روش از بین بردن حشرات و مگس ها در فاضلاب

روش از بین بردن حشرات و مگس ها در فاضلاب

معمولا وجود حشرات و مگس در فاضلاب و دستشویی یکی از آزاردهنده ترین مواردی است که می توانیم با آن رو به رو شویم درست است که این حشرات آزاری به ما نمی رسانند اما وجود آن نظافت و تمیزی خانه را به خطر می اندازد و می توانند به سرعت تکثیر شوند و صحنه ترسناکی را ایجاد کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به روش هایی که برای از بین برون حشرات و مگس های فاضلاب وجود دارد اشاره کنیم و توضیحات در این مورد ارائه دهیم. اگر شما هم از وجود این حشرات موذی رنج می برید و دغدغه رفع این مشکل را دارید، پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

 

چه روش هایی برای از بین بردن حشرات و مگس فاضلاب وجود دارد؟

قبل از این که به سراغ بررسی این روش ها برویم بهتر است، به این نکته اشاره کنیم که اصلا سرو کله ی این جانوران موذی از کجا پیدا می شود؟ اصولا حشرات ریزی که ممکن است آن ها را در فاضلاب یا داخل سرویس بهداشتی مشاهده کنید، حشراتی هستند که از فاضلاب و مواد آلی و ارگانیک تغذیه‌ می‌کننند. شاید با همین یک جمله تصور کنید که پس یک عامل بیماری زا برای ما هستند اما باید گفت که اینطور نیست و خطری ندارند. تنها آسیبی که می توانند به ما وارد کنند از نظر بهداشتی است و این که در کل دیدن این حشرات خوشایند نیست و حتی برخی از افراد نسبت به آن ها ترس نیز دارند.البته سرعت تکثیر آن ها نیز به شدت زیاد است و ممکن از پس از گذشت مدت کوتاهی تعداد این حشرات بی نهایت زیاد شود.پس اگر با چنین صحنه ای نیز رو به رو شدید سعی کنید در اولین فرصت نسبت به از بین بردن آن ها اقدام کنید.

اصولا روش های طبیعی برای از بین بردن حشرات نسبت به روش های شیمیایی بهتر هستند و می توانید از آن ها نتیجه بهتری دریافت کنید.یکی از دلایل استفاده نکردن از مواد شیمیایی نیز این است که برای انسان ضرر دارد و به سلامت او آسیب وارد می کند. موضوع دیگری که جود دارد این است که برخی از حشرات در برابر روش های طبیعی نیز از خود مقاومت نشان می دهند و از بین بردن آن ها با این روش ها تا حدودی سخت است! پس به سراغ روش ها طبیعی برای از بین بردن حشرات و مگس فاضلاب می رویم:

 

روش های طبیعی برای از بین بردن حشرات و مگس فاضلاب

روش اول) استفاده از محلول  سرکه، جوش‌شیرین و آب جوش

اگر قصد دارید پشه ها را از بین ببرید این روش قطعا جوابگو است و در کنار آن می تواند از فرآیند گرفتگی فاضلاب ساختمان نیز جلوگیری کند.روش کار نیز به این صورت است که در ابتدا جوش شیرین را درون لوله بریزید و پس از آن سرکه را اضافه کنید. اجازه دهید که به مدت یک ساعت بماند و پس از آن با آب جوش دسشویی را بشویید.

 

روش دوم) استفاده کردن از ژل تمیزکننده در حمام و دستشویی

یکی از راه هایی که می تواند سبب وجود پشه و سایر حشرات در فاضلاب خانه ها باشد، لوله‌های حمام است. پشه‌ها به دلیل تجمع موی سر، شامپو، پوست و صابون که به فاضلاب تبدیل می‌شوند، بوجود می آیند. یکی از راه های از بین بردن آن ها استفاده از موادی مانند ژل تمیزکننده فاضلاب است که سبب می شود تا لوله‌های فاضلاب را عاری از لارو و تخم مگس و حشرات فاضلابی کرده و آن ها را از بین ببرد.

 

روش سوم) تمیز کردن لوله های  با استفاده از برس

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از روش های به وجود آمدن حشرات اجتماع و تکثیر مواد آلی است.پس ساده ترین راه پیش رو از بین بردن این مواد است.شما می توانید این کار را با استفاده از یک برس انجام دهید و مواد موجود در لوله را که به دیواره لوله‌ها چسبیده‌اند را پاک‌کنید. در نهایت مقداری جوش شیرین بریزید و لوله ها را شست و شو دهید انجام این کار سبب کاهش حشرات می‌شود.

 

روش چهارم) استفاده از مواد سفید کننده

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما استفاده از مایع سفید کننده یکی از روش های مقابله با حشرات یا مگس های فاضلاب است. تنها کافی است که مایع سفید کننده و آب را به نسبت یک به ده ترکیب ‌کنید و تا چند ساعت در لوله ها بماند و در نهایت لوله‌ها را با آب سرد بشویید. این روش علاوه بر از بین بردن حشرات سبب تمیزی لوله فاضلاب نیز می شود. فقط در زمان استفاده از مواد سفید کننده مراقب باشید چرا که استفاده زیاد از این مواد می تواند سلامت شما و دستگاه تنفسیتان به خطر دارد و حتما شست و شوی نهایی را با آب سرد انجام دهید، چرا که آب گرم در کنار آن مواد می تواند خطرناک باشد.

 

روش پنجم) استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن مگس فاضلاب

سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که برای از بین بردن این مگس ها  فاضلاب مفید است. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که  یک چهارم پیمانه سرکه درون لیوان یا ظرفی بریزید. درب آن را با پلاستیک بپوشانید و در نزدیکی لوله تخلیه فاضلاب قرار دهید. بدین شکل لیوان سرکه شبیه به دام عمل کرده و پشه‌ها جذب آن می‌شوند، وارد سوراخ شده و در سرکه غرق می‌شوند. به مرور سبب از بین رفتن آن ها می شود و اثر خوبی دارد.

 

ارائه راهکار برای جلوگیری از ایجاد حشرات فاضلاب

ساده ترین کار این است که نصف پیمانه جوش شیرین یا نمک در لوله ها فاضلاب یا دستشویی بریزید. سعی کنید لوله های که کمتر استفاده می کنید، پس از مدتی از این محلول برای آن ها استفاده کنید تا از تجمع حشرات در آن نقاط جلوگیری شود.

 

نتیجه گیری

جدا از این که حشرات فاضلاب آزار دهنده هستند اما مگش های فاضلاب می توانند تا حدودی مفید باشند چرا که مواد آلی را خورده و از گرفتگی چاه فاضلاب جلوگیری می‌کنند. اما همانطور که گفتیم می توانند زود تکثیر شوند. پس سعی کنید به محض مشاهده آن ها را از بین ببرید و کنترل کنید.

 

Loading

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن