیریت ساختمان چیست؟

همانطور که در طول مقاله بارها به آن اشاره کردیم نرم افزار حسابداری ویژگی ها و توانایی‌های مختلفی دارند . اما به طور کلی یک نرم افزار حسابداری خوب که جامع و کامل باشد  و بتواند عملکرد مناسبی  از خود نشان دهد باید این سه وظیفه را انجام دهد:

 

1.سیستم پرداخت قبوض داشته باشد

داشتن سیستم پرداخت قبوض، یکی از ویژگی هایی است که در ساده ترین حالت ممکن هر نرم افزار حسابداری باید داشته باشد. یک نرم افزار حسابداری باید پرداخت‌ها، اولویت‌بندیی های مربوط به پرداخت، مشخص کردن تاریخ پرداخت و … را انجام دهد.

 

2.سیستم محاسبه شارژ داشته باشد.

اصولا پرداخت شارژ در مجتمع های موضوع بسیار مهمی است. بنابراین داشتن سیستمی برای محاسبه شارژ به طور دقیق و مشخص شدن حق پرداختی هر واحد نیز موضوع مهمی است.

3.امنیت کافی داشته باشد.

از آنجایی که قرار است کلیه اطلاعات مربوط به ساختمان و مجتمع در اختیار این نرم افزار ها قرار گیرد بنابراین مطمئن بودن از نظر امنیتی نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که نباید آن را نادیده گرفت.

 

نرم افزار هومتیک؛ روش جایگزین برای استخدام حسابدار

شما می توانید از نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک، که یک نرم افزار جامع و کامل در زیمنه مدیریت ساختمان است بریا انجام کارهای حسابداری ساختمان استفاده کنید.استفاده کردن از نرم افزار هومتیک برای انجام امور حسابداری ساختمان مزایایی زیادی دارد. اول از این که چون به طور تخصصی در زمنیه مدیریت ساختمان است همه ی بخش هایی که در حسابداری ساختمان باید انجام شود در نظر گرفته شده و تعریف شده است.

 

شما می توانید ساختمان و واحد ها را تعریف کنید، شارژ ساختمان را محاسبه کنید، قبوض را به سادگی و از طریق درگاه ایمن پرداخت کنید، صندوق را بررسی کنید، گزارش گیری های مالی را انجام دهید و تمامی موارد که در مقاله مشخص شده است را با نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک انجام دهید.جدا از این موضوع این نرم افزار از امنیت کافی برخوردار است و کاربران می توانند بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنند.شما می توانید نرم افزار مدیریت ساختمانی هومتیک را برای انجام امور حسابداری ساختمان از طریق لینک زیر دریافت کنید.

 

 برای دانلود نرم افزار هومتیک کلیک کنید

 

بیشتر بخوانید : 

حق و حقوق سرایدار ساختمان مسکونی

حسابداری مجتمع های تجاری و چالش های آن

Loading

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن