مراکز اهدای خون تهران

مراکز اهدای خون تهران

اهدای خون، یکی از اعمال خداپسندانه است که باعث نجات جان هزاران انسان نیازمند به خون است. در ایران تا قبل از تاسیس سازمان انتقال خون در سال 1354، انتقال خون در بانک خون ارتش و مرکز انتقال خون شیر و خورشید سرخ و بیمارستانها انجام می شد. تا سال 1357 انتقال خون بجز سازمان مرکزی، در سه پایگاه شیراز و مشهد و اهواز فعال بود که هم اکنون حدود 206 مرکز انتقال خون در سراسر کشور ، مشغول به کار هستند. در این مراکز، بخشهای آزمایشهای غربالگری بر روی خونهای اهدایی وجود دارد. در کنار آزمایشهای کلی بر روی خونهای اهدایی، آزمایشهای غربالگری مانند عفونت یا ویروس هپاتیتB ، هپاتیتC ویروسHIV و آزمایشهای دیگر انجام می شود.

 

سایت سازمان انتقال خون تهران

به منظور اینکه بتوانید اطلاعات به روزی را از مرکز اهدای خون دریافت کنید، باید به سایت سازمان انتقال خون بروید و به روزترین اطلاعات را دریافت کنید. آدرس این وب سایت https://tehran.ibto.ir/ می باشد.

 

دریافت نوبت اهدای خون تهران

در کنار دیگر سازمانهای دولتی و خصوصی، سازمان انتقال خون ایران هم برای راحتی مراجعین به این سازمان ، اقدام به راه اندازی سامانه ای جهت نوبت دهی به اهدا کنندگان به نشانی nobatdehi.ibto.ir کرده است. اهدا کنندگان، ابتدا وارد این سایت می شوند و بعد، با تعیین وقت و تکمیل اطلاعات شخصی، فرایند نوبت دهی را انجام می دهند. قابل توجه است که اهدا کنندگان خون باید شرایط لازم را داشته باشند. بطور مثال، افرادی که دارای بیماریهای کلیوی و قلبی و دیگر بیماریهای خاص هستند، نمی توانند خون اهدا کنند.

دریافت نوبت اهدای خون تهران

 

شماره تلفن سازمان انتقال خون تهران

مرکز سازمان انتقال خون تهران در خیابان وصال ، بالاتر از طالقانی – پلاک 99 واقع شده که جهت ارتباط با این مرکز، می توانید با شماره تلفن 02188959094 تماس بگیرید.

 

ساعت کاری مراکز اهدای خون

ساعت کار مراکز اهدای خون در تهران، منطقه به منطقه فرق می کند که هر یک از آنها دارای ساعت کار مستقل و مشخصی هستند. بطور مثال، ساعت کار مرکز خون وصال همه روزه از ساعت 8 صبح الی 10 شب آماده خدمت رسانی به اهدا کنندگان می باشد. در بعضی از مراکز، ساعت کار از ساعت 8 صبح تا 8 شب و جمعه ها از 9 صبح تا 7 شب، خدمت رسانی می کنند.

 

مراکز اهدای خون در روزهای تعطیل

چنانکه اشاره شد، بیشتر مراکز اهدای خون در تهران در روزهای تعطیل هم آماده خدمت رسانی به اهدا کنندگان خون هستند. ولی در بعضی از مراکز، ساعت کار در روزهای تعطیل، کمتر می شود و یا خدمت رسانی نمی کنند.

 

مراکز انتقال خون تهران شبانه روزی

متاسفانه هنوز در تهران و یا شهرستان های دیگر، مرکز اهدای خود 24 ساعته و شبانه روزی راه اندازی نشده و شما نمی توانید از این امکان استفاده کنید. ولی در روزها و شرایط خاص مانند زلزله و یا سیل مراکز از پیش اعلام شده به صورت 24 ساعته خدمات خون گیری را از مراجعه کنندگان انجام می دهند.

 

مراکز اهدای خون شرق تهران

بر اساس آماری که توسط مرکز خون کشور ارائه شده نزدیک به 4 مرکز فعال در شرق تهران تاسیس شده است که مراجعه کنندگان می توانند به منظور اهدای خون و یا انجام غربالگری های مختلف به آنجا مراجعه کنند. در این بخش به صورت جزئی تمامی این بخش ها را به شما معرفی می کنیم.

مراکز اهدای خون شرق تهران

 

مرکز جامع اهدای خون شهید غلامرضا کریمی

یکی از مجهزترین مراکز اهدای خون تهران که به گفته بسیاری از مراجعه کنندگان، تمامی خدمات را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در این مرکز، می توانید ازساعت 8 صبح الی 15 از خدمات رسانی، استفاده کنید.

آدرس: تهران، مجید آباد، خیابان قاسمی، تهران، مجید آباد، خیابان نوروزیان، خیابان نظری

شماره تماس مرکز جامع اهدای خون شهید غلامرضا کریمی: 02177370355

 

مرکز اهدای خون پیروزی

یکی از اولین مراکز اهدای خود تهران است که در محله پیروزی، فعالیت خود را از 30 سال پیش آغاز نموده است. این مرکز که به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز اهدای خود در سرتاسر تهران معرفی می شود، از ساعت 8 صبح تا ساعت 19 فعالیت دارد و در موارد خاص نیز یکی از اصلی ترین مراکز دریافت خون متقاضیان می باشد.

آدرس مرکز اهدای خون پیروزی: تهران، پیروزی،خ. پیروزی خ کلینی کوچه جوانمردان پلاک 12ط 2 واحد 4

شماره تماس مرکز اهدای خون پیروزی: 02177465137

 

پایگاه انتقال خون نارمک

شاید یکی از اصلی ترین مراکز خون کشور که سابقه بسیار طولانی در این عرصه دارد، پایگاه انتقال خون نارمک است که همیشه برای ساکنین شرق تهران به عنوان یک مرکز حیاتی در نظر گرفته شده است. در صورتی که در شرق تهران زندگی می کنید و قصد دارید برای غربالگری های معمولی مراجعه کنید و یا می خواهید خون اهدا کنید، حتما این مرکز را در نظر داشته باشید.

آدرس پایگاه انتقال خون نارمک: تهران، نارمک شمالی، بزرگراه رسالت

شماره تماس پایگاه انتقال خون نارمک: 02177191144

 

مراکز اهدای خون جنوب تهران

همیشه جنوب تهران به عنوان یک از پر تقاضاترین مراکز برای اهدای خون به حساب می آید و به همین دلیل در طی سال های اخیر تعداد مراکز اهدای خون در این بخش از تهران به شدت افزایش پیدا کرده است. در این بخش قصد داریم برخی از مهم ترین مراکز خون جنوب شهر تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

پایگاه انتقال خون رباط کریم

یکی از مراکز اصلی انتقال خون در جنوب غربی شهر تهران است که متاسفانه تنها در روز های فرد از ساعت 8 الی 15 فعالیت دارد و در روزهای دیگر هیچ خدماتی را برای متقاضیان در نظر نگرفته است.

شماره تماس پایگاه انتقال خون رباط کریم: ۰۲۱۵۶۲۱۴۰۵۵

آدرس پایگاه انتقال خون رباط کریم: شهرستان رباط کریم ، بلوار مصلی ، ضلع جنوب غربی میدان معلم ، روبروی مرکز پیش دانشگاهی دارالعلم

 

پایگاه انتقال خون شهر قدس

مرکز انتقال شهر قدس یا همان قلعه حسن خان، امروزه برای بسیاری از اهالی منطقه 22 و 21 تهران حیاتی شده و بسیاری از افراد برای اهدای خون به این مرکز مراجعه می کنند. این مرکز تنها در روزهای زوج به متقاضیان خدمات رسانی می کند و بهتر است پیش از حضور با این مرکز تماس برقرار کنند.

شماره تماس پایگاه انتقال خون شهر قدس: 02146802440

آدرس پایگاه انتقال خون شهر قدس: تهران، شهر قدس (قلعه حسنخان)، خیابان 45 متری انقلاب، بوستان آزادگان، نبش خیابان صنعت 2

 

پایگاه انتقال خون حرم حضرت عبدالعظیم

به لطف همکاری حرم و وزارت بهداشت، یکی از مجهزترین مراکز انتقال خون در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم تاسیس شده که از ساعت 8 تا ساعت 24 به تمامی مراجعه کنندگان تهرانی خدمات رسانی می کند. این مرکز که از اولین مراکز انتقال خون 24 ساعته در شرایط خاص می باشد، از افراد بسیار زبده و برجسته برای گرفتن خون بهره می گیرد.

آدرس پایگاه انتقال خون حرم حضرت عبدالعظیم: ضلع شرقی حرم عبدالعظیم

 

پایگاه انتقال خون ورامین

در صورتی که در بخش جنوب شرقی تهران ساکن هستید و قصد دارید اهدای خون داشته باشید، پایگاه انتقال خون ورامین از ساعت 8 تا 15 در خدمت شماست و می توانید برای انجام امور مختلف به این مرکز مراجعه کنید.

شماره تماس پایگاه انتقال خون ورامین: 02136245344

آدرس پایگاه انتقال خون ورامین: ورامین، موسی آباد، خیابان شهید بهشتی، خیابان آزادگان، خیابان ناصری

 

پایگاه انتقال خون مترو امام خمینی

زمانی که از مترو امام خمینی پیاده می شوید، این امکان را دارید تا به مرکز انتقال خون مراجعه کرده و تمامی غربالگری ها را انجام داده و یا برای اهدای خون اقدام کنید.

شماره تماس پایگاه انتقال خون مترو امام خمینی: 02133991010

آدرس پایگاه انتقال خون مترو امام خمینی: تهران، منطقه 12، میدان امام خمینی، خیابان باب همایون

 

مراکز اهدای خون غرب تهران

امروزه غرب تهران به یکی از اصلی ترین مراکزی تبدیل شده که خدمات تخصصی را در اختیار تمامی متقاضیان قرار می دهند. مراکزی مانند پایگاه انتقال خون صادقیه و مرکز اهدای خون آزادی در سرتاسر خاورمیانه مثال زدنی هستند و شما می توانید برای تک تک مشکلات به آنجا مراجعه کنید.

 

پایگاه انتقال خون صادقیه

بدون شک یکی از اصلی ترین مراکز اهدای خون در تهران است که در غرب تهران و میدان صادقیه قرار گرفته است. در این پایگاه که علاوه بر گرفتن خون و انجام آزمایش های معمول، شرایط جداکردن پلاسما و بررسی آن را نیز قبول می کند. در صورتی که قصد دارید به این مرکز مراجعه کنید ابتدا وقت گرفته و سپس به آنجا مراجعه کنید. ساعت فعالیت این مرکز از ساعت 8 تا 15 می باشد.

شماره تماس پایگاه انتقال خون صادقیه: 02144033181

آدرس پایگاه انتقال خون صادقیه: تهران، منطقه 5، محله اباذر، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به فلکه دوم صادقیه (آریاشهر)، جنب آموزشگاه دخترانه بعثت

 

پایگاه انتقال خون بیمارستان میلاد

بدون شک بیمارستان میلاد یکی از مجهزترین مراکزی است که فرایند دریافت خون را قبول می کند و شما می توانید با مراجعه به این مرکز تمامی نیازهای خود را برطرف کنید. این مرکز از ساعت 8 تا 15 به تمامی متقاضیان خدمات رسانی می کند

شماره تماس پایگاه انتقال خون بیمارستان میلاد: 02188601501

آدرس پایگاه انتقال خون بیمارستان میلاد: تهران، منطقه 2، محله گیشا، بزرگراه همت، نرسیده به بزرگراه چمران، بیمارستان میلاد

 

پایگاه انتقال خون شهدای شهریار

این مرکز از ساعت 8:30 تا 15 در طول هفته فعالیت دارد و جمعه ها نیز همیشه تعطیل می باشد. در صورتی که قصد دارید به این مرکز مراجعه کنید حتما پیش از حضور تماس برقرار کنید و سپس به سمت این مرکز بروید.

شماره تماس پایگاه انتقال خون شهدای شهریار: 021۶۵۲۶۳۰۰۰

آدرس پایگاه انتقال خون شهدای شهریار: شهریار شهرک اداری جنب آتش نشانی نبش خیابان دولت طبقه منفی یک ساختمان حل اختلاف

 

مرکز اهدای خون آزادی

یکی از اولین مراکز اهدای خون ایران که امروز به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز در سرتاسر خاورمیانه شناخته می شود. این مرکز که یکی از شناخته شده ترین مراکز در تهران می باشد، از ساعت 8 صبح تا ساعت 15 در خدمت مراجعه کنندگان می باشد.

شماره تماس پایگاه انتقال خون آزادی: 02166055009

آدرس پایگاه انتقال خون آزادی: تهران، منطقه 9، محله استاد معین، م. آزادی، پارک المهدی، جنب ساختمان شهرکتاب

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن