حقوق هیئت مدیره ساختمان

حقوق هیئت مدیره ساختمان چگونه محاسبه می شوند؟

در بسیاری از مجتمع های مسکونی علاوه بر اینکه وجود مدیر ضروری می باشد وجود تیم هیئت مدیره نیز لازم است زیرا برخی از مجتمع ها بزرگ وجود دارند که امور جاری و مدیریتی آنها زیاد می باشد و لازم است تا یک تیم مدیریتی قوی انجام امور را در دست بگیرند . هیئت مدیره با توجه به اینکه در پیشبرد امور ساختمان زمان خود را صرف می کنند باید دارای حقوق و دستمزد باشند . با توجه به تصمیماتی که مراجع ذیصلاح در ساختمان می گیرند و توافقاتی که بین هم انجام می دهند مدیر و هیئت مدیره نیز دارای حقوق و دستمزد ماهیانه می باشند و قوانین وزارت کار در مورد آنها نیز اعمال می شود . در این مقاله در مورد حقوق هیئت مدیره ی ساختمان توضیحاتی را خواهیم داد تا ببینیم آیا برای تمام هیئت مدیره های ساختمان ها حقوق و دستمزد ماهیانه در نظر گرفته می شود .

 

هیئت مدیره ی ساختمان چه کسانی هستند ؟

مجمع عمومی ساختمان که از مالکین تشکیل شده است هیئت مدیره را انتخاب می نمایند . و طول دوره ی هیئت مدیره یک تا دو سال می باشد . هیئت مدیره در بین خود جلسه ای را برگزار می کنن و از بین خود یک نفر را به عنوان رئیس هیئت مدیره یک نفر دیگر را به حیث نائب رئیس و یک نفر دیگر را به عنوان دبیر هیئت انتخاب می نمایند . زمانی که جلسه ای برگزار شود اداره ی جلسه بر عهده ی رئیس می باشد و در صورتی که وی غایب باشد ریاست جلسه بر عهده ی نائب رئیس قرار می گیرد . در پایان هر جلسه ای که صورت میگیرد دبیر هیئت مدیره وظیفه دارد تا تمامی تصمیماتی که در جلسه گرفته شده را بصورت مکتوب در قالب صورتجلسه دربیاورد و از آنها حفظ و مراقبت نماید در صورت لزوم از آنها استفاده کنند و در شرایط خاص قابل استناد باشند .

 

جلسات هیئت مدیره هر چند وقت یکبار صورت می گیرد ؟

هیئت مدیره به صورت دوره ای هر ماه یک مرتبه برگزار می شود و تصمیماتی را می گیرند که مدیر ساختمان وظیفه دارد تا آنها را انجام دهد . البته اگر جلسه به حد نصاب خود رسیده باشد تصمیماتی که گرفته می شود قابلیت اجرایی دارد .

 

وظیفه هیئت مدیره چیست ؟

1- یکی از اصلی ترین وظایف هیئت مدیره این است که در اولین فرصت یک نفر از مالکین یا ساکنین را به عنوان مدیر انتخاب کند البته می تواند در چارچوب قانون فردی خارج از ساختمان را به عنوان مدیر انتخاب نمایند . مدت زمان مدیر یکسال می باشد .

 

2- نسبت به تاسیسات ساختمان نظارت داشته باشند و در جریان امور جاریه ساختمان نیز قرار بگیرند و در تصمیم گیری ها به مدیر کمک نمایند تا در حفظ و نگهداری ساختمان و اداره ی امور جاریه بهتر عمل کند .

 

3- در صورتی که نسبت به هزینه ها تصمیم گیری می شود و قرار می شود مبلغی را به عنوان هزینه های جاری ساختمان در نظر بگیرند با توجه به تمامی قوانین مصوب شده در ساختمان مکلفند تا نسبت به پرداخت هزینه ها جواز صادر کنند . همچنین وظیفه دارند تا مصوبات مجمع عادی و فوق العاده را بررسی نمایند و در صورتی که با قوانین کشور مغایرتی نداشت ، اجرا نمایند .

 

4- گزارش های مالی را بصورت سالیانه تنظیم نماید و آن را در اختیار مجمع عادی قرار دهند تا بودجه های آتی بر اساس آن تنظیم بندی شود . هزینه کرد ها نیز باید تنظیم گردند و در اختیار مجمع عادی و فوق العاده قرار گیرد .

 

5- بودجه ی سال آینده باید توسط هیئت مدیره تصویب گردد .

 

6- هیئت مدیره به عنوان نماینده ی تمامی ساکنین می تواند نسبت به امور ساختمان در مراجع قضایی ، انتظامی ، اداری و…اقدامات لازم را انجام دهد .

 

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که برای اعضای هیئت مدیره برشمردیم ، این اعضا با توجه به وظایفی که بر عهده می گیرند و زمانی را که برای پیشبرد امور ساختمان صرف می کنند باید مطابق با حقوق وزارت کار با آنها رفتار شود و حقوق ماهیانه برای آنها اختصاص داده شود . اما در بعضی از ساختمان ها تصمیم بر این میگیرند که هیئت مدیره حقوق ماهیانه و دستمزدی نداشته باشد و به طبع آن از هیئت مدیره انتظار نمی رود که وقت و زمان زیادی را برای پیشبرد امور جاری ساختمان صرف کنند .

 

همه چیز درباره صورتجلسه هیئت مدیره ساختمان

 

Loading

3.2/5 - (15 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن