پارتیشن خانگی

 پارتیشن خانگی چیست؟

یکی از پرکاربرد ترین سبک های طراحی و دکوراسیون آپارتمان ها استفاده از پارتیشن در بخش های مختلف خانه می باشد ، اما این روزها با توجه به ساخت خانه ها به سبک مدرن ، کمتر فضایی را با حریم خصوصی مشاهده می کنیم و تمام فضاهای اصلی به یکدیگر مرتبط بوده و طراحی خانه با پلان های باز انجام می شود. این گونه از طراحی در واقع به منظور دلباز بودن و بکارگیری از نور بیشتر در بخش های مختلف خانه صورت می گیرد که هم ممکن است برای افراد بسیاری خوشایند باشد و این سبک را مشتاقانه بپسندد و همچنین در مقابل ممکن است مورد پسند بسیاری دیگر نباشد. امروز در این بخش برای شما عزیزان و همراهان هومتیکی اطلاعاتی را در مورد پارتیشن های خانگی جمع آوری نموده ایم که اگر شما هم با این سبک طراحی مشکل دارید بتوانید با خرید مورد مناسب برای منزل خود فضای زیبایی را ایجاد نمایید.

 

پارتیشن چیست؟

در ابتدا بهتر است تا تعریفی از پارتیشن داشته باشیم و بگوییم چه کاربردی را دارا می باشند. به معنای ساده باید بگوییم ، پارتیشن جداسازی و قسمت بندی فضا می باشد و شما می توانید با کمک آنها از فضای مورد نظر خود بهترین بهره را ببرید و به صورت بهینه از فضای خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید فضای بزرگ را به چند قسمت تقسیم کنید و از هر قسمت به صورت جداگانه استفاده های مناسب و متفاوتی داشته باشید و حتی تنها برای جلوه دادن فضای خود و زیبایی بیشتر هم می توانید از پارتیشن استفاده کنید.  پارتیشن ها أنواع و کاربرد متفاوتی دارند که پیش تر به آنها نیز خواهیم پرداخت.

 

انواع پارتیشن به جای دیوار

امروزه برای جداسازی فضاهای داخلی منزل انواع گوناگونی از پارتیشن های دکوراتیو وجود دارد به عنوان مثال شما می توانید از پرده ها ،  مبلمان و اثاثیه ،  کتابخانه ها ،  آکواریوم های بزرگ و کوچک  برای زیبایی به عنوان جداکننده ها استفاده کنید.  در این بخش انواع پارتیشن های داخلی را برای شما ارائه خواهیم نمود.

 

پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی

این نوع از پارتیشن ها شفافیت کمتری در فضا ایجاد می‌کنند و همچنین گرم نیز بالا می برند.

 

پارتیشن فلزی

پارتیشن فلزی

استفاده از پارتیشن های فلزی بسیار بیشتر می باشد زیرا استحکام و مقاومت بالایی و همچنین می توان از پیچ و خم های مختلف   اشکال هندسی به سلیقه خود در فضای خانه استفاده کنید.

 

 پارتیشن شیشه ای

پارتیشن خانگی

یکی از پر طرف کاربر کاربردترین نوع در طراحی و دکوراسیون منزل می باشد که در عین سادگی کم هزینه تر از بقیه نیز می باشد.

 

پارتیشن پانچ شده

این نوع از پارتیشن ها دید را تا حد زیادی محدود می کنند و بیشتر به عنوان جلوه بخشیدن و زیبایی بصری در آپارتمان ها به کار می روند.

 

پارتیشن پرده ای

پارتیشن پرده ای

این نوع از پارتیشن ها از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته و به عنوان یک جدا کننده کاربرد مناسبی داشته است.  علاوه بر ساده بودن ،  سهولت استفاده ، قیمت مناسب آن نیز استفاده از این پارتیشن را در دست سیاه از افراد قرار داده است.

 

پارتیشن خانگی ثابت

پارتیشن خانگی ثابتن های ثابت بر روی زمین پیچ و مهره می شوند و در دو نوع بلند و کوتاه هستند که نوع بلند آنها به سقف وصل می شود. شما می توانید با توجه به فضای خانه خود از این نوع جدا کننده استفاده کنید و جلو خاصی به خانه خود ببخشید. زمانی که تمایل به استفاده از دیوار گچی یا بتنی برای جداسازی دو فضا از یکدیگر نیستیم این نو از پارتیشن ها می توانند بسیار کاربردی باشند.

 

پارتیشن خانگی متحرک

پارتیشن خانگی

این نوع از پارتیشن ها همانطور که از اسمشان مشخص است  برخلاف نوع قبلی متحرک  و شناور هستند ، همچنین در طرح و رنگ بندی های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. شما می توانید در صورت لزوم آنها را در بخش های مختلف منزل خود قرار داده و به عنوان یک بخش خصوصی و یا تفکیک فضا از آنها استفاده کنید. این نوع پارتیشن ها بیشتر برای جداسازی دو فضا به صورت موقت و یا حتی برای زیبایی و استفاده نمادین استفاده می شود.

 

پارتیشن گیاهی

یکی از زیباترین جدا کننده ها که مزیت های بسیاری نیز دارد استفاده از گیاهان برای ایجاد پارتیشن های دکتوراتیو می باشد که علاوه بر جلوه خاصی که به منزل می دهد و دارای منظره زیبایی در خانه می شوید هوای را نیز از آلودگی ها پاک نگاه می دارد.

 

پارتیشن فلزی خانگی

پارتیشن های فلزی یکی از جذاب ترین و همچنین محبوب ترین نوع می باشند که استفاده از آنها در فضای منزل می تواند زیبایی و لوکس بودن را در خانه ایجاد کند.  مقاومت و استحکام این جدا کننده با توجه به قیمت مناسب آن می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که علاقمند به طراحی مدرن هستند باشد.  رنگ پذیر بودن فلز می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد تا متناسب با فضای منزل بتوانید رنگ مورد دلخواه خود را به کار بگیرید.  از ویژگی های پارتیشن فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر آتش
  • مقرون به صرفه بودن آن
  • سهولت در نصب
  • وزن مناسب
  • همساز بودن با محیط
  • انتخاب رنگ به دلخواه

 

قیمت پارتیشن خانگی

این روزها شما در فروشگاههای بزرگ می توانید انواع پارتیشن های خانگی را مشاهده و با توجه به سبک خانه خود یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید. شما می توانید با توجه به بودجه مورد نظر خود یک جدا کننده را خریده و یا حتی در خانه خود ایجاد کنید.  به عنوان مثال انواع پاروان های لیزری با  حدود قیمت ۸۰۰ هزار تومان به بالا را می توانید خریداری کنید.  پارتیشن های پرده ای را می توانید از حدود ۱۰۰ هزار تومان به بالا برای خود داشته باشید

 

علت استفاده از پارتیشن در خانه

به کار بردن پارتیشن در خانه ممکن است دارای دلایل مختلفی باشد که در این بخش به چند مورد از آنها اشاره ای خواهیم داشت. اولین مورد که در واقع از مهمترین ها نیز باشد جداسازی و تقسیم فضا و بخش های مختلف خانه می باشد.

  • ایجاد مانعی برای دید و حریم خصوصی
  • نظم دادن به فضای خانه
  • زیبایی و جلوه دادن به خانه
  • استفاده چند منظوره

 

انواع پارتیشن با متریال مختلف

برای ساخت پارتیشن ها از جنس و متریال گوناگونی استفاده شده است که در این بخش برای شما همراهان عزیز چند نوع را جمع آوری نموده ایم. انواع پارتیشن بر اساس جنس و متریال عبارتند از:

  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن ترکیبی ام دی اف و شیشه ای
  • پارتیشن چوبی
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن تک جداره
  • پارتیشن دو جداره

Loading

1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن