پارکینگ و موتور

پارک موتور و ماشین در یک پارکینگ و قوانین مربوط به آن

مجتمع های مسکونی دارای قوانین و مقررات مختص به خود هستند و افرادی که در آنجا زندگی می کنند لازم است تا به این قوانین پایبند باشند زیرا رعایت قوانین و مقررات باعث می شود تا زندگی آرام و مسالمت آمیزی در کنار سایر همسایگان داشته باشند . یکی از بخش هایی که همیشه باعث بروز اختلاف در بین همسایگان می شود قسمت پارکینگ ساختمان است . برخی از افراد از پارکینگ ساختمان استفاده ی غیر مجاز می کنند که باعث بروز اختلاف با سایر همسایگان می گردد . اطلاع نداشتن از برخی موارد قانونی باعث می شود تا بین افراد مشاجره ایجاد شود . برخی از افراد به طور همزمان هم ماشین و هم موتور خود را در پارکینگ پارک می کنند که باعث بروز اختلاف با سایر همسایگان می شود . ساکنین یک مجتمع مسکونی اگر بتوانند درک درستی از قوانین داشته باشند بسیاری از این مشکلات به راحتی حل میشود . در این مقاله سعی می کنین به قوانین موجود در مورد پارکینگ بپردازیم و بدانیم آیا پارک موتور و ماشین در یک پارکینگ منع قانونی دارد یا خیر ؟

 

آیا پارک همزمان ماشین و موتور در پارکینگ مجاز می باشد ؟

یکی از مواردی که باعث اختلاف بین همسایگان می شود این است که برخی از افراد بطور همزمان هم ماشین و هم موتور خود را در پارکینگ پارک می کنند . اگر افراد نسبت به قوانین پارکینگ مطلع باشند چنین استفاده های غیر مجازی رخ نخواهد داد و باعث جلوگیری از مشاجره بین همسایگان خواهد شد . قوانین موجود در مورد پارکینگ ، این بخش را به دو دسته پارکینگ اختصاصی و مشاع تقسیم بندی می کند . کسانی که از این قانون مطلع باشند به راحتی می توانند مشکلات بین خود را حل کنند .

 

انواع پارکینگ و قوانین آنها

از لحاظ قانونی و عرف جامعه ، پارکینگ ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند . و هریک از آنها دارای قوانین مختص به خود هستند و لازم است تا افراد نسبت به هریک قوانین مربوط به آنها را مراعات کنند . پارکینگ ها به دو بخش اختصاصی و مشاع تقسیم بندی می شوند که در ادامه به هریک از آنها خواهیم پرداخت .

 

پارکینگ اختصاصی چه قوانینی دارد ؟

پارکینگ اختصاصی بخشی از ملک شخصی صاحب خانه می باشد و محدوده ی آن به طور مشخص در سند خانه ی و یا در اجاره نامه قید شده است . در مورد پارکینگ اختصاصی می توان گفت که صاحب ملک در خصوص پارکینگ با شخص دیگری شریک نیست و همسایه دیگری نمی تواند از این بخش استفاده کند . صاحب ملک می تواند خودرو ، موتورسیکلت و دوچرخه ی خود را در این بخش قرار دهد .

 

پارکینگ مشاع چه قوانینی دارد ؟

پارکینگ های مشاع پارکینگ هایی هستند که در سند مالکیت هیچ کدام از ساکنین قید نشده باشد . پیچیدگی ها و مشکلات مدیریتی پارکینگ های مشاع نسبت به پارکینگ های اختصاصی بیشتر است . پارکینگ های مشاع به پارکینگ هایی گفته می شود که بین واحد های یک آپارتمان مشترک هستند و می توانند به صورت توافقی استفاده کنند . معمولاً استفاده از پارکینگ های مشاع به صورت توافقی بوده از قبل به مستأجر یا خریدار منزل گفته می‌شود که آیا حق استفاده از پارکینگ را دارد یا خیر .

 

آیا در پارکینگ یک شخص ، همسایه دیگری می تواند خودرو یا موتور خود را پارک کند ؟

اگر یکی از همسایگان بخواهد از پارکینگ همسایه دیگری استفاده کند باید مستقیماً با این همسایه صحبت کند و رضایت وی را جلب کند . در صورتی که مالک پارکینگ خودرو نداشته باشد و پارکینگ وی بلا استفاده مانده باشد می تواند پارکینگ خود را به یکی از همسایگان خود که در مجتمع ساکن هست اجاره دهد یا آن را بفروشد . مالک جدید می تواند وسایل نقلیه خود مثل خودرو و موتور را در پارکینگ ، پارک کند . لازم به تذکر است که مالکین اجازه ی این را ندارند که پارکینگ های اختصاصی خود را به افراد خارج از مجتمع اجاره دهند یا آن را بفروشند . البته در مورد اجاره ی پارکینگ اختصاصی می توان گفت که مالک بعد از اینکه با سایر همسایگان به توافق رسید می تواند پارکینگ خود را به شخص دیگری خارج از ساختمان به مدت محدودی اجاره دهد .

 

Loading

3.7/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن