دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

همه ما اهمیت اولین برخورد را می دانیم. از ملاقات با یک همکار جدید تا رسیدن به یک شهر ناشناخته، تأثیر چند ثانیه اول را نمی توان تحت هیچ شرایطی نادیده گرفت. برخوردهای اولیه به ویژه در ساختمان ها و برج های بزرگ امروزه اهمیت دو چندانی نسبت به گذشته پیدا کرده است. لابی آپارتمان در ایجاد تصور اولیه یک ساکن بالقوه بسیار مهم است. اگر در اولین نگاه ، شما نتوانید با لابی ساختمان خود ارتباط روحی مثبتی برقرار کنید بدون شک تا روز آخری که در ساختمان ساکن هستید نیز نمی توانید این ارتباط را نه تنها با خانه بلکه با دیگر بخش ها برقرار کنید. تحت تاثیر همین مسئله است که سازنده های ساختمان ها تلاش می کنند طرح های بسیار قدرتمندی را در لابی های ساختمان ها اجرا کرده و محبوبیت ساختمان خود را دو چندان کنند. در این مقاله همراه با شما هومتیکی های عزیز می خواهیم نگاهی به بهترین طرح های لابی در سرتاسر دنیا انداخته و ایده های موفق دکوراسیون لابی را برای شما نشان دهیم.

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

دکوراسیون لابی با استفاده از مجموعه ای از صندلی های شیک

لابی فقط یک سرسرا در یک ساختمان آپارتمانی نیست، بلکه پس‌زمینه لحظات و شگفتی‌های خاص، دقایق آرام ، غم و شادی واقعی است. طراحی فضای لابی نه تنها باید این لحظات را در خود جای دهد، بلکه باید کارهای بیشتری انجام دهد. بهترین لابی‌ها نه تنها پس‌زمینه‌ای برای لحظات زندگی هستند، بلکه گاهی اوقات یک فضای کاری کاربردی برای ساکنین نیز هستند، منطقه‌ای که ساکنان احتمالی در آن منتظر می‌مانند، جایی که بسته‌ها در آن تحویل داده شده و در بهترین حالت شخصیت بیرونی ساختمان نشان داده می شود تا سازنده و معمار بتوانند ساکنین جدید را برای خرید و یا اجاره جذب کنند. در همه حال، این فضایی است که باید باعث شود ساکنان فعلی احساس راحتی، استقبال و آسودگی کنند.

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

عناصر خوش‌آمدگویی مانند مبل‌ها ، شومینه، میزهای پذیرایی ، و حتی پارچه هایی که طراحان برای مبل ها انتخاب می کنند کمک می کنند حس مثبتی به مخاطب منتقل شود. توجه داشته باشید مهمترین دلیلی که ما دکوراسیون را با هزینه ای بالا طراحی می کنیم تحت تاثیر قرار دادن افراد است و در صورتی که مراجعه کنندگان و یا ساکنین نتوانند احساس آرامش کرده و رابطه روحی برقرار کنند دکوراسیون ما موثر نخواهد بود. یک لابی موفق مکانی است که افراد فقط برای بازدید به آنجا نمی آیند، بلکه می مانند تا از خود لذت ببرند. لابی فقط یک ورودی نیست، مکانی برای انتظار آسانسور یا دریافت بسته نیز به حساب می آید. در صورتی که لابی نتواند حس خوش آمد گویی را به مراجعه کننده القا کند در این صورت طراح نتوانسته موفق عمل کند!

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

تاثیر تجربیات حسی در دکوراسیون لابی

برداشت ها با استفاده از تمام حواس شکل می گیرند و این باید در استراتژی دکوراسیون لابی به دقت مورد توجه قرار گیرد. طراحان لابی معمولا تلاش می کنند مخاطبین خود را تنها از طریق دیدن جذب نکنند ، یک طراح موفق تلاش می کند تمامی حس های تاثیرگذار را تجربه کرده و از این طریق مخاطبین خود را جذب کند.

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

حس بویایی ارتباط تنگاتنگی با احساسات و همچنین حافظه دارد و بنابراین بخش مهمی است که باید از آن استفاده کرد. ایجاد رایحه مطبوع در لابی می تواند تأثیر قابل توجهی بر رفتار مصرف کننده داشته باشد و بنابراین نوع رایحه ای که استفاده می شود باید با ابزاری که شما برای طراحی استفاده می کنید در یک راستا باشد ، به عنوان مثال در صورتی که از چوب بهره می گیرید استفاده از رایحه های چوب بسیار تاثیر گذار هستند. البته این مسئله تنها به حس بویایی ختم می شود در زمان همه گیری ویروس کرونا اثبات شد در بهداشت محیطی تاثیر فوق العاده ای بر روی نظر مراجعه کننده دارد.

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

به نورپردازی توجه کنید

نور تاثیر بسزایی بر روی زیبایی یک ساختمان دارد ، در صورتی که طراح بتواند به خوبی از نورپردازی لایه ای بهره بگیرد المان های بکار گرفته در دکوراسیون لابی جلوه بسیار فوق العاده خواهند گرفت. نکته ای که در استفاده از نور وجود دارد عدم استفاده مناسب از نور است ، در صورتی که شما بیش از حد از نورپردازی استفاده کنید و یا لامپ های دیواری را در نقاط اشتباهی قرار دهد این حس به مخاطب القاء می شود که وارد فضای اداری شده و نه یک واحد مسکونی!

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

کفپوش قابل اعتماد و راحت را انتخاب کنید

کفپوش لابی باید بتواند در برابر رفت و آمد زیاد مقاومت کند، لغزنده نباشد و جلوه فوق العاده ای داشته باشد. این سه ویژگی ممکن است استفاده از فرش را به دلیل گرمایی که به ارمغان می آورد به ذهن القا کند. اما فرش در لابی هایی که رفت و آمد زیاد دارد دچار ساییدگی و پارگی زیادی می شود و نیاز به تمیز کردن و تعویض مکرر دارد. کفپوش‌های سخت (استفاده از سنگ در بسیاری از کشورها پیشنهاد می شود) که تمیز کردن آن راحت‌تر است و به سرعت فرسوده نمی‌شود، اغلب بهترین انتخاب برای مناطق پرتردد است.

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

استفاده از گیاهان داخلی در دکوراسیون

گیاهان داخلی – گیاهان طبیعی و مصنوعی – حس طبیعی را به لابی می دهند. گیاهان اثر آرام بخش، کاهش استرس و کاهش اضطراب دارند. در صورتی که شما قصد دارید به لابی خود بخشی از طبیعت را اضافه کنید بهتر است از گیاهان طبیعی که با ماهیت خانه سازگار می باشند بهره بگیرید.

دکوراسیون لابی ساختمان مسکونی

 

 

بیشتر بخوانید:

لابی ساختمان چیست؟ انواع طراحی و نورپردازی لابی

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن