اپلیکیشن مدیریت آپارتمان هومتیک ارائه خدمات در حوزه مدیریت شارژ ساختمان و سایر خدمات

اپلیکیشن مدیریت آپارتمان هومتیک ،سامانه مدیریت شارژ ساختمان

اپلیکیشن و نرم افزار مدیریت شارژ ساختمان

اپلیکیشن و نرم افزارهای مدیریت شارژ ساختمان در طی چندین سال اخیر به عنوان یکی از نوین ترین راه حل های مدیریت ساختمان در نظر گرفته میشوند که می توانند مشکلات مدیران ساختمان را در کوتاه ترین زمان برطرف کنند. این نرم افزارهای یکپارچه که اولین بار با گسترش برج سازی و آپارتمان نشینی نیاز آن ها حس شد نه تنها به برقراری ارتباط صحیح با ساکنین کمک می کنند بلکه در راستای بهبود شهرنشینی قدم برداشته و در تلاش هستند فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی در کشور را تغییر دهند.

با گسترش شهر ها، تغییرات قابل توجهی در شکل سکونت افرادی که در شهر های بزرگ زندگی می کنند ایجاد شده است. تعداد طبقات ساختمان ها افزایش یافته است و با این افزایش چشمگیر، مشکلات نیز رو به زیاد شدن هستند. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک به عنوان راه حلی مدرن برای جلوگیری از بروز مشکلات و اختلاف نظرها در بین ساکنین یک ساختمان یا مجتمع مسکونی، به کمک مدیر یا مدیران ساختمان آمد. دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان امکان مدیریت شارژ ساختمان و بر طرف نمودن مشکلات بوجود آمده در ساختمان که امروزه همه ی افراد کم و بیش با آن  ها در ارتباط هستند را فراهم می نماید. طراحی دقیق و مدرن این نرم افزار مدیریت ساختمان باعث ایجاد هماهنگی در برطرف نمودن نیازهایی که برای مدیریت آپارتمان لازم می باشد از جمله تقسیم و جمع‌آوری هزینه‌های شارژ، تعمیرات دوره‌ای و هماهنگی جلسه‌های دوره‌ای ساختمان می شود. نرم افزار ساختمان می تواند در ارائه خدمات فنی، نظافت، تاسیسات و غیره به شما کمک نماید. از جمله مزایای دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان، ارتقا فرهنگ زندگی در آپارتمان و حفظ آرامش بین ساکنین می باشد.

 

دانلود اپلیکیشن هومتیک نسخه آیفون ios

 

دانلود اپلیکیشن هومتیک بصورت مستقیم

 

دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن هومتیک

 

آشنایی با نرم افزار هومتیک (سامانه مدیریت شارژ و سایر خدمات)

اپلیکیشن مدیریت آپارتمان هومتیک با بررسی و نیازسنجی در حوزه مدیریت شارژ آپارتمان و ارائه خدماتی دیگر برای آپارتمان ها و مجتمع های بزرگ به عنوان نرم افزار مدیریت آپارتمان در اختیار افراد قرار گرفته است. نرم افزار آپارتمان نه تنها مدیریت شارژ ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه خدمات ویژه دیگری را نیز شامل می شود. در هر ساختمان مدیر و ساکنین مسئولیت ها و وظایفی را در قبال یکدیگر بر عهده دارند و باید آن ها را رعایت نمایند. یکی از امکانات هومتیک برای آسان نمودن انجام مسئولیت ها، ساخت حساب کاربری برای مدیر یا مدیران در این نرم افزار شارژ آپارتمان می باشد. این حساب کاربری راه اندازی شده در نرم افزار شارژ ساختمان امکان ارائه خدماتی مثل صندوق ساختمان، موجودی صندوق، گزارش مالی، هزینه‌ها، درآمدها، فیش هزینه، فیش درآمد، مدیریت مالی، مدیریت قبوض، اطلاع از پرداخت قبوض، انجام تراکنش، پرداخت هزینه‌ها، مدیریت شارژ ساختمان، اطلاع از پرداخت شارژ ماهیانه، تابلو اعلانات، امکانات مربوط به رویداد و مدیریت خدمات را داراست. دانلود نرم افزار مدیریت آپارتمان امکان استخدام مدیری خارج از ساختمان را فراهم می سازد و بعد از درخواست، مدیر از جانب هومتیک ارسال و از طریق نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک عهده دار مسئولیت های ساختمان خواهد شد.

کیف اعتباری از دیگر امکانات نرم افزار مدیریت ساختمان می باشد که ساکنین می توانند از طریق افزایش اعتبار آن، پرداخت آنلاین در نرم افزار شارژ ساختمان انجام دهند. با دانلود نرم افزار آپارتمان و نصب آن بر روی سیستم عامل های اندروید یا IOS  آماده ارائه خدمات می باشد. نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید و یا IOS کمک به ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی و اجرای قوانین ساختمان می نماید. علاوه بر امور مدیریتی ساختمان و برطرف نمودن اختلافات، محاسبه هزینه های جاری بر اساس متراژ، تعداد افراد ساکن در یک واحد و تعداد پارکینگ و همچنین تعیین مبلغ شارژ و صدور فیش توسط نرم افزار مدیریت آپارتمان اندروید و IOS انجام می گیرد. نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک طیف وسیعی از سلیقه ها و نظرات و راه حل های مربوط به مشکلات را در خود جای می دهد.

امکانات نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

صندوق ساختمان

تراکنش های مالی صندوق، پرداخت هزینه ها و مطلع نمودن ساکنین از این امور در صندوق ساختمان انجام می شود. نرم افزار مدیریت آپارتمان هومتیک امکان تهیه گزارشات مالی به تفکیک تراکنش و یا اعضا را فراهم می نماید تا از بوجود آمدن ابهام جلوگیری شود.

مدیریت شارژ ساختمان

صدور فاکتور، محاسبه شارژ و اطلاع رسانی به ساکنین توسط نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک، مدیریت شارژ ساختمان را به شیوه ای جدید راه اندازی نموده است و درصدی جریمه برای افرادی که سهم خود را دیر پرداخت نمایند در نظر گرفته می شود. لزوم پرداخت شارژ ساختمان‌ به صورت ماهیانه می باشد و سکونت داشتن یا نداشتن در یک واحد تاثیری بر پرداخت کردن یا نکردن حق شارژ ندارد.

تابلو اعلانات

نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک یک ویژگی بنام تابلو اعلانات دارد که در آن ثبت رویدادهای ساختمان در یک تاریخ معین، اطلاع رسانی زمان جلسات، نظر سنجی در مورد موضوعات مربوط به ساختمان و مشاهده نتیجه نظرسنجی قابل مشاهده است. با این قابلیت ساکنین در جریان مسائل ساختمان و اتفاقات مربوطه قرار می گیرند.

کیف اعتباری

با شارژ کیف اعتباری هومتیک، تمامی هزینه های مربوط به ساختمان قابل پرداخت می باشد و در زمان هایی که ساکنین در دسترس نیستند با شارژ کیف اعتباری به مدیر اجازه برداشت هزینه ها از آن را می دهند.

قوانین ساختمان

در تمامی ساختمان ها و مجتمع ها، برای حفظ آرامش و امنیت ساکنین نیاز به تعریف یکسری قوانین و مقرراتی تحت دستورالعمل های ساده است که باید از جانب مدیر و جلسه شورای عمومی ساختمان تایید و قابل اجرا باشد.

مدیریت خدمات

پیدا کردن محل هایی که خدمات به موقع و بهینه از نظر اقتصادی ارائه دهند بسیار دشوار است زیرا زمان و انرژی افراد برای مشغله های روزانه صرف می گردد. کیفیت خدمات در زمینه های مختلف از جمله خشکشویی، نظافت، تاسیسات، خدمات آب، برق، گاز و غیره در ساختمان و منزل شخصی افراد با نصب و راه اندازی نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک افزایش می یابد و این کار به صرفه جویی در زمان و انرژی کمک خواهد کرد.

اجاره سالن اجتماعات

یکی از آخرین به روز رسانی هایی که در این اپلیکیشن صورت گرفته است ، بحث امکان اجاره سالن اجتماعات است که به مدیران اجازه می دهد با یک بازاریابی مناسب برای ساختمان کسب درآمد داشته و به فرایند مدیریت ساختمان را تسهیل نماید. این مسئله که در چند وقت اخیر در داخل کشور بسیار محبوب شده است سبب می شود مبلغ شارژ ساختمان نیز تا حد زیادی کاهش یابد.

 

اجاره استخر و سونا ساختمان های مسکونی

از دیگر خدمات نوینی که در اپلیکیشن مدیریت ساختمان هومتیک به تازگی راه اندازی شده است بحث اجاره دادن استخرهای مجتمع های مسکونی می باشد که از این طریق این ساختمان ها را می توان به متقاضیان اجاره داده و هزینه خود استخرها را از این طریق به دست آورد.

 

ویژگی های نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

امانت ‌داری از اطلاعات ساکنین، پاسخگویی شفاف و ایجاد ارتباط موثر با کاربران از اقدامات هومتیک در جهت افزایش اعتماد مخاطبان است.

تلاش سامانه و نرم افزار هومتیک برای جلب اعتماد مشتریان به صورت دائمی است زیرا اعتماد مشتری‌های هومتیک بزرگترین سرمایه است که تنها با وقت‌شناسی و ارائه خدمت با بالاترین کیفیت قابل دسترسی می باشد.

آسایش مشتری مهمترین هدف هومتیک است. این هدف با صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های ساکنین یک ساختمان یا مجتمع محقق خواهد شد.

مجموعه ای از متخصصان در زمینه های مختلف کاری از جمله استارتاپ هومتیک را تشکیل داده اند و سعی در ارائه با کیفیت ترین خدمات برای ساختمان و منزل شخصی افراد ساکن در واحد ها را دارند.

 

مدیر ساختمان برای برقراری نظم و همچنین آسایش ساکنین، دستورالعمل هایی ساده و قابل اجرا را با عنوان قوانین ساختمان تعریف می نماید تا به عنوان مرجعی برای رعایت قوانین و حل اختلافات مصوب گردد و این کار توسط نرم افزار مدیریت ساختمان میسر می باشد. ایجاد فرهنگ استفاده از این گونه نرم افزارها نیاز به گذشت زمان و همچنین تبلیغات دارد تا ساکنین از مزایای آن ها مطلع گردند. همگی ما کم وبیش از وظایف مدیرساختمان آگاهی داریم، البته اکثرا موارد عمومی وکلی این قوانین را می شناسیم مانند جمع آوری شارژ و پرداخت قبوض و…و از جزئیات واحد اختیارات قانونی مدیر آگاهی لازم را نداریم و شاید هم به همین دلیل است که در برخی موارد در رفع مشکلات ساختمان دچار سر در گمی هستیم. نرم افزارمدیریت ساختمان یک اپلیکیشن مدیریت و حسابداری است که به مدیران کمک می‌نماید بدون دارا بودن دانش حسابداری، به امور مالی رسیدگی کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن اخبار و اطلاعیه‌ها را با ساکنان و مالکان به اشتراک بگذارند.

محاسبه هزینه های ساختمان و مدیریت یک مجتمع مسکونی و همچنین تعریف قوانینی که تمامی ساکنان آن را اجرا کنند تا محیطی آرام در ساختمان برقرار گردد.مشکلاتی هستند که اگر شما مدیر یا ساکن یک مجتمع مسکونی یا اداری هستید با آن ها آشنا خواهید بود. نرم افزار هومتیک به شما این امکان را می دهد تا به سادگی و بدون نیاز به صرف زمان و انرژی زیاد، امور مجتمع را مدیریت کنید و بتوانید مشکلات و مسائل به وجود آمده در ساختمان و مجتمع را مورد بررسی قرار دهید.

با توجه به تغییر زندگی در شهر که کم کم همه ما مجاب به آپارتمان نشینی و همسایگی با افراد مختلف با سلیقه ها و فرهنگ های مختلف هستیم مسلماً تعیین یک سلیقه به عنوان قانون حاکم بر یک گروه بسیار سخت است و هر یک از همسایه ها و ساکنین فرهنگ و سلیقه خود را ارجح می داند و برای اداره و نگهداری ساختمان بروز اختلاف سلیقه امری بدیهی است . نظافت ساختمان، نگهداری و تعمیر آسانسور، تعیین میزان سهم هزینه نگهداری و آب و برق مصرفی در قسمت مشترک، قراردادن وسایل مانند جاکفشی در راهرو همگی یکسری از معضلات آپارتمان نشینی است که با تصویب قانون تملک آپارتمان ها و اعمال آن مشکلات حل خواهد شد. حال بر آنیم تا قسمتی از مشکلات و معضلات آپارتمان نشینی را با توضیح آن از قانون تملک آپارتمان ها ذکر کنیم تا با مراجعه و اعمال آن مشکلات نگهداری و زندگی در آپارتمان ها حل گردد.

اولین مساله مهم در آپارتمان نشینی و قانون تملک آپارتمان ها تعیین قسمت های مشاع یا مشترک در آپارتمان ها و نحوه پرداخت هزینه ها و نگهداری آن می باشد. براساس قانون تملک آپارتمان ها قسمت های مشترک به شرح زیر است:

  •  زمین زیر بنا خواه متصل به بنا باشد یا بنا بوسیله پایه روی‌ آن قرار گرفته باشد
  • تأسیسات قسمت های مشترک از قبیل چاه آب و پمپ‌، منبع‌آب‌، مرکز حرارت و تهویه‌، رختشویخانه‌، تابلوهای برق، کنتورها، تلفن مرکزی‌، انبار عمومی ساختمان‌، اتاق سرایدار در هر قسمت بنا که واقع باشد، دستگاه آسانسور و محل آن‌، چاه‌های فاضلاب‌، لوله‌ها از قبیل (لوله‌های فاضلاب‌، آب‌، برق ، تلفن ‌، حرارت مرکزی‌، تهویه مطبوع‌، گاز، نفت‌، هواکش‌ها، لوله‌های بخاری‌) گذرگاههای‌ زباله و محل جمع‌ آوری آن و غیره‌
  • اسکلت ساختمان‌
  • درها و پنجره‌ها ـ راهروها ـ پله‌ها ـ پاگردها ـ که خارج از قسمت های اختصاصی قرار گرفته‌اند
  • تأسیسات مربوط به راه پله از قبیل وسایل تأمین‌کننده‌ روشنایی‌، تلفن و وسایل اخبار و همچنین تأسیسات مربوط به آنهابه استثنای تلفن‌های اختصاصی‌، شیرهای آتش‌نشانی‌، آسانسور و محل آن‌، محل اختتام پله و ورود به بام و پله‌های ایمنی‌
  • بام و کلیه تأسیساتی که برای استفاده عموم شرکاء و یا حفظ ‌بنا در آن احداث گردیده است‌
  • نمای خارجی ساختمان‌
  • محوطه ساختمان‌، باغ‌ها و پارکها که جنبه استفاده عمومی‌ دارد و در سند اختصاصی نیز ثبت نشده باشد.

نرم افزار و سامانه مدیریت ساختمان و مشخصات آن

این نرم افزار (سامانه) به شما این اجازه را می دهد که تنها با دانستن مبانی ابتدایی کار با موبایل و کامپیوتر و حتی آشنا نبودن به علم حسابداری از تمام امکانات به راحتی استفاده نمایید. مدیریت دقیق ، آسان و بدون اشتباه تنها با یک نرم افزار مدیریت ساختمان حرفه ای امکان پذیر است. نرم افزای که کاربر با آن احساس راحتی کند و در هر زمان و از هر کجا قابل استفاده باشد و بتواند آگاهانه امور را بررسی و به سایر افراد انتقال دهد. سهولت پرداخت آنلاین و ثبت فیش ها از طریق موبایل و کامپیوتر امکان پذیر باشد و ثبت کلیه هزینه ها برای هر واحد به صورت مجزا امکان پذیر باشد و در دسترس بودن این اطلاعات برای تمامی ساکنین از بروز اختلافات جلوگیری نماید و فرهنگ آپارتمان نشینی ارتقا یابد.

 

نرم افزار مدیریت ساختمان و مزایای استفاده از آن

در ادامه به مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان می پردازیم:

  1. شما می توانید هزینه های ساختمان را تعریف نموده و بر اساس آن شارژ هر یک از واحدها را به طور مجزا برای هر واحد نشان دهید. به علاوه می توانید با مشخص نمودن حساب های مجتمع و ثبت دریافتی ها و پرداختی ها، به مدیریت امور مالی مجتمع مسکونی بپردازید. طبق قانون تملک آپارتمان ها و آپارتمان نشینی هزینه نگهداری قسمت های مشترک به عهده کلیه  ساکنین می باشد که به نسبت قسمت اختصاصی تقسیم بر کل قسمت های اختصاصی است. یعنی فرضاً متراژ آپارتمان شخصی ۱۰۰ متر مربع است و متراژ کل آپارتمان های واحد های دیگر در مجموع ۱۰۰۰ متر مربع است پس این شخص باید یک دهم هزینه نگهداری قسمتهای مشترک را بدهد و بقیه واحد ها هم با توجه به متراژ آپارتمان خود بر متراژ کل قسمت های اختصاصی، باید هزینه ها را پرداخت کنند که مصداق بارز هرکه بامش بیش برفش بیشتر است.
  2. سازماندهی اطلاعات یکی از مزایای مهم نرم افزار مدیریت ساختمان است. به طور مثال اگر مدیر ساختمان یک قبض یا فاکتور را به صورت دستی و نادرست محاسبه کرده باشد، برای ساکنین مشکلاتی ایجاد خواهد شد. حال آنکه نرم افزار مدیریت می تواند به راحتی فاکتور را بیابد و مشکل به وجود آمده را بدون دخالت فرد و تحت نظر سایر ساکنین حل نماید. اطلاعات مالی و تراکنش ها همه در صندوق ساختمان ثبت می گردد.
  3. افزایش سرعت انجام محاسبات یکی دیگر از مزایای نرم افزار مدیریت ساختمان است. ممکن است شما در کنار وظیفه مدیر ساختمانی وظایف ونقش های دیگری نیز داشته باشید و اگر قرار باشد وقت ارزشمند خود را برای محاسبه فاکتورهای متعدد هدر دهید زمان شما برای سایر امور از بین خواهد رفت و از انجام سایر امور بازمی مانید.
  4. به روز بودن اطلاعات مالی ساختمان از طریق نرم افزار مدیریت ساختمان مقدور می گردد. بهره گیری از نرم افزار و ثبت آنی هزینه های جاری به ازای هر فعالیت در ساختمان اداری یا تجاری، امکان گزارش گیری و آگاهی از روند سود و زیان را در هر زمان فراهم می نماید.
  5. نرم افزار مدیریت ساختمان محلی برای اعلام اتفاقات مربوط به ساختمان مثل زمان برگزاری جلسه ها یا تعمیر قسمت هایی که نیاز به تعمیر، بازسازی و یا نصب دارند است.
  6. کاربران به راحتی می توانند نرم افزار مدیریت ساختمان را نصب و از منبع اطلاعاتی مطمئن و قدرتمند استفاده کنند.
  7. شارژ بین واحدها را می توان بر اساس تعداد افراد، متراژ، تعداد واحدها، ضرایب دلخواه به تفکیک مالک و مستاجر تقسیم کرد.
  8. گزارش مالی، صورت وضعیت مالی ماهیانه و سالیانه، گردش ریز حساب  را با مشخصه های مالک و مستاجر را می توان فراهم نمود.
  9. ضریب شارژ را می توان برای هر واحد تجاری، اداری و مسکونی محاسبه نمود.
  10. تعریف هزینه ها و درآمدهای دلخواه و همچنین تهیه فایل های اکسل، ورد، پی دی اف، عکس از تمامی گزارش ها امکان پذیر می باشد.

سایر امکانات

  • نرم افزار مدیریت ساختمان امکان ارسال نتیفیکیشن جهت مطلع شدن ساکنین از میزان بدهی خود و مشاهده مقدار بدهی و ریز هزینه های ثبت شده در نرم افزار را فراهم می کند تا تمامی امور مالی ساختمان به موقع اتجام شود و از اختلالات ناشی از دیر پرداخت کردن قبوض جلوگیری شود.
  • این نرم افزار شماره پارکینگ و انباری، کد کنتور برق، تلفن، حق استفاده از پارکینگ وغیره و امکان ثبت جابجایی ساکنین در واحدها راعلاوه برتعریف واحدها به تفکیک بلوک و طبقه و شماره واحد و متراژ زیر بنا تعریف می نماید و همچنین مالکین، مستاجرین و اعضای هیئت مدیره را با کلیه مشخصات معین می نماید.
  • هزینه های پرداختی توسط مجتمع و دریافت وجه از افراد و تسویه بدهی همراه با ارائه رسید را ثبت می نماید وامکان تعریف هزینه های جدید به وجود آمده در ساختمان را دارا می باشد.
  •  نمایش موجودی صندوق و ریز گردش حساب صندوق در هر لحظه و ثبت انتقال صندوق به بانک و همچنین درج تاریخ و توضیحات دلخواه در سند دریافت وجه موجود می باشد.
  • تعریف حساب و شماره حساب های مجتمع در بانک های مختلف  و وجوه منظور شده در آن و همچنین فرمول محاسبه جریمه دیکرد پرداخت و محاسبه خودکار آن در زمان دریافت بدهی از اشخاص، در نرم افزار مدیریت ساختمان قابل اجرا می باشد و این موضوع پرداخت به موقع هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.

هزینه های مشترک و روش های محاسبه آن

یکی از بحث های مهم در زمینه مدیریت ساختمان، هزینه های مشترک آپارتمان ها و این که بر چه مبنایی تعیین می شوند و آیا قابل اعتراض هستند، می باشد. تعیین نحوه محاسبه هزینه های مشترک قبل از هر چیز به اراده و تصمیم اهالی ساختمان برمی گردد که می توانند آن را به هر نحوی تعیین کنند و در نرم افزار مدیریت ساختمان رایگان جای دهند، اما اگر ساکنان روش خاصی برای این کار تعیین نکرده اند تعیین سهم هر یک از مالکان و استفاده کنندگان از هزینه های مشترک به ۲ روش انجام می شود. در روش اول آن بخشی که با مساحت زیربنای قسمت اختصاصی ارتباط دارد مثل آب، گاز، گازوئیل، آسفالت پشت بام و… به نسبت مساحت واحد به مجموع مساحت قسمت های اختصاصی ساختمان محاسبه می شود و در روش دوم سایر مخارجی که ارتباطی به میزان مساحت زیربنا ندارد مثل هزینه های مربوط به سرایدار، نگهبان، متصدی آسانسور، هزینه نگهداری شوفاژخانه و تاسیسات، تزئینات قسمت های مشترک ساختمان، نظافت محوطه و… به طور مساوی محاسبه می شود. اما در هر صورت اگر هر یک از واحدها در مورد سهمیه یا میزان هزینه مربوط به سهم خود معترض باشند می توانند به مدیر ساختمان مراجعه و تقاضای رسیدگی کنند و در صورت رد اعتراض یا ترتیب اثر ندادن به اعتراض به دادگستری مراجعه کنند.

 

قوانین مستاجر و مالک

در این میان عده ای این سوال را می پرسند که اگر مالک یا مستاجری از پرداخت هزینه های مشترک ساختمان امتناع کرد مدیر تا چه حدی اختیار دارد و آیا می تواند آب، برق یا گاز و… این واحدها را قطع کند؟ که قانون امور املاک و عقد اجاره پاسخ می دهد در صورت خودداری مالک یا مستاجر از پرداخت سهم خود در گام نخست باید مراتب را به وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن به این فرد ابلاغ و هزینه ها را مطالبه کند. اما اگر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه بدهی پرداخت نشد مدیر می تواند از دادن خدمات مشترک مثل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم و… خودداری کند و به صورت پیام خصوصی در نرم افزار مدیریت ساختمان رایگان  برای فرد ارسال کند.اما اگر این کار امکان پذیر نباشد مثلا هر یک از مالکان کنتور آب مستقل داشته یا آب گرم و مخزن مستقل داشته باشند یا قطع آن خدمات در فرد خاطی اثرگذار نباشد، مدیر می تواند به دادگاه شکایت کند. دادگاه به چنین شکایاتی خارج از نوبت رسیدگی می کند و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به مجموعه ارائه می شود، محروم می کند و تا ۲ برابر مبلغ بدهی، این فرد را جریمه خواهد کرد. البته مالک یا مستاجر هم حق دارد به نظر مدیر ساختمان و هزینه های او معترض شود و ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اظهارنامه به دادگاه شکایت کند. مدیر ساختمان، مسئول حفظ و اداره ساختمان است و تصمیم های مجمع عمومی را اجرا می کند. مدیر برای مدت ۲ سال انتخاب می شود که ممکن است مجمع او را برای سال های بعد هم انتخاب کند.

 

سیستم مدیریت ساختمان سعی دارد با استفاده از فناوری‌های کنترلی، منابع و اتفاقات ساختمان را بسته به نوع کاربری آن (مسکونی، اداری، تجاری و …) در دست بگیرد. هوشمندسازی موجب یکپارچگی عملکرد ساختمان می‌شود و انرژی مصرفی ساختمان را به حداقل ممکن می‌رساند. در ساختمان‌ های بزرگ مانند ساختمان‌های اداری و هتل‌ها که امکان خطای نیروی انسانی وجود دارد و ممکن است اتلاف انرژی ساختمان بسیار بالا باشد. کنترل سرمایش و گرمایش و دیگر منابع انرژی توسط سیستم مدیریت ساختمان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و باعث اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی ساختمان خواهد شد. امکان تعریف و اضافه نمودن سیستم‌ های جدید و عملکردهای نو در ساختمان به این سیستم به کاربر اجازه می‌دهد که همواره از یکپارچه بودن عملکرد ساختمان اطمینان داشته و آسایش ساکنین آن همیشه تامین می‌شود. یکی از مواردی که در سیستم یکپارچه سازی ساختمان موثر می باشد استفاده از پلتفرم مدیریت یکپارچه ساختمان است که تحت عنوان نرم افزار مدیریت ساختمان طراحی گردیده و می تواند به مدیر ساختمان در ارائه برنامه منظم و دقیق کمک بسزایی داشته باشد.

 

اجزاء مختلف سیستم مدیریت ساختمان BMS

روشنایی: خاموش و روشن کردن لامپ‌ها برای مطبوع سازی نور شب و پرده‌ های اتوماتیک برای کنترل نور روز از اجزا تجهیزات روشنایی سیستم مدیریت ساختمان BMS است. سنسورها و کنترل خطوط روشنایی از قابلیت‌های این بخش است که در صرفه‌جویی و آسایش در فضای ساختمان بسیار موثر است.

سیستم سرمایشی/گرمایشی و تهویه مطبوع: در ساختمان هوشمند می‌ توان دمای هر کدام از اجزاء ساختمان مانند اتاق‌ ها را به تفکیک و بر اساس نیاز تنظیم نمود. همچنین سنسورهایی وجود دارد که می‌توان شرط عملکرد سیستم را حضور ساکنین در آن نقطه تعیین کرد که باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی می‌شود. اگر اتاق یا فضایی وجود داشته باشد که نیازمند کنترل دقیق میزان رطوبت، دما، فشار یا میزان تعویض هوا باشد این سیستم به سادگی قابلیت کنترل این فاکتورها را در اختیار کاربر خواهد گذاشت.

سیستم امنیتی و حفاظتی: این سیستم مدیریت ساختمان هوشمند شامل دزدگیر، دوربین‌ های مداربسته و حسگرهای حرکتی است. با وجود سیستم‌های امنیتی مانند ورود و خروج می‌شود دسترسی‌های امنیتی صادر کرد و یا درصورت حضور فرد در خانه در محل‌های خاصی سیستم امنیتی فعال باشد. احساس امنیت بخش قابل‌توجهی از آسایش انسان است و با ساختمان هوشمند و سیستم مدیریت ساختمان هوشمند به‌راحتی و با کنترل بالا امنیت ساختمان کاملاً تامین می‌شود و تمام بخش‌های ساختمان قابل رصد است.

اعلام و اطفاء حریق: این سیستم در ساختمان هوشمند می‌تواند به صورت جداگانه و مستقل عمل کند. به‌گونه‌ای که حسگرهای تشخیص دود، گاز و حرارت در صورت انتشار بیش‌ازحد واکنش نشان داده و با سیستم اطفاء حریق آتش را در آن فضا مهار می‌کند.

تمامی این موارد هزینه هایی را متحمل می شوند که ماهانه به عنوان شارژ بین ساکنین تقسیم می گردد. تقسیم عادلانه و منصفانه این هزینه ها نیازمند نرم افزار ساختمان می باشد تا تمامی ساکنین در جریان تمامی اتفاقات و امور مالی ساختمان قرار بگیرند از تنش های احتمالی در ساختمان ها و مجتمع ها کاسته شود.

اختیاراتی که اپلیکیشن برای ما فراهم می سازد

امکان مشاهده وضعیت مالی، پرداخت بدهی به صورت آنلاین، پرداخت قبض با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب، واریز مستقیم به حساب مجتمع و مشاهده اخبار و اطلاعیه‌های مجتمع توسط مالکان و ساکنان را فراهم می‌کند. ساکنان و مالکان نیز قادر خواهند بود تا علاوه بر اطلاع از میزان بدهی به پرداخت در موعد مقرر اقدام نمایند. لازم به گفتن است که هیچ لزومی نیست که شارژ ساختمان، آنلاین پرداخت شود و اهالی مانند گذشته می ‌توانند از راه‌ های دیگر، شارژ خود را پرداخت کنند. با این روش مدرن برای مدیریت ساختمان (چه تجاری، چه مسکونی)، دیگر نگران نگهداری حساب و کتاب ساختمان نخواهید بود.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار ساختمان

  1. مدیریت هزینه ها در مجتمع : در بخش مدیریت مالی این امکان وجود دارد تا مدیر مجتمع برابر روش قانونی یا توافق شده دریافت شارژ و با توجه به گزینه های متنوع موجود در سامانه ، به سادگی روش تقسیم هزینه مورد نظر خود را انتخاب و سامانه به صورت اتوماتیک سهم بدهی هر واحد را به تفکیک مالکین یا ساکنین محاسبه و به حساب آنها منظور می کند.
  2. مدیریت گزارشات : این بخش از سامانه به لحاظ ویژگی های متنوع برای مدیران و ساکنین و مالکین بسیار کاربردی است ، چراکه مدیران براساس اطلاعات درج شده قادر خواهند بود انواع گزارشات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و سریع دریافت نمایند ، برخی از این گزارشات عبارتند از : لیست بدهی تفکیکی واحدها برای نصب در تابلو اعلانات مجتمع ، لیست ریز عملکرد مالی یک واحد ، رسید دریافت شارژ ، لیست هزینه ها و… براساس بازه های مختلف زمانی
  3. تابلو اعلانات : این بخش از سامانه یک پنل ویژه در اختیار مدیر مجتمع قرار می دهد تا با استفاده از آن نکاتی را که قصد اطلاع رسانی برای ساکنین دارد در صفحه اول سامانه مجتمع درج نماید، کلیه مالکین و ساکنین عضو شده قابلیت مشاهده آن لاین این پیامها را خواهند داشت.
  4. مدیریت اطلاعات: در این بخش مدیران مجتمع می توانند اطلاعات اختصاصی مجتمع ، واحدها و همچنین اطلاعات مالکین و ساکنین را درج نمایند و در موارد لزوم یا تخلیه واحد و جایگزینی ساکن جدید ، تاریخ شروع یا پایان سکونت یا هرگونه تغییرات مورد نیاز را ثبت نمایند ، سامانه به گونه ای طراحی شده تا به صورت اتوماتیک براساس تعداد واحد ها یک ردیف اختصاصی برای درج اطلاعات هر واحد مقدور باشد و الزامی به ثبت اولیه این اطلاعات در آغاز کاربا سامانه نمی باشد .

 

 

امکانات نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید

  • مدیریت لیست اشخاص
  • مدیریت لیست واحدها
  • تعریف انواع هزینه ها و درآمدها با تعیین واحدهای مشمول، نحوه تقسیم و …
  • محاسبه شارژ ماهانه و صدور صورتحساب به ساکنین و مالکین
  • ایجاد و چاپ اعلانات
  • ثبت و ویرایش دریافت ها و پرداخت ها و مدیریت حساب ها
  • ثبت و ویرایش هزینه ها و درآمدها
  • ویرایش پروفایل و لوگوی ساختمان جهت نمایش در گزارشات
  • تنظیم اندازه لوگو و فونت بخش های مختلف گزارشات
  • گزارشات پایه شامل اشخاص و مانده حساب ها، واحدها، انواع هزینه ها و انواع درآمدها
  • گزارشات اصلی شامل دریافت ها، پرداخت ها، هزینه ها، درآمدها، اسناد انتقالی، بدهکاران و بستانکاران و شارژ واحدها به صورت از تاریخ تا تاریخ و براساس شخص
  • امکان تبدیل تمامی گزارشات به اکسل
  • سایر امکانات نظیر دفترچه تلفن و یادآوری ها
  • مدیریت کاربران نرم افزار و تعیین سطح دسترسی کاربران به قسمت های مختلف
  • تهیه پشتیبان از نرم افزار و بازیابی پشتیبان و بروزرسانی نرم افزار
  • نصب و راه اندازی نرم افزار در تمامی سیستم ها تنها با چند کلیک

(از این لینک، هومتیک را دانلود کنید.)

 نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید و مدیران ساختمان

مدیران ساختمان با استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید می توانند به سادگی شارژ ساختمان را محاسبه و به ساکنین ساختمان اعلام کنند و ساکنین ساختمان در هر لحظه از و از هر مکانی می توانند از میزان شارژ واحد خود مطلع شوند و شارژ خود را آنلاین پرداخت کنند . نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید به منظور سهولت و شفافیت در مدیریت ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری طراحی و تولید شده است. با نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید مدیران ساختمان می توانند هر ماه شارژ واحدهای ساختمان خود را به سادگی محاسبه نموده و در همان لحظه به تمامی ساکنین اطلاع رسانی نمایند. از طرفی ساکنین ساختمان بطور کاملا شفاف در جریان امور و هزینه های ساختمان خواهند بود و از هر مکانی و بوسیله درگاه پرداخت اینترنتی می توانند سهم شارژ خود را پرداخت نمایند . ثبت نام در نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید بسیار ساده است و شما فقط باید یک بار شماره موبایل را وارد کنید تا ثبت نام انجام شود.

 

نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید و تصمیمات، دستورات و خط مشی های مدیران

اداره امورساختمان به عهده مدیر یا مدیران ساختمان است. آن ها می توانند تصمیمات، دستورات و خط مشی کلی لازم برای اداره امور ساختمان را با کمک کلیه ساکنین اتخاذ و صادر نمایند. در واقع مدیر یا مدیران موظفند که اداره امورمربوط به ساختمان را طبق مقررات قانونی و تصمیمات شورای ساختمان که موارد آن قبلا در اساسنامه یا صورت جلسه مجمع عمومی قید شده انجام دهند و نمی توانند بدون توجه به قوانین وتصمیمات مجمع عمومی عادی خودسرانه ساختمان را اداره کنند و در نهایت می توانند این قوانین نهایی شده را در نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید به عنوان منبع قوانین ساختمان تعریف نمایند. جمع آوری شارژ ماهیانه از ساکنین ساختمان کار دشوار‌ و پردردسری است برای مدیر ساختمان است. همیشه افرادی پیدا می‌شوند که حتی پس از اینکه هزینه‌های ساختمان برایشان به طور کامل توضیح داده می‌شود، باز هم حاضر نیستند سهم‌شان را از این هزینه‌ها پرداخت کنند. مدیر ساختمان باید شرایطی فراهم کند که افراد با رضایت کامل شارژ ماهانه‌شان را پرداخت کنند و روش‌های مناسبی برای جریمه کردن افرادی که شارژ ماهانه‌شان را به‌موقع تحویل نمی‌دهند، در نظر داشته باشد تا حق سایر ساکنین ساختمان ضایع نشود. تمامی این موارد در نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید به صورت جز به جز مشخص گردیده تا تمامی ساکنین از آن مطلع گردند و از قوانین دیرکرد پرداخت شارژ مطلع گردند.

 

مدیریت اطلاعات مالی ساختمان

اجرای قانون و مدیریت دو اصل مهم در جوامع بشری است تا از مواجهه با مشکلات جلوگیری شود. مجتمع‌های مسکونی که خود نمونه‌ کوچکی از جوامع انسانی‌اند نیز باید برای خودشان یک مدیر ساختمان یا چند مدیر تحت عنوان هیئت مدیره انتخاب کنند تا با داشتن درایت و توانایی استفاده از علم روز و امکانات مدرن از جمله نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید ، وظیفه مدیریت را به نحو احسن انجام دهند.اینکه مدیر ساختمان چطور باید انتخاب شود یا چه وظایفی دارد و محدوده اختیاراتش تا کجاست در قانون تملک آپارتمان‌ها تعیین شده است.بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها شورای مدیریت ساختمان عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیرنده در خصوص ساختمان است. مالکین تمام واحدهای ساختمان در این مجمع عضوند و حق رای دارند.مستاجرین عضو رسمی شورای مدیریت ساختمان محسوب نمی‌شوند، ولی شرکت کردنشان در جلسات شورای مدیریت ساختمان پسندیده است و نظرات و پیشنهاداتشان می‌تواند راه گشا باشد. به روز بودن اطلاعات مالی ساختمان از طریق اپلیکیشن مدیریت ساختمان مقدور می گردد. بهره گیری از نرم افزار مدیریت ساختمان و ثبت آنی هزینه های جاری به ازای هر فعالیت در ساختمان اداری یا تجاری، امکان گزارش گیری و آگاهی از روند سود و زیان را در هر زمان فراهم می نماید.نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید محلی برای اعلام اتفاقات مربوط به ساختمان مثل زمان برگزاری جلسه ها یا تعمیر قسمت هایی که نیاز به تعمیر، بازسازی و یا نصب دارند است.

 

 

 

 

 

سوالات متداول

اپلیکیشن مدیریت ساختمان چه امکاناتی دارد؟

پرداخت شارژ ، مدیریت تمامی هزینه ها ، پرداخت قبوض ، مشاهده سابقه پرداخت ها و اطلاع از اوضاع مدیریتی ساختمان و . . .

 

آیا استفغاده از نرم افزار هومتیک رایگان است؟

استفاده از تمامی امکانات نرم افزار هومتیک رایگان است.

Loading

4.7/5 - (95 امتیاز)

۱۰ در مورد “اپلیکیشن مدیریت آپارتمان هومتیک ،سامانه مدیریت شارژ ساختمان”

  1. بین اپلیکیشن های مشابه واقعا هومتیک کار ما رو راحت کرده و ازش خیلی راضی ام، ممنون ازتون

  2. سلام به نظر نرم افزار عالی و کاربردی میاد آیا استفاده از این نرم افزار هزینه ای هم داره یا رایگانه؟

  3. سلام
    تمام اهالی مجتمع باید نصب کنند؟؟
    اگه فقط مدیریت نصب کنه و اطلاع رسانی پیامکی باشه خوبه،
    چون نمیشه کل مجتمع رو مجاب کرد برای نصب

  4. من حدود دو سال از این اپ استفاده میکنم،و مشکلی باهاش نداشتم.خدا رو شکر ساکنین هم استقبال کردند و واقعا ما رو از حساب و کتاب دستی نجات داد
    مرسی از تیم خوب هومتیک.

  5. این اپلیکیشن بسیار عالیه و در زمینه مدیریت آپارتمان کلی تو وقتتون صرفه جویی میشه. کار باهاش خیلی آسونه و سریع میشه یادش گرفت.
    فقط می خواستم بدونم این تیم برنامه دیگه ای در زمینه املاک و مستغلات طراحی نکرده؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن