معرفی انواع کابینت آشپزخانه بر اساس جنس

تقریبا ده سال پیش بود که برای خانه جدید قصد داشتیم کابینت تهیه کنیم که با انتخاب های متعددی مواجه شدیم. بودن گزینه های متفاوت با وجود تمامی مزیت هایی که داشت، سبب شد نسبت به بودجه ای که داشتیم، تجدید نظر کرده و در نهایت نیز بر اساس مدل روز گزینه ای را برای خانه خود در نظر بگیریم. از آنجایی که در آن زمان منبع درستی برای تصمیم گیری وجود نداشت، مجبور بودیم از افراد مختلف در این مورد نظر سنجی کنیم. به همین دلیل امروز قصد دارم در وب سایت هومتیک با شما در  مورد تجربیات خود در این زمینه صحبت کرده و کمک کنم بهترین تصمیم را در این رابطه اتخاذ کنید.

 

انواع کابینت آشپزخانه بر اساس جنس (متریال)

اگر دقیق به یاد داشته باشید، خانه های قدیمی مملو از کابینت های فلزی بودند که در هنگام باز و بسته کردن درب ها صدا های عجیب و غریبی شنیده می شد. پس از مدتی کارشناسان طراحی و دکوراسیون خانه بر آن شدند تا از رویکرد جدیدی استفاده و تصمیم گرفتند از کابینت های چوبی و یا طرح چوب بهره بگیرند. امروزه به لطف پیشرفت های صورت گرفته در صنایع مختلف، طرح های استفاده شده در کابینت ها نیز به شکل عجیبی پیشرفت کرده و شما می توانید بنا به شرایط، طرح های مختلفی را به کار بگیرید. امروز قصد داریم کابینت ها را بر اساس جنس، دسته بندی کرده و برای شما معرفی کنیم؛

 

کابینت آشپزخانه هایگلاس

سبک های کابینت براقی را که همراه با نورپردازی های سقفی همراه هستند، در خانه های ما ایرانی ها به وفور مشاهده می کنید. این سبک از کابینت ها که از 20 سال گذشته در دینا محبوب شده، یکی از با صرفه ترین سبک های طراحی کابینت به حساب می آید. امکان استفاده از طرح های مختلف همراه با هزینه پایین نصب، سبب شده بسیاری از طراحان، کابینت های هایگلاس را به دیگر سبک ها ترجیح دهند.

 

مزایای کابینت هایگلاس

  • براق و قابلیت نصب نورهای مخفی
  • متنوع و اجرای طرح های سفارشی
  • مقاومت در برابر آب و شرایط محیطی
  • مقرون به صرفه بودن

کابینت آشپزخانه هایگلاس

 

کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت های آشپزخانه ام دی اف (تخته فیبر با چگالی متوسط) ترکیبی هماهنگ از دوام و تطبیق پذیری را به نمایش می گذارند و راه حلی مناسب را با حفظ زیبایی ارائه می دهند. این کابینت‌ها که از الیاف چوبی با مهندسی ریز ساخته شده‌اند، سطح صاف و یکدستی را به نمایش می‌گذارند که به خوبی به پرداخت‌های مختلف کمک می‌کند و امکان طیفی از طراحی را فراهم می‌کند.

سازگاری ام دی اف، جزئیات پیچیده و دقت در ساخت کابینت را تسهیل می کند و در نتیجه ظاهری صیقلی و ظریف به دست می دهد. استحکام ذاتی این ماده، پایه محکمی را برای ملزومات آشپزخانه تضمین می‌کند. در حالی که ترکیب یکنواخت آن امکان سفارشی‌سازی یکپارچه را فراهم می‌کند و کابینت‌های MDF را به انتخابی ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال تعادل بین عملکرد، قیمت مناسب و انعطاف‌پذیری طراحی در فضای آشپزخانه خود هستند. کابینت های ام دی اف یکی از اولین مدل هایی بودند که در ایران برای جایگزینی ام دی اف های فلزی استفاده شد و به همین دلیل در میان ایرانی ها جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

 

مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف

  • مقرون به صرفه بودن
  • روکش صاف
  • تطبیق پذیری
  • پایداری و مقاومت
  • رنگ پذیری (نسبت به های گلاس کمتر)
  • دوستدار محیط زیست
  • مقاومت در برابر انبساط و انقباض

کابینت آشپزخانه ام دی اف

 

کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت ممبران نوعی پوشش است که با فشار دادن غشاهای PVC بر روی سطح MDF خام یک طرفه به دست می آید. کابینت های ممبران به طور مکرر در زمینه های معماری و دکوراسیون به ویژه در کابینت آشپزخانه و حمام، یونیت های تلویزیون استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های کابینت ممبران این است که پس از پردازش، ظاهری سه بعدی پیدا می کنند. این ویژگی، ظاهری تزئینی و شیک به بخش هایی می دهد که از آن ها استفاده می کنید. به همین دلیل در طی سالیان گذشته، محبوبیت آن ها دو چندان شده است. تمیز کردن کابینت های ممبران بسیار آسان بوده و حاوی باکتری و مواد مضر نیست.

 

مزایای کابینت ممبران

  • قابلیت اجرای طرح های مختلف و متنوع
  • ایجاد فضای لاکچری در خانه

کابینت آشپزخانه ممبران

 

کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت های چوبی آشپزخانه ظرافتی بی انتها را به نمایش می گذارند و زیبایی گرم و طبیعی را به قلب خانه می آورند. این کابینت‌ها که از انواع گونه‌های چوبی مانند بلوط، افرا یا گیلاس ساخته شده‌اند، الگوها و بافت‌های منحصربه ‌فرد ذاتی هر تکه چوب را به نمایش می‌گذارند. این کابینت ها قرن ها است که در کشورهای اسکاندیناوی مورد استفاده قرار می گیرند، ولی در ایران سابقه آن به زمان پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد. کابینت‌های چوبی، دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد، ولی هزینه نصب آن نسبت به مدل های مدرن مانند های گلاس، بسیار بالاتر می باشد.

 

مزایای کابینت چوبی

  • دوام بالا در برابر شرایط محیطی
  • ایجاد حس نوستالژیک و طبیعی در افراد
  • قابلیت اجرای طرح های کلاسیک و لوکس
  • امکان انتخاب طرح های طبیعی

کابینت آشپزخانه چوبی

 

کابینت آشپزخانه روکش چوب

این سبک از کابینت ها را می توانیم با ممبران تشبیه کنیم که داخل آن از ام دی اف استفاده شده، ولی روکشی برای تزئین بر روی آن ها کشیده شده است. این کابینت ها که در طی چند سال اخیر به دلیل زیبایی و مقاومت زیادی که دارند، شناخته می شوند، در میان ایرانی ها با وجود هزینه نسبتا بالای آن ها بسیار محبوب هستند. در ساخت این سبک از کابینت ها از روکش های با کیفیت مانند بلوط و ملچ استفاده می شود و امکان اجرای طرح های مختلف بر روی آن ها میسر می باشد.

 

مزایای کابینت روکش چوبی

  • هزینه پایین نسبت به طرح های چوب
  • مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی
  • قابلیت اجرای طرح های مورد نظر

کابینت آشپزخانه روکش چوب 

 

کابینت آشپزخانه فلزی

یکی ازقدیمی ترین کابینت هایی که در بازار مشاهده می شود و قدمت آن به قرن 19 میلادی باز می گردد. این سبک از کابینت ها که نسبت به طرح های چوبی و ام دی اف بسیار مقرون به صرفه است، به دلیل مقاومت زیاد ، قیمت پایین و اجرای ساده در فضاهای اداری به شدت مورد استفاده قرار می گیرند. این سبک از کابینت ها دیگر در خانه ها استفاده نمی شوند، ولی در برخی از رستوران ها کاربرد زیادی دارند.

 

مزایای کابینت فلزی

  • دوام به شدت بالا در برابر آب و شرایط آب و هوایی
  • نصب راحت با هزینه پایین
  • ترمیم و امکان نصب روکش

کابینت آشپزخانه فلزی

 

کابینت آشپزخانه ملامینه

کابینت های آشپزخانه ملامینه، گزینه ای محبوبی هستند که قیمت کمتری نسبت به چوب دارند و در سبک ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند. این نوع از کابینت ها با یک لایه نازک از ورقه پلاستیکی روی تخته خرده چوب یا پایه ام دی اف ساخته می شوند. نگهداری آسان کابینت های ملامینه همراه با بادوامی و مقاومت در برابر خراش و لکه، سبب شده در میان ایرانی ها بسیار محبوب باشند. علاوه بر این ویژگی ها این کابینت ها سبک وزن بوده و به راحتی نصب می شوند.

 

مزایای کابینت ملامینه

  • مقاومت بالا
  • نصب راحت و امکان تغییر روکش
  • قیمت مقرون به صرفه

 

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

در طی دهه های اخیر استفاده از مدل های جدید کابینت در میان طراحان بسیار مرسوم شده و آن ها از سبک های خاص برای زیبایی بخشی به خانه ها، استفاده می کنند. در این بخش قصد داریم برای شما برخی از جدید ترین طرح های کابینت را نشان داده و کمک کنیم بهترین تصمیم را در زمان خرید اتخاذ کنید.

 

 

 

 

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

امروزه در آشپزخانه از سبک های بسیار شیک و مدرنی استفاده می شود که سبب می شود خانه شکل و رنگ خاصی داشته باشد. از آنجایی که شما کاربران عزیز برای انتخاب، نیاز به نمونه های مختلف دارید، در این بخش برای شما برخی از مهم ترین کابینت های آشپزخانه مدرن را انتخاب کرده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

مقاله های پیشنهادی:

نکاتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه

معرفی انواع برچسب کابینت و راهنمای خرید آن

کابینت ممبران چیست و چه تفاوتی با ام دی اف دارد؟

 

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن