راهنمای خرید علم دوش حمام

راهنمای خرید علم دوش حمام، انواع علم دوش

راهنمای خرید علم دوش حمام، انواع علم دوش

در فرهنگ ایران دوش حمام نقش بسیار مهمی در بهداشت افراد بازی می کند و تحت تاثیر همین مسئله است که هنگام خرید دوش و علم آن بسیاری از ایرانیان تلاش می کنند جوانب مختلف را در نظر گرفته و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایند. در نظر داشته باشید از آنجایی که فشار حمام به شدت تحت تاثیر کیفیت دوش خانه است شما هنگام خرید باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم به اصلی ترین مسائل مرتبط با دوش حمام نگاهی انداخته و انواع مختلف آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

راهنمای خرید علم دوش حمام

مواردی که هنگام انتخاب دوش باید در نظر گرفت

همانگونه که پیش از این نیز به شما گفتیم عوامل مختلفی در هنگام خرید دوش حمام دخیل هستند و شما باید تمامی آن ها را در نظر بگیرید. در این بخش ما قصد داریم این عوامل را همراه با شما بررسی کنیم.

  • ابعاد خود را بشناسید

ابتدا مطمئن شوید که یک نمای کلی از ابعاد حمام خود دارید برای اطمینان اندازه و چیدمان حمام خود را در نظر بگیرید. دوش کجا می رود و چقدر فضا دارید؟ آیا به دنبال یک دوش ساده، یا ترکیبی از دوش و وان را تهیه خواهید کرد؟  دوش های دستی با ریل دوش یا براکت دیواری را می توان در کوچکترین فضاها نصب کرد و به صورت انعطاف پذیر در ارتفاع و مکان ایده آل قرار داد. ولی در صورتی که فضای کافی در حمام خود دارید باید از سردوش های چندگانه استفاده کنید که به شما این امکان را می دهند تا امکانات متعددی را داشته باشید.

  • چه کسی از دوش استفاده خواهد کرد؟

چه کسی قرار است از دوش استفاده کند؟ در نظر گرفتن نیازهای خانواده شما در نهایت به تصمیم گیری در مورد استفاده از دوش دستی کمک می کند. با وجود اینکه دوش های دستی طرفدارهای زیادی ندارند ولی امکاناتی را برای شما در نظر می گیرند که در بسیاری از شرایط بسیار کارآمد هستند. به عنوان مثال برای کودکان یا افراد مسن، دوش های دستی معمولاً در مقایسه با سر دوش های ثابت انتخابی عالی هستند. علاوه بر آن بانوانی که قصد دارند حمام را نیز تمیز کنند می توانند از این دوش ها برای این مهم استفاده کنند.

  • شیرهای ترموستاتیک یا تک اهرمی؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در هنگام خرید دوش به میان می آید انتخاب بین شیرهای ترموستاتیک یا تک اهرمی می باشد. به صورت سنتی در ایران شیرهای ترموستاتیک (چرخیدنی) بسیار محبوب بودند ولی در چند وقت اخر به دلیل ظرافت و زیبایی بسیاری از طراحان داخلی از شیرهای تک اهرمی استفاده می کنند.

 

شیرهای دوش ترموستاتیک

اگر در خانه ای با کودکان یا افراد مسن زندگی می کنید، دوش های ترموستاتیک می توانند انتخاب خوبی باشند. این نوع شیرها دارای یک اهرم پیچشی هستند که به طور خودکار دمای دوش پایدار را کنترل کرده و تضمین می کند. همه شیرهای حمام ترموستاتیک با یک قفل ایمنی آب گرم یکپارچه کار می کنند، که در صورت کافی نبودن آب گرم یا سرد به طور خودکار جریان آب را متوقف می کند تا از ترکیدن در هر دو انتهای محدوده دما جلوگیری کند.

راهنمای خرید علم دوش حمام

شیرهای دوش تک اهرمی

دوش های تک اهرمی دارای یک کارتریج یکپارچه هستند که جریان آب را تنظیم می کند و آب سرد و گرم را با هم مخلوط می کند. دما را می توان دقیقاً با شیرهای تک اهرمی تنظیم کرد، اما ممکن است به تغییرات فشار و دما در آب گرم یا سرد عرضه شده واکنش نشان ندهند. این بدان معناست که کارکردن سایر نقاط آب (به عنوان مثال، شیر ماشین لباسشویی یا سینک ظرفشویی) می تواند به راحتی بر دمای آب و جریان دوش شما تأثیر بگذارد. در نظر بگیرید که این موضوع می‌تواند در خانواده‌هایی با چند نفر ساکن، به‌ویژه کودکان، به یک مشکل تبدیل شود.

راهنمای خرید علم دوش حمام

ویژگی های دوش و ترجیحات شما

بسیاری از افراد فارغ از تمامی مواردی که پیش از این گفته شد ترجیحات خود را اولویت قرار داده و براساس همان هم محصول مد نظر را انتخاب می کنند. در نتیجه مهم است که شما بیش از هر چیزی ترجیحات خود را نیز در نظر بگیرید. در این بخش به این مسئله نگاهی خواهیم انداخت.

ایمنی

ایمنی اولین ویژگی ایست که در یک دوش باید به دنبال آن باشید ، ایمنی دوش از جمله عواملی است که ممکن است ترجیحات شما را تخت تاثیر قرار می دهد. با پیشرفت تکنولوژی برندهای بین المللی با استفاده از فناوری های روز تلاش می کنند بخش ایمنی محصولات خود را نیز تا حد زیادی بهبود ببخشند.

ویژگی های صرفه جویی در مصرف آب

امروزه در تمام بخش های کشور ، ما با مشکل کم آبی مواجه هستیم و تحت تاثیر همین مسئله نیاز داریم از دوش هایی استفاده کنیم که تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی می کنند. این دوش ها برای اولین بار در سال 2003 روانه بازار شدند ، سپس با روی کار آمدن دوش های هوشمند سرعت تولید آن ها افزایش یافت. بر اساس یافته های اخیر دوش های هوشمند تا 53 درصد می توانند در مصرف آب صرفه جویی کنند.

طرح

شاید آخرین مسئله ای که هنگامی خرید دوش های حمام باید به آن توجه کنید طرح هایی است که در بازار مشاهده می شوند. برندهای مختلف به منظور اینکه بتوانند مزیت رقابتی ایجاد کنند سبک های مختلفی از دوش ها را روانه بازار می کنند. شما باید پیش از خرید یک دوش تمامی محصولات بازار را بررسی کرده و بهترین برند و محصول را خریداری کنید.

راهنمای خرید علم دوش حمام

انواع مختلف علم دوش

حالا که با مفاهیم کلی در مورد دوش آشنا شدید زمان آن فرا رسیده است که در مورد انواع علم دوش نیز صحبت کرده و مزیت هر یک از آن ها را برای شما مشخص کنیم.

  • دوش مخلوط دستی
  • دوش مخلوط ترموستاتیک
  • دوش الکتریکی
  • دوش برقی
  • دوش دیجیتالی
  • دوش هوشمند

راهنمای خرید علم دوش حمام

دوش مخلوط دستی

این نوع دوش در خانه هایی که منبع خوبی از آب گرم در کنار فشار آب بالا دارند، به خوبی کار می کند. منابع آب سرد و گرم را با هم مخلوط می کند تا بتوانید هر بار که دوش می گیرید، دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید. دوش های مخلوط دستی به راحتی نصب می شوند و کار با آن ها نیز نسبت به دوش های دیگر بسیار ساده و راحت می باشد.

الزامات: منابع آب سرد و گرم با فشار بسیار بالا

توصیه‌ها: برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، میکسر ترموستاتیک ریسک سوختن را کاهش می دهد.

مزایا: نصب آسان و استفاده آسان.

راهنمای خرید علم دوش حمام

دوش مخلوط ترموستاتیک

در دوش های مخلوط ترموستاتیک شما می توانید به راحتی با چرخاندن دو علمک آب را تنظیم کنید. مستحکم بودن علمک های این دوشها آن ها را به گزینه ای عالی برای کودکان خردسال یا افراد مسن تبدیل می کند، زیرا کنترل مطمئن تری روی دمای آب وجود دارد.

شرایط مورد نیاز: آب سرد و گرم با فشار معمولی که حداقل فشار آب 0.1 بار

توصیه ها: برای افزایش جریان آب در صورت نیاز از پمپ برقی استفاده کنید.

مزایا: عدم داغ شدن ناگهانی آب و استفاده از آب در جای دیگر خانه بر دما تأثیر نمی گذارد.

راهنمای خرید علم دوش حمام

دوش الکتریکی

دوش الکتریکی یکی از مدرن ترین روش ها برای گرم کردن آب در حمام است که در طی سال های اخیر در استخرهای خصوصی و حمام های لوکس بسیار رواج پیدا کرده است. دوش الکتریکی شرایطی دارد که می تواند آب حمام را به صورت مجزا گرم کند. بنابراین نیازی به اتصال به یک منبع تغذیه آب گرم ندارند، و آنها را برای نصب در اتاق های حمام یا حمام در طبقه پایین ایده آل می کند.

الزامات: برقکار و لوله کش بسیار ماهر سیستم آب سرد و برقی را باید راه اندازی کند.

توصیه ها: بهتر است در فضاهای کم از این سیستم استفاده شود.

مزایا: بسیار مقرون به صرفه می باشد و استفاده از دیگر بخش ها تاثیری بر روی آب گرم خانه ندارد.

راهنمای خرید علم دوش حمام

دوش برقی

اصطلاح “دوش برقی” اغلب برای توصیف هر نوع دوشی استفاده می شود که جریان قدرتمندی را ارائه می دهد، با این حال در واقع یک نوع دوش خاص است. گاهی اوقات با دوش های برقی اشتباه گرفته می شود، به دلیل ظاهر مشابه، دوش های برقی حاوی یک پمپ یکپارچه هستند که آب را از منابع گرم و سرد می گیرد و جریان آبرسانی را افزایش می دهد. دوش های برقی بسته به نیاز شما می توانند دارای کنترل های دستی یا ترموستاتیک باشند. آنها برای سیستم های آب کم فشار ایده آل بوده، با این حال، برای استفاده کارآمد به یک منبع خوب و مطمئن آب نیاز دارید.

شرایط مورد نیاز: آب سرد و گرم مورد نیاز است. حداقل فشار آب 0.1 بار

توصیه ها: در خانه هایی که فشار آب بسیار کم می باشد استفاده کنید.

مزایا: فشار آب شما را بدون نیاز به پمپ اضافی افزایش می دهد.

راهنمای خرید علم دوش حمام

دوش دیجیتالی

دوش های دیجیتال یک شکل پیشرفته از دوش مخلوط ترموستاتیک است که به لطف یک جعبه پردازنده ساده، کنترل دقیقی بر دمای آب شما ارائه می دهند. برخی از دوش های دیجیتال حتی کنترل از راه دور را با استفاده از یک کنترلر یا تلفن هوشمند جداگانه ارائه می دهند، به این معنی که شما می توانید پیش از حضور در خانه دوش را باز کرده و دما را به حد مطلوب برسانید.

شرایط مورد نیاز: برق کافی برای روش کردن سیستم برقی

توصیه ها: برای افزایش جریان آب در صورت نیاز از پمپ برقی استفاده کنید.

مزایا: کنترل آسان، از خطر سوختن جلوگیری می کند و دما تحت تأثیر استفاده از آب در جای دیگر خانه قرار نمی گیرد.

راهنمای خرید علم دوش حمام

دوش هوشمند

اگر می خواهید تجربه دوش گرفتن خود را به طور کامل به سطح بالاتری ببرید، یک دوش هوشمند بهترین انتخاب است.

شرایط مورد نیاز: آب سرد و گرم مورد نیاز است. حداقل فشار آب 1 بار

مزایا: دوش های هوشمند با ابزار محبوبی مانند آمازون الکسا و گوگل هوم ادغام می شوند و شما می توانید با استفاده از آن ها فضای حمام خود را تنظیم کنید. نکته جالب در مورد این دوش ها قابلیت شخصی سازی آن ها برای افراد مسن و کودکان است که با ساعت و گوشی های هوشمند قابل تنظیم می باشند.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

راهنمای خرید و انتخاب شیر آشپزخانه و نکات کاربردی

راهنمای خرید و انتخاب وان حمام و نکات کاربردی

Loading

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن