معرفی شهرک ولیعصر تهران

معرفی شهرک ولیعصر تهران، اطلاعات کامل و نقشه

معرفی شهرک ولیعصر تهران، اطلاعات کامل و نقشه

شهرک ولیعصر که اسم آن را بسیاری از تهرانی ها شنیده اند یکی از محله های جنوب غربی تهران است که در منطقه 18 قرار گرفته است. این محله که در مجاورت یافت آباد و در بخش غربی اتوبان سعیدی قرار دارد امروزه به یکی از اصلی ترین کارگاه های مبل سازی نیز تبدیل شده و بسیاری از جوانان این محله نیز به همین شغل مشغول هستند. بسیاری از افرادی که در این محله زندگی می کنند از قدیمی های ساکن در یافت آباد و یا نعمت آباد هستند که همین مسئله نیز فرهنگ و بافت آن را منحصر به فرد کرده است. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی دقیق بر روی شهرک ولیعصر انداخته و آن را از نقطه نظرات مختلف ارزیابی کنیم.

معرفی شهرک ولیعصر تهران

تاریخچه شهرک ولیعصر

مانند بسیاری از محله های غربی تهران در زمان قاجاریه شهرک ولیعصر کنونی نیز در آن زمان بیشتر کاربرد تجاری داشت و ساکنین آن روستانشین هایی بودند که مشغول به کشت صیفی جات و گندم بودند. دکتر غیاثی را می توان به عنوان اولین و اصلی ترین زمین دار این محله یاد کرد که پس از مرگش در سال 1331 تحت تاثیر حرفه خود وصیت کرد خیریه ای در این مکان تاسیس شده و به امور بهداشتی اختصاص داده شود. در سال 1337 این خیریه تصمیم گرفت پرورشگاه نوزادانی را در این محله تاسیس کند تا از کودکان بی سرپرست حمایت کند.

بسیاری از ساکنین قدیمی این محله ، دو اتفاق سیاسی – اقتصادی را به عنوان نقطه عطفی در شرایط کنونی این محله به حساب آورده اند. اولین اتفاق پیش از انقلاب اسلامی و در سال 1356 افتاد که بر اساس آن محمدرضا شاه دستور داد افرادی که خارج از محدوده 25 ساله شهر تهران قرار دارند برای دریافت مجوز ساخت و ساز اقدام کنند. بسیاری از کسانی که در آن زمان در این محله ساکن بودند از این فرصت استفاده کرده و به منظور ساخت و ساز نسبت به دریافت مجوز اقدام کردند. ابتدا شهرداری اسم این محله را شهرک ولیعهد گذاشت ولی در سال 1358 با روی کار آمدن شهرداری جدید اسم محله به شهرک ولیعصر تغییر نام داد. بعد از این اتفاقات سیاسی و شروع جنگ تحمیلی فرایند ساخت در این محله نیز با وقفه روبرو شد ولی بعد از روی کار آمدن دولت سازندگی بود که شرایط شهرک ولیعصر به کلی تغییر کرد. در این زمان با حمایت دولت ، بخش ساخت و ساز شخصی شروع به فعالیت کردند و با ساخت پاساژهای فروش مبلمان این محله رونق بسیاری گرفت.

معرفی شهرک ولیعصر تهران

آدرس شهرک ولیعصر یافت آباد

شهرک ولیعصر یکی از شناخته شده ترین محله های تهران در جنوب غربی و منطقه 18 می باشد که تحت تاثیر بافت قدیمی ای که دارد شما می توانید تعداد زیادی از ساکنین را در کوچه های قدیمی و باریک این محله مشاهده کنید. تحت تاثیر اینکه در نزدیکی این محله بازارهای مشهور مبل سازی قرار گرفته اند ، برخی از خانه های این محله به عنوان کارگاه های مبل سازی فعالیت می کنند که همین مسئله نیز از نظر برخی از ساکنین مشکل بزرگی شده است. در صورتی که نسبت به این محله اطلاعات دقیقی ندارید باید به شما بگوییم شهرک ولیعصر از غرب به شهرک صاحب الزمان ، از جنوب به نعمت آباد ، از شمال به محله بهداشت و از شرق نیز به یافت آباد منتهی می شود. از آنجایی که خیابانی به اسم شهید براداران بهرامی دقیقا از وسط این محله عبور می کند ما دارای شهرک ولیعصر شمالی و جنوبی هستیم.

معرفی شهرک ولیعصر تهران

نقشه شهرک ولیعصر تهران منطقه 18

به منظور اینکه شما از نظر جغرافیایی آخرین شرایط این محله را بررسی کنید بدون شک نیاز به نقشه هوایی این محله دارید که می تواند به شما کمک کند تا راحت تر نیازهای خود را برطرف کنید. در این بخش قصد داریم برای شما نقشه هوایی ای که گوگل در اختیار ما قرار داده را با شما به اشتراک بگذاریم.

امکانات محله شهرک ولیعصر

با وجود اینکه شهرک ولیعصر در جنوب تهران راه اندازی شده ولی تحت تاثیر مدیریت خوب و اصولی ، دارای امکانات بسیار بالایی می باشد. ساکنین این محله می توانند به منظور سپری کردن اوقات فراغت خود به بوستان های چند منظوره این محله یعنی بوستان گلستان ، بوستان ولیعصر، بوستان ورزش ، بوستان تیر و سپیده مراجعه کنند. علاوه بر این فرهنگسرای خاتم نیز در این منطقه راه اندازی شده که به ساکنین اجازه می دهد تمامی امکانات آموزشی را نیز در آن پیگیری کنند. در کل از نظر آموزشی این محله دارای چهار کتابخانه و 1 فرهنگسرا می باشد و از این نظر ساختار مناسبی دارد. از نقطه نظر مذهبی این منطقه مملو از تکیه هایی که است که در ماه محرم دایر می شوند ولی بقعه امامزاده زید را می توانیم به عنوان قطب اصلی مذهبی این محله به حساب بیاوریم.

تحت تاثیر تاریخچه و موسس این محله شرایط بهداشتی و درمانی این محله بسیار منحصر به فرد بوده و دارای چهار مرکز بهداشتی مختلف می باشد. از مهم ترین مراکز بهداشتی و درمانی این منطقه می توان به درمانگاه بهپویان، بیمارستان غیاثی ، کلینیک تخصصی حکیم، مجتمع تخصصی پزشکان میلاد قائم (عج) اشاره کرد که شرایط را برای سکونت در این محله تسهیل کرده است.

معرفی شهرک ولیعصر تهران

دسترسی به محله شهرک ولیعصر

شاید یکی از مشکلات اصلی شهرک ولیعصر تهران دسترسی به آن می باشد که شرایط را برای زندگی افراد کمی دشوار کرده است. تنها مترویی که در نزدیکی آن قرار دارد ایستگاه نعمت آباد می باشد که در محله عبدل آباد قرار گرفته است. علاوه بر این خطوط تاکسی رانی این محله نیز نسبت به محله های دیگر ضعیف تر می باشد ولی در بخش حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوس بهبود های زیادی صورت گرفته است.

 

معرفی شهرک ولیعصر تهران

بهترین جای شهرک ولیعصر تهران

شهرک ولیعصر شرایط منحصر به فردی دارد و بخش های مشهور زیادی ندارد، معمولا تمامی بخش های این محله یکسان می باشد ، ولی به گفته ساکنین در این محله دو خیابان اصلی شامل خیابان بازرگان ، یاران می باشد. اگر قصد دارید در این محله ساکن بشوید به شما پیشنهاد می کنیم پیش از خرید یا اجاره ، تمامی کوچه ها و خیابان های این محله را ارزیابی کنید.

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

محله های جنوب تهران،معرفی به همراه عکس

Loading

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن