مراحل درخواست کنتور برق

مراحل درخواست کنتور برق (با جزئیات کامل 1400)

انرژی برق یکی از ملزومات زندگی امروزی آپارتمان نشینی محسوب می شود . امروزه وجود برق در زندگی انسانها باعث شده است تا زندگی آسوده تر به پیش رود . وجود انرژی برق باعث شده است تا بتوانیم از وسایل برقی نظیر جارو برقی ، ماشین لباسشویی ، کولر ، یخچال ، تلویزیون استفاده کنیم و از فواید آن در راستای زندگی راحت تر بهره بگیریم . انرژی برق در نیروگاه ها از طریق سوخت های فسیلی بدست می آید همچنین بخشی از برق کشور از طریق انرژی باد ، آب و انرژی هسته ای بدست می آید . برق تولید شده در این مکان ها از سیم ها و کابل های مخصوص ، به شهر ها و منازل مسکونی و کارخانجات صنعتی و …منتقل می شود . امروزه برق در زندگی انسان ها نقش پر رنگی دارد تا جایی که زندگی بدون برق خیلی مشکل است . همانطور که قبلاً به آن اشاره شد وجود برق برای انسان امروزی یکی از ضروریات محسوب می شود برای اینکه بتوانید منزل خود را به نعمت برق مستفید کنید لازم است تا یکسری از کارهای اداری را پشت سر بگذارید تا امکان بهره مندی از این نعمت خدادادی را داشته باشید . در این مقاله به مراحل درخواست کنتور برق خواهیم پرداخت تا بدانیم چه مراحلی را باید طی کنیم تا برای منزل خود کنتور برق وصل کنیم .

 

مراحل لازم برای گرفتن کنتور برق

مالکینی که قصد دارند برای ساختمان خود انشعاب برق خریداری کنند می توانند به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق مراجعه کنند و از قسمت میز خدمت الکترونیک شرکت توزیع نیروی برق درخواست انشعاب برق خود را ثبت کنند . ایجاد میز خدمت الکترونیکی باعث شده است تا مراجعات حضوری افراد به حداقل خود برسد . در این قسمت به مراحل که لازم برای درخواست انشعاب برق می پردازیم و هریک از این مراحل را توضیح خواهیم داد .

 

1- افراد برای ثبت درخواست انشعاب برق ابتدا باید به سایت اداره ی برق استان خود مراجعه کنند و در آنجا درخواست انشعاب برق خود را ثبت نمایند . برای اینکه بتوانید درخواست انشعاب برق خود را به ثبت برسانید باید تصاویر اسکن شده از مدارک شناسایی خود نظیر کارت ملی ، تصویر سند تک برگ ملک و تصویر جواز ساخت صادره از شهرداری را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم آنها را در سایت بارگذاری کنید بعد از اتمام ثبت درخواست یک کد پیگیری به شما داده می شود و کارشناسان مربوطه درخواست شما را بررسی می نمایند و از طریق ارسال پیامک تمام مراحل پیشرفت کار را به شما اطلاع می دهند .

 

2- در مرحله بعد در صورت اینکه ثبت درخواست شما به خوبی پیش رفت ، کارشناسان مربوطه درخواست شما را بعد از بررسی های لازم وارد مرحله ای می کنند که لازم است این کارشناسان با مراجعه ی حضوری به محل ساختمان ، از اصالت مدارک بارگذاری شده در سایت اطمینان حاصل نمایند . در این مرحله کارشناسان یک گزارش فنی از بازدید خود تهیه می نمایند . پس از طی مراحل ذکر شده قرارداد الکترونیکی تامین برق برای شما ارسال می شود و شما بعد از بررسی آن ، این قرارداد الکترونیکی را در سایت ذکر شده تائید می نمایید . در انتهای این قسمت شما باید هزینه ها و فیش صادره جهت قرارداد را تسویه نمائید .

 

3- در انتها بعد از طی مراحل بالا و اطمینان از تائید درخواست ، شما باید به شرکت های سازنده ی تابلوی برق مراجعه کنید دقت داشته باشید که این شرکت ها باید به تائید اداره ی برق رسیده باشد . بعد از خرید کنتور برق باید آنرا در محل مناسبی نصب نمائید تا بعداً کارشناسان اداره ی برق به ساختمان شما مراجعه کنند و انشعاب برق شما را به کنتور متصل نمایند .

 

نکات ایمنی لازم درباره ی کنتور برق چیست ؟

به هیچ وجه بدون آگاهی در کنتور برق دستکاری نکنید زیرا کوچکترین اشتباه در هنگام دستکاری کنتور می تواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد .
هنگامی که میخواستید سیم کشی ساختمان خود را انجا دهید حتماً باید این سیم کشی را از فیوز برق قطع نمایید زیرا اتصال به فیوز می تواند باعث برق گرفتگی افراد شود .

در انتخاب محل نصب کنتور دقت کافی داشته باشید و آنرا در محل مناسبی نصب نمایید در صورت نیاز یا بروز هرگونه حادثه بتوانید به آسانی به آن دسترسی داشته باشید . در هنگام سیم کشی برق ممکن است برخی نقاط دچار اتصالی و در برخی حالات دچار آتشسوز شود پس بهتر است در این مواقع سریعاً کنتور را قطع نمایید .
همیشه نکات ایمنی و استفاده ی درست و صرفه جویی در مصرف برق را در الویت خود قرار دهید .

 

در زمینه ی تامین انشعاب برق ساختمان ممکن است چه تخلفاتی صورت بگیرد ؟

برخی از افراد با بی توجهی و کوتاهی در زمینه ی مسئولیت اجتماعی و شهروندی خود ، اقدام به اتصالات غیر مجاز برق می نمایند . این گونه افراد با متصل کردن سیم برق به شبکه ی سراسری برق از قسمت تیرهای چراغ برق ، اقدام به دزدی و سرقت برق مینمایند و این عمل آنها مصداق واقعی جرم پنداشته می شود زیرا بدون کسب هیچ گونه مجوزی اقدام به این کار می کنند و حق سایر شهروندان را ضایع می نمایند . قانون مجازات اسلامی برای اینگونه از افراد مجازات هایی را پیش بینی کرده است .

 

بیشتر بخوانید

مشکلات استفاده از کنتور مشترک در ساختمان

نحوه محاسبه کنتور برق دیجیتال

 

Loading

3.3/5 - (57 امتیاز)

۱۲ در مورد “مراحل درخواست کنتور برق (با جزئیات کامل 1400)”

  1. سلام خسته نباشین.چند وقتی میشه یعنی حدود ۳ ماه منتظره نصب کنتر برق هستیم.بازدیدم کردن از منزل لطفا به کار ما رسیدگی کنین.ممنون میشم.

  2. سلام سال ۹۸بانامه دهیاری اقدام کردم خونه تکمیل نبود حالا افتاده دست شهرداری شرداری هم نامه نمیده چیکار باید کرد

  3. سلام وقت بخیر
    بعد از۶ماه وکلی به اداره رفت و آمدهای مکرر امروز پیمانکار اومده میگه بهم شش متر کابل دادن باید بری سی متر هم خودت بخری
    جعبه کامپوزیتی هم بخری
    پرداختی من ۳۲آمپری بود اومده میگه باید خودت بری فیوز بخری بهم ۲۵آمپری دادن
    من الان موندم چکار کنم
    ای کاش کسی راهنماییم کنه

  4. سلام
    درخواست اشتراک برق در اقدسیه چهارباغ از سال ۹۶ بودم که داشتن بنا از شرایط درخواست برق بود
    بنا ایجاد شده شرط جدید پایان کار را جزء شرایط قرار داده اند
    دهیاری اقدسیه طی نامه ای اعلام نموده که
    پرونده خلافی به استانداری ارسال شده است
    متاسفانه اداره برق چهارباغ اهمیت نمی دهد

  5. سلام من یه زمین دارم تو روستا ویک سویت ۳۰متری درست کردم بغل زمینه واحد مسکونی هست و هر سه انشعابات آب برق گاز روی زمین هستش ،چطور میتونم امتیاز برق برای زمینه بگیرم ،چون بدون پروانه ساخت تم میتونم دریافت کنم

  6. سلام برق روستایی میخام .دهیار مهر نمیزنه .بخشداری هم‌ اصلا توجه نمیکنه .میگه دهیاری دارید به ما ربطی نداره.در اخر برام‌ کمیسیون ۹۹ گزاشته که دهیار برات تشکیل بده .خاستم بدونم کمیسیون ۹۹ چیه.چه ربطی به اشعاب برق داره .من سند مشاعی روستا دارم .دهیار هم به خاطر خصومت شخصی مهر نمیزنه ‌لطفا راهنماییم کنید

  7. دوستان این صفحه مربوط به یک اپلیکیشن مدیریت ساختمان هومتیک هست، سوالاتی که درموردبرق وکنتور میپرسین کسی جواب نمیده چون اطلاعاتی ندارن.فقط یه مقاله را اینجا منتشر کردن.داریدمیبینید بعدازسوالات پاسخی وجودنداره بازم سوال میپرسین؟!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن