نکاتی که اهالی ساختمان هنگام اسباب کشی باید رعایت کنند

نکاتی که اهالی ساختمان هنگام اسباب کشی باید رعایت کنند

ممکن است بنا بر دلایلی مجبور به اسباب کشی و نقل مکان شوید، انجام این کار هر چند به ظاهر ساده و پیش پا افتاده است اما با رعایت نکاتی در این خصوص، می‌توان از استرس و اتلاف زمان در این کار و همچنین خراب شدن وسایل جلو گیری نمود.اگر بتوانید یک برنامه دقیق و اصولی برای حمل اثاثیه داشته باشید و نکات اسباب کشی را رعایت کنید، قطعا صدمه ای به وسایل در حال جابجایی وارد نخواهد شد. حتما این ضرب المثل انگلیسی ها را شنیده اید که می گویند سه بار اسباب کشی به اندازه یک آتش سوزی به اثاثیه منزل ضرر می‌رساند! پس نگرانی از خراب شدن وسایل برای همه‌ی افراد وجود دارد.شاید تجربه کافی در رابطه با اسباب کشی را داشته باشید ولی برخی از نکات و مسائل کلیدی در این بین وجود دارد که اطلاع از آن ها و انجام دادنشان به شما کمک شایانی خواهد کرد تا بدون درد سر اثاثیه خود را حمل کنید. در این مقاله قرار است به نکاتی که افراد هنگام اسباب کشی باید رعایت کنند بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم در بسته بندی وسایل منزل پیش از اسباب کشی

تقریبا اکثر ما تجربه اسباب کشی را داریم، از این رو ممکن است حمل و نقل اثاثیه کار آسان و جالبی نباشد و گاهی پردردسر و خسته کننده باشد. برای جلوگیری از این مشکلات و دردسر ها از راه حل هایی می‌توان استفاده کرد و نکاتی را رعایت کرد که این کار یک فرایند کم درد سر و نسبتا آسان بشود.

 

۱.در ابتدای کار بهتر است که برای بسته بندی اثاثیه خود وسایلی تهیه کنید

یکی از ضروری ترین کار هایی که پیش از اسباب کشی می باشد.شما می توانید لیستی از وسایلی که احتیاج دارید را بنویسید که این لوازم می‌تواند شامل موارد  زیر باشد:

  • جعبه های محکم
  • کارتن
  • چسب
  • روزنامه و کاغذ باطله برای پیچیدن دور اثاث
  • پلاستیک رولی حباب دار برای بسته بندی شکستنی ها
  • ماژیک مناسب نوشتن روی مقوای جعبه ها

در هنگام تهیه وسایل نیز بهتر است دقت کنید که کارتن و جعبه هایی که ضخیم تر و محکم تر هستند می تواند خطر شکستن ظروف و وسایل شکستنی کاهش دهد. همچنین کارتن هایی که بصورت مشبک و دارای جداکننده هستند برای ظروف می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

 

۲.از اثاث خود یک لیست دقیق داشته باشید .

اگر پیش از شروع بسته بندی نسبت به نوشتن اسامی اثاث خود و دسته بندی آن ها اقدام نمایید می‌توانید پس از جابجایی به راحتی در چینش آن ها اولویت قائل شوید و مهم تر، هنگام انتقال آن ها از کامیون، آن ها را چک کنید تا چیزی اشتباها جا نمانده باشد. همچنین مزایای دیگری که می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد:

  • یادداشت کردن اسباب و اثاثیه پیش از بسته بندی
  • یادداشت محتوای هر جعبه و کارتن برای دسته بندی بهتر
  • امکان ایجاد اولویت و ترتیب مناسب هنگام باز کردن جعبه ها

 

۳.یک شرکت خدمات اسباب کشی مطمئن پیدا کنید.

می‌توان در یافتن شرکتی مناسب و معتبر جهت اثاث کشی از دوستان و آشنایان و یا اینترنت با جست و جوی شرکت های شهر محل سکونت خود، کمک گرفت. این شرکت ها عموما دارای کامیون های مسقف و مخصوص حمل اسباب و اثاثیه هستند، همچنین برای حمل و انتقال وسایل از منزل به کامیون و بلعکس، کارگران شرکت انتخابی شما این امر را به خوبی می‌توانند انجام دهند.

 

حمل اثاثیه می‌تواند به خودی خود استرس زا و نگران کننده باشد چرا که در این فرایند امکان ضربه و آسیب دیدن لوازم و حتی گم شدن آن‌ها وجود دارد. پس در انتخاب شرکت باربری برای اسباب کشی نهایت دقت را به کار ببرید تا متضرر نشوید.

 

۴.هنگام اسباب کشی بر عملکرد کارگران ناظر باشید

همانطور که پیش تر توضیح دادیم، حمل و نقل لوازم به خصوص لوازمی که وزن بیشتری دارند ممکن است بسیار دشوار و پر دردسر باشد، از جهتی این موضوع نگران کننده تر می‌شود که شخص دیگری این کار را برای شما می‌خواهد انجام دهد. پس لازم است بصورت مداوم مراقب کار حمل و جابجایی توسط افراد شرکت خدماتی باشید.

 

یکی از اولین کار های ضروری ای که می‌بایست در حمل لوازم و اثاث سنگین و حساس انجام شود، ایجاد پوشش ضد ضربه توسط شرکت خدماتی بر روی اسباب و اثاثیه می باشد. بطور مثال وسیله ای مثل تلویزیون که بسیار می‌بایست با دقت و ظرافت حمل شود، بطور مثال اگر دارای کارتن مخصوص خود بود، با احتیاط و دقت بسیار حمل شود اگر وجود نداشت نیز با وسایلی که به همراه دارند آن را به درستی و در امن ترین حالت ممکن بسته بندی کنند.

 

۵.مواد خوراکی و یخچالی را فریز کنید.

پیشنهاد می‌شود چند روز قبل از اسباب کشی مواد غذایی تازه خریداری نکنید و مواد خوراکی درون یخچال را نیز فریز کنید تا در هنگام اثاث کشی برای شما دردسر ساز نشوند. اگر مسافت شما دور باشد، در صورتی که مواد غذایی تازه ای داشته باشید امکان فاسد شدن آن ها وجود دارد، اگر مسافت نزدیک باشد نیز امکان جابجایی آن ها دشوار تر از حالت فریز خواهد بود.

 

۶.رعایت حقوق همسایه ها و ساکنین ساختمان هنگام اسباب کشی

قبل از اقدام به اسباب کشی، قطعا یک برنامه زمانی برای خود مشخص کنید، همان گونه که برای خود شما اسباب‌ کشی کاری دشوار و پردردسر می‌باشد، برای همسایه ها نیز این کار ممکن است کمی نگران کننده به نظر رسد و حتی موجب سلب آرامش آن ها شود. یکی از بهترین زمان ها برای انجام اثاث کشی تایم های میانی روز است چرا که افراد سر کار هستند، در واقع سعی کنید ساعاتی را انتخاب کنید که زمان استراحت و خواب افراد دیگر نباشد.

 

۷.قبل از جابجایی به همسایگان خود اطلاع رسانی کنید.

پیش از شروع اسباب کشی بهتر است همسایگان شما مطلع بوده و روز و زمان آن را بدانند، چرا که وجود کامیون در مقابل درب پارکینگ یا درب اصلی ساختمان می تواند تردد ماشین یا حتی افراد را سخت کند، از این رو همسایه های شما از این موضوع مطلع بوده و در زمان اعلامی شما، برنامه یا کار خاصی انجام نمی‌دهند.هنگام خارج کردن اثاثیه از داخل منزل، دقت کنید کمترین برخورد با دیوار و علی الخصوص درب خانه همسایگان را داشته باشد، همچنین در زمانی که آن ها را در راهرو قرار می‌دهید تا به کامیون منتقل شوند، کنار و مناسب چیدن اساس منزل بسیار دارای اهمیت می‌باشد.

رعایت حقوق همسایه ها در هنگام اسباب کشی

همان طور که گفته شد وظیفه حمل و جابجایی اسباب و اثاثیه‌ ی بسته بندی شما، بر عهده کارگران شرکت خدمات اثاث کشی می‌باشد. کار حمل و نقل اثاثیه ممکن است برای آن ها نیز طاقت فرسا باشد، در هنگام انجام جابجایی لوازم، بهتر از نکاتی را به کارگران گوش زد کنید تا موجب سلب آرامش همسایگان خود نشوید:

  • ۱.از فریاد کردن و با صدای بلند صحبت کردن پرهیز شود.
  • ۲.پیاده رو و راهرو ها مسدود نشود.
  • ۳.زباله هایی مانند اضافه کارتن و پلاستیک در محیط رها نشود.

بهتر است پیش از شروع کار موارد این چنینی با شرکت خدمات حمل اسباب و اثاثیه در این باره صحبت و مذاکره کنید.

 

نظافت پس از حمل اثاثیه

معمولا هنگام اسباب کشی راهرو ها، پارکینگ و پیاده روی مقابل ساختمان کثیف می شود و ممکن است از کارتن و جعبه ها و حتی پلاستیک حبابی هایی که استفاده کرده اید تکه هایی روی زمین ریخته شود، پس از اتمام کار اثاث کشی برای احترام به مالک و همسایگان می‌توانید خود با صرف چند دقیقه مسیر های تردد کارگران خود را نظافت کنید.

 

خداحافظی با همسایگان

به عنوان شخصی که از محله و ساختمان می‌ رود، احتمالا با خداحافظی کردن از همسایگان، به خصوص افرادی که با آن ها معاشرت و رابطه‌ ی نزدیک تری داشته اید، می‌توانید همواره خاطره‌ی خوشی به جا بگذارید. بهتر است چند روز قبل از اسباب کشی ضمن خداحافظی با همسایگان، از آن ها بخاطر مزاحمت هایی که در روز اثاث کشی به وجود خواهد آمد عذرخواهی کنید.

 

  نتیجه گیری:

در این مقاله سعی شد تمامی نکاتی که در زمان اسباب کشی لازم است تا رعایت کنید را بیان کنیم.با رعایت همین نکات ساده می توانید فرآیند اسباب کشی را به جای یک خاطره سخت به یک یادآوری خوشایند تبدیل کنید.

Loading

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن