معایب آپارتمان نشینی

معایب و مشکلات زندگی آپارتمان نشینی ، راه حل چیست؟

همانطور که اطلاع دارید و با یک نگاه ساده به شهرها می توانید متوجه شوید که خانه ها از حالت حیاط دار به ساختمان های بزرگ و بلند تغییر پیدا کرده اند و زندگی در آپارتمان ها به سرعت در حال افزایش است. همچنین زندگی مردم به سمت مدرن نشینی رفته است و ترجیح افراد است که در آپارتمان ها زندگی کنند. اما باید بدانید که زندگی در آپارتمان در کنار تمام مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که باید آن ها را بدانید و در مورد آن ها آگاهی داشته باشید.در این مقاله قرار است در مورد معایبی زندگی آپارتمان نشینی صحبت کنیم و اطلاعاتی در مورد آن را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با هومتیک همراه باشید.

 

منشور آپارتمان نشینی ،قوانین و فرهنگ زندگی در آپارتمان

 

زندگی آپارتمان نشینی چه معایبی دارد؟

قبل از این که به سراغ بررسی معایب زندگی در آپارتمان بپردازیم، باید بیان کنیم که آپارتمان در واقع مجموعه ای از چند واحد است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و افرادی در آن ساختمان و خانه ها در کنار یکدیگر مشغول به زندگی هستند.

اصولا خانه ها سه طبقه به بالا در دسته بندی آپارتمان قرار می گیرند. البته آپارتمان ها در قسمت هایی مانند ورودی اصلی، پارکینگ، حیاط و راه پله یا آسانسور با هم مشترک هستند. اما سوال اینجاست که زندگی آپارتمان نشینی چه معایبی می تواند داشته باشد؟

درست است که زندگی در آپارتمان مزایای زیاد و خوبی های مختص به خود را دارد اما نباید چشم بر روی عیب هایی که دارد، بست و آن ها را نادیده گرفت.

  • شاید ساده ترین ایرادی که بتوان از زندگی در آپارتمان گرفت، محدودیت فضایی است که در اختیار دارید معمولا آپارتمان ها فضای کوچک و بهینه شده ای دارند و به دلیل همین فضای کوچک انجام بسیاری از فرآیند ها مانند ایجاد دکوراسیون خاص در خانه امکان پذیر نیست یا نمی توان ایده خاصی در مورد آن داشت.همچنین این محدودیت فضا در مورد جا دادن وسایل نیز وجود دارد و افرادی که قصد زندگی در آپارتمان ها را دارند، مجبورند قید یکسری از وسایل بزرگ و اضافی  را بزنند.

 

  • دومین ایرادی که می توان از زندگی آپارتمانی گرفت است که اصولا دیوارهایی که بین دو خانه هستند یا سقف بین دو خانه بسیار نازک هستند و سبب می شود تا سروصدای زیادی بین دو یا چند واحد رد و بدل شود. حالا به این موضوع فکر کنید که همسایه پر سرو صدایی داشته باشید!!!

 

  • یکی دیگر از مواردی که می تواند سبب ایجاد مشکل در بین اعضای ساختمان شود و مستقیما بر روی زندگی آپارتمان نشینی اثرگذار است، تفاوت فرهنگی است.این تفاوت فرهنگی هرچند ساده و قابل کنترل به نر می رسد اما می تواند مشکلات جدی را بر جای بگذارد.

 

  • برای افرادی که علاقمند به نگهداری از حیوانات خانگی هستند، یکی از مشکلاتی که در برخی از آپارتمان ها ممکن است برای آن ها پیش بیاید، محدودیت نگهداری از حیوانات خانگی است. اصولا در قوانین برخی از ساختمان ها این بند وجود دارد که افراد ساکن در ساختمان نمی توانند به هیچ وجه در منزل خود، حیوان خانگی داشته باشند و اگر این کار را انجام دهند برخلاف قوانین ساختمان عمل کرده اند و به طور قانونی می توانن با آن ها برخورد کرد.

 

  • موضوع امنیت در آپارتمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در صورتی که به طور اصولی در جهت رعایت آن اقدامی نشود، می توانند یکی از معایب بزرگی باشد که در ساختمان وجود دارد.شما همواره باید حریم خصوصی خود و دیگران را در نظر بگیرید و به آن احترام بگذارید.

 

  • شاید در طولی مدتی که شما در یک آپارتمان مشغول به زندگی هستید، قصد داشته باشید که تغییراتی را ایجاد کنید و در واحد خود بازسازی انجام دهید. در برخی از ساختمان ها قوانین به گونه است که اگر بخواهید بازسازی انجام دهید باید فرآیند بازسازی بر اساس قوانین ساختمان انجام شود. برای مثال ممکن است هیچ راهی برای افزایش فضای خود با نصب یک بالکن نداشته باشید و یا این که بخواهید یک دیوار را از خانه بردارید لازم است تا قبل از برداشتن آن تاییدیه شهرداری را داشته باشید.

 

  • در ساختمان ها و آپارتمان ها، خصوصا ساختمان هایی که طبقات بیشتری دارند و آسانسور مخصوص حمل بار ندارند. فرآیند جابجایی و اسباب کشی بسیار سخت و طاقت فرسا است و برای جابجایی وسایل سنگین مانند مبل، تخت خواب، یخچال و مواردی از این قبیل ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوید.

 

  • همیشه یکی از دغدغه های افراد هنگام انتخاب و خرید ملک یا ساختمانی این است که آیا آن ساختمان محلی برای پارک ماشین و یا به اصلاح پارکینگ دارد؟! البته امروزه بیشتر ساختمان ها برای پارک ماشین، جایگاه مخصوصی را در نظر گرفته اند اما اگر پارکینگ ساختمان به طور مشاع باشد و برای هر واحد پارکینگ اختصاصی وجود نداشته باشد. دچار دردسر می شوید و هر از گاهی که به خانه باز می گردید ممکن است با یک پارکینگ پر رو به رو شوید.

 

  • همانطور که در زندگی آپارتمانی در فضای داخل خانه با محدودیت رو به رو هستید در بیرون و محوطه ساختمان نیز ممکن است با محدودیت فضا رو به روباشید. بریا مثال افرادی که علاقمند به زندگی در خانه هیا حیاط دار و بزرگ هستند، مسلما در زندگی آپارتمانی ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوند.

 

  • شایع ترین اتفاق و مشکلی که در زندگی آپارتمان نشینی ممکن است رخ دهد و این روزها به دلیل قطع برق این اتفاق نیز به کررات در حال تکرار است، قطعی برق و خرابی آسانسور است.به خصوص در آپارتمان‌های بیش از چهار طبقه و برج‌ها قطع برق و خرابی آسانسور یک مشکل بزرگ است و اگر ساختمان برق اضطراری نداشته باشند و یا دچار مشکل باشد تا زمان رفع مشکل ساکنین طبقات بالاتر با مشکل در رفت‌وآمد مواجه خواهند شد.

 

  • جدا از این داستان خطر گیر افتادن در آسانسور نیز وجود دارد و همچنین در برخی آپارتمان‌ها که آسانسوری برای حمل بار در نظر گرفته نشده است، جابجایی و حمل بار به طبقات دیگر سخت است و باید بایت این کار هزیینه ی باربری پرداخت شود.

 

  • و در انتها به عنوان اصلی ترین و بزرگترین عیب و ایراد در زندگی آپارتمانی می توان به نداشتن برنامه ریزی و روش مدیریتی سنجیده ای برای کنترل امور توسط مدیر ساختمان اشاره کرد. که می تواند سبب ایجاد مشکلات در زندگی آپارتمان نشینی شود. مدیر ساختمان نقش مهمی در مدیریت و اداره ساختمان دارد و اگر نتواند این کار را به درستی انجام دهد، پیامدهای ناخوشایندی را به همراه دارد.

 

البته فراموش نکنید که همکاری و همیاری همسایه ها و افراد ساکن در ساختمان نیز باید وجود داشته باشد تا مدیر بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

 

از آنجا که مدیر ساختمان نقش پررنگی در ساختمان دارد اگر بتواند کنترل امور را بهترین شکل انجام دهد، بخشی از مواردی که به عنوان مشکل و ایرادات زندگی آپارتمان نشینی است از بین می رود. برای مثال مدیریت هزینه ها در ساختمان خصوصا ساختمان های بزرگ که تعداد واحدهای بیشتری دارد کار سختی است. اما راهکارهایی وجود دارد که به واسطه آن می توانید این مشکلات و دغدغه ها را به حداقل برسانید.

 

استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک، راهکاری برای مدیریت بهتر ساختمان

امروزه نرم افزارهای مدیریت ساختمان زیادی موجود هستند که می توانید از آن ها بریا مدیریت ساختمان استفاده کنید.

اما نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک کی از کامل ترین نرم افزارهایی است که می توانید به واسطه آن تمام امور مربوط به ساختمان از جمله محاسبه هزینه های ساختمانی، گزارش گیری از صندوق، ارتباط با ساکنان ساختمان، مکتوب کردن جلسات ساختمان را انجام دهید.

یکی از بهترین بخش هایی است که در نرم افزار هومتیک وجود دارد، بخش مربوط به تابلو اعلانات که در آنجا آخرین اخبار ساختمان و اطلاع رسانی به ساکنان انجام می وشد و می تواند یک راه خوب برای ارتباط اعضای ساختمان با یکدیگر باشد.

همچنین به سادگی می تواند شارژ ساختمان را محاسبه کنید، قوانین و مقرارت ساختمان را در بخش مشخص شده تعیین کنید تا همه افراد در مورد آن ها اطلاع داشته باشند.

شما می توانید با استفاده از لینک زیر اپلیکشن هومتیک را دریافت کنید و از امکانات بی نظیر آن در زمینه مدیریت ساختمان و کمتر شدن معایب زندگی آپارتمان نشینی استفاده کنید.

 

دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

 

Loading

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن