مستر روم چیست

مستر روم چیست؟

مستر روم معمولا بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین اتاق یک خانه است که در اغلب طراحی‌های امروزی، هر واحد یک یا چند اتاق مستر دارد. از آن جایی که متراژ مستر روم بالا است به نسبت امکانات موجود در آن نیز بیشتر خواهد بود و طراحی دکوراسیون داخلی آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که مستر روم چیست و برای طراحی یک اتاق مستر زیبا و شیک باید چه اصولی را رعایت کنیم، بنابراین تا انتهای مطلب همراه هومتیک باشید.

 

منظور از مستر روم چیست؟

اتاق مستر، بزرگ‌ترین اتاق است و به‌واسطه متراژ بالا امکاناتی نظیر حمام، سرویس بهداشتی و واکینگ کلوزت در آن اتاق قرار دارد. اغلب در این اتاق، تخت خواب‌های بزرگ و سلطنتی قرار می‌دهند و با استفاده از مبمان و صندلی‌های راحتی، فضایی دلنشین و سرشار از آرامش برای استراحت، مطالعه و دورهمی‌های دوستانه به‌وجود می‌آورند.

 

مزایا و معایب اتاق مستر

در واقع با وجود مستر روم فضایی کاملا اختصاصی با تمام تجهیزات در اختیار افراد قرار می‌گیرد. تمام دکوراسیون و لوازم موجود در این اتاق به‌نوعی است که آرامش و راحتی را با خود به‌همراه می‌آورد. از مزیت‌های دیگر این اتاق می‌توان به وجود سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد که تمام نیازهای افراد را تامین می‌کند. همچنین این اتاق می‌تواند یک فضای عالی برای میهمانان باشد و از آن جایی که همه لوازم مورد نیاز در آن جا قرار دارد، میهمان و میزبان هر دو راحت‌ت هستند. اما هر فضایی در کنار مزیت‌ها، معایب خاص خود را نیز دارد. از آن جایی که در اتاق مستر، حمام و دستشویی قرار گرفته است، امکان دارد فضا در معرض آب و رطوبت قرار بگیرد و نفوذ رطوبت به فضا می‌تواند سبب بروز مشکلات مختلفی شود. اتاق‌های مستر باید تهویه بسیار عالی برای حمام و دستشویی داشته باشند تا علاوه بر جلوگیری از ایجاد بوی بد و جلوگیری از رسیدن رطوبت به محیط، عمر مفید ساختمان افزایش پیدا کند.

 

اصول طراحی اتاق مستر

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مستر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید همه چیز بدون هیچ نقصی انجام گیرد. در پلان اتاق مستر باید حمام را در یک گوشه از اتاق طراحی کنید و برای محدودسازی دید از بیرون از شیشه‌های سند بلاست کمک بگیرید. همان‌طور که گفتیم یکی از معایب اتاق مستر وجود بوی بد و نامطبوع به‌دلیل سرویس بهداشتی و حمام است، از این رو در اصول طراحی این اتاق باید حتما سیستم تهویه مناسبی قرار دهید. از طرفی اگر فضای کافی در اختیار دارید، حتما بخشی را برای وان جکوزی دو نفره در نظر بگیرید. استفاده از بهترین متریال و لوکس‌ترین آیتم‌ها در اتاق مستر اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

متراژ اتاق خواب مستر

تعیین متراژ کافی برای اتاق خواب مستر کاملا بستگی به کل زیر بنای خانه شما دارد، اما به‌طور کلی متراژ این اتاق باید به صورتی باشد که در آن سرویس دستشویی و حمام قرار بگیرد، چون بدون این دو دیگر مستر روم معنایی ندارد. در آپارتمان‌های لوکس یا خانه‌های ویلایی، اغلب چشم‌انداز مستر روم به سمت حیاط یا فضای سبز است و این اتاق معمولا به بالکن یا تراس دسترسی دارد. بهتر است بدانید که در اتاق مستر، اصل بر راحتی و آرامش است، بنابراین نمی‌توان کمد، تخت‌خواب دو نفره، دستشویی، حمام، کلوزت روم و غیره را در فضایی کوچک قرار دهید، چون دیگر در فضای کوچک جایی برای رفت و آمد نخواهد بود. به‌طور کلی، اتاق مستر دو نفره باید متراژ 4.5 در 4.5 داشته باشد تا علاوه بر استفاده از تمام آیتم‌ها، فضایی برای راه رفتن نیز در اختیار داشت.

 

مدل کمد دیواری اتاق مستر

در کنار به‌کارگیری اصول طراحی در اتاق مستر، دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو برای انتخاب کمد دیواری اتاق، تخت خواب، سرویس مبلمان و دیگر لوازم باید خیلی حوصله به خرج دهید. سعی کنید از کمد دیواری‌هایی در فضای اتاق مستر استفاده کنید که خیلی هوشمندانه و کاربردی تهیه شده‌اند. یعنی در یک کمد بتوانید وسایل زیادی را قرار دهید و دیگر نیازی به خرید کمدهای بیشتر نداشته باشید. برای انتخاب سرویس خواب مستر، حتما به متراژ فضا توجه کنید، در صورتی که اتاق مستر شما، متراژ استانداری دارد، حتما تخت خواب دو نفره خریداری کنید. همان‌طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، در اتاق مستر اصولا بخشی باید به فضایی برای نشیمن اختصاص پیدا کند. استفاده از مبل‌های دو نفره یا صندلی به سلیقه شما و طراحی محیط بستگی دارد. در صورتی که فکر می‌کنید با قرار دادن کاناپه، اتاق خفه می‎شود از نیمکت‌های مبلی استفاده کنید که معمولا زیر دیوار پنجره قرار می‌گیرند.

 

بهترین رنگ برای اتاق خواب مستر

همه دوست دارند رنگی را برای مستر روم انتخاب کنند که سرشار از آرامش باشد و بتوان با خیال راحت در آن محیط استراحت کرد. از آن جایی که این اتاق برای استراحت است، باید رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که به بهتر خوابیدن و تقویت آرامش ما کمک می‌کنند. با استفاده از رنگ‌های روشن می‌توانید فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهید، اما شاید به‌دلیل منعکس کردن نور، انتخاب بسیار مناسبی نباشند. بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب مستر شامل تناژهای ملایم آبی، سبز و خاکستری است. البته بهتر است بدانید که انتخاب این رنگ‌ها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد، چون به هر حال زمان زیادی را قرار است در این اتاق باشید و باید از آن رنگ و دکوراسیون حس مثبتی دریافت کنید.

 

نورپردازی عالی

بهتر است بدانید که نورپردازی اصلی‌ترین عنصر در طراحی اتاق مستر است، زیرا اگر تمام اصول طراحی را رعایت کنید و از بهترین و لوکس‌ترین تجهیزات کمک بگیرید، باز هم در نور کم، جلوه مدنظر شما را نخواهد داشت. استفاده از لوسترها، لامپ‌های فلزی و دیگر لوازم روشنایی می‌تواند در زیباسازی فضا تاثیر مثبتی بگذارد و در عین حال نور لازم را برای محیط تامین کند.

 

دیگر امکانات اتاق مستر

در اتاق مستر علاوه بر استفاده از لوازم مناسب برای خواب و استراحت، می‌توانید تجهیزاتی برای بازی و سرگرمی در اتاق قرار دهید. این کاملا به اولویت‌های شما بستگی دارد، چرا که برخی از افراد عاشق کتاب خواندن هستند، در نتیجه طراحی یک کمد کتابخانه در بخشی از فضا برای این افراد می‌تواند ایده مناسبی باشد. از طرفی شاید شما علاقه زیادی به فیلم دیدن دارید، در نتیجه می‌توانید در بخشی از اتاق که معمولا جلوی تخت خواب است، فضایی برای تلویزیون قرار دهید و در اوقات فراغت خود اینطور وقت بگذرانید. استفاده از یخچال‌های سایز کوچک نیز می‌تواند ایده بسیار جذابی برای اتاق مستر باشد، می‌توانید در آن خوراکی‌های مورد علاقه و لوازم مراقبت پوستی خود را قرار دهید.

 

سخن نهایی

همان‌طور که می‌دانید در طراحی‌های امروزی و مدرن بخش‌های مختلفی از قبیل مستر روم، کلوزت روم، لاندری روم و غیره قرار دارد. در خانه‌ها با متراژ بالا، به بزرگ‌ترین اتاق با بیشترین امکانات از قبیل دستشویی و حمام، مستر روم می‌گویند. به‌عنوان نکته آخر بد نیست بدانید که دکوراسیون فضای مستر روم از هر چیزی مهم‌تر است و باید برای دیزاین این بخش از خانه، زمان بیشتری اختصاص دهید. از گلدان‌های طبیعی برای زنده نگه داشتن فضا استفاده کنید و این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که حتما دیزاین اتاق را به‌صورتی انجام دهید که با روحیه و شخصیت شما هماهنگی داشته باشد و از حضور در آن جا حس خوبی بگیرید.

 

مطالب بیشتر

همه چیز در مورد دکوراسیون ورودی خانه

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

لاندری روم در آپارتمان

کلوزت روم چیست؟

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن