نحوه بسته بندی ظروف برای اسباب کشی

نحوه بسته بندی ظروف برای اسباب کشی

نحوه بسته بندی ظروف برای اسباب کشی

یکی از  مشکل زا ترین فرایندهای اسباب کشی در سرتاسر دنیا بسته بندی وسایل است که  در صورتی که نتوانید رویکرد مناسبی را برای بسته بندی استفاده کنید، نه تنها باعث شکسته شدن وسایل می شود، بلکه زمان اسباب کشی را نیز بسیار طول می دهد که همین مسئله می‌تواند تجربه شما را تحت تاثیر قرار بدهد. در طی چند وقت اخیر در کشورهای اروپایی رویکرد جدیدی به کار گرفته شده است که از آن به عنوان اسباب کشی اتاق به اتاق یاد می شود. امروز قصد داریم با شما در وب سایت هومتیک این سبک از اسباب کشی را ارزیابی کرده و نگاهی دقیق به آن بیندازیم.

نحوه بسته بندی ظروف برای اسباب کشی

پیش از بسته بندی، مطمئن شوید وسایل جابجایی را دارید

قبل از شروع بسته بندی، یک چک لیست بسته بندی تهیه کنید تا فرایند را در یک بازه زمانی مشخص پیش ببرید. همانطور که برای روز بزرگ آماده می شوید، موارد زیر می تواند به سرعت به وسایل ضروری برای یک اسباب کشی تبدیل شوند.

  • جعبه یا کارتن ها؛ کارتن ها بزرگترین اولویت در بسته بندی هستند و داشتن کارتن هایی با اندازه های مختلف برای وسایل در خانه می تواند سازماندهی را آسان تر کند.
  • چسب پهن؛ داشتن یک چسب قوی برای مهر و موم کردن جعبه ها فوق العاده عالی می باشد و می تواند امنیت وسایل را به خوبی تضمین کند.
  • چاقو / قیچی؛ با چاقوهای برنده می توانید چیزهای مختلفی را برش دهید
  • ماژیک؛ نوشتن بر روی جعبه ها مهم است. شما نمی خواهید ردیابی آنچه در کدام جعبه بسته بندی شده را از دست بدهید. از ماژیک های دائمی برای نوشتن بر روی جعبه ها استفاده کنید تا بتوانید آنها را بر اساس اتاق مرتب کرده و به راحتی باز کردن بسته بندی را اولویت بندی کنید.
  • کیسه های پلاستیکی؛ این کیسه ها می توانند با اقلام کوچکتر مانند ظروف نقره و برای نگهداری مواد غذایی فاسد نشدنی مفید باشند.
  • پتو؛ از پتوها می توان برای پوشش اضافی آینه ها و سایر اقلام شکستنی استفاده کرد.
  • بسته بندی حباب دار و/یا روزنامه؛ مانند استفاده از پتو، پلاستیک حباب دار یا روزنامه می تواند هنگام بسته بندی وسایل آشپزخانه مانند لیوان و ظروف مفید باشد.

نحوه بسته بندی ظروف برای اسباب کشی

آشپزخانه را برای بسته بندی و جابجایی آماده کنید

بسته بندی آشپزخانه می تواند دلهره آورترین چالش در هنگام اسباب کشی خانه شما باشد، زیرا وسایل بزرگ و کوچک زیادی در آشپزخانه وجود دارد و بسیاری از آنها شکستنی هستند. هنگامی که قصد دارید وسایل آشپزخانه خود را جمع کنید، باید به نکات امنیتی خیلی مهمی دقت کرده و بر اساس این موارد، تمامی وسایل را با دقت جمع آوری کنید. پیشنهاد میکنیم تمام وسایل آشپزخانه را با پلاستیک های حبابدار پوشانده و سپس آنها را در کارتون های مشخصی قرار دهید.

 

اتاق خواب خود را مرتب بسته بندی کنید

همراه با آشپزخانه، اتاق خواب می تواند چالش هایی را برای جابجایی چمدان ها ایجاد کند. تحت تاثیر این مسئله، به شما پیشنهاد می کنیم وسایلی را که در کمد ها قرار داده اید، داخل چمدان ها بگذارید و بدین وسیله از حجم وسایلی که قصد دارید جابجا کنید، بکاهید. در صورتی که لباس های شما زیاد می باشد، بهترین روش، شستن و سپس اتو زدن تمام آن ها است و پس از اینکه اتو زدید، آنها را برای اینکه خراب نشوند، داخل چمدان ها قرار دهید و همراه با ماشین شخصی به صورت چند مرحله ای به خانه جدید منتقل کنید.

نحوه بسته بندی ظروف برای اسباب کشی

بسته بندی و جابجایی اتاق نشیمن

از آنجایی که در اتاق نشیمن وسایلی مانند مبلمان و میز های ناهار خوری قرار دارند، همیشه جمع کردن آنها می تواند برای بسیاری از خانواده‌ها چالش ‌برانگیز به نظر برسد. از این رو پیشنهاد ما برای شما این است که تمام مبلمان و وسایل چوبی خود را با مشمای حباب دار ایمن کرده و از نحوه جابجایی آنها نیز اطلاعات دقیقی کسب کنید. نکته ای که باید در هنگام اسباب کشی به آن دقت کنید، عدم مزاحمت وسایل اتاق نشیمن برای کارگران است و باید آنها را در بخشی قرار دهید که مانع تردد آنها نشود.

 

نحوه مرتب سازی و بسته بندی حمام

وسایل حمام شما جزو آخرین وسایلی خواهند بود که برای جابجایی، بسته بندی می کنید، زیرا تا آخرین روز خانه قدیمی خود به آنها نیاز خواهید داشت. برای بسته بندی به موقع و موثر حمام، باید وسایل حمام خود را از قبل مرتب و آماده کرده باشید. مطمئن شوید که می دانید چگونه انواع مختلف وسایل حمام را به ایمن ترین و کارآمدترین راه ممکن بسته بندی کنید.

با بیرون کشیدن همه وسایل از کابینت، سطل و کمد حمام خود شروع کنید تا بتوانید وسایل خود را مرتب کنید. اگر حمام برای یک میز یا فضای کار اضافی خیلی کوچک است، یک میز نهارخوری را در خارج از حمام قرار دهید تا وسایل خود را بچینید.

سپس، موارد خود را بر اساس دسته بندی با هم گروه بندی کنید:

  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • آرایش
  • تمیز کردن وسایل
  • لوازم خانگی
  • دارو و داروها
  • محصولات کاغذی
  • کتانی و حوله
  • متفرقه وسایل و وسایل کوچک

حمام ها معمولاً مکانی هستند که در آن چیزهای غیر ضروری را جمع می کنید، مانند بطری شامپوی خالی دو ساله که فراموش می کنید بازیافت کنید. مانند بسته بندی آشپزخانه خود، با خلاص شدن از شر محصولات حمام یا وسایلی که نیاز ندارید، شروع کنید. یک قانون خوب این است که اگر در شش ماه گذشته از آن استفاده نکرده‌اید، زمان اهدا، بازیافت یا دور انداختن آن فرا رسیده است. هنگام بررسی این موضوع که آیا مواردی مانند لوازم تکراری یا وسایل نظافتی نیمه خالی را نگه دارید، هزینه تعویض آنها را در نظر بگیرید. هرچه کمتر حمل و نقل داشته باشید، بسته بندی حمام برای جابجایی آسان تر خواهد بود.

 

بسته بندی لیوان در اسباب کشی

هنگام اسباب کشی ، برخی از اقلام شکننده مانند شیشه وجود دارد که نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اغلب، قطعات شیشه ای مانند رویه های میز شیشه ای و لیوان های گران قیمت، قطعات منحصر به فردی هستند که جایگزینی آنها دشوار است. اگر تا به حال شیشه شکسته اید، می دانید که تمیز کردن آن جالب نیست. شکسته شدن خرده شیشه در حین اسباب کشی بسیار خطرناک است. برای محافظت از قطعات لیوان های خود در حین اسباب کشی و نجات از دردسر شکستگی یا خرد شدن شیشه، به توصیه های زیر توجه کنید. لیوان ها باید با سنگین ترین وسایل در پایین و سبک ترین وسایل در بالا بسته بندی شوند. قبل از اینکه هر لیوان را در جعبه محکم کنید، آن را لای روزنامه یا پلاستیک حبابی بسته بندی کنید. مواد بسته بندی اضافی باید در زیر و بالای لیوان ها پیچیده شوند.

بسته بندی لیوان در اسباب کشی

  1. جعبه را آماده کنید

اگر از کاغذ بسته بندی یا روزنامه استفاده می کنید، آنقدر ورق را مچاله کنید که کف جعبه را بپوشاند. مچاله کردن کاغذ باعث ایجاد بالشتک کافی برای محافظت از اصطکاک شیشه به کف می شود و در صورت افتادن اشتباه جعبه از شیشه محافظت می کند. اگر از حوله استفاده می کنید، مطمئن شوید که یک لایه به اندازه کافی ضخیم در پایین دارید تا از محتویات آن در برابر ضربه محافظت شود.

 

  1. لیوان های بزرگ و سنگین را بپیچید

همیشه بزرگ ترین و سنگین ترین لیوان ها را ابتدا بپیچید و بسته بندی کنید. اینها را در پایین جعبه قرار ‌دهید و لیوان های سبک‌تر را روی آن قرار ‌دهید. با استفاده از یک سطح صاف و تمیز، پشته کاغذ یا حوله خود را بچینید. یک لیوان بردارید و آن را در گوشه ای از مواد بسته بندی با زاویه قرار دهید. شروع به چرخاندن لیوان کنید و در حین رول شدن، انتهای کاغذ یا حوله را در دهانه آن فرو کنید. بپیچید تا شیشه کاملاً پوشانده شود.

 

  1. لیوان های روی هم و مشابه را بپیچید

لیوان ها، فنجان ها و استکان ها را به گروه هایی با اندازه های مشابه مرتب کنید. از قیچی برای برش کاغذ بسته بندی یا ورق های حباب دار برای وسایل کوچکتر استفاده کنید. اگر ورقه های کاغذی بزرگ دارید، می توانید با قرار دادن دو لیوان در یک ورقه، در مواد بسته بندی صرفه جویی کنید. اگر لیوان ها هم اندازه باشند این حباب ها بهترین کارآیی را دارند.

 

بسته بندی قابلمه در اسباب کشی

اکثر قابلمه ها و تابه ها به جعبه هایی با اندازه متوسط تا بزرگ نیاز دارند. اگر تابه ها سبک وزن باشند و/یا بتوان آن ها را با سایر اقلام سبک وزن بسته بندی کرد، جعبه های بزرگ بهتر است. در غیر این صورت، به جعبه های کوچکتر بچسبید تا خیلی سنگین نباشند. بر خلاف ظروف شیشه ای و اقلام شکننده، قابلمه ها و تابه ها برای محافظت به کاغذ بسته بندی نیاز ندارند، به جز درب شیشه ای، اما برای بسته بندی مواد به مقداری روزنامه نیاز دارید. شما همچنین به نوار بسته بندی و نشانگر برای مهر و موم کردن جعبه و برچسب زدن آن نیاز دارید تا در اتاق مناسب قرار گیرد.

 

  • کاغذ روزنامه ساده یا کاغذ قهوه‌ای رنگی را در پایین جعبه قرار دهید. کاغذ را به صورت توپ های محکم خرد نکنید، بلکه اجازه دهید در قسمت پایین بادکنک شود تا از جابجایی در حین اسباب کشی جلوگیری کنید.
  • مطمئن شوید که همه قابلمه ها و تابه ها تمیز و آماده بسته بندی هستند. هر چیزی که از دست می رود را بردارید و یا آن را جداگانه بسته بندی کنید یا داخل کارتن ها بگذارید و با چسب آن را محکم کنید.
  • قابلمه ها و ماهیتابه ها را در گروه های سه تایی روی هم قرار دهید و ظرف های کوچکتر را داخل گل کارتن دان های بزرگتر قرار دهید. درب ها را می توان به طور جداگانه بسته بندی کرد.
  • درب شیشه ای و سایر اقلام شکستنی را با روزنامه یا حوله بپیچید.
  • جعبه را با قابلمه ها و تابه های تو در تو و درب ها پر کنید. وسایل نرم و قابل قالب‌گیری آشپزخانه، مانند اسفنج، پارچه تمیزکننده و حوله را در فضای خالی جعبه قرار دهید تا مطمئن شوید که هیچ چیز در طول اسباب کشی جابجا نمی‌شود.
  • جعبه را به خوبی بچسبانید و روی آن “آشپزخانه” و توضیحاتی در مورد اقلام بسته بندی شده بنویسید. اگر جعبه شامل اقلام شکستنی است، در بالا با حروف بزرگ « شکستنی» بنویسید و توجه داشته باشید که انتهای جعبه بالاست. در صورت تمایل، می توانید یک عدد نیز به جعبه اضافه کنید که نشان دهنده ترتیب باز کردن جعبه ها است.

کاغذ بسته بندی ظروف شکستنی

بسته بندی کاغذی یک محصول بسته بندی، ساخته شده از مواد کاغذی است که امروزه در بازار برای اسباب کشی بسیار محبوب می باشد. از این نوع کاغذ برای بسته بندی، نگهداری و حمل کالا استفاده می شود و به دلیل تاثیر حمل و نقل به نگهداری و محافظت از محصول در داخل کمک می کند.

 

نحوه بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

هیچ شکی وجود ندارد که نقل مکان به خانه جدید، یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال استرس زاترین کارهایی است که باید انجام دهید، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید تا آن را بدون درد عملی کنید. یکی از مهمترین و اصلی ترین وسایل هایی که باید به درستی آن را جا به جا کنید، یخچال است که به دلیل حجم بزرگش در موقع جابجایی، می تواند با چالش های مختلف روبرو باشد. در این  بخش قصد داریم موارد مورد نیاز برای جابجایی یخچال را توضیح داده و کمک کنیم کمترین زیان را در حین جابجایی آن تجربه کنید:
نحوه بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

آماده سازی

با خارج کردن تمام مواد غذایی از یخچال شروع کنید. اگر با خود، این وسایل را به خانه جدید می‌برید، می‌توانید از یک یخچال همراه (مانند فروشنده بستنی قدیمی) برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید، یا می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید و سعی کنید همه مواد غذایی را قبل از نقل مکان مصرف کنید.

تمام سطوح سردتر را با محلول جوش شیرین و آب گرم پاک کنید و در صورت لزوم فریزر را یخ زدایی کنید. هنگامی که دستگاه را تخلیه و یخ زدایی کردید، می توانید آن را از برق جدا کنید. مطمئن شوید که این کار را حداقل چند ساعت قبل از اینکه قصد جابجایی یخچال خود را دارید، انجام دهید. برای جلوگیری از ایجاد بو می توانید یک کاسه کوچک جوش شیرین را در یکی از قفسه ها قرار دهید.

در نهایت سیم برق را جمع کنید و آن را به پشت یخچال بچسبانید. اجازه دهید درب یخچال باز بماند تا از ایجاد بو جلوگیری شود.

اسباب کشی

اگر خودتان یخچال را جابجا می کنید، مطمئن شوید که حداقل یک نفر دیگر برای کمک به شما حاضر است و تجهیزات صحیح برای جابجایی دستگاه را حتما آماده کنید. به یاد داشته باشید که یخچال بسیار سنگین است، بنابراین ممکن است بخواهید از افراد حرفه ای برای جابجایی دستگاه خود استفاده کنید، به خصوص اگر مجبور هستید آن را از پله ها بالا یا پایین ببرید.

درب را با استفاده از نوار یا طناب ببندید. ممکن است بخواهید دستگاه را در پلاستیک حبابی، پتو یا هر چیزی بپیچید تا ضربه هایی که ممکن است در حین جابجایی به آن وارد شود را جذب کند. دستگاه را با طناب های سنگین به کامیونی که قصد اسباب کشی با آن را دارد محکم کنید.

 

 

 

حتما بخوانید:

نکات اسباب کشی و لیست کار ها

راهنمای جامع و ترفندهای اسباب کشی منزل(صفر تا صد)

Loading

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن