سیستم تهویه هوشمند هوا چیست؟

سیستم تهویه هوشمند هوا چیست؟

یکی از مشخصه های فصل تابستان گرمای آن است گرمای هوا در برخی از نقاط کشور در مقایسه با سایر بخش ها گرم تر می باشد . مردم در این فصل برای فرار از گرما ، کولر و سیستم های تهویه هوشمند هوا تهیه می کنند و در منازل خود آن را نصب می کنند . سیستم های تهویه هوا ، باعث خنک شدن محیط پیرامونی خود می شوند و هوایی مطبوع و لذت بخش را برای ساکنین منزل فراهم می کنند . سیستم های هوشمند هوا قابلیت این را دارند تا از تطریق کنترل از راه دور و کنترل از طریق تلفن همراه را داشته باشند . یکی از تفاوت های این سیستم تهویه هوشمند ، در مقایسه با نمونه های غیر هوشمند این است که قابلیت برنامه ریزی دارد و می تواند مطابق با برنامه ای که به آن داده می شود هوا را تهویه و مطبوع کند . در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که سیستم تهویه هوشمند هوا چیست و چه مزایا و معایبی دارد .

 

دلیل استفاده از سیستم تهویه هوای خانگی چیست؟

سیستم تهویه هوشمند هوا چیست؟

در منازل و فضاهای کاری جهت کاهش دما و خنک کردن محیط از این سیستم استفاده می کنند . سیستم های تهویه هوشمند می توانند گرما و رطوبت محیط را از بین ببرند و هوای خنک و مطلوبی را فراهم سازند . با فن هایی که در این سیستم کار گذاشته شده است ، باعث می شود این فن ها فعالیت کنند و جریان هوای خنکی را در فضا پخش نمایند .

 

چطور می توان سیستم تهویه هوشمند هوا را کنترل کرد ؟

سیستم تهویه هوا را می توان در گوشه ای مناسب از منزل نصب کرد . این سیستم های تهویه هوشمند قادر هستند که به وایفای منزل شما متصل شوند و شما می توانید از طریق گوشی های هوشمند خود به سیستم تهویه متصل شوید و آن را از راه دور کنترل کنید و همچنین می توانید آن را خاموش یا روشن نمایید همچنین می توانید از این طریق به سیستم تهویه برنامه بدهید تا طبق همان برنامه فعالیت کند .

 

به چه دلیلی به این نوع سیستم ها ، تهویه هوشمند می گویند ؟

این نوع از سیستمهای تهویه قابلیت اتصال به وایفای منزل را دارند و می توان از طریق یک کنترل کننده از را دور به این سیستم فرمان داد . این کنترل کننده می تواند یک گوشی هوشمند باشد . همچنین قابلیت های دیگری نیز در این گونه سیستم ها مشاهده می شود که آن را از سایر گونه های قدیمی متمایز می کند .

 

نحوه ی کار سیستم هوشمند تهویه هوا چگونه است ؟

سیستم تهویه هوشمند هوا چیست؟

همانطور که قبلاً نیز به آن نیز اشاره شد سیستم تهویه هوشمند هوا می تواند با اتصال به وایفای ، از طریق گوشی همراه هوشمند فرمان روشن یا خاموش شدن بگیرد همچنین می توان از طریق گوشی همراه ، میزان خنک کردن آن را نیز تنظیم کرد . در برخی نمونه های پیشرفته تر می توان با صدا به سیستم تهویه هوشمند فرمان داد مثلاً با گفتن (خنک کردن ، روشن شدن ، خاموش کردن و…) شرع به کار می کند .

 

سیستم تهویه هوشمند هوا دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟

سیستم تهویه هوشمند هوا در مقایسه با نمونه های قدیمی دارای یکسری از ویژگی های منحصربفردی است که باعث افزایش راندمان و سهولت در استفاده از آن شده است . دانستن ویژگی های این سیستم باعث می شود در انتخاب های خود برای خرید سیستم های تهویه ، بهترین گزینه ها را بررسی و انتخاب نمایید .

 

1- شناسایی تعداد افراد حاضر در محیط

سیستم تهویه هوشمند هوا قادر است محیط پیرامون خود را اسکن کند و تعداد افراد حاضر در محیط را شناسایی کند بر همین اساس نیز دمای محیط را کنترل می کند . داشتن این قابلیت باعث گردیده است تا میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی گردد .

 

2- قابلیت فعال سازی ساعت فعالیت

سیستم تهویه هوشمند هوا قابلیت تنظیم ساعات فعالیت را دارد به گونه ای که اگر شما بخواهید در ساعت مخصوصی از شبانه روز شروع به فعالیت کند یا مثلا در ساعاتی دیگر خاموش شود یا اینکه در ساعات مخصوصی ، دمای محیط را ثابت نگه دارد می توانید از این قابلیت بکار رفته در این سیستم استفاده نمایید .

 

3- قابلیت خنک کنندگی سریع محیط

سیستم تهویه هوشمند هوا دارای قابلیت خنک کنندگی سریع محیط را دارد . این قابلیت باعث می شود تا افرادی که به باد مستقیم حساسیت دارند و باعث درد در نواحی مختلف بدنشان می شود می توانند با خیالی آسوده از این قابلیت در جهت خنک کردن منزل خود استفاده کنند . در این حالت ، سیستم تهویه هوشمند ابتدا به مدت چند ثانیه باد را وارد محیط می کند بعد پرتاب باد آن قطع می شود و از طریق حفره های موجود روی بدنه ی کولر شروع به خنک کردن محیط می نماید .

 

4- قابلیت تمیز کنندگی هوای محیط

این سیستم با داشتن فیلتر های مناسب این توانایی را دارد تا با پخش کردن یون های مخصوص در هوا باعث از بین رفتن ویروس ها ، باکتری ها و سایر مواد حساسیت زا شود .

 

مزایا و معایب سیستم های هوشمند تهویه هوا

سیستم های تهویه هوشمند هوا مانند سایر وسیله ها دارای یکسری از مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد . دانستن مزایا و معایب این سیستم ها باعث می گردد تا با دید همه جانبه به این سیستم ها بنگریم و در انتخاب های خود دقت لازم را داشته باشیم . دانستن مزایا و معایب این سیستم ها در خریدن یا نخریدن این وسیله می تواند تاثیر گذار باشد .

 

مزایا

1- استفاده آسان : قابلیت کنترل از راه دور این وسیله یکی از مزایایی محسوب می شود که استفاده از ان را آسان تر کرده است . شما می توانید از طریق گوشی تلفن همراه خود به سیستم تهویه هوشمند متصل شوید و دمای منزل خود را تنظیم کنید تا قبل از رسیدن شما به منزل ، دمای محیط منزلتان در یک درجه ی مطلوب قرار داشته باشد .

 

2- مدل های مختلف : سیستم های تهویه هوشمند دارای مدل های مختلفی می باشند که شما می توانید با توجه به شرایط منزل خود ، بین مدل های مختلف آن را بهترین گزینه را انتخاب کنید . وجود گزینه های گوناگون باعث می شود تا بتوان این سیستم را در بخش های مختلف منزل نصب کرد . با توجه به دکوراسیون داخلی منزل ، شما می توانید از انواع مختلف آن برای نصب در کنار پنجره یا دیوار استفاده کنید . همچنین برای مناطق شرجی نوع اسپیلت این نوع سیستم ها وجود دارد که مناسب این نوع از آب و هوا می باشد .

 

3- کاهش مصرف انرژی : اگرچه این نوع سیستم ها در مقایسه با کولرهای آبی و سیستم های قدیمی ، مصرف انرژی بالاتری دارند اما استفاده از این نوع سیستم ها باعث می گردد تا در دراز مدت هزینه های انرژی در حد زیادی کاهش پیدا کند . دلیل این کاهش انرژی را می توان به کنترل پذیر بودن و قابلیت تنظیم کردن فعالیت آن دانست . به گونه ای که اگر دمای منزل به یک حدی رسید سیستم خاموش شود . همچنین توانایی این را دارد که در ساعات گرم روز فعالیت بیشتری داشته باشد و در ساعات خنک روز فعالیت خود را کمتر کند یا مثلا متناسب با تعداد افراد موجود در منزل دمای محیط را کنترل کند .

 

4- قابلیت خنک کنندگی محیط بدون پرتاب باد : برخی از افراد موقعی که در مقابل باد مستقیم قرار می گیرند در نواحی مختلف بدنشان مثل سر یا کمر دچار درد می شوند . قابلیت بدون باد این امکان را می دهد تا این گونه از افراد با خیال آسوده ای از این سیستم استفاده کنند و از هوای خنک منزلشان لذت ببرند .

 

معایب

 

1- قیمت زیاد : با توجه به تازگی و نو بودن این تکنولوژی ، قیمت آن نیز در مقایسه با سایر گونه ها گران تر می باشد .

 

2- پیچیدگی سیستم قطعات : این سیستم با توجه به اینکه از قطعات زیادی تشکیل شده است به گونه ای که تمام قطعات در یک جا قرار ندارند به همین جهت نصب و راه اندازی این سیستم کار دشواری است .

 

3- نصب در فضای خاص : این سیستم ها بنا بر ویژگی هایی که دارند در هر جای منزل نمی توان آن ها را نصب کرد بنابراین برای نصب آن باید مکان مناسبی از منزل را برای نصب این سیستم محیا کرد . حتی بیشتر اوقات افراد مجبور می شوند تا تغییراتی در منزل خود ایجاد کنند تا بتوانند این سیستم را نصب کنند .

 

جمع بندی

با توجه به نو بودن تکنولوژی بکار رفته در این سیستم ، قیمت آن در مقایسه با سیستم های معمولی ، بالاتر می باشد . مصرف انرژی این سیستم در دراز مدت کم است اما اگر بصورت کوتاه مدت بررسی شود ، انرژی بیشتری مصرف می کند . نصب سیستم تهویه هوشمند دشوارتر است و مهارت بالایی را می طلبد . از خوبیهای آن نیز می توان به قابلیت اتصال به وایفای و کنترل از راه دور بودن آن اشاره کرد همچنین این سیستم هوای مطبوع و دلپذیری را وارد منازل شما می کند که می توانید از خنکی مطبوع آن لذت ببرید .

 

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن