برج اسکان تهران

معرفی ساختمان های اسکان تهران، آدرس و امکانات

امروزه برج‌های زیادی را در هر منطقه از شهر می‌بینید، اما در زمان‌های قدیم بدون شک تعداد برج‌ها در شهر بسیار کم بود و از دید مردم، یک بنای کاملا جدید و نو به‌حساب می‌آمد. در اواخر سال دهه 1340، ساخت برج‌های مرتفع در تهران شروع شد، در دوران انقلاب وقفه‌ای در ساخت برج رخ داد و امروزه دیگر تعداد این برج‌ها روزبه‌روز رو به افزایش است، به‌طوری که به‌عنوان نمادی از شهر تهران شناخته می‌شود. برج‌های اسکان تهران جزو اولین برج‌های تهران به‌شمار می‌روند که در این مطلب به معرفی بیشتر این برج‌ها می‌پردازیم، بنابراین تا انتهای مطلب همراه هومتیک باشید.

 

معرفی شرکت اسکان ایران

در سال 1348 مجموعه اسکان کار خود را آغاز کرد. در همان ابتدای کار، پروژه‌های زیادی را در حوزه ساخت برج‌های مرتفع، ساخت فرودگاه و عملیات‌های ساخت پل، تونل و اتوبان به‌مرحله اجرا رساند. شرکت اسکان ایران در ساخت پروژه‌های معروفی مانند طراحی و ساخت هتل آوین، هتل بین‌المللی در کرمانشاه، هتل انقلاب در تهران، طراحی و اجرای بیمارستان حضرت فاطمه (س)، هتل آزادی در آبادان، مدیریت در طراحی و ساخت دانشکده فنی و مهندسی علوم و فنون دریایی در خرمشهر، دانشگاه جندی شاپور دزفول، دانشگاه شهدای 16 دی هویزه و دانشگاه علوم پزشکی اروند و ساخت مجتمع فرهنگی و ورزشی لواسان و جمران حضور داشته است. در کنار این پروژه‌های معروف، یکی از شاخصه‌های اصلی این شرکت در سال‌های 89 تا 91 رقم خورد و آن مربوط به ساخت بزرگ‌ترین شهرک سینمایی بود. با ساخت این شهرک در کنار کسب تجربه‌های ارزشمند، شرکت اسکان ایران به‌عنوان اولین مجموعه در ساخت طراحی‌های داخلی و خارجی برای حوزه سینما معرفی شد. همچنین با ساخت برج‌های ماندگار 30 طبقه اسکان تهران در سه بلوک، لقب اولین شرکت ساخت برج‌های مرتفع در ایران را به‌خود اختصاص داد.

 

معرفی ساختمان اسکان میرداماد تهران

برج اسکان تهران

همان‌طور که گفتیم، برج اسکان از جمله برج‌های مرتفع قدیمی تهران به‌شمار می‌آید و شهرت این برج تا دهه 70 در شمال تهران ادامه داشت، اما با ساخت برج‌های بلند دیگر در تهران، دیگر مانند سابق به‌چشم نمی‌آید. ساختمان‌های اسکان تهران با 23 طبقه در سه بلوک و ارتفاع 72 متر در بخش شمال شرقی چهارراه میرداماد و خیابان ولیعصر قرار دارند. تا قبل از ساخت برج سپهر، ساختمان‌های اسکان مرتفع‌ترین برج‌های تهران بودند که تقریبا ساخت این برج‌ها پنج سال توسط شرکت اسکان ایران زمان برد. این برج‌ها در سال 1972 میلادی توسط یک شرکت خارجی طراحی شد و مسئولیت ساخت برج‌ها برعهده شرکت اسکان ایران بود. طراحان شرکت بین‌المللی تمام تلاش خود را انجام دادند تا با طراحی بالکن‌ها در آپارتمان، فضایی را مانند خانه‌های ویلایی برای ساکنان به‌وجود بیاورند.

 

امکانات برج‌های اسکان تهران

برج اسکان تهران

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، این ساختمان‌ها در هر بلوک 23 طبقه دارند که با وجود 4 واحد در 22 طبقه اول و 2 واحد در طبقه 23 در مجموع دارای 90 واحد مسکونی هستند. واحدهای مسکونی برج به‌صورت دوخوابه، سه‌خوابه و چهارخوابه طراحی شده که به‌ترتیب دارای متراژ 185 مترمربع، 205 مترمربع و 225 مترمربع است. از جمه امکانات موجود در همه واحدها می‌توان به سالن پذیرایی، آشپزخانه، بالکن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی مجزا مخصوص مهمان، فرزندان و صاحبخانه، حمام و یک اتاق مجزا مخصوص مستخدم با تمام امکانات اشاره کرد. برای واحدهای مسکونی برج، سه طبقه پارکینگ به‌صورت مجزا طراحی شده که از طبقه همکف به پایین دارای 300 واحد پارکینگ به‌همراه 200 واحد انباری است. سیستم شوتینگ، زباله‌سوز، تصفیه‌خانه فاضلاب، برق اضطراری، مرکز تلفن، منبع آب در پشت‌بام برای مواقع اضطراری، برق اضطراری، آتش‌نشانی، آسانسور باربر و نفربر و سیستم موتورخانه با بهترین دستگاه‌ها از جمله امکانات دیگر این برج به‌شمار می‌آید. همچنین در طبقه تراس، استخر برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد.

 

مرکز تجاری ساختمان اسکان تهران

مرکز تجاری برج اسکان تهران

در این برج یک مرکز تجاری با قدمت بالا وجود دارد که نام آن دقیقا مشابه برج اسکان است. مرکز تجاری اسکان با زیربنای تقریبی 5000 مترمربع، دارای 40 دستگاه واحد و 60 واحد با کاربری تجاری است. این واحدها در دو طبقه قرار گرفته‌اند و حوضچه‌ای با قطر 10 متر در طبقه همکف برج طراحی شده است. واحدهای تجاری برج اسکان تهران در دو طبقه همکف و زیرزمین قرار گرفته که متراژهای متفاوتی دارند. از موارد حائز اهمیت این برج می‌توان به وجود پارکنیگ‌های مجزا برای واحدهای تجاری و اداری به‌طور مستقل از واحدهای مسکونی اشاره کرد. برج تجاری اسکان دارای 160 واحد پارکینگ است که از طبقه همکف به بالا قرار دارد. همچنین 60 انباری از دیگر امکانات واحدهای تجاری-اداری برج است. در این مرکز تجاری شعبه‌های بانک‌های متفاوت قرار دارد، علاوه‌براین از دیگر ویژگی‌های این مرکز تجاری می‌توان به‌وجود انواع واحدهای پوشاک، طلافروشی، کافی‌شاپ، کفش و کیف و موارد دیگر اشاره کرد. یکی از ورودی‌های این برج از داخل مرکز خرید است که در خیابان قبادیان قرار دارد و یکی از نکات جالب توجه برای این برج به‌شمار می‌رود.

 

قیمت واحدهای برج اسکان

از آن جایی که قیمت مسکن روزبه‌روز در حال تغییر است، نمی‌توان یک قیمت مشخص برای واحدهای برج اسکان تهران تعیین کرد. از طرفی قیمت واحدها به متراژ، امکانات و بسیاری از موارد دیگر نیز بستگی دارد.

 

آدرس برج اسکان تهران

ساختمان اداری اسکان تهران در محله ونک و در خیابان میرداماد قرار دارد. این برج در واقع یکی از چند ساختمان اداری در محله ونک به‌حساب می‌آید و در کنار ساختمان‌های مهمی مانند بیمارستان شهید هاشمی‌ نژاد، مجتمع تجاری اسکان، موزه پول، مرکز ایسوس پایتخت، گلفام سفر و کترینگ هانی قرار گرفته است.

آدرس: تهران، خیابان میرداماد، بین نور و ولیعصر

 

سخن نهایی

ساختمان‌های اسکان تهران، مجتمع مسکونی ونک پارک، برج بین‌المللی تهران، برج سامان، برج‌های آ.س.پ و برج مسکونی پارک پرنس جزو اولین برج‌های معروف تهران به‌حساب می‌آیند. برج اسکان تهران با کاربری تجاری، اداری و مسکونی در خیابان میرداماد قرار گرفته که با وجود متراژ بالای واحدها و امکانات عالی نظیر پارکنیگ مجزا، سیستم شوتینگ زباله، انباری و آسانسور شرایط عالی را برای مالکان واحدها به‌وجود آورده است. برای آشنایی با تمام برج‌های معروف می‌توانید به صفحه معرفی ساختمان و برج‌ های معروف مراجعه کنید.

مدیریت ساختمان | بهترین روش مدیریت ساختمان چیست؟

Loading

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن