برج مرکز تجارت تبریز

معرفی مرکز تجارت جهانی تبریز؛ آدرس و امکانات

مرکز تجارت جهانی تبریز ، یکی از عظیم ترین پروژه هایی به حساب می آید که تا به امروز در ایران افتتاح شده است و این پروژه عظیم که در قلب شهر کهن و باستانی تبریز قرار دارد ، امروزه به عنوان یکی از نمادهای موفق ساخت و ساز تجاری در ایران شناخته می شود. این پروژه که دارای هتل ، مراکز تجاری ، بخش های تفریحی و سالن های همایش می باشد ، از سال ۱۳۸۶ عملیات ساخت و ساز را آغاز نموده است. مرکز تجارت جهانی تبریز، اولین مرکز تجارت جهانی در ایران می باشد و در شهرک ولیعصر تبریز واقع شده‌است. ساختمان اصلی این مجموعه عظیم شامل ۳۷ طبقه و با ارتفاع ۱۵۲متر در واقع بلندترین برج تجاری، خدماتی، گردشگری غرب کشور است. قرار است این مرکز در دوره پس از رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، نقش قابل توجهی در فرایند جهانی شدن تجارت ایران ایفا کند.

 

شهر تبریز و مرکز تجارت جهانی

همانطور که همه می دانیم شهر تبریز شهری است که به اولین ها شهرت دارد و از سالها قبل به فکر تاسیس اولین مرکز تجارت جهانی کشور بوده است. طبق تحقیقات انجام شده در سطح جهان بیش از ۳۳۰ مرکز تجارت جهانی در بیش از ۱۰۰ کشور در دنیا وجود دارد. پروژه عظیم مرکز تجارت جهانی تبریز شامل برج مرکز تجارت جهانی تبریز با زیر بنای ۴۱۰۰۰ مترمربع و مرکز خرید تجارت جهانی تبریز با مساحت بیش از ۱۵۰۰۰۰ مترمربع در کوی ولیعصر شهر تبریز در زمینی به مساحت حدود ۲۲۰۰۰ مترمربع می باشد. فروش مقدماتی این پروژه خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از طرف تولیدکنندگان ، تاجرین و حتی شرکتهای صنعتی مواجه شد و این مسئله یک قدم بسیار بزرگ و مهمی در سطح کشور بوده و برای ارتقاء آذربایجان شرقی و بخصوص شهر تبریز ارزش فراوانی دارد ، چرا که استقبال افراد مختلف موجب می شود تا سازندگان بتوانند برای پروژه های عظیم دیگر اقدام کنند و این مهم موجب می شود تا شاهد افزایش برج های بیشتر با ساخت و سازهای با کیفیت باشیم.

 

بخش های مختلف مرکز تجارت جهانی تبریز

بخش تجاری

مرکز تجارت جهانی تبریز با ۳۷ طبقه اداری و خدماتی و رفاهی احداث شد ، طبق گفته های مدیران قرار بر این است که در کنار این مرکز سه مرکز خرید به صورت رو باز و سرپوشیده احداث خواهد شد. این برج شامل ۳۵ طبقه با کاربری خدماتی، یک گنبد بزرگ به قطر ۳۳ متر با کاربری علمی و گردشگری، با یک آنتن مخابراتی می باشد.

 

بخش خدماتی و رفاهی

ساختمان مرکز تجارت جهانی تبریز دارای هسته ای H مانند مرکزی می باشد که نیروی زلزله را به ابزارهای مکانیکی میراگر انرژی منتقل می کند. با وجود این دستگاه ها، شدت زلزله در بالای این ساختمان یک دهم شدت زلزله در سطح زمین یا پی آن است. این ویژگی های ساختمان با دارا بودن تجهیزات حرفه ای ، در مقابل بزرگترین زلزله های بزرگ در تبریز و حتی توکیو بدون کوچکترین آسیبی مقاوم می باشد. بخش اداری – خدماتی – گردشگری: این بخش با ارتفاع ۱۵۲ متر به عنوان مرتفع ترین برج اداری – خدماتی کشور است که می توان گفت تقریبا مشرف به کل شهر تبریز است. باید بگوییم که این روزها در اطراف این برج عظیم یک مرکز تجاری بسیار مدرن نیز طراحی شده است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 

ویژگی های مرکز تجارت جهانی تبریز

  • این مرکز بلندترین برج تجاری-خدماتی- گردشگری ایران با ارتفاع ۱۵۲متر می باشد.
  • اولین ساختمانی می باشد که نمای پانل ‌های سرامیکی ویژه آجدار در ایران را اجرا نموده است.
  • اولین ساختمان با اتصالات تزریقی میلگرد از نوع NMB می باشد که در کشور ساخته شده است.
  • اولین برج مرتفع مجهز به میراگرهای ویسکوز جاذب انرژی زلزله در کشور می باشد.
  • نخستین ساختمانی است که با بتن با مقاومت ۷۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌مترمربع در کشور ساخته شده است.
  • نخستین ساختمانی است که با میلگرد فوق مقاوم با تنش تسلیم ۷٬۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع در کشور اجرا شده است.
  • منطقه نوساز و با ارزش بالایی می باشد.
  • برای رسیدن به بزرگراه ها و معابر اصلی با سه ورودی غربی دسترسی آسانی دارد.
  • به معابر محلی و مراکز خدمات شهری دسترسی خوبی دارد.
  • در مسیر دسترسی با دید از بزرگراه پاسداران موقعیت خاص تبلیغاتی دارد.
  • بیش از ۱۵۰۰ واحد پارکینگ سرپوشیده و تعداد قابل ملاحظه ای پارکینگ روباز دارد.
  • آب و هوای این منطقه بدلیل قرار گرفتن در تراز بالاتر بسیار مناسب می باشد.
  • از فناوری پیشرفته R-PC در سازه استفاده شده است.
  • نخستین ساختمان می باشد که با ستون‌های پیش‌ساخته با فناوری R-PC در کشور اجرا شده است.

 

اطلاعات کلی مرکز تجارت جهانی تبریز

چندمنظوره: تجاری، اداری، خدماتی، گردشگری

موقعیت: تبریز ، ایران

آدرس: تبریز، شهرک ولیعصر، بلوار شفیع‌زاده، پشت پارک یاس. لیدای جدید

آغاز ساخت: سال ۱۳۸۶

افتتاح : ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۶

حدود هزینه ساخت : به صورت تخمینی! یک میلیارد و چهارصد هزار تومان

در ادامه مطلب مشخصات منحصر به فرد و تصاویر مربوط به این پروژه عظیم را مشاهده خواهید کرد

 

امکانات و مشخصات منحصر به فرد

امکانات برج جهانی تبریز

پروژه عظیم مرکز تجارت جهانی تبریز شامل برج ۳۷ طبقه با زیر بنای ۴۱ هزار متر مربع، مرکز خرید و مجموعه‌های تفریحی و گردشگری با مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع می باشد. برج مرکز تجارت جهانی تبریز علاوه بر بخش اداری، شعب بانکها و دفاتر شرکتهای داخلی و خارجی، دارای سالن برگزاری همایش ‌های تجاری، استودیو پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی و رستوران گردان است. این برج با استفاده از فناوری ‌های نوین لرزه‌گیر و با قابلیت نصب دستگاه‌های جاذب انرژی زلزله در داخل گنبد ساخته شده ‌است. طبقات ۲۶ تا ۳۱ این مجموعه نیز به هتل ۵ ستاره اختصاص خواهد یافت. پارکینگ این مجموعه در ۵ طبقه، گنجایش ۳۵۰۰ دستگاه خودرو را دارا می باشد.

 

برندهای موجود در این مرکز خرید

امروزه بسیاری از مراکز تفریحی برندهای مشهور دنیا را در خود جای داده اند ، مرکز تجارت بین المللی تبریز نیز به عنوان یکی از مدرن ترین مراکز توانسته است برندهای متفاوتی را به سمت خود جلب کند. در این مرکز طبقه اول با نمایشگاه منسوجات ،‌ صنایع غذایی ، صنایع دستی و سایر تولیدات صنعتی دیده می شود. در طبقه همکف نمایشگاه خودرو که شامل فروش قطعات یدکی نیز می شود. علاوه بر این نمایشگاه دائمی مصالح ساختمانی در آن دیده می شود که در فاز شمالی این مجتمع قرار گرفته اند. برای آشنایی با تمام برج‌های معروف می‌توانید به صفحه معرفی ساختمان و برج‌ های معروف مراجعه کنید.

 

نمونه عکس هایی از برج تجارت جهانی تبریز

برج تجارت جهانی تبریز

ورودی برج تجارت جهانی تبریز

رستوران برج تجارت جهانی تبریز 2

رستوران برج تجارت جهانی تبریز

مطالب بیشتر

معرفی برج شهران تبریز؛ قیمت و امکانات

Loading

3.4/5 - (17 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن