معرفی برج های مسکونی آ . اس . پ (A.S.P. Building Complex)

معرفی برج های مسکونی آ . اس . پ (A.S.P. Building Complex)

با توجه به پایتخت بودن تهران و جمعیت کثیری که در آنجا زندگی می کنند ، ساخت برج های مسکونی خیلی به صرفه تر و مناسب می باشد . برج های مسکونی قادر هستند تا جمعیت زیادی از افراد را در خود اسکان دهند . تهران را می توان مهد برج ها و آسمان خراش های کوچک و عظیم دانست . چرا که در طول دو دهه اخیر برج های گوناگونی در این شهر روییده اند . همزمان با رشد بی وقفه برج ها در تهران ، تمایل به برج نشینی هم در این شهر روز به روز افزایش پیدا کرد . این موضوع به رشد برج ها در تهران بیش از پیش دامن زد . در نتیجه در حال حاضر برج های جدید و قدیمی متنوعی در پایتخت وجود دارد . وجود برج های متنوع در تهران ، دست افراد را برای انتخاب برج مناسب سکونت باز گذاشته باشد . یکی از برج های بسیار قدیمی تهران ، برج کوی نوبنیاد ونک یا آ. اس. پ نام دارد . این برج نزدیک به نیم قرن قدمت داشته و یکی از عظیم ترین برج ها و مجتمع های مسکونی تهران است . در این مقاله به معرفی برج های مسکونی آ اس پ می پردازیم تا با ویژگی های مختلف این برج ها آشنایی پیدا کنیم .

 

برج های مسکونی با توجه به امکاناتی که در اختیار ساکنین قرار می دهند دارای قیمت های فروش ، رهن و اجاره متفاوتی می باشد .همچنین سایر پارامترهای دیگری نیز در تعیین قیمت برج ها تاثیر گذار هستند . این برج هم مانند سایر برج های تهران ، امکانات و تسهیلات مختلفی در اختیار ساکنان برج قرار داده است . در این مطلب به معرفی برج آ. اس. پ می پردازیم . در صورتی که شما هم قصد دارید به برج نشینان پایتخت بپیوندید و در این برج ساکن شوید، بد نیست درباره برج آ. اس. پ بیشتر بدانید. در ادامه این مطلب با ما باشید.

 

موقعیت دقیق برج های مسکونی آ . اس . پ کجاست ؟

این برج در موقعیت جغرافیایی مناسبی از شهر تهران قرار دارد که دسترسی ساکنین را به نقاط مختلف تهران امکان پذیر می کند . یکی از ویژگی های بارز آن دسترسی به مرکز شهر است . مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک در منطقه 6 شهرداری تهران ؛ ضلع شمالی برج بین المللی تهران و بزرگراه حکیم ، ضلع غربی بزرگراه کردستان ، ضلع شرقی بلوار آزادگان، ضلع جنوبی خیابان ایران شناسی ، شمال غربی محله یوسف آباد ، جنوب محله شیراز و جنوب شرقی شهرک والفجر بنا شده است . قرارگیری برج آ. اس. پ در این منطقه ، باعث شده است که ساکنان برای دسترسی به نقاط مختلف شهر تهران ، محدودیتی نداشته باشند و بتوانند به راحتی از شاهراه ها و خیابان اصلی تردد نمایند . این مجتمع مسکونی جزو معدود برج های تهران است که به مرکز شهر تهران نزدیک بوده و باعث راحتی در عبور مرور ساکنان به سایر نقاط پایتخت شده است . به همین دلیل بین برج نشینان محبوبیت خاصی دارد و افراد زیادی به سکونت در این برج علاقه نشان داده اند .

 

با توجه به ویژگی هایی که برای این برج ذکر کردیم ، جزء بهترین برج ها می باشد . این برج با فراهم کردن بسیاری از امکانات در داخل خودش ، زندگی را برای افراد ساکن در آن دلپذیر تر کرده است . همان طور که گفتیم برج آ. اس. پ یا همان مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک یکی از قدیمی ترین برج های تهران محسوب می گردد . این مجتمع از سه برج(A-S-P) 23 طبقه تشکیل شده است .

برج های آ اس پ 1348

ایده اصلی ساخت این سه برج در اوایل سال 1350 در طرح برنامه مدرنیزاسیون پایتخت به همراه چند برج دیگر ارائه شد . در همان سال ، اقدامات اولیه ساخت برج ها صورت گرفت . ساخت برج آ. اس. پ در زمینی به مساحت 11.000 متر مربع تا سال 1354 طول کشید . این مجتمع مسکونی پس از گذاشت 43 سال ، همچنان یکی از بهترین آسمان خراش های پایتخت محسوب می گردد . بین سه برج موجود در این مجتمع ، برج A نسبت به دو برج دیگر ، مجلل تر و گران قیمت تر است . مصالح و مواد اولیه به کار رفته در این برج، امکانات ساکنان و طراحی داخلی برج A، نسبت به سایر برج ها تفاوت های چشمگیری دارد . به همین دلیل بیشتر واحدهای این برج نسبت به دو برج دیگر قیمت بالاتری دارند.

 

ساکنین برج های آ اس پ بدون هیچ مشکلی در طبقات آن می توانند رفت و آمد کنند بدون اینکه با مشکلی مواجه شوند زیرا تمام امکانات لازم جهت این امر فراهم شده است . برج آ. اس. پ دارای 250 واحد آپارتمانی ، 120 واحد آپارتمانی ویلایی ، 140 واحد تجاری و 570 واحد انباری و پارکینگ است . با توجه به تعداد بالای واحدها ، به منظور مدیریت ترافیک آسانسور و تردد راحت ساکنان ، برای دسترسی به طبقات هر برج ، 4 آسانسور پیش بینی شده است . بنابراین احتمال آن که کاربران با مشکل تردد بین طبقات روبرو شوند ، بسیار کم خواهد بود .

 

امکانات برج آ . اس . پ چگونه است ؟

برج های آ . اس . پ نیز مانند سایر برج هایی که در تهران قرار دارند ، امکانات و سهولت های ویژه ی مخصوص به خودش را دارد . بعبارتی ویژگی یکسان همه برج های تهران ، وجود امکانات مختلف در آن ها است . برج آ. اس. پ هم از این قاعده مستثنی نیست و امکانات مختلفی را در اختیار ساکنان خود قرار داده است . وجود امکانات و قابلیت های مختلف در هر برج باعث آسایش بیشتر ساکنان برج خواهد شد . در این بخش ، بعضی امکانات مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک را معرفی می کنیم .

 

استخر

وجود استخر در این برج ها باعث شده است تا ساکنین آن از جهت وجود استخر ، دیگر بی نیاز شوند و به دیگر نقاط شهر برای استفاده از استخر نروند . برج آ. اس. پ هم نظیر اغلب برج های تهران ، به استخر ، سونا و جکوزی برای بانوان و آقایان مجهز شده است . بنابراین بدون همه افراد بدون در نظر دریافت محدودیت جنسیتی می توانند از استخر برج استفاده نمایند . البته ناگفته نماند ، استخر این برج برای استفاده عموم آزاد است . به همین دلیل محتمل است فضای استخر در بعضی روزها شلوغ باشد . ساکنان برج هم نظیر سایر افراد برای استفاده از امکانات استخر باید هزینه آن را پرداخت نمایند .

 

سالن ورزشی

با توجه به تغییر سبک زندگی افراد و کم تحرکی آنها ، وجود سالن های ورزشی در برج های مسکونی نظیر برج آ اس پ یک نوع مزیت محسوب می شود . وجود سالن های ورزشی و باشگاه ها ، امکانات لازم جهت ورزش کردن افراد ساکن در برج را فراهم می کند . برج آ. اس. پ به سالن هایی مجزا برای ورزش بانوان و آقایان مجهز شده است . به همین دلیل برای ورزش در این سالن ها محدودیت زمانی برای افراد وجود ندارد . نظیر استخر برج ، باشگاه ورزشی آن هم برای استفاده عموم آزاد بوده و ساکنان برج برای استفاده از آن هزینه جداگانه پرداخت خواهند کرد . همچنین یکی از واحدهای تجاری برج به باشگاه ورزشی ویژه بانوان تبدیل شده که فضای بیشتری در اختیار بانوان قرار می دهد .

 

زمین اسکیت

ورزش اسکیت یکی از ورزش های جذاب برای جوانان و نوجوانان می باشد . وجود زمین های مخصوص اسکت در برج های آ اس پ ، باعث شده است تا نوجوانان به محیط های ورزشی این چنینی دسترسی داشته باشند . به دلیل پر طرفدار بودن این رشته ورزشی ، در برج آ. اس. پ زمین ویژه اسکیت در نظر گرفته شده است . این زمین برای استفاده سایر افراد هم آزاد بوده و روزانه نوجوانان زیادی در آن به تمرین اسکیت می پردازند . وجود فضاهای مورد علاقه نوجوانان در برج باعث شده است نوجوانان ترجیح دهند وقت خود را در محوطه برج سپری نموده و از آن خارج نشوند . این موضوع برای بسیاری از والدین خوشایند بوده و آرامش خاطر بیشتری برای آنها فراهم می نماید ..

 

مهد کودک

برج های آ .اس . پ با داشتن مهد کودک باعث شده خانواده هایی که فرزند کوچک دارند از این جهت بی نیاز شوند و با خاطر آسوده فرزندانشان را در نزدیکی محل زندگیشان به مهد کودک بفرستند . همانطور که به آن اشاره شد یکی از کارآمدترین امکانات برج آ. اس. پ وجود مهد کودک در آن است. چرا که والدین می توانند با خیال راحت در فاصله کمی از خود ، فرزندشان را به مهد کودک ببرند . این موضوع هم باعث آرامش خاطر بیشتر والدین و بچه ها شده و هم احتیاج به سفرهای درون شهری تا حد زیادی کاهش خواهد داد .

 

سالن همایش و اجتماعات

وجود سالن همایش و اجتماعات در برج های مسکونی از ضروریات می باشد زیرا محلی مناسب برای تشکیل جلسات تصمیم گیری مربوط به امور ساختمان می باشد . با توجه به تعداد بالای ساکنان برج ، بدیهی است که صمیمیت و آشنایی افراد برج با هم بسیار کم باشد . برای آشنایی بیشتر ساکنان برج با یکدیگر و برگزاری جلسات مهم برج ، وجود یک سالن اجتماعات بسیار ضروری به نظر می رسد . بنابراین این سالن در برج برای مناسبت های مختلف آماده شده است و ساکنان می توانند در جلسات برج با هم آشنا شده و تعامل داشته باشند .

 

واحدهای تجاری مختلف

مثل سایر امکاناتی که در این برج وجود دارد ف وجود واحدهای تجاری مختلف نیز یک نوع مزیت محسوب می شود وجود این مراکز در نزدیکی محل زندگی ساکنین ، باعث شده است تا دسترسی آنها به مراکز خرید و رفاهی آسوده تر شود . در طبقات زیرین این برج ، واحدهای تجاری مختلفی قرار گرفته است . از جمله این واحد ها می توان به پاساژ ، فروشگاه ها ، مراکز خرید ، بانک ، صرافی ، رستوران ، کافی شاپ و … اشاره نمود . تنوع رستوران ها ، فست فودها و کافی شاپ های موجود در این برج بسیار بالا است و افراد برای انتخاب غذا یا میان وعده دلخواه خود محدودیتی ندارند . در نتیجه برج نشینان A.S.P برای امور روزانه خود احتیاجی به سفرهای درون شهری نخواهند داشت . این واحدهای تجاری ضمن برآورده کردن احتیاجهای ساکنان برج ، برای استفاده عموم مردم نیز آزاد هستند . به همین دلیل روزانه افراد زیادی به این برج ها رفت و آمد می نمایند.

 

فضای سبز

با توجه به اینکه اکثر فضاهای شهری توسط خیابان ها و مجتمع های مسکونی احاطه شده اند وجود فضای سبز در داخل یک مجتمع می تواند باعث دسترسی آسانتر افراد ساکن در آنجا شود و از سوی دیگر باعث شادابی و تندرستی افراد ساکن در مجتمع شود . در محوطه برج های آ. اس. پ پوشش گیاهی بسیار زیبایی وجود دارد . درختچه های گوناگون ، درختان و گیاهان مختلف کنار آبنماها و گلدان های عظیم سنگی ، باعث زیبایی بیشتر محوطه برج ها شده است . بنابراین علاوه بر جاده تندرستی ، محوطه اصلی برج هم فضای بسیار زیبایی برای پیاده روی و آشتی با طبیعت دارد .

 

مجهز بودن به سیستم کنترل تردد

برای تامین امنیت مجتمع های مسکونی وجود سیستم های کنترل تردد یک امر الزامی می باشد . به دلیل رفت آمد های زیادی که به داخل مجتمع صورت می گیرد ، کنترل تردد ها به تامین امنیت برج کم زیادی می کند . در برج آ. اس. پ روزانه افراد بسیار زیادی رفت و آمد می نمایند . بسیاری از این افراد جزء ساکنان برج نبوده و برای امور مختلف به این برج ها تردد دارند . بنابراین با توجه به حجم بالای رفت و آمدها ، حفظ امنیت برج اهمیت بیشتری پیدا خواهد نمود . به همین دلیل ، در راهروها ، آسانسورها و همه اماکن مشترک برج دوربین های مدار بسته نصب شده است . همه این دوربین ها در اتاق نگهبانی برج A.S.P مورد نظارت نگهبانان و بخش حراست برج قرار گرفته است . پس می توان گفت ساکنان برج نگرانی بابت امنیت خود نخواهند داشت .

 

قیمت های واحد های مسکونی در برج آ . اس . پ چقدر است ؟

با توجه به امکاناتی که این برج دارد ، قیمت واحد های آن در مقایسه با سایر واحد های مسکونی در سایر نقاط شهر تهران فرق می کند و نسبت به دیگر نقاط از قیمت گرانتری برخوردار هستند . در حال حاضر هیچ یک از واحدهای برج مسکونی A.S.P خالی از سکنه نیستند و هیچ یک از مالکان هم قصد فروش ، رهن یا اجاره واحد خود را ندارند . همچنین بد نیست بدانید تفاوتی بین واحدهای طبقات پایین و بالای برج از نظر قیمت وجود ندارد . به عبارت دیگر تفاوت در ارتفاع و طبقه برج باعث تفاوت در قیمت واحدها نیست . تنها دلیل اختلاف قیمت احتمالی بین واحدها ، در امکاناتی است که هر واحد به طور جداگانه دارد . برای مثال اگر در واحدی مالک امکانات و قابلیت هایی نظیر سیستم سرمایشی یا گرمایشی ویژه ، هوشمند سازی نظیر پرده برقی ، سیستم کنترل هوشمند و… اضافه نموده باشد ، قیمت واحد گران تر خواهد بود.

 

مطالب بیشتر:

معرفی شهرک مسکونی آتی ساز تهران

معرفی کامل شهرک اکباتان

Loading

4.2/5 - (17 امتیاز)

۲ در مورد “معرفی برج های مسکونی آ . اس . پ (A.S.P. Building Complex)”

  1. مقاله خوبی بود . ممنون. اما یک اشتباه داشتید . اینکه در آخر مقاله گفته شده ((تفاوتی بین واحدهای طبقات پایین و بالای برج از نظر قیمت وجود ندارد . به عبارت دیگر تفاوت در ارتفاع و طبقه برج باعث تفاوت در قیمت واحدها نیست)) صحیح نمی باشد. امروز که اردیبهشت ۱۴۰۱ است ،هر طبقه که بالاتر بروید متری ۱ میلیون تومان گران تر می شود. مثلا اگر طبقه ۱ متری ۶۰ میلیون باشد ، طبقه ۲۰ متری ۸۰ میلیون است. البته بحث ویلایی ها جداست. ضمنا ویوی سمت شمال( کوه) هم گران تر از دیگر سمت ها است. اگر شما در برج A طبقه ۲۳ با ویوی شمال باشید تا متری ۹۰ میلیون هم برای فروش قیمت گذاری می شود . اما اگر همان برج A طبقه ۱ با ویوی داخل حیاط باشید متری ۶۰ تا ۶۵ بیشتر نخواهد بود!!! این قاعده تقریبا در همه ی مجتمع ها و برج ها وجود دارد.

    1. سلام جناب پدرام
      شما اطلاعی از نحوه خرید و فروش و بازدید از واحدها دارید؟ هم داخل برج ها هم ویلایی ها
      چطور میشه خرید کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن