برترین ساختمان های مدرن

ساختمان های مدرن و بررسی مزایا و معایب آن ها در مقایسه با ساختمان های قدیمی

ساختمان های مدرن در مقایسه با ساختمان های قدیمی دارای معایب و مزایایی هستند. به طور کلی، ساختمان های قدیمی فضاهای بزرگ و جاداری دارند و دوستدار محیط زیست نیز می­ باشند. وظیفه مدیریت ساختمان در این سازه ها کمرنگ می باشد. ساختمان های قدیمی با استفاده از حداقل انرژی ساخته می شوند و در مقایسه با ساختمان های مدرن ضایعات کمتری تولید می کردند.ساختمان های قدیمی دیوار ضخیم­تری دارند که موجب استحکام و ماندگاری آن ها می شود. امروزه تقریبا تمام ساختمان های مدرن با تخته جداکننده (تخته پارتیشن) یا دیوار جداکننده ساخته می شوند که نسبت به ترک­ خوردگی حساستر هستند و عمر طولانی ساختمان را تضمین نمی کنند. ساختمان های قدیمی شالوده مستحکمی دارند و کیفیت مصالح به کار رفته در آن ها بهتر است.به طور کلی درختانی که در فاصله حداقل دومتری پیرامون ساختمان های قدیمی کاشته می شوند، ریشه ها یا سایر بخش های درختان، در آینده تاثیر چندانی بر ساختمان نمی گذارند.

ساختمان های مدرن امکاناتی مثل باشگاه و استخر، پارکینگ داخلی و غیره دارند که طراحی سازه آنها را بسیار پیچیده می کند. اگرچه طراحی سازه های مدرن به گونه ای است که هر باری را تحمل می کند، ولی گاهی اوقات طراحی و نقشه کشی معیوب، مصالح ساختمانی نامناسب، روش­های ساخت غیراصولی و غیره می توانند منجر به مشکلاتی نظیر ترک، خوردگی و غیره شوند. با توجه به مقایسه بالا بین ساختمان های مدرن و ساختمان های قدیمی، می توان گفت که سازه های های مدرن نسبت به ترک­ خوردگی مستعدتر هستند. امروزه بسیاری از ساختمان های قدیمی مورد ترمیم و بازسازی قرار می گیرند تا حداکثر منافع اقتصادی از آنها حاصل شود.در سازه های مدرن علاوه بر ظاهر بیرونی ساختمان که به عنوان لایه خارجی ساختمان در نظر گرفته می شود، زیبایی داخلی خانه نیز اهمیت بسیاری دارد.

این نماها، مانند تابلوی نقاشی ساختمان را به نمایش می گذارند و می توان در آن ها استایل های متفاوت معماری و هنری را نشان داد. نمای ساختمان های مدرن به بینندگان ایده ای از معماری و استایل داخلی خانه را نشان می دهد. در گذشته، نمای روبرویی ساختمان ساختار اصلی ساختمان محسوب می شد و برای همین خروجی های این قسمت بسیار محدود بودند. از زمان تکامل نماهای روبرویی، سطوحی وسیع تر و یا خروجی هایی بزرگتر ساخته شدند و ساختمان های مدرن به طرز مطلوبی فضایی روشن پیدا نمودند.

با معرفی فولاد و بتن تقویت شده در حوزه ساختمان، نماهای روبرویی دیگر نقش حفاظت از ساختار و تکیه گاه را ندارند و در حال حاضر به عنوان ساختاری که باری حمل نمی کند، استفاده می شوند. ما می توانیم برای نمای ساختمان طرح های بیشماری بر اساس ساختار و مواد به کار رفته، استایل، دکوراسیون و حتی رنگ داشته باشیم. تغییر نمای ساختمان هزینه هایی را همراه دارد که مدیریت آن بعهده مدیر ساختمان می باشد. گاهی این تغییرات هزینه های غیر قابل پیش بینی دارند که می توان از صندوق ساختمان برداشت نمود. این صندوق می تواند در نرم افزار مدیریت ساختمان تعریف گردد تا همه ی ساکنین از آن مطلع گردند. در این نوشته می خواهیم مصالح مختلف قابل استفاده در نماهای روبرویی را بررسی کنیم.

 

ساختمان های مدرن و نمای فلزی

چنانچه نمای روبرویی ساختمان های مدرن در تعامل ساختمان با فضای اطرافش نقش داشته باشد، باید از مصالح به عنوان زبانی برای تحقق این موضوع استفاده شود. نماهای فلزی در گذشته برای ساختمان های صنعتی و یا چند قسمتی استفاده می شد اما به تازگی در فضاهای مسکونی نیز استفاده از این مصالح رایج شده است. چنین مصالحی برای نماهای روبرویی مناسب هستند زیرا به آسانی و به سرعت نصب می شوند. به علاوه، این مصالح کاملا به صرفه و کابردی هستند. لایه های نازک نرم، موج دار، پارکت مانند و یا ضد زنگ نیز انواع مختلف نماکاری هستند که می توانند با مصالحی چون چوب، بتن، گچ و یا سنگ ترکیب شوند. در این تصویر،خروجی بزرگ شیشه ای درون دیوارهای سفید، فضای داخل را روشن تر کرده در حالی که قسمت بالایی این خروجی از ساختار حفاظت می کند.

 

ساختمان های مدرن و نمای فلزی کورتن

فولاد “کورتن” یکی از مصالحی است که برای نماهای ساختمان های مدرن و در معماری نوین استفاده می شود. علیرغم رنگ اکسید شده آن، این نوع فلز مقاومت بالایی در برابر فرسایش و خوردگی دارد زیرا لایه اکسید شده نوعی محافظ می باشد که از آلیاژ کروم و مس ساخته شده است.

 

ساختمان های مدرن و نمای سنگ طبیعی

نمای سنگی همواره در طول تاریخ چه در قدیمی و چه در ساختمان های مدرن استفاده می شده است . این نماها رنگ ها و بافت های متعدد دارند که به دیوارها ظاهری متمایز و زیبا می بخشد. به علاوه، سنگ عایقی گرمایشی است و از رطوبت نیز جلوگیری می کند. نمای سنگی با توجه به سختی و مقاومت خود شناخته می شوند. تکمیل کردن ساختمان با سنگ نیز ابعاد گسترده ای دارد. در خانه زیر، فرد معمار طبقه بالا را با سنگ های خاکستری تیره که بریده بریده هستند، پوشانده است.  اگر بخواهیم وجه تمایز این سنگ طبیعی را عنوان کنیم، می توانیم به رنگ تیره و مقاوم بودن آن اشاره نمائیم. امکاناتی که این مصالح عرضه می کنند آنها را تبدیل به انتخابی عالی هم برای فضای داخلی و هم فضایی خارجی می کند.

 

ساختمان های مدرن و نمای چوبی

همه می دانیم که چوب زیبا و با کیفیت است و بی اندازه گرم و مطلوب می باشد. حساسیت بالا به رطوبت، پرتوهای خورشیدی و تغییرات دما تنها مثال های اندکی هستند که ممکن است منجر به آسیب نمای چوبی شوند. چوب از عصر باستان برای ساخت پناهگاه استفاده می شده اما ما همچنان باید مطمئن شویم که آیا می توانیم آن را از مواردی چون آتش، رطوبت و یا حشرات محافظت کنیم یا خیر.

 

 نمای آجری-سنگی

استفاده از دیوار آجری سنگی یک سیستم سنتی برای ساخت دیوار است و در آن از مصالحی چون آجر، کاشی و یا سنگ استفاده می شود. معمولا این دیوارها ساختاری هستند و می توانند با تکنیک های مختلفی ایجاد شوند. ما می توانیم از ساروج و یا خاک رس برای اتصال و پیوستگی بین دیوارها استفاده کنیم. ساخت دیوارهای گچی نیز گزینه ای دیگر است زیرا این دیوارها به خانه نمایی روستایی می دهند. امروزه، پیدا کردن دیوار با ظاهری مشابه این حالت سخت نیست چرا که سازنده می خواهد سنتی ترین نمای ممکن را به ساختمان های مدرن ببخشد.

 

نمای ساروج و گچ

در گذشته از گچ در ساختمان استفاده می شد و امروزه نیز می توان از آن برای تزیین نمای ساختمان های مدرن استفاده کرد. گچ ارزان قیمت است، رنگ های متنوعی دارد و استفاده مکرر از آن می تواند به عنوان راه حلی فوق العاده برای خانه هایی که دیوارهای آجری دارند، باشد. در این خانه، طرح های سبز و سفید در ابعاد متفاوت، ریتم منحصر به فردی ایجاد کرده است. این طرح ها همچنین درزهایی که به مرور زمان در این نوع نما به وجود خواهند آمد را می پوشانند.

 

نمای بتنی

امروزه، نماهای بتنی در حال فتح تمام ساختارها در ساختمان های مدرن هستند. این بتن ها بافت های خاکستری و یا سفید دارند و نگه داری آنها کار سختی نیست زیرا ماندگار هستند. در این تصویر، ما می توانیم دیوارهای بتنی و یا نماهای روبرویی با چهارچوب های افقی چوبی برجسته را مشاهده کنیم.

 

نمای شیشه ای

شیشه از مصالح محبوب در طراحی نمای ساختمان های مدرن است. به جای ایجاد خروجی های متعدد، این نماها اجازه می دهند نور کافی به داخل ساختمان نفوذ کند. تنها چهارچوب ها و قالب بندی ها  در چنین ساختاری جلوی نور را می گیرند. دریافت نور خورشید و نگهداری آن دو ویژگی مهم نماهای شیشه ای هستند. در خانه زیر، ما می توانیم سقف گسترده ای را ببینیم که جلوی نور را گرفته و سایه ایجاد کرده و همچنین پنجره ها و دیوارهای شیشه ای را محافظت می کند.

 

تمامی این موارد هزینه های مختلفی را شامل می شوند که در نرم افزار ساختمان قابل تعیین و تقسیم بین ساکنین می باشند.

 

Loading

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن