راهنمای انتخاب درب اتاق داخلی ساختمان

راهنمای انتخاب درب اتاق داخلی ساختمان؛ انواع درب

گسترش تکنولوژی در سرتاسر دنیا سبب شده است مشکلات ما انسانها نیز تغییر کرده و شکل و بوی جدیدی به خود بگیرد. امروزه با افزایش دوستی ها و تغییر سبک های دکوراسیون داخلی ، به کارگیری درب های مناسب اهمیت دو چندانی به خود گرفته است. سارقین امروزه می توانند با استفاده از ابزار های متفاوت دشوارترین قفل ها را نیز شکسته و در نتیجه به راحتی وارد خانه شوند، از این رو سازندهای درب های مختلف با بکارگیری نوآوری و تکنولوژی جدید درب هایی را تولید می کنند که  از آنها به عنوان درب های ضد سرقت یاد می شود.  علاوه بر این به منظور اینکه آلودگی های صوتی به حداقل ترین حد نیز برسند برای اتاق ها و داخل خانه نیز درب هایی تهیه می‌شوند که به نوعی آگوستیک بوده و از ورود صداهای داخل راهرو و پذیرایی جلوگیری می کنند. از آنجایی که بسیاری از چوب ها از کشورهایی مانند روسیه ، گرجستان و حتی گاهی اوقات فنلاند وارد کشور می‌شوند هزینه به کار گرفتن آنها نیز در حال افزایش می باشند. از این رو برای بسیاری از مستاجران تهیه این درب ها به صرفه نمی باشد ولی مالکین از آنجایی که ترجیح می دهند یک مرتبه هزینه کنند خرید بهترین و مناسب ترین درب یکی از دغدغه‌های اصلی آنها به حساب می آید. در این پست قصد داریم به شما کیفیت تمامی درب های موجود در بازار را مشخص کرده و بگوییم برای چه هدفی باید چه نوع دربی را برای خانه خود تهیه کنید.

 

اصلی ترین عوامل موثر در خرید اتاق

بزرگترین اشتباهی که ما هنگام خرید دربهای خانه می کنیم این است که به جای اینکه به کیفیت و کارایی آنها نگاه کنیم، قیمت آن را لحاظ کرده و به اولین مغازه درپوشی مراجعه می‌کنیم و می‌گوییم قیمت دربهای شما به چه صورت می باشد. پیش از اینکه بخواهید برای منزل خود دربی تهیه نمایید چهار مسئله را باید در نظر بگیرید سبک دکوراسیون داخلی، کاربرد درب، بودجه مدنظر و از همه مهم تر طراحی درب. حالا که این عوامل را برای خود مشخص کردید خود در نیز مشخصاتی را دارا می باشد که باید برای خود آنها را نیز  دسته بندی کنید، این مشخصات شامل سایز ، رنگ ، طرح و جنس درب می باشد. حالا شما برای خود معیار هایی را در نظر گرفته اید که می توانید با تحقیق و جستجو بهترین نوع آن را تهیه نماید. به صورت کلی در داخل کشور دو نوع درب‌ها داریم که استفاده بسیار شایانی نیست دارند.  ابتدا در های سنتی و معمولی ایرانیان می باشد که توسط بناها و تولیدی های داخلی ساخته می شوند و هزینه تهیه آنها بسیار پایین می باشد. درب های نوع دوم که بسیار مدرن می باشند و بیشتر به نوعی نشأت گرفته از تفکرات و اندیشه‌های مکتب های هنری و معماری می باشند. درب های مدرن که امروزه در بازار های داخلی بسیار زیاد شده اند معمولاً بر اساس سبک های دکوراسیون داخلی کاربرد های متفاوتی را نیز برای شما به همراه دارند.

 

چه سبکی دربی را انتخاب کنیم

در خانه های ما ایرانیان این روزها سه سبک درب وجود دارند که بسیار محبوب شده‌اند که اگر دقت کرده باشید ، در خانه های مختلف از آنها استفاده می شود. اگر خیلی به نظریه ها و سبک های مختلف دکوراسیون پایبند نیستید پیشنهاد می کنیم بدون اذیت کردن خودتان و دیگران اندازه های استاندارد درب را مشخص کرده و به اولین مغازه مراجعه کرده و جنس خود را تهیه بفرمایید. ولی اگر یکی از معماری های مدرن و به روز می باشد و سبک دکوراسیون داخلی خانه شما با آخرین نظریه های هنری هم خوانی دارد، سه سبکی که می توانید استفاده کنید به این شرح می باشند:

 

مدرن

درب مدرن

سبکی از معماری که خیلی به انجام تزئینات و طراحی های متفاوت علاقه ندارد و بیشتر تلاش می‌کند با بکارگیری رنگ ها و خطوط بسیار ساده درب را طراحی کند. اصلی ترین و مهمترین نمونه از این نوع درب ها در بخش ورودی اتاق ها استفاده می شود و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. این سبک در خانه های مردم عامه امریکا بسیار محبوب می باشد.

 

کلاسیک

درب کلاسیک

دربهای کلاسیک به انواع دربهایی گفته می‌شود که با استفاده از خط و خطوط و طراحی های هندسی تلاش می کنند رنگ های متفاوت را با هم ترکیب کرده و به رنگ های جذاب و شکیل برسند. درب های ورودی که در خانه ایرانی ها به کار گرفته می شوند از این سبک می باشند

 

مینیمال

درب مینیمال

سبک جدید در طراحی درب های خانگی که با استفاده از المان های مختلف مانند شیشه آهن و فلز تلاش میکند ، زیبایی و کاربرد دربها را بالا برده و از آن‌ها در خانه‌های ویلایی و برج استفاده کنند.

 

اندازه درب داخلی ساختمان

از اصلی ترین مواردی که باید در هنگام خرید درب به آن دقت کنید اندازه های استاندارد درب در دنیا می باشد. بر اساس چهارچوب های مشخص و استاندارد می توان انواع آبعاد را به این روش طبقه بندی کرد:

  • ابعاد چهارچوب درب‌های یک لنگه: 210*60 تا 210*120 سانتی‌متر
  • ابعاد درب‌های یک لنگه: 205 * 53 تا 113 سانتی‌متر
  • ابعاد چهارچوب درب‌های یک و نیم‌لنگه: 210*103 تا 210*143 سانتی‌متر
  • ابعاد درب‌های یک و نیم لنگه: 205* (73 و 23 تا 93 و 43) سانتیمتر
  • ابعاد چهارچوب درب‌های دو لنگه : 210* 133 تا 210* 223 سانتی‌متر
  • ابعاد درب دو لنگه: 205 * ( 63 و 63 تا 113 و 113) سانتی‌‌متر

 

انواع درب اتاق خواب

معمولاً درب هایی که در خانه ها استفاده می شوند ، تحت تاثیر مواد اولیه ای که برای ساخت آنها استفاده می شود به چندین دسته تقسیم می شوند. اصلی ترین و پرکاربردترین درب ها در ایران درب های چوبی می باشند که در بازار به وفور آنها را مشاهده می کنید و در سبک های کلاسیک و مدرن نیز کاربردهای زیادی دارند ولی بر اساس دکوراسیون داخلی ممکن است درب های به کار گرفته شده از جنس های مختلفی باشند.

 

درب تمام چوب

درب تمام چوب

درب های چوبی که همانگونه که پیش از این به شما گفتیم دربهای چوبی اصلی‌ترین و مهم‌ترین در بهایی می باشند که در داخل کشور برای دکوراسیون داخل خانه استفاده می شوند.  این دربها معمولا از چوب هایی مانند راش ماهون گردو افرا و گیلاس تولید می شوند از کشورهایی همچون روسیه،  گرجستان،  چین و ترکیه وارد می شوند و البته تولیدات داخلی آن نیز وجود دارند. مهمترین مزیت استفاده از این درب های چوبی استحکام و عمر بالای آنها میباشد در حالیکه اغلب و با  بالا رفتن قیمت چوب و همچنین آسیب های ناشی از رطوبت ، سازنده ها ترجیح نمی دهند  در بخش های شمالی کشور از آن استفاده کنند.

 

درب پنلی

درب پنلی

درب های پنلی که بیشتر در داخل کشور از کلاف و پانل تشکیل می شوند. در بخش های عمودی و افقی این درها از چوب های خاص مانند ام دی اف و اچ دی اف استفاده شده ولی در وسط و به منظور زیبایی از پانل هایی استفاده می شود که نه تنها استحکام درب را بیشتر میکند طراحی ها و دیزاین خاصی را نیز به درب اعطا می‌کند.

 

درب‌های ترکیبی

درب ترکیبی

درب های ترکیبی که معمولاً داخل آن از چوب ها و mdf های خاص می باشد ولی در روی آن روکش های مختلفی استفاده می شود به این نوع درب ها فیبری نیز گفته می شود و یکی از مزیت های اصلی آن متنوع ، سبک و ارزان بودن جنس آن می باشد.  نکته منفی که می‌توانیم در مورد این درب ها اشاره کنیم بحث رطوبت پذیری آن می باشد.

 

درب شیشه‌ای

درب شیشه ای

درب های شیشه ای که به منظور تزیینات داخلی ساختمان از آن استفاده می‌شود ، یکی از محبوب‌ترین دربهای ایران به حساب می آید. در این نوع درب ها که بیشتر برای خانه های مینیمالیستی استفاده میشود برای جدا کردن یک  بخش از خانه از بخش دیگر استفاده می شود و در اصل نوعی جداکننده خانه می باشد.

 

درب فلزی

درب فلزی

از درب های فلزی که بیشتر به دلیل امنیت بالای آن شناخته می شود و بیشتر در سبک های مدرن و صنعتی از آنها استفاده میشه و به دلیل قیمت بسیار گران آن کمتر در خانه های ایرانی دیده می شود. این درب ها در واحدهای اداری و تجاری به منظور بالا بردن امنیت واحد ها بکار گرفته می شود و کاربردهای متفاوت تری نسبت به دیگر درب ها دارد.

 

بهترین نوع درب اتاق خواب

اگر قصد دارید درب اتاق خانه خود را عوض کنید به چند نکته حتماً دقت بفرمایید ابتدا اینکه اتاق را قصد دارید برای چه کسی طراحی کنید؟ اتاق چه کاربردی در واحد شما دارد آیا اتاق کار است یا اتاق خواب؟ متراژ و اندازه اتاق نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. حالا که به این سوالات خود پاسخ دادید بر اساس بودجه ای که در در دست دارید می توانید بهترین در را برای خود انتخاب کنید.

 

بهترین نوع درب برای حمام

از آنجایی که درب های حمام باید به رطوبت حساس نباشند و در اثر آن باد نکند به شما پیشنهاد می دهیم در هنگام خریدن درب حمام از انواع شیشه ای و تمام روکش استفاده کنید. درب های شیشه ای از آنجایی که قیمت بسیار پایینی نسبت به درب های دیگر دارند هزینه آن نیز برای ایرانی ها بسیاری مقرون به صرفه می باشد.

 

مطالب بیشتر

آشنایی با انواع قفل درب آپارتمان ،حیاط و پارکینگ

هزینه تعمیر جک درب پارکینگ با مالک است یا مستاجر؟

تعویض در و پنجره واحد مسکونی ،قوانین تغییر نمای ساختمان

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن