نکات ایجاد فضای کار در خانه

همزمان با شروع کرونا و فراگیری این ویروس بسیاری از مشاغل تصمیم بر این گرفتند که ادامه فعالیت خود را به صورت دور کاری انجام دهند. با انجام این کار، داشتن یک فضای کار در منزل بیشتر از گذشته از احساس می شد. جدا از این موضوع همیشه داشتن محلی برای کار در خانه برای افراد خوشایند بوده است.در این مقاله ما قصد داریم نکاتی را در مورد ایجاد فضایی برای کار در منزل بیان کنیم که به واسطه آنجام این کار ها می توانید مکانی دنج و خوب را برای کار در منزل ایجاد کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم برای طراحی اتاق کار در منزل :

 

1.تعیین و مشخص کردن مکان مناسب برای اتاق کار:

اولین و مهمترین نکته در طراحی اتاق کار در منزل، تعیین مکان مناسب است.پیشنهاد ما به شما این است مکانی را که برای اتاق کار در نظر می گیرید در نقطه ای از خانه باشد که آرام و به دور از هیاهو باشد، همچنین به دور از سالن نشیمن یا اتاق بچه ها باشد.پس سعی کنید مناسب ترین نقطه در خانه را انتخاب کنید که زمانی که مشغول به انجام کارهایتان هستید چیزی نتواند سبب حواس پرتی یا آشفتگی شما در بین کار شود. همچنین بهتر است که فضای کار خود را در محلی در نظر بگیرید که دسترسی راحتی به پریزهای برق داشته باشید. چرا که در طول روز برای لپ تاپ یا کامپیوتر خود به برق نیاز پیدا خواهید کرد.همچنین در زمان دور کاری ممکن است نیاز باشد تا با همکاران خود به طور تصویری ارتباط برقرار کنید، بنابراین فضای کار باید طوری در نظر گرفته شود که برای این کار مناسب باشد. .

2.داشتن نور مناسب برای اتاق کار:

از آنجایی که شما ساعت زیادی را در اتاق کار می گذارنید، پس داشتن نور مناسب یک موضوع بسیار مهم است.درصورتی که برایتان امکان پذیر است بهتر است که دفتر کار خود را نزدیک به یک منبع نور طبیعی انتخاب کنید یا در اتاقی که حتما پنجره دارد . فضاهای کاری روشن و دارای نور مناسب از لحاظ بهره وری و انجام بهتر کارها جزء بهترین فضاها می باشند.اگر به هردلیلی نتوانستید از اتاقی پر نور یا دارای پنجره برای این کار استفاده کنید باید حتما در اتاق کار از چراغ های سرپوشیده قوی، چراغ های رومیزی و یا سقفی  مناسب استفاده کنید تا فضای کار شما را روشن کند. در کل سعی کنید میزان نور ورودی به اتاق را در حد معتدل و مناسبی حفظ کنید.

3.استفاده از رنگ مناسب در اتاق کار:

یکی از مواردی که می تواند در روحیه شما در زمان کار کردن تاثیر بسزایی داشته باشید، رنگ آمیزی اتاق کار است. پیشنهاد می شود که اتاق کار یا دیواری که نزدیک به آن کار می‌کنید، رنگ مناسبی داشته باشد. تا جایی که برایتان امکان پذیر است از به کار گیری رنگ‌های بی‌روح و کسل‌کننده‌ دوری کنید و در جستجوی رنگی باشید که به شما حس آرامش و نشاط را منتقل کند.برای مثال اگر عاشق رنگ های شاد هستید، رنگ هایی مانند سبز لیمویی یا نارنج کم رنگ می تواند انتخاب مناسبی باشد. با به کارگیری رنگ آبی و یا سبز نیز می توانید حس آرامش دریافت کنید.

4.انتخاب وسایل مناسب برای اتاق کار:

داشتن راحتی و در کنار آن کاربردی بودن اتاق کار دو ویژگی است که در طرایح اتاق کار در منزل باید در نظر داشته باشید.به طور کل فضای دفتر کار خانگی باید به اندازه کافی راحت باشد و از بازده بالایی نیز برخوردار باشد. .یکی از وسایلی که شما می توانید در دفتر کار خانگی از آن استفاده کنید و بسیار کاربردی نیز می باشد. استفاده از صندلی های چرخ دار است که برای فضای اتاق کار بسیار مناسب است. البته بهتر است که قبل از خرید این صندلی ها یک جستجوی کلی انجام دهید و سرانجام برحسب و نیاز و بودجه ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.اگر قصد دارید برای فضای اتاق کار از مبلمان اداری استفاده کنید قبل از هرچیزی باید اندازه گیری دقیق فضا را انجام دهید و با توجه به این موضوع، مبلمان مناسب خود را انتخاب کنید.

هنگام خرید مبلمان به این نکته توجه کنید که صرفا زیبایی و جذاب بودن را در نظر نگیرید بلکه باید کاربردی بودن را مد نظر قرار دهید.در صورتی که به این موضوع توجه نکنید فقط هزینه ای اضافه بابت خرید مبلمان صرف کرده اید.نکته‌ی دیگر این است که همیشه فضاهای خالی بزرگتر به نظر می رسند بنابراین فضای اتاق کار را در هنگام پرشدن در نظر بگیرید.

اگر فضای کافی در اختیار دارید می توانید از یک کتابخانه برای قرار دادن وسایل نیز استفاده کنید.دفتر کار شما محل کار شما محسوب می شود بنابراین نوع چیدمان و انتخاب وسایل و مبلمان اداری باید بر اساس نیاز و میزان کارآمدی انجام شود.

5.استفاده بهینه از فضای اتاق کار :

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید از فضایی که در اختیار دارید به طور بهینه استفاده کنید. برای مثال می توانید برای دیوارها از شلف های دیواری، یا دکور های دیواری استفاده کنید که می توانند جایگزین مناسبی برای کمدهای جاگیر باشند با انجام این کار می توانید از حداقل فضا بیشترین استفاده را داشته باشید.

6.استفاده از اکسسوری های مناسب در اتاق کار:

اگر برای اتاق کار خود دکوراسیون یا دیزاین خاصی را در نظر گرفته اید می توانید با توجه به سبک طراحی داخلی اتاق کارتان  از اکسسوری‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید. البته برای این که در زمان کار بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید و آرامش بیشتری در حین کار داشته باشید توصیه می شود که از اکسسوری های زیاد استفاده نشود.

اما می توانید برای داشتن یک محیط کار جذاب تر اندکی خلاقیت  داشاه باشید به طور مثال می توانید از یک تخته وایت برد در اتاق کارتان استفاده کنید و برای برنامه ریزی و یادداشت کردن کارهای روزانه از آن کمک بگیرید. عامل دیگری که می تواند در طراحی اتاق کار مفید باشد استفاده از گل و گیاه است که حس طراوت را نیز منتقل می کند.

 

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که در طراحی اتاق کار در منزل می تواند مناسب باشد را بیان کنیم.به یاد داشته باشد که اتاق کار یک قسمت مهم است چرا که شما زمان زیادی در طول روز را در آنجا سپری می کنید. پس حتما شرایطی را ایجاد کنید که بتوانید علاوه بر راحت ، بازدهی کاری بالایی نیز داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد دکوراسیون ورودی خانه

نکاتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن