پله داخل ساختمان دوبلکس

پله داخل ساختمان دوبلکس، انواع مدل ها و عکس

پله داخل ساختمان دوبلکس، انواع مدل ها و عکس

با ظهور رویکردهای جدید معماری و دکوراسیون، دکور راه پله ها مورد توجه قرار گرفته است. یک رویکرد نوین از پله ها می تواند دوبلکس شما را به بهشت روی زمین تبدیل کند. پله‌های دوبلکس یک بخش نادیده گرفته شده در دکوراسیون منزل هستند، اما پتانسیل پنهانی فوق‌العاده‌ای دارند. شما مجبور نیستید به همان پله های خسته کننده دوبلکس قدیمی که به طور سنتی می بینیم متکی باشید، بلکه می توانید با بررسی شرایط و طراحی های جدید، موقعیت را در خانه خود ایجاد کنید که بر اساس آن نمای جدیدی به خانه ارائه دهید. امروز همراه با شما در وب سایت هومتیک قصد داریم به سبک های پله های دوبلکس نگاهی بیاندازیم

قبل از برنامه ریزی برای ساخت پله ساختمان دوبلکس چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

پله ساختمان یکی از مواردی است که نیاز به دقت در جزئیات ، برنامه ریزی، اندازه گیری، محاسبه و ساخت دارد. قبل از هر چیز باید نحوه استفاده از پله ها را مشخص کنید. مهم ترین تاثیر این نکته در انتخاب متریال است. راه پله ساختمان دوبلکس را می توان با استفاده از مواد ظریف و با قابلیت نگهداری بالا ساخت ، اما یک پله بیرونی باید ضد آب، ضد لک و به اندازه کافی قوی باشد که ساییدگی و پارگی شدید را تحمل کند.

اگر پله‌ها داخلی و دوبلکس هستند، باید استفاده از آن‌ها مشخص شود. آیا به پشت بام منتهی می‌شوند؟ یا به وسایل زیادی برای حمل نیاز دارند، یا فقط از یک طبقه بالا می‌روند و نیاز به حمل بار کمتری دارند؟ هنگامی که کاربری و مکان مشخص شد، می توانید به مرحله بعدی برای ساخت پله های خود، یعنی اندازه گیری ها بروید.

اولین موردی که برای پله های ساختمان باید اندازه گیری شود، ارتفاع کف از سطحی است که پله ها از آنجا شروع می شوند. دومین موردی که باید اندازه بگیرید، فاصله روی زمین است که می توانید پله های خود را تا آن حد دراز کنید. پس از انجام این اندازه‌گیری‌ها، می‌توانید محاسبه کنید که چند پله برای ساختن نیاز دارید و ارتفاع و عرض هر پله چقدر خواهد بود. ارتفاع را در اصطلاح فنی بالا آمدن پله و به عرض آن آج پله می گویند. استانداردی وجود دارد که توسط مقامات نظارتی تعیین شده است که بر اساس آن ارتفاع و آج پله ها باید با آن محدوده مطابقت داشته باشد. همچنین جدای از اینها طول هر پله است که باید حداقل 36 اینچ باشد تا فرد بتواند راحت روی آن قدم بگذارد.

 

  • ارتفاع یک پله باید بین 4 اینچ تا 7.75 اینچ باشد که بالا رفتن از آن را ایمن و راحت می کند.

طول آج یک پله باید حداقل 10 اینچ و حداکثر 11.25 اینچ باشد. طول آج کمتر به معنای فضای کمتری برای نگه داشتن پای شما است که منجر به تصادف می شود و طول آج بیشتر به معنای نیاز به بلند کردن پا به فاصله بیشتر در هنگام بالا رفتن است.

 

  • پله ساختمان دوبلکس با نرده یا بدون نرده

در راه پله های مسکونی، عموماً نرده ها فقط در طرفین مورد نیاز است، زیرا معمولاً پله ها در کنار دیوار ساخته می شوند. در صورتی که عرض پله ها کافی باشد و خطری نداشته باشد، می توانید یک راه پله بدون ریل را انتخاب کنید، اما در برخی جاها هنجارهای مقامات، نرده در پله های داخلی را اجباری می کند. برای همین موضوع باید با مرجع نظارتی منطقه مربوطه خود مشورت کنید.

نرده های پله های بیرونی به طور کلی برای پله هایی با 4 پله یا بیشتر الزامی است. با این حال، استثنائاتی نیز برای این دستور وجود دارد و بهترین کار این است که با متخصصان صحبت کنید و برای طراحی و الزامات خاص خود با مقامات نظارتی مشورت کنید.

 

  • قبل از شروع ساخت پله ساختمان دوبلکس، مواد را از قبل مشخص کنید

اگرچه ارتفاع، طول و تعداد پله‌ها را طبق استانداردها اندازه‌گیری می‌کنید، اما اندازه‌گیری‌های نهایی بر روی پله‌هایی که به طور کامل نصب شده اند، انجام می‌شود.

این موضوع، بیشتر مربوط به پله های بتنی می شود که در پایان کار، سنگ یا کاشی روی آنها چسبانده شده است. هنگام محاسبه آج و بالا آمدن پله ها باید ضخامت کاشی یا سنگ را نیز در نظر گرفت و به همین دلیل توصیه می شود که مواد را از قبل تهیه کرده و در زمان اندازه گیری در محل داشته باشید.

طبق استانداردها، انحراف در اندازه های بالابر یک راه پله از یک پله به پله دیگر نمی تواند بیش از 3/8 اینچ تغییر کند، در غیر این صورت پله ناسازگار نامیده می شود. این امر دقت در ساخت و ساز را بسیار مهم می کند، به خصوص زمانی که سنگ تراشی در آن نقش داشته باشد.

ایده های کاربردی برای پله داخل ساختمان دوبلکس

1. طراحی پلکان دوبلکس کابینت های مخفی

اگر دوست دارید از تمام فضای موجود استفاده کنید و همچنان می خواهید ظاهری تمیز و منظم برای فضای خود داشته باشید، طراحی راه پله دوبلکس کابینت مخفی برای شما مناسب است. این طرح پله دوبلکس به شما این امکان را می دهد که از فضای زیر پله استفاده کنید و از آن به عنوان کمد وسایل استفاده کنید یا آن را به کابینت برای اهداف ذخیره سازی تبدیل کنید. این یک روش مرتب کردن، برای مدیریت ذخیره سازی است و پله های دوبلکس بالا آن را بکر جلوه می دهد.

طراحی پلکان دوبلکس کابینت های مخفی

2. طراحی مینیمالیسم در راه پله دوبلکس

راه پله های چوبی ساده که همراه با نرده های آهنی کلاسیک هستند، نمونه ای فوق العاده از طراحی مینیمالیسم در خانه به حساب می آید. این طرح راه پله دوبلکس اگرچه ساده است، اما بسیار متنوع است. شما حق انتخاب زیادی بین کف پله های مختلف، طرح های نرده و رنگ در اختیار دارید.

طراحی مینیمالیسم در راه پله دوبلکس

3. طرح راه پله نرده دوبلکس هنری

چه کسی طراحی های هنری خلاقانه را دوست ندارد؟ نرده های راه پله همه کاره هستند و جدیدترین ترند در دکوراسیون منزل هستند. می‌توانید الگوی رشته‌های متقاطع فلزی ظریف و بادوام یا شکل موج را انتخاب کنید. این امر، به طرح شما بستگی دارد که طرح نرده ای را انتخاب کنید که ظاهر مکان شما را بهبود ببخشد. نرده ای با ساختار منحصر به فرد برای طراحی راه پله دوبلکس می تواند به کلی ظاهر خانه شما را تغییر دهد.

3. طرح راه پله نرده دوبلکس هنری

4. طراحی راه پله دوبلکس شیشه ای

این نوع سبک از طراحی راه پله که مربوط به سبک مدرن دکوراسیون می باشد که باید نسبت به استفاده از آن بسیار محتاط باشید. انتخاب درست طرح راه پله شیشه ای می تواند برای محیط دوبلکس معجزه کند. شیشه براق و شفاف را تصور کنید که حال و هوای پیچیده و جادویی دارد.

 

5. طراحی راه پله دوبلکس شناور

یکی از شیک ترین طرح های راه پله خانه های دوبلکس هند، پله های شناور و به نوعی معلق، و بسیار شیک هستند. پله ها به گونه ای طراحی شده اند که شبیه یک ناوگان پله های شناور است. پلکان شناور یک توهم عالی برای داشتن خانه دوبلکس فوق مدرن شماست.

طراحی راه پله دوبلکس شناور

6. طرح راه پله دوبلکس گرانیت گراند

گرانیت ها همیشه به خاطر عظمت خود شناخته شده اند و به نظر می رسد این مسئله برای همیشه هم به این شکل باقی خواهد ماند. اگر می‌خواهید زیبایی‌شناسی ظریف و کلاسیک را دنبال کنید، طرح پلکان دوبلکس گرانیتی، انتخاب ایده‌آل شماست. این سطح صاف و صیقلی در فضای نشیمن تفاوت چشمگیری ایجاد می کند و ظاهر دوبلکس را بالا می برد.

طرح راه پله دوبلکس گرانیت گراند

7.  طراحی پله دوبلکس کلاسیک قهوه ای و سفید

این طرح برای کسانی است که چیزی ساده و در عین حال موثر می خواهند. یکی از طراحی های پلکان دوبلکس که برای همیشه هم ماندگار است، استفاده از رنگ بندی قهوه ای و سفید می باشد. این یک طرح انتخاب عالی برای خانه دوبلکس به سبک معاصر است. این ترکیب رنگ را شما می توانید با طرح های سنتی ، مدرن و حتی مینیمال ترکیب کنید

طراحی پله دوبلکس کلاسیک قهوه ای و سفید

8. تغییر رنگ های طراحی پلکان دوبلکس

به یاد داشته باشید برای اینکه در خانه خود تغییرات ایجاد کنید، باید با رنگ های مختلف بازی کنید. رنگ، انرژی و جذابیت پلکان دوبلکس شما را افزایش می دهد. انتخاب رنگ مناسب برای راه پله دوبلکس باعث می شود آن را زنده تر و دلپذیرتر نشان دهد. برخی از موارد مورد علاقه افراد برای طراحی پلکان دوبلکس رنگی عبارتند از: سرخابی، زرد روشن، نارنجی و سبز. برای تاثیر بیشتر، می توانید دیوار مجاور را با سایه متضاد روشن تری با پلکان دوبلکس خود رنگ کنید.

تغییر رنگ های طراحی پلکان دوبلکس

حتما بخوانید:

خانه دوبلکس چیست؟

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن