همه چیز درباره سالن اجتماعات برج و مجتمع های مسکونی

همه چیز درباره سالن اجتماعات برج و مجتمع های مسکونی

همه چیز درباره سالن اجتماعات برج و مجتمع های مسکونی

سالن اجتماعات برج ها و مجتمع های مسکونی یکی از نوین ترین خدماتی است که توسط سازنده ها با ساکنین ارائه می شود و تا حد زیادی به برقراری امنیت و آرامش در ساختمان های مسکونی کمک می کند. با وجود اینکه سالن های اجتماعات مزیت های متعددی را برای ساکنین به همراه دارند ولی از آنجایی که این موضوع تا حد زیادی نوین می باشد برای بسیاری از افراد گنگ بوده و نمی دانند این مرکز چه مزیت هایی را در بر دارد. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی دقیق به سالن های اجتماعات انداخته و نسبت به اجاره آن ها با شما صحبت کنیم.

 

سالن اجتماعات در مجتمع‌ها و برج‌های لوکس

دیکشنری آکسفورد سالن اجتماعات را بدین صورت معنی می کند؛ محلی جدا از سالن های دیگر ساختمان که به ساکنین و افراد دیگر اجازه می دهد تا بتوانند مراسم های رسمی مانند جلسات ، سمینارها و مراسم جشن خود را در آن برگزار کنند. بسیاری از معمارین همین تعریف را به منظور ساختار اصلی سالن اجتماعات مجتمع های مسکونی در نظر گرفته و ایده های خود را بر همین اساس پیاده سازی می کنند.

اولین مرتبه ای که در ایران ایده راه اندازی سالن اجتماعات اجرا شد به درستی مشخص نیست ولی بسیاری از افراد بر این باور هستند برج مسکونی تهران که در شیخ بهایی قرار دارد یکی از اولین نمونه های سالن اجتماعات موفق در تهران می باشد. در این مجموعه ساکنین می توانند با رزرو ساعت و روز مد منظر تمامی سمینار ها ، مراسمات مختلف و جلسات کاری خود را برگزار کنند.

همه چیز درباره سالن اجتماعات برج و مجتمع های مسکونی

امکانات سالن اجتماعات در مجتمع‌ها و برج‌های لوکس

اولین سوالی که برای بسیاری از ساکنین مجتمع ها به میان می آید این است سالن اجتماعاتی که در ساختمان آنها تعبیه شده دارای چه امکاناتی می باشد. به منظور پاسخ به این سوال ابتدا باید دید کاربرد سالن اجتماعات در یک مجتمع به چه صورت می باشد. با وجود اینکه ممکن است جزئیات کاربردی سالن اجتماعات یک مجموعه با دیگر سالن ها متفاوت باشد ولی در برخی از موارد این سالن ها با هم شباهت های بسیاری نیز دارند.

از جمله مهم ترین امکاناتی که باید در یک سالن اجتماعات وجود داشته باشد بحث پخش صدا می باشد. در تمامی ساختمان هایی که سالن اجتماعات مدرنی را طراحی می کنند باید از بهترین امکانات صوتی و تصویری برای جلب رضایت ساکنین بهره مند باشند. پس از نصب سیستم های صوتی تصویری عامل دومی که سبب می شود کیفیت سالن اجتماعات بهبود پیدا کند ، نورپردازی می باشد. از آنجایی که بسیاری از سالن های اجتماعات دسترسی خوبی به پنجره ندارند به کار گیری از سیستم های نورپردازی می تواند به خوبی رضایت مراجعه کنندگان را جلب کند.

از امکانات مهم بعدی برای تمامی سالن های اجتماعات وجود آشپزخانه و سرویس های بهداشتی می باشد. به یاد داشته باشید افرادی که قصد دارند از این مراکز بهره بگیرند باید به این دو بخش دسترسی داشته باشند. البته در برخی از مجتمع ها به منظور اینکه بوی مواد غذایی به داخل سالن اجتماعات پخش نشود ، بخش سرایداری را جدا از خود سالن اجتماعات در نظر می گیرند. شایان ذکر است این موارد به عنوان امکانات اصلی در نظر گرفته می شود ولی ممکن است بنا به کاربرد بخش های متفاوتی نیز به سالن اجتماعات اضافه شود.

همه چیز درباره سالن اجتماعات برج و مجتمع های مسکونی

مزیت‌های وجود سالن اجتماعات در مجتمع‌های مسکونی

شاید در ابتدا بسیاری از افراد اعلام کنند که وجود سالن اجتماعات برای آن ها مزیت چندانی در بر ندارد ولی باید به شما بگوییم اولین مزیت وجود یک سالن اجتماعات در خانه عدم نیاز به اجاره مرکزی برای برگزاری مراسم ها می باشد. بهترین مثال برای این مراسم ها برگزاری جلسات مذهبی ، عروسی ، تولد و حتی جلسات کاری و سمینارها می باشند. پیش از اینکه بخواهید قول برگزاری مراسم را به دوستان خود بدهید بهتر است نسبت به رزرو این مراکز اقدام نمایید. البته شایان ذکر است در طی چند وقت اخیر بسیاری از مدیران ساختمان های مسکونی نسبت به اجاره این بخش ها نیز اقدام کرده اند که درآمدهای کسب شده از این بخش را صرف بهینه سازی ساختمان و یا کاهش شارژ واحدها می کنند. شرکت های خصوصی برای برگزاری جلسات بسیار خاص و ویژه خود این سالن ها را اجاره کرده و پرستیژ ساختمان را به خوبی ارتقاء می دهند.

همه چیز درباره سالن اجتماعات برج و مجتمع های مسکونی

آیا هزینه سالن اجتماعات مشاع می باشد؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که پیرامون سالن اجتماعات در ساختمان های مسکونی وجود دارد ، بحث هزینه آن ها می باشد. بسیاری از مدیران بی تجربه ساختمان ها معمولا هزینه این سالن ها را با شارژ عمومی محاسبه می کنند که همین مسئله می تواند باعث نارضایتی ساکنینی شود که از این بخش ها استفاده نمی کنند. تحت تاثیر همین مسئله در طی چند وقت اخیر رویکرد جدیدی به کار گرفته شده و هزینه سالن های اجتماع از افرادی دریافت می شود که مراسمی را در آنجا برگزار می کنند. در راستای همین موضوع است که در طی چند سال اخیر بسیاری از مدیران ساختمان ها تصمیم گرفته اند سالن اجتماعات را به شرکت ها و افراد دیگر اجاره دهند.

قوانین استفاده از سالن اجتماعات برای ساکنین

سوالی که برای بسیاری از ساکنین مجتمع ها بوجود می آید قوانین مرتبط با سالن اجتماعات می باشد. به منظور پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم قوانین کلی برای استفاده از سالن های اجتماعات هنوز تدوین نشده است و معمولا آیین نامه های داخلی ساختمان های مشخص می کند ساکنین به چه صورت می توانند از امکانات آن بهره مند شوند. با این وجود برخی از قوانین هستند که معمولا در تمامی ساختمان ها مشترک می باشند که برای شما تمامی آن ها را ذکر می کنیم.

  • رزرو ساعات و روزهای مد نظر یک ماه پیش از موعد مد نظر
  • پرداخت هزینه سالن اجتماعات بر عهده واحد های استفاده کننده می باشد
  • پذیرایی بر عهده میزبان است و مجتمع تعهدی ندارد
  • استخدام کارکنان با میزبان است
  • تمیز کردن سالن اجتماعات بر عهده میزبان می باشد

 

بیشتر بخوانید:

معرفی برترین سالن های اجتماعات تهران (همایش و کنفرانس)

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن