راهنمای خرید و انتخاب شیر آشپزخانه و نکات کاربردی

راهنمای خرید و انتخاب شیر آشپزخانه و نکات کاربردی

آشپزخانه در ایران امروز قلب تپنده خانه ها شده و یکی از اصلی ترین بخش های آن نیز شیر آشپزخانه می باشد که می تواند چهره آشپزخانه شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. تحت تاثیر همین مسئله در ایران نیز بسیاری از برندها تلاش کرده اند طراحی های بسیار خاصی را برای شیر آشپزخانه در نظر بگیرند و همین طراحی های خاص انتخاب آن ها را برای طراحان دکوراسیون خانه و بانوان بسیار دشوار کرده است. بسیاری از افراد تنها بر اساس برند محصولات را انتخاب می کنند و همین مسئله می تواند در طراحی خانه تاثیر منفی بگذارد. امروز ما قصد داریم در وب سایت هومتیک بر اساس معیارهای مختلف نشان دهیم کدام سبک از شیرهای آشپزخانه بهترین انتخاب برای خانه شما می باشد.

 

انواع شیر آشپزخانه

اگر قصد دارید سینک آشپزخانه خود را عوض کنید پیش از اینکه این کار را انجام دهید بهتر است نیم نگاهی نیز به شیر آشپزخانه خود داشته و بر اساس آن سینک خود را انتخاب کنید. به صورت کلی ما دارای دو نوع شیر آشپزخانه دیواری و روی سینک هستیم که بر اساس دیزاین خانه یکی را باید انتخاب کنید. در صورتی که دوست دارید از شیرهای آشپزخانه دیواری استفاده کنید معمار خانه شما باید این سیستم رو پیش از آن در خانه شما طراحی کرده باشد ولی در طی چند سال اخیر این مسئله کمتر رخ داده و سازندگان به دلیل راحتی و کم هزینه بودن ترجیح می دهند از شیر آلات روی سینک بهره بگیرند.

حالا که با انواع شیرآلات بر اساس نحوه نصب آشنا شدید زمان آن نیز فرا رسیده که با دو نوع اصلی شیر از نظر کاربرد نیز آشنا شوید. شیر های آشپزخانه معمولا دو نوع هستند که آن ها را به عنوان شیرهای علم ثابت و شیرهای علم شاور می شناسیم. طراحان داخلی برای اینکه یکی از این دو نوع شیر را انتخاب کنند باید به بودجه و شرایط خانه توجه کرده و سپس یکی را بر اساس معیارهای خود انتخاب کنند. امروزه بانوان به دلیل کاربرد بیش از حد علمک های شاور ترجیح می دهند از این شیرها استفاده کنند ولی این مسئله بیش از ترجیح به دیزاین خانه مرتبط می باشد. فارغ از اینکه کدام نوع شیر را برای خانه خود خریداری خواهید کرد باید در نظر داشته باشید که ابتدا باید تعداد سوراخ های خانه را بررسی کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

انواع شیر آشپزخانه

معیارهای خرید شیر آشپزخانه

هنگامی که شما برای تهیه شیر آشپزخانه اقدام می کنید باید برخی از معیارها را در ذهن خود داشته باشید تا با استفاده از آن ها بیشترین بازدهی را بدست بیاورید. در این بخش ما قصد داریم همراه با شما نگاهی به این معیارها بیاندازیم.

  • در صورتی که قصد دارید برای سینک قدیمی شیر آشپزخانه خریداری کنید حتما به سوراخ های مورد نیاز برای شیر و سوراخ های زیر سینک خود دقت کنید. فرایند سوراخ کردن و دریل کاری خطرناک می باشد و بهتر است بر اساس شرایط موجود شیر آشپزخانه را انتخاب کنید.
  • در صورتی که برای شما سینک های دیواری تعبیه شده است ، شما نمی توانید سیستم موجود را تغییر داده و از شیرهای روی سینک استفاده کنید بنابراین در هنگام خرید به این نکته دقت کنید.
  • در صورتی که در مناطق سردسیر زندگی می کنید و شیر زیر سینک شما از پشت دیوار خانه می آید بهتر است نسبت به پوشش دهی و ضد یخ کردن آن ها دقت کنید
  • نسبت به نصب شیر آبخوری (شیر ثانویه) توجه داشته باشید. تحت تاثیر اینکه آب آشامیدنی ایران به شدت ناسالم می باشد بسیاری برای تصفیه آب از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده می کنند که پیش از خرید شیر آشپزخانه و سینک باید به آن دقت کنید.

عوامل بصری هنگام خرید شیر آشپزخانه

با وجود بسیاری از سبک ها و طراحی های موجود، دانستن اینکه چه نوع طرحی را خریداری کنید ، می تواند دشوار باشد. راهنمای شیرآلات آشپزخانه ما در اینجا به شما کمک می کند تا قبل از تصمیم گیری نهایی خود، عوامل زیبایی شناختی ای که می تواند به خرید مطمئن یک شیر آشپزخانه منجر شود واقف باشید. در این بخش ما به تمامی موارد مرتبط با این مسئله نگاهی می اندازیم.

بهترین شیر ظرفشویی دو منظوره

آبکاری شیر آشپزخانه

آبکاری یکی از اولین مواردی است که هنگام انتخاب شیر آشپزخانه باید در نظر گرفته شود، زیرا هر آبکاری دارای رنگ و کیفیت سطح منحصر به فردی است. محبوب ترین آبکاری های موجود در بازار ، شیرهای آشپزخانه برنجی و کرومی بدون لاک هستند. اما روکش‌های منحصربفردتری مانند مشکی مات و طلایی براق نیز موجود است. هنگام انتخاب یک روکش، هم ترجیحات شخصی و هم زیبایی کلی آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شیرهای آشپزخانه طلایی و برنجی مکمل زیبایی برای فضای داخلی گرم هستند. اگر اتاق رنگی مدرن و تک رنگ دارد، می توانید شیرهای آشپزخانه کروم یا مشکی مات را انتخاب کنید. مهم ترین پرداخت های شیر آشپزخانه بدین صورت می باشد:

فولاد ضد زنگ: یک فولاد ضد زنگ با روکش مات به شیر آب ظاهری فلزی می دهد ، این شیرها در صورت مراقبت صحیح تا 50 سال یا بیشتر عمر می کنند و دیگر نگران لکه نخواهید بود.

نیکل: این جنس تنها مقداری از فولاد ضد زنگ براق است، روکش های نیکل دارای رنگی گرم و خنثی هستند که با رنگ های دیگر در آشپزخانه همخوانی دارد.

کروم: شیرهای با روکش کرومی بسیار بازتابنده هستند و ظاهری براق و آینه مانند دارند.

برنز: برنز ظاهری سنتی و روغنی دارد که به خوبی با رنگ های مایل به سفید، خاکستری و مایل به قهوه ای هماهنگ می شود.

مشکی: شیرهای آشپزخانه مشکی رنگی جهانی به خود دارد که با هر چیزی ست می شود، بنابراین شیرهای آب مشکی مات مکمل همه نوع چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه هستند.

طلا: روکش های طلا بار دیگر محبوبیت پیدا کردند و افراد با استفاده از این شیرها و ست کردن آن با سینک های مشکلی تضاد زیبایی را در آشپزخانه ایجاد می کنند.

 

زیبایی شناختی

پس از تصمیم گیری در مورد پرداخت ، باید سبک طراحی متناسب با فضای داخلی خود را انتخاب کنید. اولین نکته این است که آیا به دنبال ظاهری سنتی یا مدلی مدرن تر هستید. دهانه های زاویه دار به فضای داخلی کلاسیک جذابیت می بخشد، در حالی که فرم های صاف برای کاربردهای مدرن ایده آل هستند. تحت تاثیر همین مسئله است که برندهای موجود در بازار طیف وسیعی از شیرهای آشپزخانه لوکس را برای رفع نیازهای شما ارائه می دهد.

 

اندازه و مقیاس

باید مطمئن باشید که شیری که انتخاب می کنید اندازه مناسب سینک شما است. به عنوان مثال، اگر یک سینک و کانتر کوچک دارید، یک شیر آب بزرگ و بلند ممکن است نامناسب به نظر برسد. به همین ترتیب، اگر سینک و میز بزرگی داشته باشید، ممکن است یک شیر آب کوچک در فضا گم شود. از این رو هنگام خرید باید ابتدا به حجم سینک خود نگاه کرده و سپس نسبت به خرید شیر اقدام کنید.

 

مکانیزم های شیر آشپزخانه

مکانیزم های شیر آشپزخانه به چهار نوع اصلی تقسیم می شوند: شیر آشپزخانه توپی، کارتریجی، دیسکی و فشاری شده. به طور کلی، این جزئیات بر استفاده روزانه شما از شیر آب تأثیر نمی گذارد، اما برای نگهداری و تعمیرات مهم است که بدانید.

  • شیرآلات توپی از محبوب ترین شیرهای موجود در بازار هستند و به دلیل کارکرد آسان و دوام خود شناخته شده اند. یک توپ فلزی یا پلاستیکی در داخل فیکسچر میزان جریان آب را با بالا آمدن هنگام باز کردن آب و پایین آمدن هنگام خاموش کردن آن کنترل می کند.
  • شیرهای آب کارتریجی نیز محبوب هستند و به دلیل کارکرد آسانشان معروف شده اند. یک کارتریج داخل فیکسچر میزان جریان آب را کنترل می کند.
  • شیرهای دیسکی (سرامیکی) شبیه به فیکسچرهای نوع کارتریجی هستند ، اما کارتریج متحرک را با دو دیسک سرامیکی که توسط یک اهرم کنترل می شوند جایگزین می کنند. دمای آب در محفظه بین دو دیسک تنظیم می شود. این نوع شیرآلات به دلیل کیفیت و کارکرد آسان شهرت دارند.
  • شیرهای فشاری از دو دسته استفاده می کنند که به طور جداگانه عمل می کنند تا آب را در دمای دلخواه شما مخلوط کنند. یک واشر لاستیکی در زیر هر دسته قرار دارد و روی یک دریچه فلزی فشرده می شود تا جریان آب را متوقف کند. این نوع شیرها سنتی ترین نوع موجود در بازار هستند، اما نسبت به انواع دیگر شیرآلات آشپزخانه، ممکن است با مشکلات دبی مواجه شوند و به نگهداری بیشتری نیاز دارند.

شیر قابلمه‌ پر کن چیست؟

شیر قابلمه‌ پر کن چیست؟

یکی از رایج ترین شیرهای آشپزخانه که در اروپا و آمریکای شمالی به شدت مورد استفاده قرار می گیرد شیر قابلمه پر کن می باشد. این شیرها که بر روی دیوار نصب می شوند از ارتفاع بلندی برخوردار می باشند و طراحی آن ها به نحوی است که جریان آب سریعی را آزاد می کند. این نوع شیر آشپزخانه به دلیل شرایطی که دارد تنها بر روی دیوار نصب می شوند و از کاربرد بسیاری در خانه برخوردارند.

بهترین شیر ظرفشویی دو منظوره

بهترین شیر ظرفشویی دو منظوره

یکی از نوآوری های که امروزه برای حفظ سلامتی افراد وارد بازار شده ، شیر ظرفشویی دو منظوره است که در طی چند سال اخیر در ایران بسیار رواج پیدا کرده است. این شیرها به شما اجازه می دهند تا بتوانید آب آشامیدنی تصفیه شده و شیر آب شهری را بدون ترکیب با یکدیگر از یک شیر داشته باشید. این نوع شیرآب که در طی چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده است به عنوان یکی از بهترین محصولات معرفی می شوند. برندها مختلف نیز به منظور برآورده کردن نیاز بازار انواع مختلف این شیرها را به بازار معرفی کرده اند که با هم نگاهی کوتاه به بهترین برندها میاندازیم:

شیر ظرفشویی دو منظوره kwc مدل زو-zoe

  • شیر ظرفشویی دو منظوره kwc مدل زو-zoe

شیر ظرفشویی دو منظوره شودر مدل یونیک کروم

  • شیر ظرفشویی دو منظوره شودر مدل یونیک کروم

شیر آشپزخانه دو منظوره فنری آلستر شودر کروم

  • شیر آشپزخانه دو منظوره فنری آلستر شودر کروم

شیر ظرفشویی دو منظوره قهرمان مدل آنتیک کروم

  • شیر ظرفشویی دو منظوره قهرمان مدل آنتیک کروم

شیر ظرفشویی راسان دومنظوره مدل رزا کروم

  • شیر ظرفشویی راسان دومنظوره مدل رزا کروم

شیر ظرفشویی دومنظوره راسان مدل راشل شاوری

  • شیر ظرفشویی دومنظوره راسان مدل راشل شاوری

 

 

سخن آخر

با وجود بسیاری از پرداخت‌ها، سبک‌ها و عملکردهای موجود، انتخاب شیر آب مناسب برای خانه شما می‌تواند کمی دشوار باشد. اما ما قول می‌دهیم – ارزش آن را دارد که برای مقایسه ویژگی‌های مختلف شیر آب برای یافتن بهترین مدل، وقت بگذارید. از این گذشته، زمانی که تمام جزئیات اتاق با نیت متفکرانه طراحی شده باشد، کیفیت زمان صرف شده در آشپزخانه افزایش می یابد.

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

راهنمای خرید و انتخاب وان حمام و نکات کاربردی

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن