هزینه نظافت راه پله ساختمان چقدر است؟

یکی از مسائلی که سبب بهتر به نظر رسیدن ساختمان می شود رعایت نظافت و تمیزی به خصوص در بخش های مشاعات ساختمان است.طبیعتا زندگی کردن در ساختمان یا آپارتمانی که نظافت و اصول پاکیزگی در آن رعایت شود بسیار لذت بخش تر و راحت تر از زندگی در مکانی است که هیچگونه نظافتی در آنجا رعایت نمی شود.راه پله ساختمان نیز یکی از قسمت هایی است که روزانه عده زیادی از آن استفاده می کنند بنابراین رعایت نظافت در این قسمت از ساختمان موضوع مهمی است.به همین دلیل در این مقاله ما تصمیم گرفتیم نکاتی در مورد نظافت راه پله ساختمان را بیان کنیم و در نهایت در مورد هزینه های مربوط به نظافت راه پله ساختمان صحبت کنیم.اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد بنابراین تا انتهای مطلب با هومتیک همراه باشید.

 

اهمیت نظافت راه پله ساختمان در چیست؟

نظافت راه پله و دیگر بخش های مشاعات ساختمان مانند پارکینگ از چندنظر حائز اهمیت است :

  • اولین موردی که به آن نیز اشاره کردیم این است که رفت و آمد در این قسمت ها بسیار زیاد است و رعایت نکردن نظافت می تواند سببب ایجاد انواع بیماری ها و آشفته دیدن این فضا شود.
  • دومین مورد این است که هر فرد چه ساکن ساختمان باشد، چه نباشد برای ورود به ساختمان باید از این فضاها عبور کند. بنابراین و با توجه به این موضوع عدم توجه به نظافت راه پله و نظافت مشاعات خاطره نامطلوبی از نظم و پاکیزگی ساختمان شما در ذهن دیگران برجای می‌گذارد.به همین دلیل رعایت نظافت راه پله ساختمان یکی از موضوعات ضروری است که هرگز نباید نادیده گرفته شود.

 

نظافت راه پله ساختمان شامل چه قسمت هایی می شود؟

شما برای نظافت های قسمت های مختلف ساختمان از جمله راه پله و مشاعات و سایر قسمت ها می توانید از شرکت های خدماتی و نیروهای متخصصی که در این زمینه دارند، کمک بگیرید. البته انجام این کار، سخت نیست اما اگر زمان کافی ندارید بهتر است که کار را به کاردان بسپارید.

در کل برای نظافت راه پله ساختمان باید قسمت های زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • نظافت درب‌های ورودی و خروجی ساختمان
  • تمیز کردن آیفون تصویری یا صوتی ساختمان
  • نظافت کابین آسانسور و درب‌های آن در طبقات ساختمان
  • نظافت پارکینگ
  • نظافت حیاط ساختمان
  • نظافت راهرو و محوطه مربوط به آن
  • نظافت تمامی بخش های راه پله
  • تمیز کردن نرده‌ ها
  • تمیز کردن شیشه‌های راهرو
  • تمیز کردن کلید پریزها موجود در راه پله

 

فرآیند و مراحل نظافت راه پله ساختمان به چه صورت انجام می شود؟

در کل برای انجام مراحل نظافت راه پله ساختمان مراحلی وجود دارد که باید آن ها را به ترتیب انجام دهید تا به نتیجه ای که می خواهید برسید. در حالت استاندارد، کار نظافت راه پله و دیگر قسمت های مشاعات ساختمان با جارو زدن پله از بالا به پایین انجام می شود و در نهایت به جارو زدن حیاط و پارکینگ می رسد.تا کلیه زباله‌های بزرگ کاملا از مسیر حذف شوند.در ادامه باید نرده‌ها از بالا به پایین تمیز شوند و شیشه‌ها و کلید پریزها با لوازم مناسب نظافت شود. همچنین در این مرحله باید درب آسانسور، اتاقک آن و کلیدهای آسانسور کاملا تمیز ‌شوند.در مرحله آخر نظافت ساختمان باید راه پله‌ها کاملا شسته شود و در نهایت با استفاده از یک طی تمیز اثرات آب پاک شود تا موجب لغزندگی نشود.

 

فرآیند نظافت راه پله بهتر است توسط نظافتچی خانم انجام شود یا آقا؟

از آنجایی که کار تمیز کردن راه پله تا حدودی سنگین است و ممکن است نیاز باشد تا در هنگام نظافت فرد وسایل سنگین را جابجا کند بهتر است که وظیفه نظافت راه پله و مشاعات به آقایان واگذار شود و خانم ها بیشتر جهت نظافت امور داخل مناسب هستند.البته اگر شما بخواهید که از شرکت های نظافتی برای این کار کمک بگیرد متناسب با درخواست شما متخصص خانم یا آقا برای انجام امور نظات راه پله ساختمان ارسال می کنند.

 

قیمت نظافت راه پله در سال 1400 به چه صورت می باشد؟

اصولا عوامل گوناگونی می تواند بر روی قیمت نظافت راه پله اثر گذار باشد که این موضوع می تواند بر اساس ساعت انتخابی، تعداد طبقات ساختمان، تعداد طبقات پارکینگ،عدم گردگیری دیوارها و کارهایی اضافه‌ایی که تمایل دارند که انجام شوند محاسبه می شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که تعرفه نظافت راه پله توسط نظافتچی معمولا بیشتر است.

 

نتیجه گیری:

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم شاید نظافت ساختمان کار به شدت سنگینی نباشد اما کار ساده ای هم نیست. کسانی که به عنوان متخصص این کار را انجام می دهد در درجه اول باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشند. این که باید از چه مواد شوینده و ابزاری برای نظافت استفاده کنند که به ساختمان و مصالح به کار برده شده در آن آسیب نرسد. اگر نظافتچی مهارت کافی را نداشته باشد ممکن است در هنگام استفاده از تمیز کننده ها سبب آسیب به سنگ ها و کفپوش های راه پله شود.اگر قصد دارید از شرکت ها نظافتی برای انجام نظافت راه پله ها و ساختمان استفاده کنید ،باید بدانید که  این شرکت ها همیشه از نیروهای با تجربه برای نظافت راه پله ها استفاده می کنند اما هزینه نظافت راه پله در مقایسه با دستمزد کارگرهای آزاد اندکی بیشتر است اما به طبع کیفیت کار نیز بالاتر است. اما در کل باید نظافت راه پله ساختمان را جدی گرفت و به آن رسیدگی کرد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

بیشتر بخوانید :

راهنمای تقسیم و نحوه پرداخت هزینه های مشاعات ساختمان

هزینه های جاری ساختمان و بررسی کامل آن ها

نظافت ساختمان | انواع خدمات مراکز نظافت آپارتمان و نکات مهم در این رابطه

قانون رعایت نظافت در مشاعات

همه چیز در مورد نظافت ساختمان

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن