راهنمای خرید تصویه آب

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

شاید شما نیز حس کرده باشید کیفیت آبی که این روزها برای امور گوناگون در زندگی از آن استفاده می کنیم دیگر مانند گذشته نمی تواند امتیاز خوبی کسب کند. به همین دلیل مردم به خرید و استفاده از دستگاه های تصفیه آب روی آورده اند تا بتوانند حداقل آبی را که برای خوراک و آشپزی استفاده می کنند از کیفیت خوبی برخوردار باشد. اما این که چه دستگاهی را برای تصفیه آب خانگی در آپارتمان استفاده می کنید و چه ویژگی هایی باید داشته باشد، نیز انتخاب مهمی است. بنابراین در این مقاله ما سعی کرده ایم راهنمای کاملی در خصوص خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ارائه دهیم و بگوییم در زمان خرید به چه نکاتی باید توجه کنید. پس اگر شما نیز درگیر خرید یک دستگاه تصفیه آب هستید و می خواهید که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا انتها با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید و انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

فرقی نمی کند که برای کجا و چه مکانی قصد دارید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید. در کل قبل از خرید آن نکاتی وجود دارد که باید بدانید و آن ها را رعایت کنید که در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم:

 

1. به مارک و برند دستگاه دقت کنید

امروزه دستگاه های تصفیه آب متفاوتی از برندهای گوناگون در بازار وجود دارد وشما می توانید از هر برند یک سدتگاه انتخاب کنید.اما قبل از آن باید به این نکته دقت کنید که کدام یک از آن برندها اعتبار بیشتری دارند و در مورد آن برند و شرکت سازنده به طور کامل تحقیق کنید و در نهایت انتخاب نهایی را انجام دهید.

 

2. به کاربری دستگاه توجه داشته باشید

چنانچه شما دوست دارید دستگاه تصفیه آب خانگی برای محل کار، کافه یا مکان هایی از این قبیل تهیه کنید بهتر است به سراغ انتخاب دستگاه های تصفیه آب، نیمه صنعتی بروید.چرا که این دستگاه ها ، قابلیت تصفیه آب با حجم بالاتری را دارند و در طول شبانه روز می توانید از ظرفیت بالاتری استفاده کنید. اما اگر قرار است به طور شخصی و فقط برای منزل از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید، قطعا انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی انتخاب مناسب تری برای شما است.

 

3. توجه به تعداد مرحله و فیلتر های دستگاه تصفیه آب داشته باشید

نکته ای که سبب می شود تا دستگاه های تصفیه آب متمایز از یکدیگر باشند، مراحل فیلتراسیون یا تعداد فیلترهای موجود در آن است.اگر دستگاهی که انتخاب م یکنید از تکنولوژی اسمز معکوس (که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد برخوردار باشد) دارای پنج یا شش فیلتر است اما دستگاه هایی نیز وجود دارند که دارای دو فیلتر اختصاصی دیگر نیز هستند که در مجموع 8 مرحله فیلتراسیون تا تصفیه کامل آب را پیش روی دارند. برخی از دستگاه ها نیز هستند که علاوه بر این فیلترهایی که بیان کردیم، دو فیلتر اضافه ی دیگر نیز دارند که به آن ها فیلترهای اختیاری می گویند. وجود این فیلتر ها سبب می شود تا آب خاصیت قلیایی بیشتری داشته باشد و همچنین نقش محافظ را برای مراحل فیلتراسیون دیگر ایفا می‌کند.

 

4. قیمت دستگاه را نیز در نظر بگیرید

معمولا فاکتور قیمت یکی از مواردی است که افراد زیادی در زمان خرید هرچیزی به آن دقت می کنند و توجه دارند و قطعا جز انتخابات افراد در زمان خرید دستگاه تصفیه آب نیز می باشد.قیمت هر دستگاه با توجه به ویژگی هایی که دارد و در آن رعایت شده است، مشخص می شود برای مثال داشتن فاکتورهایی مانندتعداد مراحل فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب، برند دستگاه تصفیه آب، کیفیت فیلترها و متریال به کار رفته در ساخت دستگاه آب تصفیه کن و می تواند در قیمت دستگاه تاثیر گذار باشد.البته توجه کنید اگر دستگاهی قیمت ارزان تری داشت. فقط به واسطه داشتن قیمت کمتر آن را انتخاب نکنید بلکه به اصلی بودن دستگاه نیز دقت کنید.

 

5. از مراکز معتبر دستگاه را خریداری کنید

از آنجایی که امروز تعداد زیادی دستگاه های نامعتبر در بازار وجود دارند که در یک مدت کوتاه می توانید از آن ها استفاده کنید اما پس از مدتی دچار خرابی و مشکلات می شوند پس بهتر است در زمان خرید به سراغ فروشندگان معتبر برویمو از محل فروش مطمئن خرید خود را انجام دهیم. فیلتراسیون اسمز معکوس در دستگاه های تصفیه آب خانگی به چه معناست؟ اگر بخواهیم در مورد فرآیند اسمز معکوس بگوییم باید بیان کنیم که جدید ترین سیستم برای تصفیه کردن آب است. فرآیند و روند کار نیز بدین صورت است که با تحت فشار قرار دادن آب، جریان آب که به طور طبیعی از غلضت کم به غلظت زیاد است را تغییر داده و به طور معکوس جریان آب از غلظت زیاد به سمت غلظت کم تر می‌رود. در روند انجام فرآیند اسمز معکوس برای تصفیه آب، مواد محلولی همچون نمک، فلزات سنگینی همانند کلسیم، جیوه و آهن از آب حذف می شوند.در فرآنید اسمز معکوس این قابلیت وجود دارد که بتوانید موادی مانند سرب، کلر، سولفات و فسفات تا 98 را از آب حذف کنید.البته این امکان نیز وجود دارد که بتوانید آلاینده ها و فلزات سنگینی مانند جیوه، نیکل، آرسنیک و کلسیم نیز تا بالای 90 % را از آب حذف کنید. اگر بخواهیم در مورد مزایایی که سیستم اسمز معکوس در تصفیه آب دارد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. سبب می شود تا طعم و بوی آب بهتر شود.
  2. شما همیشه می توانید حجم زیادی ازآب تصفیه شده را در دسترس داشته باشید.
  3. با انجام این کار و جلوگیری از خرید آب معدنی می توانید به محافظت از محیط زیست کمک کنید.
  4. فرآیند تعمیر و نگهداری آن راحت است.
  5. می توانید ناخالصی ها را تا حد زیادی حذف کنید تا آب باکیفیت تری در دسترس داشته باشید.

 

نتیجه گیری

در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی لازم است تا به نکات زیادی توجه کنید تا در نهایت بتوانید بهترین دستگاه ممکن را انتخاب کنید که در این مقاله سعی کردیم به آن ها بپردازیم. سعی کنید دستگاه را از فروشگاه معتبر خریداری کنید که گارانتی نیز داشته باشد. همچنین به امکانات دستگاه نیز توجه داشته باشید و سعی کنید که دستگاهی را انتخاب کنید که برای محیط خانه و آپارتمان شما مناسب باشد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

راهنمای خرید و انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای آپارتمان

Loading

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن