نکاتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه

یکی از قسمت های خانه که بیشترین استفاده از آن را داریم و در واقع نقش کلیدی را در خانه دارد، بخش آشپزخانه می باشد.اصولا خانم های خانه دار بیشترین زمان خود را در طول روز در آشپزخانه سپری می کنند بنابراین باید سعی کنیم با داشتن یک طراحی مناسب و دکوراسیونی خوب آشپزخانه را به محیطی تبدیل کنیم که با حضور در آنجا احساس راحتی به آن ها و سایر افراد منتقل شود.با توجه به این که بیشتر خانه ها، واحد های آپارتمانی هستند و فضای کافی برای ایجاد دکوراسیون منحصر به فردی وجود ندارد ما سعی کردیم در این مقاله نکاتی را جمع آوری کنیم که شما بتوانید با ساده ترین وسایل طراحی و دکوراسیون خاص و زیبایی را برای آشپرخانه ایجاد کنید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آیا برای داشتن یک آشپزخانه شیک به فضای زیادی نیاز داریم؟

اکثر افراد به این فکر می کنند که برای داشتن یک آشپزخانه شیک و زیبا حتما باید فضای زیادی را در اختیار داشته باشند اما باید بگوییم که این طور نیست. تنها موضوعی که در زیبا به نظر رسیدن و البته کاربردی بودن آشپزخانه نقش دارد، نحوه چیدمان آن است.شما می توانید فقط با صرف اندکی دقت و حوصله و با به کارگیری نکات و ترفندهای خلاقانه  بهترین چیدمان ممکن را برای آشپزخانه ایجاد کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که معمولا برخی افراد در آشپزخانه ‎های خود لوازمی را نگه داری می کنند که بلا استفاده ‌هستند و یا خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند و در کنار آن جای زیادی را نیز اشغال می کنند.

پیشنهاد ما این است که در مرحله اول و قبل از هر چیزی این لوازم را از محیط آشپزخانه خارج کنید و در جایی مانند انباری قرار دهید چرا که برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و ساده باید از  داشتن وسایل دکوری بزرگ و جاگیر دوری کرد و در عوض سعی کرد از لوازم دکوری کوچک و ساده برای چیدمان و دیزاین استفاده کرد. با این کار هم دکوراسیون زیبا تری خواهید داشت و هم زیبایی و سادگی بیشتر به چشم می آید.

چطور با چیدمان سعی کنیم فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهیم؟

اولین نکته در مورد بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه استفاده از کابینت هایی با رنگ روشن می باشد. باید برای بزرگتر دیده شدن فضا نسبت به اندازه واقعی سعی کنید از وسایلی که بیشتر رنگ های روشن دارند استفاده کنید. اگر رنگ وسایل با رنگ دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد، علاوه بر بزرگ دیده شدن فضا، هارمونی ایجاد شده برای بینندگان نیز بسیار چشم‌ نواز خواهد بود. اگر بتوانید رنگ دیوار و کفپوش و سرامیک مورد استفاده در آشپزخانه را هم به رنگ روشن انتخاب کنید، این عملیات موفق آمیز تر خواهد بود.

یکی دیگر از مزیت هایی که در به کار بردن رنگ سفید وجود دارد این است که به کارگیری آن در آشپرخانه باعث مدرن‌ تر دیده شدن این مکان می‌ شود. اگر احساس می کنید یکنواختی فضا ممکن است در مرور زمان برای شما سبب آزردگی خاطر شود بهتر است ترکیبی از رنگ سفید با رنگ ‌های دیگر انتخاب کنید تا یک نواختی رنگ سفید از بین برود.

آیا نور پردازی تاثیری در دکوراسیون آشپزخانه دارد؟

یکی از مواردی که سبب ایجاد فضای دلپذیری در آشپزخانه می شود، نورپردازی است. البته نه هر نوع نورپردازی، بلکه آن چیزی که متناسب با فضا انجام شود.اصولا یک آشپزخانه کم نور و تاریک طوری به نظر می رسد که انگار فضای کوچکتری به آن اختصاص داده شده است و فضا کوچک‌ تر از آنچه هست که دیده می شود.

همانطور که گفتیم یک راه حل مناسب برای رفع این مشکل استفاده از نور پردازی مناسب است که علاوه بر ایجاد احساس خوشایند فضا را نیز بهتر نشان می دهد.نکته ی دیگری که در مورد نحوه نور پردازی برای آشپزخانه وجود دارد این است که در انتخاب نوع چراغ‌ های آشپزخانه سعی کنید که فقط از یک نوع نور آفتابی یا مهتابی استفاده نکنید. می توایند برای ایجاد یک هارمونی بهتر و جذاب ترکیبی از آن ها را به کار بگیرید.البته این روز ها دکوراسیون ها رو به مدرن تر و در کنار آن ساده تر شدن می رود و از همین رو انواع چراغ ‌های مدرن و شیک که بیشتر ال ای دی هستند و مصرف کمی دارند در بازار یافت می شوند و می توانید با به کار گیری آن ها در دکوراسیون و نورپردازی علاوه بر روشنایی مناسب، طراحی زیبایی نیز داشته باشید.

نکته: مسئله نورپردازی نه تنها در فقط آشپزخانه ‌های کوچک موضوع مهمی است، بلکه در آشپزخانه ‌های بزرگ‌ تر نیز بسیار حائز اهمیت می‌ باشد و می توانید با استفاده از آن جلوه خاص تری را ایجاد کنید.البته می توانید راهکارهایی برای بیشتر دیده شدن نور را نیز به کار گیرید از جمله این که از آینه در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید یا برای پنجره های آشپزخانه رنگ پرده را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید.

چگونه می توانیم از فضای آشپزخانه بهینه تر استفاده کنیم؟

یکی از راز هایی که در بهتر دیده شدن آشپزخانه وجود دارد، استفاده بهینه از فضایی است که در اختیار دارید. استفاده از طبقات و شلف ‌های مدرن و زیبا در دکوراسیون آشپزخانه می تواند برای تحقق بخشیدن به این موضوع به کمک شما بیاید.لازم به ذکر است که بگوییم شلف‌ ها جزئی جدا نشدنی در طراحی دکوراسیون‌ های مدرن به حساب می آیند. این قفسه ‌های مدرن امروزه  علاوه بر این که طرفداران زیادی دارند در نوع چیدمان آشپزخانه نیز تاثیر بسزایی گذاشته اند و دیده شده است که در برخی از آشپزخانه ها به جای کابینت مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته: اگر لوازم زیادی برای آشپزخانه دارید و یا این که آشپزخانه‌ تان کوچک است، توصیه می شود از شلف ها کمتر استفاده کنید چرا که چون کابینت‌ ها فضای بیشتری برای قرار دادن و جایگذاری ظروف دارند.مورد دیگری که در خصوص استفاده بهینه تر از فضای آشپزخانه وجود دارد این است که این که لوازم مورد نیازتان را در داخل کابینت طوری قرار دهید که لوازم پرمصرف در جاهای قابل دسترس تر و لوازم کم مصرف ‌تر در قسمت‌ های پشتی کابینت جایگذاری شوند.

شاید به این فکر کنید که چیدمان داخل کابینت چطور می تواند در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بگذارد!باید بگویم شاید تاثیر آنچنانی نداشته باشد ولی نامنظم بودن داخل کابینت باعث شلوغی و نامرتب شدن آشپزخانه می ‌شود و همچنین فضای زیادی را اشغال می کند. پس بهتر است بعد از هر بار استفاده از لوازم، آن ها را به جای خود قرار دهید تا آشپزخانه ی شما تمیز و مرتب بماند. این موضوع را در نظر داشته باشید که شلوغی باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شود.

مورد دیگر این است که سعی کنید وسایل آشپزخانه را متناسب با فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید. برای مثال از خرید یخچال خیلی بزرگ خودداری کنید یا به جای اجاق گازهای کمد دار و کابینتی می توانید از اجاق‌ های رومیزی استفاده کنید تا بتوانید از فضای زیر آن نیز بهره ببرید.البته امروزه بیشتر از اجاق گازهای رو میزی استفاده می شود و از فضای زیر آن به عنوان مکانی برای نگهداری سایر لوازم مانند قاشق و چنگال یا شیشه ‌های ادویه و دیگر لوازم استفاده می شود.

اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از قرار دادن وسایل اضافی مانند میز و صندلی در آن جا خودداری کنید. چراکه فضای زیادی را اشغال می کنند. این روزها در دکوراسیون های مدرن و در آشپزخانه‌ های کوچک برخی از طرح‌ های جدید از کابینت‌ های کشویی که قابلیت تبدیل شدن به میز را دارند که برا این گونه محیط ها بسیار کاربردی می باشد.

استفاده در گیاهان در دکوراسیون آشپزخانه:

همانطور که اطلاع دارید به کارگیری گیاهان در هر قسمت از خانه به خصوص در آشپزخانه می‌تواند باعث ایجاد حس شادابی شود، به ویژه که این روزها گل‌ ها و گیاهان تزئینی و مینیاتوری وجود دارند که برای ساتفاده در دکوراسیون و فضاهای محدودی مانند آشپزخانه بسیار مناسب هستند و زیبایی را به آشپزخانه‌ هدیه می دهند.

 

نتیجه‌گیری :

در این مقاله سعی کردیم نکلیت در مورد دکوراسیون و دیزاین آشپزخانه را بیان کنیم که به واسطه به کارگیری آن ها می توانید محیط زیبایی را ایجاد کنید. چرا که طراحی دکوراسیون آشپزخانه به عنوان فضایی که اعضای خانواده زمان زیادی را در طول روز در آنجا سپری می‌کنند به دقت و توجه کافی نیاز دارد. انجام این کار به طور صحیح می تواند باعث ایجاد جلوه ی جذاب تری نه تنها فقط در آشپزخانه بلکه در کل خانه باشد.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

 

بیشتر بخوانید :

جزیره آشپزخانه چیست؟

کابینت ممبران چیست و چه تفاوتی با ام دی اف دارد؟

بهترین روش های تمیز کردن شیرآلات بهداشتی

معرفی انواع برچسب کابینت و راهنمای خرید آن

انواع مدل اپن آشپزخانه، معرفی سبک های مختلف با عکس

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن