چطور فضای خانه را بزرگتر نشان دهیم؟

چطور فضای خانه را بزرگتر نشان دهیم؟

بعضی از افراد هستند که همیشه در مورد این که فضای خانه ی آن ها کوچک و محدود است و نمی توانند دکوراسیون ایده آل خود را داشته باشند، اظهار نارضایتی می کنند. اما قافل از این که روش هایی وجود دارد که با به کار گیری آن ها نه تنها می توانید فضای خانه ی خود را بزرگتر از آنچه که هست، نشان دهید بلکه این امکان برای شما وجود دارد که دکوراسوین جذاب تری نیز داشته باشید.پس اگر شما دوست دارید در این مورد اطلاع داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

 

ارائه 10 راهکار برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

استفاده از رنگ های روشن

ساده ترین راهکاری که می توانید برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه به کار بگیرید، استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون و نقاشی خانه است. انجام این کار علاوه بر این که کم هزینه است، راحت است و به سادگی نیز انجام می شود. اگر شما از رنگ های تیره استفاده کنید باعث می شود تا فضای خانه کوچک تر از آنچه که هست نشان داده شود. بنابراین بهتر است اگر در خانه ی شما از رنگ های تیره استفاده شده است، آن را با رنگ های سفید یا کرم جایگزین کنید.بهتر است برای انتخاب رنگ مبلمان، فرش و پرده ها نیز به سراغ  رنگ های روشن بروید.

 

استفاده از نور بیشتر

می توانید نور بیشتری را به اتاق های تاریک یا قسمت های تاریک خانه اضافه کنید. برای انجام این کار تنها کافی است تا چند لامپ را اضافه کنید. البته اگر از پرده های تیره رنگ نیز استفاده کرده اید، حذف آن ها می تواند کمک بزرگی در ایجاد نور بیشتر باشد. همچنین می توانید نورهایی که در دکوراسیون اضافه کرده اید را بیشتر کنید. نورها تاثیر زیادی دربزرگتر نشان دادن فضای خانه دارند، برای این که بتوانید فضا را بزرگتر نشان دهید بهتر است که چراغ های قدیمی را با لامپ های LED تعویض کنید یا از رنگ سفید به جای رنگ زرد و نارنجی یا لامپ های رنگی استفاده کنید. همچنین به کار گیری لامپ جدولی و یا لامپ ایستاده می تواند ایده خوبی برای داشتن نر بیشتر باشد.

 

استفاده بهینه از پنجره ها

سعی کنید فضای پنجره را به طور بهینه استفاده کنید. انجام این کار می تواند بدین صورت انجام شود که از پرده های نازک استفاده کنید.با این کار هم نور بیشتری خواهید داشت و هم این که فضا بزرگتر نشان داده می شود. یا این که می توانید در کل از پرده استفاده نکنید اما اگر می خواهید حریم خصوصی شما حفظ شود، حتما از پرده های رنگ روشن استفاده کنید.

 

استفاده از آینه

فراموش نکنید که استفاده از آینه می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد و بهترین مکان برای استفاده از آینه نیز در جلوی درب ورودی یا راهرو ها است. همچنین شما می توانید در اتاق مهمان ، نشیمن از آینه استفاده کنید.

 

چیدمان وسایل

چیدمان وسایل یکی از مهمترین نکاتی است که با رعایت آن می توانید فضای خانه را به طور بهینه بزرگتر از آنچه که می باشد، نمایش دهید. برای انجام این کار بهتر است تا از کنار هم قرار دادن مبلمان به طور فشرده خودداری کنید یا اگر خانه ما کوچک است از مبلمان خیلی بزرگ با تعداد زیاد استفاده نکنید و بیشتر به سراغ مبل های ساده تر با ابعاد کوچک تر بروید.اگر از میز ساتفاده م یکنید، انتهای میز و مبل حداقل 15 سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند و سعی کنید که مبلمان را زیاد نزدیک دیوار قرار ندهید.همچنین مبلملن را طوری قرار دهید که رفت و آمد از بین ان ها راحت باشد.

 

حذف وسایل اضافی

وسایل اضافه و به درد نخور را حذف کنید چرا که استفاده از وسایل اضافه ای که کارایی ندارند تنها فضا را اشغال می کنند و در حین حال فضا را شلوغ تر نشان می دهد.شلوغ تر دیده شدن فضا به معنای کوچک تر دیده شدن نیز می باشد. برخی آیتم ها را حذف کنید. چیزهایی که روی میز، قفسه کتاب و یا هر جای دیگری دارید را محدود کنید.

 

تابلوهای دیواری

سعی کنید که بر روی دیوار از قاب های زیادی استفاده نکنید، البته هیچ قانون  و مشخصه ای وجود ندارد که بگویید چطور از فضای دیوار ها ساتفاده کنید و یا چه مقدار فضای خالی ایجاد کنیدو اما نظر برخی از طراحان بدین صورت است که بین تابلوهای بزرگ حداقل  5 سانتی متر و و بین تابلوهای کوچک حداقل 3 سانتی متر باید فاصله وجود داشته باشد.

 

استفاده از وسایل کارآمد

در انتخاب وسایل خانه دقت کنید. اگر فضای شما کوچک است سعی کنید وسایلی را انتخاب کنید که چند کارایی برای شما داشته باشد و در عین حال فضای کمی را نیز اشغال می کند.برای مثال از کتابخانه یا قفسه ای استفاده کنید که علاوه بر این که نقشه کتابخانه را دارد، بتوانید برای کارهایی دیگری نیز از آن استفاده کنید.انتخاب رنگ وسایل خانه نیز مهم است. در کل وسایلید که رنگ روشنی دارند می توانند فضا را به طور بهنیه تری نشان دهند یا می توانید از مبلمان چند منظوره استفاده کنید که هم نقش مبلمان را دارد و هم می توانید به عنوان تخت از آن استفاده کنید.

 

منظم باشید

و به عنوان آخرین نکته سعی کنید که خانه مرتبی داشته باشید. مرتب بدن فضای خانه یکی از نکات کلید است که خانه را بزرگتر نشان می دهد. هرچقدر که فضای خانه شما نیز بزرگ باشد اما به هم ریخته باشد. فضا را کوچک نشان می دهد. پس شما می توانید با رعایت تمام این اصولی که گفته شد و در کنار آن مرتب بون خانه، فضا را بزرگتر نشان دهید.

 

نتیجه گیری

همانطور که در طول این مقاله بارها به آن اشاره کردیم راهکارهای ساده ای وجود دارد که می توانید آن ها را به کار بگیرد و فضا را به طور بهینه بزرگتر نشان دهید از جمله آن می توانید به استفاده از رنگ های روشن چه در انتخاب وسایل و چه در رنگ دیوار ها اشاره کرد. همچنین باید به نوع چیدمان خانه دقت داشته باشید و با چند طرح پیشنهادی در نهایت بهترین را انتخاب کنید. توجه به نورهای خانه داشته باشید و در کنار آن وسایل اضافه را نیز حذف کنید تا فضای بزرگتیر در اختیار داشته باشید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

مطالب بیشتر

همه چیز در مورد دکوراسیون ورودی خانه

پاسیو چیست؟ پاسیو در خانه های قدیمی و مدرن

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن