معرفی و راهنمای کامل پرداخت قبض در اپلیکیشن هومتیک

فیش ها و قبوض کاغذی را به خاطر می آورید؟گاهی مجبور به هدر دادن ساعات زیادی از زمان خود، در صف پرداخت قبوض در بانک ها و دفاتر پیشخوان بودیم. در واقع باید با مراجعه به بانک و ارائه قبض مربوطه و مبلغ آن، پرداخت را انجام و قبض را تسویه می کردیم، اما با توجه به گسترش دنیای اینترنت و وارد شدن گوشی ها و ابزار های هوشمند به زندگی، این امکان فراهم شد تا در هر لحظه و هرجا بتوانیم قبوض مختلف را پرداخت کنیم.

 

ایجاد سیستم الکترونیکی در نظام بانکداری کشور نیز انجام این کار را راحت تر و ساده تر کرده است. فرقی نمی کند، شما می توانید با روش کارت به کارت یا با اپلیکیشن های مختلف تمامی پرداخت های مربوط به قبوضتان را انجام دهید. در ادامه قصد داریم روشی برای پرداخت تمامی قبض ها اعم از ( آب، برق، گاز و تلفن ) را به شما معرفی کنیم که نه تنها کار را برای شما ساده تر می کند بلکه تجربه ی یک پرداخت موفق و سریع را در ذهنتان به یادگار می گذارد.پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

انواع روش های پرداخت قبوض

در ادامه قصد داریم به معرفی انواع روش های پرداخت قبض آب، گاز، برق و تلفن بپردازیم:

 

الف) پرداخت قبوض به کمک تلفن بانک

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین مشکلات پرداخت قبوض به شیوه ی سنتی این بود که از کاغذ زیادی استفاده می شد، پرداخت به روش تلفن بانک روش کم هزینه و خوبی است که در این سال ها به وجود آمده و در کاهش تولید کاغذ در کشور نقش مهمی را ایفا کرده است. با استفاده از تلفن بانک یک سیستم در اختیار مشترک است تا مشکلات خود را بیان کند یا قبوض خود را پرداخت کند. و معمولا روشی است که خیلی از مردم به آن دسترسی دارند. برای پرداخت تلفنی قبوض تنها به شناسه پرداخت و شناسه قبض خود، شماره کارت بانکی (شمار ۱۶ رقمی روی کارت) و رمز دوم کارت بانکی نیاز دارند و رمز دومی که توسط بانک ها به صورت پویا ارسال می شود.

 

ب) پرداخت قبوض به کمک روش پیامکی

یکی از ساده ترین روش ها که البته به داشتن اینترنت هم نیازی ندارید، پرداخت قبوض به صورت پیامکی می باشد. برای این کار تنها نیاز است فرمت پیامک و شماره پیامک بانک خود را در زمان فعال کردن سرویس اس‌ ام ‌اس، تهیه کنید. برای پرداخت پیامک را با فرمت اعلام شده بانک مورد نظر، به شماره‌ای که بانک اختصاص داده ارسال ‌کنید. با این کار پرداخت شما به صورت کامل انجام می گیرد و رسید شما به صورت پیامک تحویل داده می شود.

 

پ) پرداخت قبوض به کمک خود پرداز ها

شاید بتوان گفت یکی از ساده ترین روش ها برای پرداخت قبوض استفاده از خودپرداز ها می باشد، چرا که به صورت اتومات پول پرداخت می کنند، رسید تحویل می دهد و قبض ها را واریز می کنند. کافی است که شناسه قبض و شناسه پرداخت را در قسمت پرداخت قبض وارد کنید و سپس آن را پرداخت نمایید.

نکته: خود پرداز ها در گذشته برای سهولت پرداخت با استفاده از بارکد خوان قبوض کاغذی را بازخوانی و پرداخت می کردند که با حذف قبوض کاغذی این مورد نیز کنار گذاشته شد.

 

ج) پرداخت قبوض به کمک همراه بانک

تقریبا همه بانک‌ها در نرم‌افزار یا اپلیکیشن همراه‌بانک خود، سرویس پرداخت قبوض را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. وجود این سرویس باعث شده است تا قبوض به راحتی پرداخت شود و نیازی به چاپ کاغذ یا رسید نباشد. این نرم افزار در درون خود رسید را حفظ می کند و هر زمان که نیاز باشد می توانید مجددا به آن دسترسی داشته باشید.

 

چ) پرداخت قبوض به کمک دنیای اینترنت

اینترنت یکی از روش هایی است که نسبت به پرداخت تلفنی یا پرداخت سنتی بسیار کارآمد تر و بهتر است، زیرا اینترنت در دسترس همه قرار دارد و از طریق سایت ها گوناگونی می توان قبوض را پرداخت نمود. برای پرداخت اینترنتی به شماره ۱۶ رقمی روی کارت، رمز دوم (رمز خرید اینترنتی)  تاریخ انقضای کارت بانکی، CVV2 نیاز دارید. علاوه بر این شناسه قبض و شناسه پرداخت قبضی که قصد پرداختش را دارید نیز باید داشته باشید.

 

ه) پرداخت قبوض به کمک اپلیکیشن های گوناگون

اپلیکیشن هایی مانند آپ برای پرداخت وارد زندگی انسان ها شده اند که به درستی کار آن ها را از همیشه راحت تر کرده اند.

این اپلیکیشن ها به بانک خاصی متصل نیستند و با همه بانک در ارتباط هستند. مزیت این اپلیکیشن ها این است علاوه بر پرداخت قبوض گاز و تلفن و برق و آب می توانید قبوض جریمه یا قسط های بانکی ، حتی قبض های شهرداری ها را نیز پرداخت کنید. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به دو صورت «اسکن بارکد قبض» و «واردکردن اطلاعات قبض به ‌صورت دستی» به پرداخت قبض هایتان بپردازید.

 

اپلیکیشن هومتیک، همراه همیشگی شما در پرداخت قبوض

تا به حال اسم اپلیکیشن هومتیک به گوشتان خورده است؟ در واقع هومتیک یک نرم افزار مدیریت ساختمان رایگان برای مجتمع یا منزل مسکونی می باشد که امکانات زیادی را در دل خود جای داده است که یکی از مهمترین آن ها، بخشی است که می توانید به سادگی تمامی قبوض را پرداخت کنید.

 

مزایای پرداخت قبوض با اپلیکیشن هومتیک چیست؟

۱.صرفه جویی در زمان

۲. امکان پرداخت بسیار سریع و بدون دردسر

۳.امکان پرداخت به صورت متنوع (از طریق درگاه پرداخت، کیف پول یا کارت به کارت)

۴.پرداخت به صورت اتوماتیک ( در صورت موجودی داشتن کیف پول هومتیک )

 

 پرداخت قبوض با اپلیکیشن هومتیک به چه صورت انجام می شود؟

روش پرداخت بسیار ساده است که در ادامه به صورت تصویری آن را آموزش داده ایم.

۱.در ابتدا نیاز است اپلیکیشن هومتیک را دانلود و نصب کنید که از طریق لینک زیر می توانید به آسانی آن را دانلود و نصب نمایید:

 

۲.بعد از نصب تنها کافی است وارد برنامه شوید و شماره موبایل خود را در بخش زیر وارد نمایید.

 

۳.کد ارسال شده را از طریق هومتیک را وارد کنید.

 

۴.بعد از این که ورود شما تایید شد، صفحه اصلی ( همانطور که در زیر مشاهده می کنید) به شما نمایش داده خواهد شد.

 

۵.برای پرداخت قبض ها بایستی در ابتدا موارد اولیه مانند اضافه کردن ساختمان را وارد کنید. پس در قسمت بالای صفحه اصلی، گزینه ی اضافه کردن ساختمان را بزنید و نام ساختمان خود را تعریف کنید.

 

نکته: مراحل ثبت ساختمان به صورت زیر می باشد:

نام ساختمان/ تعداد طبقات / تعداد واحد / موجودی صندوق / امکانات ساختمان

 

۶. بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط در سمت راست صفحه اصلی، بخش منو را خواهید دید.

 

۷.برای پرداخت قبوض تنها کافی است که از این قسمت (منو) گزینه ی قبوض که زیر مجموعه‌ی بخش مالی است را انتخاب کنید و به صفحه مورد نظر هدایت می شوید.

 

۸.در این بخش شما می توانید تمام قبوض واحدتان را پرداخت کنید. تنها کافی است قبض موردنظر را انتخاب کرده ( آب، گاز، برق ) عنوان قبض را تعیین کنید، شناسه قبض مربوطه را وارد کنید و پرداخت را انجام دهید.

 

نکته: در اپلیکیشن هومتیک قسمتی ب عنوان کیف پول تعریف شده است که چنانچه در کیف شما موجودی کافی باشد با زدن دتیک پرداخت اتوماتیک هرماه به طور خودکار قبوض شما پرداخت می شود.

 

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد باید عنوان کرد که امروزه پرداخت قبوض کار سختی نیست و بسیاری از مردم به اینترنت و گوشی دسترسی دارند و به راحتی هرچه تمام تر می توانند این کار را در هر زمان یا مکانی انجام دهند، از طرفی حذف قبض های کاغذی باعث صرفه جویی در قطع درختان شده است. روش های پرداخت و سایت های متنوعی که در زمینه پرداخت بوجود امده اند باعث شده تا نگرانی بابت دیرکرد یا پایان مهلت پرداخت قبوض به فراموشی سپرده شود.

البته هر چند این روش ها مزایای زیادی نسبت به روش قدیمی دارد اما باید توجه کرد که گاها برخی پرداخت ها به دلیل شلوغی شبکه یا مشکل اینترنت انجام نمی شود که در این صورت هزینه پرداختی ظرف 72 ساعت به حساب پرداخت کننده باز می گردد و جای نگرانی نیست. اگر چنین مشکلی به وجود آمد و هزینه به حساب باز نگشت می توان با مراجعه به بانک همان حساب این موضوع را پیگیری کرد. گاهی هم اختلال در شبکه و حساب بانکی است که سازمان صادر کننده قبض در آن حساب دارد که می توان با رسید پرداخت برای پیگیری به آنجا مراجعه کرد.

اپلیکیشن هومتیک راه حل مشکلات زندگی آپارتمان نشینی است، از مدیریت ساختمان گرفته تا پرداخت شارژ و قبوض را می توانید به راحتی در آن انجام دهید و با خیال آساده نگران انجام این دسته از کارهایتان نباشید. تیم نرم افزار مدیریت هومتیک با قرار دادن بخش مالی در این اپلیکیشن، به مدیریت ساختمان کمک کرده است تا بتواند هزینه های قبوض، شارژ و سایر را به اطلاع ساکنین برساند و همچنین هومتیک بهترین و مطمئن ترین روش برای پرداخت قبوض را برای کاربران عزیز فراهم کرده است که در این نرم افزار قابل مشاهده است.

Loading

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن