معرفی دهکده المپیک تهران

دهکده المیپک یکی از مناطق غربی شهر تهران است که در محدوده ی بسیار خوبی قرار گرفته است. زندگی در این محله سرشار از سکوت و آرامش است. شما به راحتی می توانید به سایر مناطق تهران دسترسی داشت باشید زیرا که از سمت شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به اتوبان همت، از شرق به باغ‌های کن و از غرب به شهرک راه‌آهن ختم می‌شود.اگر قصد خرید خانه در این محله را دارید پس تا انتها با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به طور کامل همه چیز را در خصوص این محله توضیح دهیم.

معرفی دهکده المپیک و تاریخچه آن :

محله دهکده المپیک از نظر جمعیتی چیزی در حدود ۶۵۸۷ نفر را در خود جای داده است و جز یکی از محله‌های شمال غربی تهران محسوب می‌شود در خصوص تاریخچه ی این محله باید گفت که با قدمت ۴۰ ساله ای که دارد در گذشته جزئی از اراضی منطقه ی کن بوده است، که در زمان های بعد در جریان تقسیمات شهری دستخوش تغییرات زیادی شد و امروزه یکی از محله‌های تهران محسوب می شود.

 

در ابتدا برنامه ریزی برای ساخت دهکده المپیک بدین صورت بود که به عنوان یک شهرک پایه ریزی شد اما به مرور زمان محبوبیت پیدا کرد و افراد زیادی در آن جا ساکن شدند و قالب محله را به خود گرفت که امروزه در شمار یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین محله های منطقه 22 به حساب می آید.شروع ساخت شهرک المیپک در اوایل سال 1348 صورت گرفت درست زمانی که قرار بود، بازی های آسیایی در شهریور سال 1353در تهران برگزار شود. اصلا ایده برای ساخت این شهرک به این علت بود که محلی برای اسکان و زندگی و

 

استراحت ورزشکاران باشد اما بعد از اتمام بازی های المپیک ساختمان ها خالی ماند و خالی از سکنه شد.علت نام‌گذاری این محله به دهکده المپیک نیز به همین علت بوده است هم اکنون بیشتر ساکنین این محله کارکنان سازمان تربیت‌بدنی هستند.البته ناگفته نمامد که در زمان جنگ ایران و عراق، در اوایل جنگ این ساختمان ها محلی برای اسکان جنگ زدگان انتخاب شد.

 

از نظر بافت محله ی دهکده المپیک باید گفت که بافت اصلی محله به دلیل قدمتی که دارد و در سال های گذشته ساخته شده است بیشتر به حالت قدیمی می باشد و هیچگونه بازسازی داخل شهرک صورت نگرفته‌ است بازسازی‌ ها تنها توسط ساکنین و داخل واحدها صورت ایجاد شده است.
در این محدوده بیشتر ساختمان های 4 یا 5 طبقه هستند که هر کدام با فضای سبز از یکدیگر جدا شده اند و همین موضوع باعث ایجاد محلی دنج برای ساکنین شده است.

دسترسی به دهکده المپبک:

در خصوص نحوه دسترسی، در ضلع شرقی این محله رودخانه و باغ‌ های کن قرار گرفته اند و از ضلع شمالی به رشته کوه‌های البرز متصل می شود. همچنین دهکده‌ المپیک از ضلع جنوبی به اتوبان همت، یکی از اتوبان های بزرگ تهران است متصل می شود.دسترسی اصلی به این محله از طریق اتوبان شهید همت است که از شرق به غرب آن ختم می شود و از سمت جنوب به شمال با اتوبان آزادگان هم راه دسترسی وجود دارد.

یکی از مهمترین معایبی که در حال حاضر وجود دارد این است که در این محله BRT و خط مترو فعلا در دسترس عموم قرار ندارد.البته در خارج از این محله و به فاصله کوتاهی از آن مراکز رفاهی و تفریحی زیادی قرار گرفته است. دهکده المپیک به دلیل نزدیکی با بزرگ ترین مناطق گردشگری در منطقه 22 یعنی دریاچه و پارک جنگی چیتگر، آبشار تهران و بوستان بزرگ جوانمردان توانسته توجهات زیادی را جلب کند، علاوه بر این ورزشگاه آزادی نیز در نزدیکی دهکده المپیک قرار دارد.

مراکز رفاهی واقع در دهکده المپیک :

  • ۱.بیمارستان روانپزشکی ایرانیان: یکی از مراکز مجهز محدوده شمال غرب است و سایر مناطق تهران نیز به این بیمارستان مراجعه می کنند.
  • ۲.درمانگاه ارم : یکی از درمانگاه های تخصصی برای بیماری های گوناگون، جراحی و دیگر موارد پزشکی می باشد.
  • ۳.سینمای دهکده المپیک: یکی از مراکز مهم برای تفریحات است که شامل دو سالن زیبا و مدرن است که به تازگی بازسازی شده‌اند.
  • ۴.بوستان زیبای جوانمردان : یکی از بزرگ ‌ترین بوستان‌های محدوده غرب تهران است که بین اتوبان حکیم و اتوبان همت واقه شده است و منظره ی بسیار زیبایی دارد و باعث ایجاد هوای خوبی در آن قسمت ها شده است از امکانات این پارک می‌توان به تندیس‌های مشاهیر و بزرگان ایرانی اشاره کرد.
  • ۵.مرکز ورزشی توحید: این باشگاه ورزشی بزرگ دقیقا در جنب سینما توحید قرار گرفته است . از امکانات این باشگاه می‌توان به سالن ایروبیک، یوگا، استپ و زومبا اشاره کرد.
  • 6.دانشگاه علامه طباطبایی: قطعا این را موضوع را می دانید که زمانی که یک دانشگاه یا حتی یک مرکز آموزشی در یک محله قرار می گیرد چه اثرات مثبتی در محیط زندگی شما می گذارد وجود یکی از قطب های مهم علمی ایران در این محله، سبب امتیاز خوبی برای آن شده است.

برخی از مهم‌ترین خیابان‌های این محله نیز شامل:

  • ۱.خیابان ورزش
  • ۲.خیابان گلبانگ
  • ۳.اتوبان همت می باشد

در خصوص مهم‌ترین مراکز خرید نیز می توان موارد زیر را نام برد:

  • ۱.تعاونی کارکنان تربیت بدنی: فروشگاهی است که شامل مواد خوراکی و لوازم ‌خانگی می باشد و کارکنان تربیت ‌بدنی از طریق بن‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند از این فروشگاه خرید کنند.
  • ۲.فروشگاه شهروند: این فروشگاه که بعد از زیرگذر آزادگان قرار دارد، بیشتر اقلام مصرفی شهروندان را در خود جای داده است و دارای مکان مناسبی برای پارک کردن ماشین می‌باشد.
  • بازار روز المپیک: این بازار دارای تنوع در انواع محصولات خوراکی، شوینده، آبزی، آجیل و خشکبار است.
  • از جمله مراکز مهم دولتی در این محله می توان به بانک هایی مانند بانک ملی ، بانک تجارت ، بانک پاسارگارد ، بانک صادرات و … و ایستگاه آتش نشانی اشاره کرد. همچنین ، یکی از مراکز مهم دولتی – فرهنگی ، دانشگاه علامه طباطبایی در همسایگی است.

نرخ خرید خانه در دهکده المپیک:

سطح قیمت خانه‌های این محله به دلیل بافت قدیمی که دارد متوسط می‌باشد. در محدوده اطراف این شهرک آپارتمان‌های نوسازی در حال ساخت هستند که نرخ قیمت‌های معمولا کمتر از سایر نقاط است.البته در محدوده المپیک خانه‌های ویلایی زیادی نیز قرار دارند که قیمت ان ها بسته به متراژ، موقعیت ملک و امکانات ملک، متفاوت است.

 

نتیجه گیری:
یکی از نکاتی که در خصوص این محله جالب است و برای افراد ساکن تهران که از شلوغی فراری هستند این است که وقتی وارد این محله می شوید اولین چیزی که حس می کنید خلوتی و آرامش است بدون شک این محله به شما حس خوب خواهد داد و با آب و هوای بی نظیری که دارد نظر شما را جلب خواهد.
اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله ای آرام و بدون سر و صدا است که راه های دسترسی خوبی به سایر نقاط تهران نیز داشته باشد و امکانات رفاهی، آموزشی نیز در آن قرار گرفته است بدون شک محله دهکده المپیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

عکس های بیشتر : 

 

بوستان فرهنگ در دهکده المپیک تهران

سینما المپیک در دهکده المپیک تهران

میدان المپیک در محله المپیک تهران

 

بیشتر بخوانید:

معرفی کامل شهرک اکباتان

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن