اپلیکیشن پرداخت قبض آب

نرم افزار پرداخت قبض آب ،استعلام قبض آب

هزینه آب مصرفی شما چقدر است؟ آن را چطور پرداخت می کنید؟ اگر قبض خود را دریافت نکنید چه می کنید؟ این سوال هایی است که در زمینه اشتراک آب و پرداخت آن همیشه مطرح است. در این مقاله با روش پرداخت قبض آب و استعلام مقدار آن آشنا می شویم. ابتدا باید بگوییم که دیگر خبری از قبض های کاغذی نیست و باید با روش های جدید از هزینه آب مصرفی خود مطلع شوید.

 

چطور از روش های جدید در پرداخت قبض استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید هنوز هم برای محاسبه مقدار  آب مصرفی مامور آب به سراغ کنتور شما می آید. اما دیگر خبری از فیش یا قبض آب نیست و آن اطلاعات به شماره همراهی که برای اولین بار به مامور آب داده اید ارسال می شود. اگر در منزلی که ساکن هستید تازه حضور یافته اید بهتر است با اولین مراجعه مامور آب به وی اعلام کنید که شماره ای که اطلاعات فیش را به آن ارسال می کند عوض کند. همچنین با مراجعه به شرکت آب محل می توانید این کار را انجام دهید. تغییر شماره قبلی به شماره جدید که شماره شماست می توانید از مقدار مصرف و هزینه آن مطلع شوید.

 

روش های مختلف استعلام و پرداخت قبض آب

با حذف قبوض کاغذی یک سری هزینه ها کاهش یافت. حالا دیگر نیاز به چاپ یک برگه کاغذ و توزیع آن به درب منازل نیست . از طرفی اطلاعات به شماره تلفن صاحب خانه پیامک می شود و او در هر زمان که بخواهد می تواند آنان را پرداخت کند .در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد اما گاهی همین راحتی مشکل ساز است. خیلی از خانه دارها بی سواد هستند یا این که سرویس پیامک خود را مسدود کرده اند یا شماره آنها بعد از مدتی مسدود می شود. در چنین حالتی مشکل عدم اطلاع رسانی در دریافت قبض بوجود می آید.

برای این که بتوانید از مقدار هزینه آب مصرفی خود مطلع شوید باید همه این روش ها را بدانید تا اگر به شماره موبایل دسترسی نداشتید اقلا بتوانید از روش های دیگر برای پرداخت آن اقدام کنید. یکی از روش های استعلام قبض آب، استفاده از اپلیکیشن پرداخت قبض بامن ۲۴ می باشد. این اپلیکیشن حتی امکان استعلام و پرداخت قبض بدون شناسه واریز را نیز فراهم کرده است. در ادامه به معرفی این روش و روش های دیگر می پردازیم.

 

  • پرداخت از طریق سایت های مخصوص پرداخت قبوض

قبل از آن که در مورد روش های پرداخت قبض صحبت کنیم اولا باید بدانیم که مصرف آب ما چقدر بوده است. بدین منظور به سراغ سایت هایی می رویم که در آن با دادن شناسه قبض می توانیم استعلام کنیم که چقدر آب مصرف کرده ایم و هزینه آن چقدر است. یکی از این سایت ها سایت قبضینو  است. این سایت بصورت آنلاین اطلاعات قبض شما را با وارد کردن شناسه قبض برایتان بازخوانی می کند تا بتوانید آن را پرداخت کنید. سایت دیگری که این کار را انجام می دهد سایت آسانپرداخت است . این سایت نیز مانند سایت قبلی می تواند در جهت استعلام قبض برای شما کاربرد داشته باشد. ویژگی این سایت ها آن است که علاوه بر قبض آب ، سایر قبوض را نیز می توانید با آن پرداخت کنید.

سایت با من 24 یک سایت پرداخت قبوض با سرعت بالا و قدرتمند در زمینه مدیریت ، استعلام و پرداخت قبوض است. در این سایت با استفاده از اطلاعاتی نظیر شناسه پرداخت یا شماره کنتور می توان در هر زمان و هر مکانی قبض خود را پرداخت کرد. پرداخت قبض آب در سامانه بامن ۲۴ هیچ محدودیتی برای پرداخت قبض آب ندارد و این سامانه نه تنها برای قبض آب که برای سایر قبوض نیز مناسب است.

روش پرداخت گروهی یکی از امکانات خوب این سایت است که می توانید چند قبض را در آن ثبت کنید و سپس به صورت یک جا همه را با یکبار وصل شدن به درگاه بانک پرداخت نمایید. این ویژگی به همراه گستردگی خدمات این سامانه باعث شده است تا به راحتی بتوانید تمام قبوض خود را پرداخت کنید. استعلام و پرداخت از طریق سایت

 

  • استعلام و پرداخت قبض آب از سایت اصلی

برای آن که مطمئن باشید می توانید قبض آب خود را بصورت کامل و درست پرداخت کنید سایت آب و فاضلاب راحت ترین راه است. این سایت برای استعلام قبض مورد استفاده قرار می گیرد و در آن امکان پرداخت آنلاین وجود دارد. در زیر آدرس این سایت موجود است.

https://abfacs.ir

 

  • پرداخت قبض از طریق خود پرداز

یکی از روش های دیگر که بسیار در پرداخت قبوض کاربرد دارد و اولین روش پرداخت در بین ایرانیان محسوب می شود پرداخت از طریق عابربانک یا خودپرداز است. این بدان جهت است که ابتدا پس از حذف پرداخت توسط باجه بانک ها بسیار رواج پیدا کرد. آن زمان اپلیکیشن ها یا سایت های پرداخت قبوض وجود نداشت و این روش متداول بود. البته که این روش نیاز به رفتن به پای باجه خودپرداز بانک است و گاها با برخی مردم فاصله زیادی دارد. با این حال این روش یکی از مطمئن ترین روش هاست زیرا که اغلب مردم با آن آشنا هستند. در این روش شما باید شناسه قبض و شناسه واریز را به همراه داشته باشید و این روش قبل از حذف قبوض کاغذی رایج شد. حال اما این روش کمتر استفاده می شود چرا که روش های راحت تر و سریعتری به وجود آمده اند.

 

  • پرداخت قبض آب از طریق اپلیکیشن های پرداخت

اپلیکیشن های پرداخت قبض در چند سال اخیر رشد زیادی کرده اند. ابتدا این اپلیکیشن ها مختص پرداخت یک قبض بودند اما حالا تمامی قبوض و حتی اقساط را نیز شامل می شوند. این بدان جهت است که از تعداد مراجعات به بانک ها بکاهند. به گفته سخنگوی بانک مرکزی وجود اپلیکیشن های پرداخت تا حد زیادی از حضور مردم در بانک ها کاسته اند و این از نظر تعداد مراجعات بسیار خوب است. زیرا که خیلی از کارها با اپلیکیشن ها ساده تر و راحت تر قابل حل است. از طرفی علاوه بر اپلیکیشن های پرداخت قبوض موبایل بانک ها نیز وارد عرصه شده و به کمک ایشان نیز قبوض قابل پرداخت است. همه اینها باعث کاهش اتلاف انرژی در بخش های مختلف می گردد. از طرفی کار را برای مردم ساده تر کرده اند و هر کس می تواند از خانه قبض آب خود را پرداخت کند یا برای دیگری پول واریز نماید. در پرداخت قبض آب نیز می توان از این اپلیکیشن ها نظیر آپ یا 780 یا بامن24 و اپلیکیشن های موبایلی بهره برد که سرعت و دقت بالایی دارند. همچنین از اپلیکیشن های حرفه ای می توان برای استعلام قبض آب بدون شناسه اقدام کرد و سپس آن را پرداخت نمود.

 

پیگیری پرداخت قبض تکراری آب چگونه است؟

اگر قبض خود را دو بار پرداخت کرده اید در قبض بعدی به عنوان بستانکار قید خواهید شد. در غیر این صورت با کد پیگیری قبضی که دوبار پرداخت کرده اید به سراغ شرکت آب بروید و مراتب را به مسئول مربوطه گزارش دهید. او با ثبت اطلاعات شما در سیستم این بار شما را بستانکار قرار داده و از ماه بعد هزینه آب شما به مقداری که بیشتر پرداخت کرده اید کسر خواهد شد.

 

پرداخت قبض آب با اپلیکیشن هومتیک

اپلیکیشن هومتیک راه حل مشکلات زندگی آپارتمان نشینی است و از مدیریت ساختمان گرفته تا پرداخت شارژ و قبوض را می توانید به راحتی در آن انجام دهید. برای دانلود اپلیکیشن روی این لینک کلیک کنید.

 

Loading

3.1/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن