کفسابی

کفسابی سرامیک و موزائیک ،راهنمای کامل

کفسابی واژه ای است که شاید افراد زیادی در مورد آن اطلاعات نداشته باشند اما فرآیند مهم و تاثیر گذاری است که می تواند بر روی زیبایی و نمای سرامیک ها و موزائیک های به کار برده شده در ساختمان اثر گذار باشد. کفسابی در واقع به معنای ساب زدن کف به وسیله‌ی تجهیزات و ابزارآلات مخصوص است که در این فرآیند یک لایه به ضخامت چند میلی متر از روی سنگ یا موزائیک برداشته می‌شود و در نهایت با یک سطح صیقلی و کاملا براق رو به رو هستید که علاوه بر زیبایی بی نظیر، درخشندگی منحصر بفردی را به سطحی که کفسابی شده است، منتقل می کند.

در این مقاله قرار است در مورد کفسابی سرامیک و موزائیک و روندی که طی می شود تا این کار انجام شود، صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم. پس برای داشتن اطلاعات مفیدی در این زمینه پیشنهاد می کینم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

 کفسابی به چه معناست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کفسابی به معنای صیقل دادن سطح کف است که می تواند از جنس سنگ، سرامیک یا موزائیک باشد. این فرآیند به وسیله ی دستگاه کفساب انجام می شود و طی مراحلی که کفسابی انجام می شود حدودا 5 تا 8 میلی متر از لایه رویی سنگ برداشته می‌شود.

پس از این که تمام مراحل کفسابی انجام شد شما با ظاهری از کف رو به رو می شوید که هیچ گونه پستی وبلندی در آن وجود ندارد و سطح کاملا صاف و صیقلی است. یکی دیگر از کاربردهایی که کف سابی دارد این است که می توانید در جاهایی که سنگ ها باهم تراز نیست و درزی بین آن ها وجود دارد، این عملیات را انجام دهید تا سطح به حالت یکسان در آید.

در بیشتر مواقع بعد از انجام عملیات کفسابی، سطح بسیار بهتر است حالت اولیه خود دیده می شود و نمای بهتری نیز دارد.

 

اصولا چه زمانی به کف سابی نیاز پیدا می کنیم؟

  • اصولا مواد و مصالحی که برای کف استفاده می شوند، متریال گران قیمتی هستند که باید در حفظ و نگهداری آن ها تمام تلاش خود را انجام دهیم. اگر کف را به طور منظم و دائمی تمیز نکنیم، ورود آلودگی ها گوناگون می تواند سبب آسیب جدی به آن شود. البته هر از گاهی دیده می شود که افراد برای تمیز کردن کف از مواد شوینده شیمیایی استفاده می کنند که همین موضوع می تواند به تنهایی سبب آسیب به مصالح کف شود. در این مواقع فرآیند کف سابی لازم است تا انجام شود.

 

  • مورد دیگری که وجود دارد و تحت آن شرایط نیاز به انجام عملیات  کف سابی پیدا می کنید، این است که ممکن است به تازگی تعمیرات کف انجام داده باشید و سنگ ها یا موزائیک ساختمان را تعویض کرده باشید. در این حالت اگر سنگ ها و کف با یکدیگر تراز نباشد می توایند کف سابی انجام دهید و این مشکل را حل کنید.

 

 

  • همچنین اگر مدت زمان زیادی است که در کف محل زندگی یا کار خود یکی از انواع سنگ یا سرامیک را نصب کرده‌اید و آثار لک، جرم و رسوب را در قسمت هایی از کف مشاهده می کنید می توانید به وسیله کف سابی این مشکل را رفع کنید.

 

 

خدمات کفسابی سرامیک و موزائیک شامل چه مواردی می شود؟

اصولا فرآیند کف سابی برای بیشتر مکان ها حتی برای ایجاد یک سری خصوصیات در کف انجام می شود و هیچگونه محدودیتی در انجام این کار وجود ندارد که در ادامه به برخی از این خدمات اشاره می کنیم:

1.برای براق و صیقی کردن سنگ، موزائیک

2.برای جلوه دادن و ایجاد حالت شیشه ای در کف به گونه ای که اجسام در آن دیده شود.

3.برای حیاط منازل، پارکینگ، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

4.برای پر کردن درز سنگ کف

5.برای ایجاد جذابیت و بهتر دیده شدن کف در مکان هایی مانند رستوران، تالار و باغ رستوران، هتل، مراکز مختلف پذیرایی و گردشگری

 

فرآِند کفسابی چه انواعی دارد؟

معمولا می توان فرآیند کفسابی را در چند دسته بندی که در زیر به آن اشاره کرده این، جای داد:

  1. کفسابی سرامیک
  2. کفسابی موزائیک
  3. کفسابی پارکینگ
  4. کفسابی بتن

 

فرآیند کفسابی سرامیک و کاشی یکی از متداول ترین روش ها برای حفظ نظافت و براق کردن سطوح در مکان هایی مانند خانه ها، کارخانه ها و مراکز تجاری و تفریحی و.. به دلیلی که تمیزی سطوح نقش مهمی دارد، انجام می شود.

 

فرآیند کفسابی موزاییک یکی از اموری است که به خصوص در فصل سرما می تواند برای شما بسیار کارآمد باشد، چرا که در فصل سرما  اگر یخ زدگی روی سطح موزاییک اتفاق بیافتد ممکن است باعث لیزخوردگی شود و با انجام این کار می توانید تا حدودی این مشکل را کاهش دهید و جدا از آن در زیبایی نیز تاثیر دارد.

 

فرآیند کفسابی پارکینگ نیز برای کسانی مناسب است که رسیدگی به پارکینگ و توجه ویژه به کفسابی پارکینگ برای آن ها اهمیت بالایی دارد.دلیل دیگری نیز که می توانید کفسابی پارکینگ انجام دهید این است که چون لاستیک خودرو آلودگی های زیاد و مختلفی را همراه با خود به کف پارکینگ منتقل می‌کند می تواند راه مناسبی برای نظافت پارکنیگ باشد.

 

و فرآیند کفسابی بتن زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که قرار است سطح به همان شکل بتنی باقی بماند  و فقط قصد داریم تا سطح حالت صیقیلی پیدا کند و زیبایی بیشتری داشته باشد.برای از بین بردن روغن و آلودگی های موجود روی بتن نیز می‌توانید از کفسابی بتن استفاده کنید.

 

  دستگاه های کفسابی چه انواعی دارد؟

اصولا دستگاه هایی که بریا کفسابی مورد استفاده قرار می گیرند تک فاز یا دو فاز هستند.

و اگر بخواهیم این دستگاه ها را باهم مقایسه کنیم قطعا دستگاه تک فاز نسبت به سه فاز عملکرد ضعیف تری دارد.اما این کعه شمکا بریا انجام عملیات کفسابی باید از چه دستگاهی استفاده کنید کاملا به خودتان بستگی دارد و البته باید متراژ را نیز در نظر بگیرید.

بریا مثال قسمت های مانند پاگرد و بالکن چون متراژ کوچک تری دارند بهتر است که از دستگاه تکفاز برای کفسابی استفاده کرد.

 

مدت زمان فرآیند کفسابی تا چقدر می تواند طول بکشد؟

این که زمانی که برای انجام عملیات کفسابی نیاز است به مواردی همچون متراژ کف و نوع سنگ محیط بستگی دارد. در حالت عادی و به طور معمول یک نفر می تواند روزانه محیطی در حد 50 تا 60 متر ساب بزند که البته این مقدار قابل تغییر می باشد.

 

قیمت کفسابی در سال 1400 چقدر است؟

در تعیین قیمت فرایند کفسابی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند و با توجه به هریک از این موارد قیمت نهایی مشخص می شود که در ادامه به برخی از این عوامل تاثیر گذار در قیمت کفسابی اشاره می کنیم:

  • تعیین قیمت کفسابی متناسب با متراژ یا مساحت فضا
  • تعیین قیمت کفسابی متناسب با نوع سنگ و میزان سختی آن
  • تعیین قیمت کفسابی متناسب با میزان خطوط یا شکاف‌های روی سنگ
  • تعیین قیمت کفسابی متناسب با روش سنگسابی که می تواند به روش معمولی، ایتالیایی، حرفه ای، نانو ساب، رزین و … انجام شود.
  • تعیین قیمت کفسابی متناسب با محل پروژه

 

و به عنوان سخت آخر باید گفت که…

فرآیند کف سابی واقعا می تواند در ایجاد فضای زیبا تر خصوصا برای محیط هایی که باید منظم و آراسته دیده شوند، اثر گذار است. همچنین در مکان هایی که کف دچار آسیب هایی مانند لکه و رسوب شده است با این کار می توانید این مشکلات را به حداقل برسانید. در این مقاله سعی کردیم تمام مواردی که باید در مورد کف سابی بدانید را بیان کنیم و در خصوص آن ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

Loading

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن